وردیج، روستای آدمکهای سنگی

0

اگر اهل شهرهای بزرگ باشین حتمآ براتون پیش اومده که از شلوغی و آلودگی و صدای ماشینها خسته بشین. حتمآ خیلی وقتها دلتون خواسته که چند روزی از کار و شهر فاصله بگیرین و برید یک جای آروم و خلوت. جایی که نه خبری از استرس و اخبار بد باشه و نه صدای بوق ماشینها کلافه تون کنه.

در اطراف هر شهری روستاها و مناطق آرومی وجود داره که آخر هفته ها پر از آدمهای خسته میشه. “وردیج ” یکی از همین روستاهاست که در غرب تهران قرار گرفته و به خاطر طبیعت منحصر به فردی که داره توی فصل های مختلف با گردشگرای زیادی مواجه میشه.

اگر موافقین سری به این روستای باصفا بزنیم و ببینیم چرا اینجا انقدر طرفدار داره!

وردیج کجاست؟

آبشار وردیج

وردیج روستایی کوهستانیِ که در غرب تهران قرار گرفته. جاده روستا پر از پیچ و خمِ و برای اومدن به اینجا باید از مسیری با دره ها و کوهها و تپه ها گذر کنید.

البته که در اطراف روستا کلی درخت سیب و شاتوت و خرمالو هم وجود داره و توی فصل بهار منظره بی نظیری از سبزی این درختها بوجود میاد.

وردیج همچنین یکی از بزرگترین روستاهای غرب تهران شناخته میشه. در اطراف روستا چشمه های مختلفی وجود داره که از آب شدن برف کوهها سرچشمه میگیرند و منبع آبِ اهالی روستا هستند.

جالبه بدونین که بخش زیادی از مردم وردیج از این روستا مهاجرت کرده ان و قسمتی از این منطقه با خونه ها و ویلاهای تازه تاسیس دیده میشه.

آب‌ و هوای روستا توی بهار و تابستون خنک و مطبوعِ و در شش ماه دوم سال حسابی سرد و خشک میشه. تا جایی که خیلی از اهالی روستا در این فصول به نقاط گرمتر نقل مکان میکنند.

در قسمت شمالی وردیج، روستای دیدنی دیگه ای هم وجود داره که به اسم ” واریش ” شناخته میشه و معمولآ افرادی که به اینجا میان سری هم به این روستا میزنن.

آدمکهای سنگی روی کوه

وردیج

یکی از دلایل شهرت این روستا وجود صورتها و قیافه هاییِ که در دامنه کوههای اطراف دیده میشه. این دامنه کوه به اسم ” ارواح سنگی” شناخته میشه و در جاده ای که از روستا میگذره قرار گرفته.

سنگ های این دامنه به صورت کاملا طبیعی به شکل و قیافه یک موجود زنده به چشمتون میان. با نگاه کردن به اونها حتما تصویری از حیوانات یا صورت انسان در ذهنتون تداعی خواهد شد.سنگها و قیافه هایی که در اثر گذر زمان و با باد و بارون و فرسایش به این شکل در اومدند.

در مورد وجود این صورتکها داستانهایی هم وجود داره. مثلآ بعضی از اهالی وردیج اعتقاد دارند که این قیافه ها در حقیقت آدم ها و حیوانات زنده ای بودند که با گذشت زمان به سنگ تبدیل شده اند.عده دیگه ای هم باور دارند که این سنگها بازمانده ای از قلعه قدیمی هستند که روی کوهها وجود داشته.

این بخش از روستا پاتوق اصلی گردشگرهاست و بالا رفتن از تپه ها و عکس انداختن با این شاهکار طبیعت یکی از تفریحات وردیج شناخته میشه.

دیگر جاذبه های وردیج

طبیعت وردیج

اما در کنار دامنه ارواح سنگی، وردیج طبیعت بینظیری هم داره. اگر اهل طبیعت گردی هستین و امکانات پیاده روی هم دارید، میتونین بزنین به دل روستا و از طبیعت پیش روتون لذت ببرین.

در وهله اول میتونین از خود روستا و کوچه پس کوچه های مرتفع وردیج دیدن کنین. توی این روستا کلی مامان بزرگ و بابا بزرگ مهربون مشغول زندگی هستن و میتونین از همصحبتی با اونها لذت ببرین.

بعد از خود روستا میتونین به سمت آبشار ” لت مال” برید.این آبشار بعد از وردیج و در مسیر روستای واریش قرار داره. حواستون باشه برای رسیدن به آبشار حدود یک ساعت پیاده روی در پیش دارید.

خیلی از ورزشکارانی که به دوچرخه سواری در کوهستان مشغول هستن مسیر خاکی اینجارو برای این منظور انتخاب میکنن. کوهنوردها هم دامنه های این محدوده رو مناسب پیاده روی میدونن.

نکات مهم

عکاسی در طبیعت زیبای وردیج

اول از همه یادتون نره که توی هوای خیلی سرد و بارونی سمت دامنه کوه و صخره ها نرید. حتما لباس کافی و کفش کوهنوردی همراهتون باشه و سعی کنید توی روز از ارتفاعات بالا برید.

در اینجا مکانهایی برای استفرار کمپ وجود داره،البته که خودتون باید وسایل کافی رو همراه داشته باشید.

اگر عکاسی میکنین حتمآ دوربینتون رو همراه بیارید و در زمان غروب و طلوع حواستون به مناظر اطراف باشه تا یک لحظه بی نظیر رو ثبت کنین.

وردیج رستوران و کافی شاپ نداره. حتمآ خودتون غذا و خوراکی همراه داشته باشین. در جاده وردیج هم مغازه ای وجود داره که میتونین خوراکی های اولیه رو از اونجا خریداری کنین.

چطوری بریم؟

چطوری بریم؟

انتهای اتوبان همتِ غرب تابلویی وجود داره که مسیر وردیج و واریش رو نشون میده. بعد از وارد شدن به جاده که کوهستانی هم هست، باید حدود 15 کیلومتر رانندگی کنین.در نهایت به روستای وردیج میرسید که سمت راست جاده قرار گرفته. اگر تصمیم دارید که به واریش برید باید همین جاده رو تا 5 کیلومتر ادامه بدید.

فقط به خاطر داشته باشین که مسیر اینجا خیلی هموار نیست و باید موقع رانندگی حسابی حواستون جمع باشه.

خوش بگذره

سایت شب، رزرو آنلاین ویلا و سوئیت

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب