چرا اقامتگاه‌های بومی بهتر از هتل ها هستند؟

0

بیشتر ما سفر رفتن را تجربه کرده ایم.سختی های آن را چشیده ایم و با جذابیتهایش غرق شادی شدیم. در هتل ها و اقامتگاهها سکونت کردیم و آدمها و شهرهای جدید را شناختیم.

اما چند درصد از ما در خانه ها و اقامتگاههای بومی و محلی مانده ایم؟ ترجیح داده ایم در هتلهایی که همه چیز را حاضر و آماده برایمان فراهم میکنند بمانیم یا در خانه های محلی سفرمان را بگذرانیم؟

ضرب المثلی وجود دارد که میگوید : هیچ کجا مثل خانه خودمان نمیشود!

شاید “خانه” یکی از بهترین کلماتی باشد که در دایره لغات انسانها وجود دارد. کلمه ای که فکر کردن به آن گرمای دلپذیری را وارد قلبمان میکند و یادآور احساس تعلق، عشق و لذت است.

جالب است بدانید آمارها و تجربه نشان داده که در تمام نقاط دنیا مسافران اقامت در خانه های بومی را بهتر و لذت بخش تر از هتل ها میدانند. آن هم به این دلایل :

اقامتگاه‌ها همان حس خوب خانه را دارند

اقامتگاه‌ها همان خانه‌هایی هستند که افرادی مثل خودمان در آنها زندگی می‌کنند. این موضوع شاید مهمترین دلیلی باشد که به مسافران حس راحتی بیشتری میدهد. ضمن اینکه خانه های بومی بار احساسی و عاطفی خاصی در خود جای داده اند و افراد با حس و حالِ آنها احساس نزدیکی بیشتری میکنند.

غذای خانگی و محلی

در هتل ها معمولا غذاهای عادی و بین المللی سرو میشود. این در حالی است که مسافران در خانه های بومی آنچه را که مردم محلی درست و مصرف میکنند امتحان میکنند.غذاهایی با ادویه های منحصر به فرد و مزه هایی که شاید برای اولین بار چشیده میشوند.

خانه های بومی و تجربه های جذاب تر

شما با اقامت در خانه های محلی با فرهنگ اصیل یک مکان زندگی می کنید و شاهد چگونگی زندگی روزمره مردم، نحوه برقراری ارتباط، جشن و لباس پوشیدن آنها خواهید بود.

احساس تنهایی کمتر

رفتن و ماندن در یک خانه بومی، شبیه به بازدید از جامعه و فرهنگی آشناست. در این خانه ها خبری از غریبگی و تنهایی نیست.

این خانه ها همچنین میتوانند به نوعی تجربه ای از یک زندگی لوکس باشند. میپرسید چرا؟

چون در بسیاری از مواقع مسافران نیازی به تمیز کردن یا پخت و پز ندارند و حریم خصوصی بیشتری نسبت به هتلها احساس میکنند.

اقامتگاه‌ها ارزان تر هستند

خانه های بومی و اقامتگاه ها در مقایسه با تجربیات و خدماتی که ارائه می دهند قیمت پایین تری دارند. هتل ها معمولا بسیار گرانتر هستند و اگر ارزان قیمت باشند، احتمالآ نکات پاکیزگی و بهداشت در آنها بصورت مطلوب رعایت نمیشود.

خدمات شخصی در خانه های بومی

اقامت در خانه های بومی شما را با تجربه خدمات شخصی هم آشنا میکند. هتل ها از مدیران سطح بالا، میزهای رسپشن و بازدید کننده های بسیاری تشکیل شده اند. به همین دلیل فضای آنها غالبآ حرفه ای تر و عمومی تر است.

اما نگاهی که در اقامتگاهها به مسافران وجود دارد بیشتر به عنوان یک مهمان است تا مشتری. مثلآ اگر حالتان خوب نباشد، شاید صاحبخانه برایتان شیر گرم بیاورد یا اگر به وسایل خاصی برای خوردن غذایتان احتیاج داشته باشید میتوانید از محیط اطراف و به کمک محلی ها تهیه کنید.

به این ترتیب خانه های بومی در زمان نیاز امتحانشان را پس میدهند.

زندگی در اقامتگاه بومی راحت و متفاوت است

در دنیای امروز، اقامت در هتل ها و شیوه مرسوم آنها بیش از حدِ معمول کسل کننده شده است. برنامه های آنها مشخص است و معمولآ اتفاق متفاوت یا هیجان انگیزی رخ نمیدهد. خانه های بومی اما برعکس هستند. اقامت در چنین مکانهایی شما را با اتفاقات و تجربه های جدید روبرو میکند.

کمک به اقتصاد محلی

یکی از بهترین جنبه های استفاده از خانه های بومی این است که این مکانها برای مردم محلی درآمدزایی می کنند .مسافران هم از اینکه کاری برای بومی های محلی انجام داده اند احساس خوبی خواهند داشت.

این یک تلاش دو طرفه برای بهبود گردشگری بومی است.

در خانه های بومی بیشتر یاد میگیرید

زندگی با مردم محلی به شما این امکان را می دهد که با نکات و آموخته های جدید آشنا شوید.

می توانید ساعتها با خانواده های محلی بنشینید و صحبت کنید. افراد بومی همچنین می توانند درباره اطلاعات منطقه و مکانهای دیدنی به شما کمک کنند.

آنها همچنین با سازمان ها یا شرکت هایی که ممکن است به دنبال جلب توجه شما باشند ارتباطی ندارند. در واقع میزبان شما می تواند پیشنهادهای خوبی برای فعالیت های ارزان تر داشته باشد.

اقامتگاه‌های محلی فضای بیشتری دارند

خانه های بومی نسبت به هتل هایی که قیمت یکسان دارند، جادارتر هستند.البته که این خانه ها استخر شنا یا رستوران های اضافی ندارند اما فضای اقامت در آنها نسبت به هتلها  بیشتر است.

در خانه های محلی به ندرت نگران گیر افتادن در اتاقهای محدود و راهروهای طولانی هستید، مشکلی که برای بسیاری از مسافران در هتلها رخ میدهد.

خاطرات و دوستی های ماندگار

تجربه اقامت در خانه های محلی برایتان خاطرات و دوستی های ماندگاری را به ارمغان می آورد.

برگردان از

https://www.tripoto.com/trip/

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب