۲۹ تا از جاهای دیدنی کیش که نباید از دیدن آنها غافل شد

0

کیش یکی از زیباترین جزیره‌های ایران برای سفر هر گردشگری به حساب می‌آید. در این خاک گرم و شرجی، هر آنچه که بخواهید، از امکانات تفریحی گرفته تا ورزش‌های هیجان انگیز و رستوران‌ها و کافه‌های کوچک و بزرگ، همگی به بهترین شکل از مسافران و شهروندان پذیرایی می‌کنند. جذابیت‌های این جزیره دوست داشتنی، ما را بر آن داشت تا امروز مهمان این خطه ساحلی باشیم و با شما از جاهای دیدنی کیش صحبت کنیم.

تاریخچه جزیره کیش

بد نیست که پیش از سر زدن به جاهای دیدنی کیش، کمی هم درباره تاریخ این جزیره بدانیم. کیش از گذشته‌های دور، یکی از جزایر مهم ایران شناخته می‌شده است. این خطه گرم و شرجی، در زمان اشکانیان، ساسانیان و هخامنشیان به عنوان خاکی از ایران و با نام “قیس” معرفی می‌شد، با این حال در دوران خلفای اموی، کیش از تسلط حکومت ایرانیان خارج گشت.

در زمان آل بویه این جزیره بار دیگر به دست حکمرانان ایرانی افتاد. در آن زمان کیش مرکزی برای صید ماهی و تجارت به حساب می‌آمد و بسیاری از مردم بومی آن نیز با فروش صدف و آبزیان، زندگی خود را سپری می‌کردند.

در دوره محمدرضا شاه پهلوی، مشاوران ایرانی و آمریکایی جزیره کیش را به دلیل چشم‌اندازهای طبیعی، سواحل بکر و دریای مرجانی، به عنوان یکی از قطب‌های مهم گردشگری معرفی کردند و نخستین سرمایه‌گذاری‌ها در این جزیره آغاز شد. بدین ترتیب برنامه‌ریزی و شروع کار برای ایجاد زیرساخت‌های مدرنی مانند هتل، فرودگاه و نمایشگاه‌های بین‌المللی در کیش با سرعت بی‌سابقه‌ای رونق گرفت.

در سال ۱۳۶۱ کیش اولین منطقه آزاد اقتصادی ایران معرفی گشت و از آن زمان تا امروز به عنوان یکی از مهم‌ترین جزایر کشور شناخته می‌شود. در حال حاضر رونق اقتصادی جزیره کیش بر پایه گردشگری و تجارت قرار دارد.

جاهای دیدنی کیش در بهار

کیش در بهار

فصل بهار و به ویژه فروردین ماه، یکی از زمان‌های مناسب برای سفر به کیش است. در این روزهاست که گل‌های رنگارنگ در گوشه و کنار جزیره با نسیم خنکی که از دریا می‌وزد، به رقص در می‌آیند. با این حال در اواخر اردیبهشت و خرداد، هوای کیش رو به گرمی می‌رود و رطوبت هوا به بیشترین میزان خود در این فصل می‌رسد. پس اگر قصد دارید تا در بهار عازم کیش شوید، بهتر است که اوایل فروردین ماه را برای این سفر در نظر بگیرید.

در ادامه به معرفی برخی از جاهای دیدنی کیش در بهار می‌پردازیم:

ساحل درختان نارگیل، خاستگاه درختان استوایی

برای تمام آن‌هایی که به سواحل استوایی علاقه‌مندند و دوست دارند نظاره‌گر جلوه متفاوتی از طبیعت باشند، سر زدن به ساحل درختان نارگیل، یک ماجراجویی هیجان انگیز است. ساحل درختان نارگیل یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی کیش به حساب می‌آید که در قسمت شرقی این جزیره قرار گرفته است.

در این ساحل نزدیک به ۲۵۰۰ درخت نارگیل از گوشه و کنار خاک استوایی جزیره روییده‌اند و فضایی متفاوت و شگفت انگیز را ایجاد کرده‌اند. برگ‌های پهناور این درختان حکم سایه‌بان بی‌ادعایی را دارند که در روزهای خنک فروردین و در محیط آرامش بخش ساحل، تابش مستقیم نور آفتاب را از چشمانتان دور می‌کنند.

خوشبختانه در این ساحل امکانات متعددی ماندن آلاچیق، پلاژ، اسکله تفریحی و مجموعه ورزشی نیز برای مسافران و گردشگران در نظر گرفته شده است. ضمن اینکه در اطراف این درختان، امکان دوچرخه سواری برای علاقه‌مندان به این ورزش وجود دارد. فراموش نکنید که ساحل درختان نارگیل در ساعات پایانی روز و غروب آفتاب، حال و هوای خاطره‌انگیزی دارد و می‌تواند مکانی ایده‌ال برای عکاسی و ثبت تصاویر خاطره انگیز باشد.

ساحل درختان نارگیل در قسمت شرقی جزیره کیش در تقاطع بلوار ساحل واقع شده است و با مرکز شهر حدود ۱۵ دقیقه فاصله دارد.

جهت اجاره سوئیت در کیش کلیک کنید.

شهر زیرزمینی کاریز، شهر باستانی شگفت انگیز

در جزیره کیش، علاوه بر جاذبه‌های تفریحی و طبیعی، بناها و آثار تاریخی متعددی نیز وجود دارند که سر زدن به آن‌ها خالی از لطف نیست. شهر زیرزمینی کاریز نمونه‌ای از این اماکن باستانی است که قدمتی ۲۵۰۰ ساله دارد و به دلیل سقف‌ها و دیواره‌های مرجانی‌اش‌ یکی از متفاوت‌ترین شهرهای زیرزمینی در سراسر دنیا شناخته می‌شود.

جالب است که بدانید در این شهر زیرزمینی، هوای خنک به خوبی جریان دارد و آب شیرین نیز در گوشه و کنار آن جاری می‌شود. ضمن اینکه سقف و دیواره‌های این شهر مملو از فسیل‌ها، صدف‌ها و آبزیانی است که از سال‌های دور به جا مانده‌اند. بسیاری از مورخان و زمین شناسان بر این باورند که سقف مرجانی این شهر زمانی بستر آب دریا بوده است و قدمت فسیل‌های به جا مانده در آن، به ۵۳ تا ۵۷۰ میلیون سال پیش بازمی‌گردد.

شهر زیرزمینی کاریز کیش به عنوان یکی از قدیمی ترین جاهای دیدنی کیش در بلوار میرمهنا واقع شده است و از هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب میزبان گردشگران و علاقه‌مندان خواهد بود.

کاریز

پارک دلفین کیش، لذت بازی با دلفین‌ها

یکی از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین جاهای دیدنی کیش، پارک دلفین است که بسیاری از گردشگران خوش ذوق، سر زدن به آن را به هر تفریح دیگری ترجیح می‌دهند. این پارک ۱۰۰ هکتاری در جنوب شرقی جزیره کیش واقع شده است و در آن علاوه بر دلفین و پنگوئن، پستاندارانی مانند شیر دریایی، گربه دریایی و گراز دریایی نیز در استخری با گنجایش ۱۸ هزار متر مکعب نگهداری می‌شوند.

در بخش دلفیناریوم پارک، نمایش‌های حرفه‌ای غواصان و دلفین‌ها توسط مربیان ماهر برنامه‌ریزی و اجرا می‌گردد که تماشای آن در کنار پخش موسیقی‌ شاد، بازدیدکنندگان را به وجد خواهد آورد. علاوه بر دلفیناریوم، جاذبه‌های گردشگری دیگری مانند باغ پرندگان، آمفی تئاتر و تونل آکواریوم آب شور نیز در این پارک وجود دارند که بازدید از آن‌ها به وسیله اتوبوس قطاری مستقر در مجموعه انجام می‌شود.

در این پارک همچنین ۱۰۰ گونه گیاه از جمله درخت نخل، درخت لور، اکالیپتوس، آکاسیا، مورد، گل ختمی، کند کارپوس، کهور، سیاه نوفیلد، جونیا پروس و انواع کاکتوس دیده می‌شوند که در کنار یکدیگر، طبیعتی منحصر به‌فرد و جذاب را رقم زده‌اند.

پارک دلفین‌های کیش در خیابان جهان و در جنب پارک نیلوفر واقع شده است.

بخوانید از: جاذبه های تاریخی کیش

بوستان آهوان کیش (Park gazelles)

بوستان آهوان کیش یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی کیش است، این بوستان با زمینی به مساحت ۲ هکتار در انتهای خیابان فردوسی جزیره کیش واقع شده است.

در این بوستان به غیر از آهو چند گونه های دیگری از حیوانات مثل شیر، روباه، شغال، میمون، گوزن و انواع پرندگان نیز نگهداری می شوند، ولی آهوها برخلاف سایر حیوانات که در قفس نگهداری می شوند، به صورت آزادانه در این پارک زندگی می کنند. کودکان علاوه بر مشاهده این حیوانات زیبا می توانند از وسایل بازی موجود در این پارک نیز استفاده کنند.

باغ پرندگان کیش؛ از جاهای دیدنی کیش، ناب و دیدنی

احتمالا برای بسیاری از ما شنیدن نام باغ پرندگان چندان عجیب و ناشناخته نیست. دلیل آن هم واضح است! باغ پرندگان در بسیاری از شهرهای ایران از جمله تهران و اصفهان وجود دارد و گردشگران و مسافران فراوانی از برخی از آن‌ها دیدن کرده‌اند. با این حال باغ پرندگان کیش، به گفته بسیاری زیباترین باغ پرندگان در ایران است و در آن علاوه بر پرندگانی که در قفس هستند، پرندگان بسیاری نیز در فضای آزاد زندگی و پرواز می‌کنند.

در این مجموعه بیش از ۵۷ گونه‌ پرنده کمیاب و نایاب نگهداری می‌شوند که از نقاط مختلف دنیا و قاره‌هایی همچون آفریقا و آمریکا گردآوری شده‌اند. فلامینگوها، پلیکان‌های پاخاکستری و سفید، درنای تاج‌دار، قوها و انواع لک‌لک‌ها از جمله مهم‌ترین و زیباترین پرندگان این باغ به شمار می‌روند.

برای شبیه سازی محل زندگی پرندگان به زیستگاه طبیعی‌شان، درخت‌ها و گیاهانی متنوع در این پارک کاشته شده است که قدم زدن در میان آن‌ها، مانند گشت و گذار در جنگلی بکر و دیدنی خواهد بود. طاووس‌ها، انواع طوطی‌های سبز، کاسکو، قرقاول چینی، پنگوئن‌های پا سیاه، توکا و مرغ شاخ‌دار از دیگر گونه‌های پرندگان این باغ شناخته می‌شوند که به زیست خود مشغولند.

فراموش نکنید که باغ پرندگان بخشی از مجموعه دلفیناریوم کیش به حساب می‌آید و تهیه بلیط آن به‌صورت جداگانه امکان‌پذیر نخواهد بود.

باغ پرندگان کیش

دره پرتغالی‌ها، سرسبز و افسانه‌ای!

دره پرتغالی‌ها در حقیقت نام منطقه‌ای در بخش شمالی کیش است که با فضای سبز و درختان قدیمی‌اش شناخته می‌شود. این دره در گذشته‌های دور، محل زندگی و سکونت پرتغالی‌هایی بود که برای تصرف مناطق جنوبی ایران، وارد کیش شده بودند.

سرازیرشدن آب‌های سطحی در این بخش از جزیره، باعث شده است تا در طول سالیان دراز در این قسمت، فضایی سرسبز و زیبا ایجاد شود. در این دره همچنین درختان بسیار قدیمی و کهنسال، با شمایلی سرسخت و صبور به چشم می‌آیند؛ درختانی که قدمت برخی از آن‌ها را به ۶۰۰ سال پیش نسبت می‌دهند.

دره پرتغالی‌ها در قسمت شمالی جزیره و در نزدیکی شهر باستانی حریره و آب‌انبار سنتی کیش واقع شده است و بازدید و سر زدن به آن در هر ساعتی از روز امکان پذیر خواهد بود.

بخوانید از: مراکز خرید کیش

درخت سبز کیش، قدیمی‌ترین درخت جزیره

اگر به کیش سفر کردید، جاهای دیدنی کیش را مرور کردید و سری به دره پرتغالی‌ها زدید، فراموش نکنید که از قدیمی‌ترین درخت جزیره که در این منطقه قرار دارد دیدن کنید. این درخت که در گویش مردمان جنوب کشور «لور» نامیده می‌شود،‌ قدیمی‌ترین و مهم‌ترین درخت جزیره کیش است که هر سال گردشگران فراوانی را به خود جذب می‌کند.

بسیاری از مورخان می‌گویند که این نوع درخت ۵۰۰ یا ۶۰۰ سال پیش از هند و چین به ایران آمد و بذر آن علاوه بر کیش در مناطق گرمسیری مانند جزیره قشم، بندر چابهار، بندرعباس و بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان کاشته شد.

جالب است که بدانید مردم محلی و بومیان جزیره این درخت را مقدس و دارای قدرت ماورا الطبیعه می‌دانستند و خواسته‌هایشان را با بستن پارچه‌هایی به شاخه‌های این درخت طلب می‌کردند. با این حال در سال‌های اخیر حصاری به دور درخت کشیده شده است‌ و گره‌ها نیز باز شده‌اند تا بیش از این، به سلامت این درخت کهنسال جزیره آسیبی وارد نشود.

این درخت قدیمی و زیبا در دره پرتغالی‌ها و در خیابان درخت سبز واقع شده است.

لاک‌پشت‌های دریایی؛ تماشای یک خلقت بی‌نظیر

تنوع زیستی در خلیج فارس حقیقتا باشکوه است. محال است برای بازدید از جاهای دیدنی جزیره کیش اقدام کنید و لذت غرق شدن در لحظه تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها در سواحل شنی را از دست بدهید  لاک پشت‌هاي دريايي بیش‌ترین سازگاری را آب دارند اما هرگز از خشکی به طور کامل دور نمی‌مانند. تغذیه این لاک‌پشت‌ها، انواع جلبک‌ها و کرم‌ها هستند. اگر دوست‌دار جانوران و دنیای شگفت‌انگیزشان هستید، می‌توانید همزمان با بازدید از لاک‌پشت‌های دریایی، نیم‌نگاهی به انواع آبزیان ساکن جزیره هم بیاندازید و از این جاذبه دیدنی کیش لذت ببرید.

ساحل لاکپشت کیش

خانه مردم‌ شناسی کیش، سفری به تاریخ جزیره

خانه مردم شناسی از آن دسته جاهای دیدنی کیش است که سر زدن به آن به تمام علاقه‌مندان تاریخ و آثار باستانی به شدت پیشنهاد می‌شود. این خانه که در قدیمی‌ترین محله جزیره یعنی “سفین قدیم” واقع شده است، قدمتی ۲۰۰ ساله دارد و در آن تمام آداب و رسوم و فرهنگ مردم بومی کیش به زیبایی هرچه تمام‌تر به نمایش گذاشته می‌شود.

این خانه باستانی در گذشته‌های دور به حاج عبدالله بن شاهین، یکی از تاجران معروف مروارید و صاحبان لنج‌های بادبانی تعلق داشته است. خانه‌ای که از ۱۵ اتاق قدیمی، یک حیاط خانوادگی و ۲ حیاط مجلسی تشکیل شده و مساحتی بالغ بر ۱۲۰۰ مترمربع دارد.

در حال حاضر مسافران در این مجموعه می‌توانند علاوه بر تماشای معماری قدیمی و بررسی ابزار و وسایل بومی به جا مانده، با پوشیدن لباس‌های محلی در هر قسمتی از خانه عکس بگیرند و تصاویر ثبت شده‌شان را با خود به‌عنوان یادگار به خانه ببرند. در خانه مردم‌شناسی بومیان کیش همچنین فیلم‌های مستندی از مراسم عروسی، سبک زندگی و صید مروارید و ماهی بومیان پخش می‌شود که می‌تواند مستند جالبی از تاریخ این جزیره برای گردشگران باشد.

هنگام بازدید از این خانه تاریخی، مردم مهمان نواز بومی جزیره با خرما، شیرینی محلی، قهوه عربی و خوراکی‌های محلی از گردشگران پذیرایی می‌کنند. بانوان سخت‌کوش جزیره نیز در بخشی از خانه برای علاقه‌مندان، نقش‌های رنگارنگ حنا را ترسیم می‌کنند و صنایع دستی و کالاهای سنتی خود را عرضه می‌نمایند.

بخوانید از: بهترین رستوران های کیش

جاهای دیدنی کیش در تابستان

همگی می‌دانیم که کیش در تابستان، گرم و جانسوز است! با این حال اگر بنا شد تا در این فصل مسافر کیش باشید، بهتر است برای تفریح و گشت و گذار به سراغ جاذبه‌هایی بروید که فضای بسته و سرپوشیده‌ای دارند. برخی از بهترین جاهای کیش در فصل تابستان به شرح زیر هستند:

آکواریوم کیش، هم فال و هم تماشا

آکواریوم کیش یکی از کامل‌ترین و مجهزترین آکواریوم‌های ایران است که هر سال مسافران فراوانی از سراسر کشور برای بازدید از آن به این جزیره سفر می‌کنند. در این مجموعه بیش از ۷۰ ماهی کمیاب و منحصر به فرد در اندازه‌های مختلف نگهداری می‌شوند که تماشایشان برای آن دسته از افرادی که امکان غواصی ندارند اما به دنیای زیر آب علاقه‌مندند، جالب و هیجان انگیز خواهد بود.

این آکواریوم بزرگ از دو قسمت اصلی تشکیل شده است که بخشی از آن به آبزیان بزرگی مانند کوسه و ماهی‌های عظیم و بخش دیگر به ماهی‌های کوچک‌تر و آب شیرین تعلق دارد. در این مجموعه بخش دیگری نیز با نام دیرینه شناسی وجود دارد که در آن آبزیان تاکسیدرمی شده برای نمایش به علاقه‌مندان نگهداری می‌شوند.

جالب است که بدانید بیشتر بازدیدکنندگان این آکواریوم پژوهشگران، دانشجویان و کودکان هستند. آکواریوم کیش در قسمت جنوب شرقی جزیره و در مجاورت پارک دلفین‌های کیش قرار گرفته است. این آکواریوم فاصله زیادی تا مرکز شهر ندارد و هر روز هفته به‌ جز جمعه‌ها از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب پذیرای گردشگران و مسافران خواهد بود.

آکواریوم کیش

بولینگ مریم کیش، پاتوق جوانان جزیره

یکی از قدیمی‌ترین فضاهای سرپوشیده و تفریحی کیش، بولینگ مریم است که به دلیل فضای مفرح و سرگرم کننده‌اش، توانسته است توجه بسیاری از مسافران، گردشگران و شهروندان جزیره را به خود جلب کند. این بولینگ یکی از مجهزترین و مدرن‌ترین سالن‌های بولینگ‌ ایران شناخته می‌شود و در آن علاوه بر سالن بولینگ، بخش‌های دیگری مانند سالن بیلیارد، سالن بدن‌سازی، سونا و جکوزی، سرزمین بازی، رستوران و کافی‌شاپ به خدمات‌رسانی از علاقه‌مندان مشغولند.

بولینگ مریم در شرق جزیره کیش و در بلوار دریا قرار دارد و دسترسی به آن به‌دلیل نزدیکی به مرکز شهر به آسانی امکان‌پذیر است.

مرکز فلای‌ دامون، تحقق رویای پرواز و خلبانی

تابه حال به این فکر کرده‌اید که در کابین خلبان‌ها بنشینید و با کنترل و هدایت هواپیما، ساعاتی در آسمان و پهنه آبی‌اش پرواز کنید؟ چنین فکری چندان رویایی و غیرقابل دسترس نیست، به ویژه اگر اهل امتحان کردن تفریحات جدید هستید و در جزیره کیش، به دنبال یک ماجراجویی هیجان انگیز می‌گردید.

مجموعه فلای‌ دامون کیش اولین مرکز تخصصی شبیه سازی پرواز با هواپیماست که در آن به کمک تکنولوژی‌های روز و ابزارآلات پیشرفته، پروازهای ایرباس ۳۲۰، بوئینگ ۷۳۷ و هواپیماهای دو موتوره شبیه‌سازی می‌شود. سوئیچ‌ها و دکمه‌های موجود در کابین شبیه‌ساز این مجموعه، کاملا مشابه نمونه واقعی بوده و توسط کارخانه‌های سازنده هواپیما تولید شده است. این سیستم حتی صدای موتور هواپیما، شرایط جوی و تکان خوردن در حین پرواز را نیز شبیه‌سازی می‌کند.

مرکز فلای‌ دامون با هدف ساختن موقعیتی مشابه پرواز برای خلبان‌های در حال آموزش و سایر علاقه‌مندان به پرواز برپا شده است و در طبقه اول مرکز خرید دامون کیش قرار دارد.  شاید این جاذبه را یکی از جدیدترین و گمنام ترین جاهای دیدنی کیش بتوان نام برد.

جهت اجاره ویلا کلیک کنید.

جاهای دیدنی کیش در پاییز

با شروع پاییز، هوای جزیره رو به خنکی می‌رود و بار دیگر مسافران برنامه‌ریزی‌هایشان را برای سفر به کیش آغاز می‌کنند. گرچه در اواسط مهر و اوایل آبان، هوای کیش همچنان کمی گرم است، با این حال گشت و گذار در این زمان بسیار جذاب و پرماجرا خواهد بود.

در ادامه به جاهای دیدنی کیش در پاییز اشاره می‌کنیم:

روستای باغو، محل سکونت بومیان جزیره کیش

روستای باغو کیش

سفر به کیش همیشه به معنای گشت و گذارهای طولانی، پرسه زدن در مراکز خرید و لذت بردن از تفریحات هیجان انگیز نیست. گاهی اوقات دوری از فضای پر هیاهوی شهر و مشاهده مکان‌های بکر و تاریخی جزیره، می‌تواند بهترین گزینه برای سپری کردن یک روز جذاب در کیش باشد.

روستای باغو نمونه‌ای از جاهای دیدنی کیش است که در آن همه چیز، از درختان کهنسال گرفته تا خانه‌ها و مسجد تاریخی‌اش، رنگ و بوی روزهای خوش گذشته را تداعی می‌کنند. این روستا که یکی از قدیمی‌ترین روستاهای کیش شناخته می‌شود، در بخش جنوب غربی جزیره قرار گرفته است و سالانه گردشگران فراوانی از آن دیدن می‌کنند.

در روستای باغو، خانه‌های کاهگلی از روزگاران دور به یادگار مانده‌اند و مردم بومی‌اش هنوز به دامداری و کشاورزی می‌پردازند. در این روستا همچنین یک مسجد بسیار قدیمی به نام مسجد النبی (ص) وجود دارد که مورخان قدمت آن را به سال ۹۸۱ هجری قمری نسبت می‌دهند.

جالب است که بدانید در برخی از روزهای خاص سال و اعیاد، مردم محلی روستا با برپا کردن چادرهای سیاه، پخت نان‌های محلی و غذاهای سنتی و برگزاری جشن‌ها و مراسم‌های بومی، گردشگران را با آداب و رسوم خود آشنا می‌کنند.

روستای باغو در مسیر بزرگراه خلیج فارس، جاده باغو قرار دارد و در آن اقامتگاه‌های متنوعی برای آسایش مسافران و شهروندان فراهم شده است.

کشتی یونانی، نماد جاهای دیدنی جزیره کیش

مگر می‌شود راهی کیش شد و از نماد اصلی این جزیره، کشتی یونانی، دیدن نکرد؟ کشتی قدیمی کهنسالی که با صبوری بر لبه ساحل پهلو گرفته است و سالهاست که مسافران و گردشگران را به سوی خود فرا می‌خواند.کشتی یونانی از جمله زیباترین جاهای دیدنی کیش شناخته می‌شود که در جنوب غربی جزیره و در حوالی میدان غروب و روستای باغو قرار دارد.

کشتی یونانی در اصل یک کشتی انگلیسی است که در سال ۱۳۲۲ ساخته و در سال ۱۹۵۹ به یک تاجر ایرانی فروخته شد. با این حال این کشتی در سال ۱۹۶۶ به تاجری یونانی فروخته شد و برای جابه‌جا کردن ذخایر نفتی مورد استفاده قرار گرفت.

کشتی یونانی در سال ۱۳۴۵ هجری شمسی در دریای خلیج فارس و در ساحل جزیره کیش به گل نشست. در نتیجه خدمه چاره‌ای جز ترک کشتی و تخلیه بار آن نداشتند. بسیاری از مورخان دلایل این اتفاق را فقدان فانوس دریایی در این منطقه، اشتباه محاسباتی کاپیتان کشتی و عمق کم دریا می‌دانند.

در حال حاضر کشتی یونانی با گذشت زمان و در اثر رطوبت هوا و برخورد با امواج دریا، پوسیده و فرسوده شده است. در حقیقت امروز اين كشتی به محل زندگی موجودات دريايی تبديل شده و وضعیت ایمنی آن به‌حدی است كه ديگر كسی نمی‌تواند در آن پا بگذارد.

با این حال هنوز تماشای کشتی یونانی در سکوت غروب و یا طلوع آفتاب، دیدنی و جذاب است. تا جایی که بسیاری از گردشگران همچنان برای بازدید از آن و ثبت تصاویر خاطره انگیز، راهی سواحل نزدیک به کشتی می‌شوند.

کشتی یونانی در جنوب غربی جزیره و در حوالی میدان غروب قرار دارد و بازدید از آن در هر ساعتی از روز امکان پذیر خواهد بود.

بخوانید از: تفریحات آبی کیش

نمایشگاه خزندگان کیش، ملاقات با گونه‌های نادر حیوانات

برای مسافران و گردشگران کیش، سر زدن به نمایشگاه خزندگان یک تفریح جذاب و متفاوت است. نمایشگاهی که در آن بیش از ۱۰۰ گونه خزنده از سرتاسر دنیا نگهداری می‌شوند و بازدید از آن‌ها، فرصت خوبی برای آشنایی با جهان حیوانات و طبیعت خواهد بود.

در نمایشگاه خزندگان کیش، انواع مارهای غول پیکر بوآ و پیتون آفریقایی، سوسمارهای ماداگاسکار، عقرب‌های سیاه و خزندگان تایلندی با پوست‌هایی رنگارنگ و ظاهری مسحور کننده، توجه شما را به خود جلب می‌کنند. سر زدن به این نمایشگاه علاوه بر بزرگسالان، برای کودکان نیز بسیار سرگرم کننده و جالب خواهد بود.

نمایشگاه خزندگان کیش، در ساحل شرقی کیش و در خیابان فردوسی واقع شده است.

نمایشگاه خزندگان کیش

اسکله تفریحی کیش، چشم انداز وسیع دریا

یکی از پاتوق‌های همیشگی گردشگران کیش، اسکله تفریحی است که با داشتن ۱۰ هزار متر مربع مساحت و ۴۳۷ متر طول، در شرقی‌ترین قسمت جزیره قرار دارد. این اسکله با داشتن چشم انداز وسیعی از دریا، یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی کیش شناخته می‌شود.

در این اسکله صندلی‌هایی رو به دریا قرار گرفته است تا مسافران لحظاتی بر روی آن‌ها بنشینند و با تماشای دریای خلیج فارس، غروب خورشید و شنیدن صدای امواج، لحظاتی را در آرامش سپری کنند.

در اطراف اسکله نیز تفریحات متعددی مانند دوچرخه سواری، بالون سواری، فلای بورد، جت اسکی، اسکوتر دریایی، جت اسکی، قایق‌های پدالی و ماهیگیری، قایق‌های عادی و شیشه‌ای و امکانات غواصی فراهم شده است. همچنین یک بوفه کوچک در اسکله وجود دارد که در آن انواع خوراکی‌ و آب میوه به فروش می‌رسد.

اسکله تفریحی کیش در تمام ساعات شبانه‌روز باز است و قدم زدن و لذت بردن از مناظر آن در هر زمانی امکان پذیر خواهد بود. این اسکله در خیابان سنایی و در بلوار دریا قرار دارد.

گذر هنرمندان کیش، آشنایی با مشاهیر ایرانی

زنده نگه داشتن یاد مشاهیران ایرانی برای نسل‌های آینده و آشنایی نسل جدید با تاریخ و هنر ایران، از جمله مهم‌ترین روش‌های محافظت از فرهنگ غنی کشورمان به حساب می‌آید. خوشبختانه در شهرهای مختلف ایران، برای پاسداشت نام و یاد بزرگان ایرانی، اقدامات فراوانی صورت گرفته است.

در کیش نیز هنرمندان معاصر با طراحی و ساخت تندیس‌های بزرگان عرصه نقاشی، موسیقی و آواز، شعر و ادبیات و…، یکی از متفاوت‌ترین جاذبه‌های گردشگری را برای آشنایی بیشتر مسافران و بازدیدکنندگان با تاریخ و هنر ایران را رقم زده‌اند. این جاذبه گردشگری که با نام گذر هنرمندان شناخته می‌شود، در بخش غربی جزیره قرار گرفته است و یکی از جاهای دیدنی کیش به شمار می‌رود.

در گذر هنرمندان، مجسمه‌هایی از هنرمندان معروف و مطرح ایرانی همچون غلامحسین بنان، عزت الله انتظامی، جلال آل احمد ابوالحسن صبا، حسین بهزاد، مرتضی ممیز، غلامحسین سپنتا، کریم پیرنیا، پروین اعتصامی، مرتضی آوینی، استاد فرشچیان، علی محمد حیدریان، شهریار، امیرکبیر و… ساخته شده است.

این مجموعه به دلیل داشتن فضای باز و نورپردازی‌های جذاب، جلوه دیگری در ساعات پایانی روز و شب‌ها دارد. با این حال سر زدن به این مکان در هر زمانی امکان پذیر است.

گذر هنرمندان کیش در بلوار دریا و در ضلع شرقی خیابان سنایی قرار گرفته است.

گذر هنرمندان کیش بلاگ شب

قلعه وحشت کیش، تجربه‌ای نفسگیر و هیجان انگیز

برای تمام دوست‌داران تفریحات ترسناک و هیجان انگیز، سر زدن به قلعه وحشت کیش یک پیشنهاد فراموش نشدنی است. اغراق نیست اگر بگوییم که بسیاری از گردشگران این جزیره، آدرنالین، ترس و هیجان بی‌نهایت را تنها در این قلعه تجربه کرده‌اند!

در قلعه وحشت کیش چندین داستان برای تجربه ترس و هیجان بازدیدکنندگان، برنامه‌ریزی شده است. بنابراین در ابتدای ورود، مسئولان این مجموعه شما را با تمام قوانین استفاده از اتاق وحشت آشنا کرده و از شما می‌خواهند تا سناریو مورد نظرتان را برای وارد شدن به فضایی ترسناک انتخاب کنید.

در طول مسیر گذر از قلعه و تونل وحشت کیش، با چالش‌های ترسناک و هیجان‌انگیزی مواجه می‌شوید که ممکن است یادآوری آن‌ها بعد از خارج شدن برایتان خنده‌دار باشد. با این حال فراموش نکنید که در طول مسیر، عکاسانی حضور دارند که از حالات مختلف شما عکاسی می‌کنند. عکس‌هایی که می‌توانید بعد از خارج شدن از سفر پر ماجرایتان، در صورت تمایل خریداری کرده و به‌صورت چاپ شده تحویل بگیرید.

از آنجا که قلعه وحشت کیش یکی از پرطرفدارترین و پر ازدحام‌ترین جاذبه‌های گردشگری این جزیره شناخته می‌شود، به شما توصیه می‌کنیم که پیش از مراجعه، بلیط و سانس مورد نظرتان را رزرو کنید. این مجموعه هر ‌روز از ساعت ۱۸:۰۰ تا ۲:۰۰ پذیرای علاقه‌مندان و مسافران شجاع خواهد بود!

قلعه وحشت کیش در قسمت شرقی جزیره و در ضلع جنوبی هتل ارم واقع شده است.

جاهای دیدنی کیش در زمستان

زمستان بهترین فصل سفر به کیش است. در این زمان خبری از رطوبت اذیت کننده نیست و هوا خنک و دلپذیر می‌شود. در حقیقت اگر قصد دارید به کیش سفر کنید و با خیالی آسوده در هوایی مطبوع به جاهای دیدنی آن سر بزنید، بهتر است که آخرین فصل سال را برای این منظور انتخاب نمایید!

برخی از جاهای دیدنی کیش در زمستان به شرح زیر هستند:

قلعه جنی کیش، افسانه یا واقعیت؟

در جزیره کیش، قلعه‌ای کوچک و متروکه در نزدیکی کشتی یونانی قرار گرفته است که مردم محلی درباره آن افسانه‌های عجیب و ترسناکی می‌گویند. قلعه‌ای که به اعتقاد اهالی بومی جزیره، توسط جن‌ها تسخیر شده است و شب‌ها از گوشه و کنار آن صداهای عجیبی شنیده می‌شود.

تاریخ دقیق ساخت قلعه چندان مشخص نیست. با این حال بسیاری از مردم قدیمی، قدمت این بنای تاریخی را به زمان اشغال پرتغالی‌ها نسبت می‌دهند و بر این باورند که این قلعه توسط سربازان پرتغالی ساخته شده است. جالب است که بدانید این ساختمان مخروبه در دهه ۴۰ پاسگاه هنگ مرزی و محل خدمت سربازان و درجه‌داران ژاندارمری بود.

بر اساس داستان‌های قدیمی،به دلیل گزارش‌های مکرر از مشاهده جن و شنیدن اصوات عجیب، پرسنل قلعه مجبور به تخلیه و ترک پاسگاه شدند و از آن زمان تا امروز دیگر کسی پا به این مکان سحرانگیز نگذاشته است. البته که داستان‌های ترسناک مربوط به قلعه، تنها به اینجا ختم نمی‌شود و بسیاری از مردم محلی روایات دیگری نیز از این بنای رمزآلود تعریف می‌کنند.

چنین داستان‌هایی باعث شده است تا بسیاری از افراد علاقه فراوانی به دیدن و سر زدن به این قلعه نشان دهند. امکان بازدید از قلعه رایگان است و در طول ۲۴ ساعت شبانه‌روز گشت و گذار در گوشه و کنار آن امکان پذیر خواهد بود.

قلعه جنی کیش در جاده جهان، نرسیده به کشتی یونانی قرار دارد.

قلعه جنی کیش شب

ساحل مرجان کیش، پهنه ماسه‌ای جزیره

بدون اغراق پرطرفدارترین و زیباترین جاذبه کیش، ساحل مرجانی آن است که به عنوان یکی از پاک‌ترین ساحل‌های خلیج فارس شناخته می‌شود. ماسه‌های طلایی، آفتاب گرم و آرامشی کم نظیر تنها بخشی از جذابیت‌های این ساحل به حساب می‌آیند. زلالی آب این ساحل به‌حدی است که می‌توان هنگام شنا کردن یا قایق سواری در آن، آبزیانی مانند صدف، حلزون، شقایق‌ دریایی، عروس‌های دریایی و مرجان‌ها را به خوبی در آب مشاهده کرد.

ساحل مرجان کیش در جنوب شرقی جزیره قرار دارد و در آن امکانات متعددی همچون قایق‌ سواری،کایت سواری، کافی‌‌شاپ و فست‌فود، کیوسک اجاره دوچرخه و موتور چهارچرخ و موتور برقی، آلاچیق و فضاهای استراحت مخصوص مسافران، رستوران‌های مختلف با انواع غذاهای دریایی و محلی، کلوپ بازی‌های دریایی با ارائه تفریحاتی چون غواصی، پاراسل، جت اسکی، فلای برد، شاتل، بنانا سواری و … فراهم شده است.

فاصله ساحل مرجان کیش از فرودگاه جزیره حدود ۹ کیلومتر (۱۲ دقیقه) است.

مسیر دوچرخه سواری کیش، رکاب زنی در ساحل خلیج فارس

یکی از زیباترین مسیرهای دوچرخه سواری در کشور، مسیر دوچرخه سواری جزیره کیش است که نزدیک به ۹۲ کیلومتر طول دارد و رکاب زنی در سرتاسر آن چیزی حدود ۳ تا ۴ ساعت به طول می‌انجامد. این پیست دوچرخه سواری به گونه‌ای طراحی شده است که از زیباترین و منحصر به فردترین مناطق جزیره کیش می‌گذرد. در حقیقت بخش بزرگی از این مسیر از حاشیه ساحلی خلیج فارس عبور می‌کند و دریا و زیبایی‌هاش را در هنگام رکاب زدن به زیبایی هرچه تمام‌تر نشان می‌دهد.

خوشبختانه این مسیر از خیابان‌های ماشین‌رو مستقل شده است و امکان برخورد با خودرو وجود ندارد. تعدادی ایستگاه نیز در طول مسیر وجود دارد که به مردم دوچرخه‌های دلخواهشان را کرایه می‌دهند.

جالب است که بدانید پیست دوچرخه سواری کیش شبانه روزی است و امکان دوچرخه سواری در آن برای تمام افراد با هر سن و سالی امکان پذیر است. در کنار این مسیر نیز رستوران‌ها و کافه‌های متنوعی ساخته شده است که دوچرخه سواران می‌تواندن برای استراحت و نوشیدن چای و غذا، به آن‌ها مراجعه کنند.

مجموعه ورزشی و گردشگری دریایی مارینا کیش

احتمالا در برخی از فیلم‌های هالیوودی، با اسکله‌ها و یا لنگرگاه‌های کوچک و منحصر به فردی مواجه شده‌اید که در آن قایق‌های شناور گوشه می‌گیرند و ساعاتی در میان امواج آرام دریا استراحت می‌کنند! این لنگرگاه‌های کوچک که در زبان انگلیسی با عنوان مارینا شناخته می‌شوند، محل نگهداری انواع قایق‌ها و شناورهای مختلف هستند.

در جزیره کیش نیز اولین مارینای کشور در سال ۱۳۹۲ با همکاری دو شرکت بهمبر و مکین دریا ساخته شده است. این مارینا، ۲۷۸ جای پارک برای انواع شناور در اندازه‌های مختلف دارد و در آن خدماتی مانند شست‌و‌شو، تعمیر و دیگر امور مرتبط با شناور‌ها انجام می‌شود.

با این حال در این مجموعه امکانات متعدد دیگری برای گردشگران فراهم شده است. اسکله اختصاصی جهت پهلوگیری شناورهای تفریحی، فروش تخصصی شناورهای تفریحی، انواع کافی‌شاپ و استراحت‌گاه‌های ساحلی، فروش لوازم و تجهیزات غواصی و دریایی، کلوپ تفریحات دریایی، مدرسه بادبانی و کلوپ غواصی از جمله فعالیت‌ها و تفریحات موجود در این مارینا به شمار می‌روند.

پارک آبی ساخته شده در این مارینا نیز از دیگر جذابیت‌های این مجموعه به حساب می‌آید که از سازه‌های بادی که بر روی آب دریا قرار گرفته‌اند، تشکیل شده است. این پارک بادی اولین و تنها مرکز تفریحی در نوع خود است و می‌تواند مکانی هیجان انگیز برای سرگرمی کودکان باشد.

مجموعه ورزشی و گردشگری دریایی مارینای کیش در خیابان مرجان و در حوالی پارک درختان نارگیل قرار دارد.

مارینا کیش

ساحل کلبه هور، تماشای نبرد موج‌های بلند با صخره‌ها

یکی دیگر از سواحل زیبا و جاهای دیدنی کیش، ساحل کلبه هور است که بسیاری آن را متفاوت‌ترین ساحل جزیره می‌دانند. کلبه هور یک ساحل صخره‌ای بسیار زیباست که در غربی‌ترین دماغه جزیره واقع شده و شما را تا میان آب‌های خلیج فارس هدایت می‌کند.

در این ساحل، امواج دریا به سنگ‌های بزرگ و کوچک برخورد می‌کنند و به شکل فوران قطره‌های آب از میان شکافهای صخره‌ها، در آسمان پراکنده می‌شوند. منظره‌ای ناب و تکرارنشدنی که تنها در این محدوده دیده خواهد شد.

در ساحل کلبه هور جاذبه‌های گردشگری و امکانات تفریحی مانند غواصی، ماهیگیری و اسب سواری فراهم شده است. علاوه بر این در ۲۰۰ کیلومتری ساحل، یک لنج ماهیگیری مانند کشتی یونانی به گل نشسته است که تماشای آن به دلیل نورپردازی‌های زیبای انجام شده، لطف دیگری دارد.

ساحل کلبه هور از مسیر بزرگراه خلیج فارس، خیابان جهان قابل دسترسی خواهد بود.

شهر حریره کیش، جاذبه گردشگری با تمدن هزار ساله جزیره

در جزیره کیش، شهری تاریخی و باستانی وجود دارد که مورخان قدمت آن را به بیش از ۸۰۰ سال پیش نسبت می‌دهند. شهر باستانی حریره از جمله جاهای دیدنی کیش است که به عنوان یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های این جزیره شناخته می‌شود.

شهر حریره در قرن چهار هجری قمری و بعد از رونق افتادن بندر تجاری سیراف ساخته شد و در آن زمان بندری مهم و ارتباطی بین ایران، هند و چین به حساب می‌آمد. جالب است که بدانید این شهر مخروبه امروزی، تا اواسط قرن دهم و به‌ مدت ۵۰۰ سال در اوج و شکوفایی بود، جمعیت فراوانی داشت و مرکز تجاری و بازرگانی در خلیج فارس به شمار می‌رفت.

شهر حریره در دوره ایلخانی مورد بازسازی قرار گرفت. در حقیقت بیشتر بناهای به جا مانده از این مجموعه متعلق به همین دوران است. بسیاری از مورخان بر این باورند که این شهر برای جلوگیری از حمله دزدان دریایی به‌صورت قلعه ساخته شده و برج و باروهای فراوانی نیز داشته است.

گرچه در حال حاضر بیشتر بخش‌های این شهر تخریب شده اما همچنان آثار به جا مانده از آن توسط باستان‌شناسان ایرانی و خارجی مورد بررسی و کاوش قرار می‌گیرد. بر اساس پژوهش‌ها و نتایج کاوش‌های باستان‌شناسی، در این شهر بناهای مختلفی مانند بندرگاه، خانه اعیانی، مسجد، حمام، قنات‌های قديمی، بخش‌های صنعتی و کارگاهی همچون کارگاه شیشه‌گری وجود داشته است.

در حال حاضر بقایای شهر حریره به‌صورت دیواره‌های آجری مخروبه به چشم می‌آیند. دیواره‌هایی که از خشت و‌ آجر، سنگ‌واره‌های صدفی، سنگ‌های آهکی و سازه‌های مرجانی ساخته شده‌اند. این شهر در شمال جزیره کیش، خیابان کرانه و در نزدیکی مجموعه ورزشی المپیک قرار دارد.

بخوانید از: کشتی یونانی در کیش

اوشن پارک کیش، پرسه در موج‌های خروشان

نوبتی هم که باشد، نوبت به معرفی پارک آبی کیش یا همان اوشن پارک می‌رسد! این مجموعه اولین پارک آبی مصنوعی ایران است که در آن به‌روزترین و مدرن‌ترین تجهیزات بازی آبی روز دنیا وجود دارد. بد نیست بدانید ساخت این پارک آبی توسط شرکت کانادایی «White Water West»و نظارت آن توسط یکی از مشهورترین طراحان معماری و مدیران هنری شرکت والت دیزنی انجام شده است.

پارک آبی اوشن روزانه ظرفیت پذیرش ۳,۳۰۰ نفر را دارد و استفاده از آن به دلیل قرار گرفتن در منطقه پرواز ممنوع، برای خانم‌ها و آقایان در تمامی سنین امکان پذیر است. می‌توانید در این پارک آبی به انواع تفریحات آبی بپردازید، شنا کنید، نوشیدنی‌های خنک میل کنید و حمام آفتاب یا ماساژ بگیرید.

فروشگاه‌هایی نیز در ورودی اوشن پارک قرار گرفته است که در آن انواع لوازم مورد نیاز مانند کرم ضد آفتاب، حوله و لباس عرضه می‌شوند. پارک آبی اوشن در میدان لوکس و در جاده جهان واقع شده است.

پارک آبی اوشن کیش

کارتینگ کیش، تجربه سرعت و هیجان

اگر هوس کردید که در کیش، سرعت و هیجان را چاشنی سفرتان کنید، سر زدن به کارتینگ این جزیره می‌تواند گزینه‌ای جذاب برایتان باشد. پیست کارتینگ کیش یکی از قدیمی‌ترین پیست‌های سرعت کشور است که در آن علاوه بر سواری‌های عادی، مسابقات قهرمانی این رشته نیز برگزار می‌شود. در این پیست روباز، فضاهایی برای سواری با دوچرخه ATV و ماشین‌های کنترل از راه دور هم تعبیه شده است که می‌تواند تجربه‌ای ناب و هیجان انگیز را برایتان رقم بزنند.

پیست کارتینگ کیش در میدان امیرکبیر، بلوار خلیج فارس، روبه‌روی هتل دریا قرار دارد.

مجموعه پارس سافاری کیش، سواری روی ماسه‌های داغ

سواری با ماشین‌های سنگین و گشت و گذار بر روی ماسه‌های داغ، تنها محدود به کویر و مناطق اطرافش نیست. خوشبختانه در جزیره کیش، لذت و هیجان رانندگی با خودروهای دو دیفرانسیل در مجموعه پارس سافاری فراهم شده است که می‌تواند جایگزینی ایده‌ال برای علاقه‌مندان به این تفریح به عنوان یکی از جاهای دیدنی کیش باشد.

پارس سافاری کیش اولین و بزرگترین مجموعه برگزارکننده تورهای سافاری در ایران شناخته می‌شود که به دلیل ایجاد تفریحات متنوع و هیجان انگیز، طرفداران فراوانی دارد. اما چرا تفریحات پارس سافاری کیش تا این حد محبوب است؟

پاسخ به این سوال بسیار ساده است! در این مجموعه می‎توانید ماشین سواری بر تپه‌های شنی بلند و شیب‌های تند را تجربه کنید و با خودروهای منحصر به فرد، در طبیعت، صحرا و شن‌های جزیره به گشت و گذار بپردازید. ضمن اینکه تفریحات متنوع دیگری مانند شتر سواری، کارتینگ، پینت بال، زورب بال، بانجی شوتینگ و موتورسواری با موتورهای ATV و کراس و … هم در این مجموعه فراهم شده است که تجربه آن‌ها برایتان خاطرات فراموش نشدنی را رقم خواهد زد.

پارس سافاری کیش در نزدیکی بلوار امام خمینی واقع شده و  دسترسی به آن از هر نقطه جزیره راحت خواهد بود.

مراکز تجاری کیش؛ تفریح و خرید

یکی از جذاب‌ترین برنامه‌های سفر به کیش، پرسه زدن در مراکز خرید و تهیه کالاهای متنوع جزیره است. خوشبختانه در کیش انواع مراکز خرید مدرن و سنتی وجود دارند که اقلام خود را به مسافران و شهروندان جزیره عرضه می‌کنند. برخی از مهم‌ترین مراکز خرید کیش به شرح زیر هستند:

پاساژ کیش

مرکز خرید دامون، بزرگترین بازار کیش

یکی از بزرگترین و لوکس‌ترین مراکز خرید جزیره کیش، مرکز خرید دامون است که در آن علاوه بر مغازه‌های متنوع و بخش‌های تجاری، امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی نیز وجود دارد. این مجموعه از سه طبقه تشکیل شده است و در آن بیش از ۱۰۰ غرفه، کالاها و خدمات خود را به مراجعین ارائه می‌کنند. طراحی زیبا، نورپردازی منحصر به فرد و فضای دلنشین تنها بخشی از جذابیت‌های بصری این فروشگاه به شمار می‌روند.

در مرکز خرید دامون کیش انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، کیف و کفش، محصولات آرایشی و بهداشتی، عینک، لوازم الکترونیکی مانند کامپیوتر و لپ تاپ، موبایل، زیورآلات نقره و بدل، مواد غذایی، قنادی و … به فروش می‌رسند. وجود برخی از مغازه‌های برند باعث شده است تا قیمت اجناس در این فروشگاه کمی بیشتر از دیگر مراکز خرید جزیره باشد. با این حال نباید فراموش کرد که کیفیت کالاها در این مجموعه، همیشه حرف اول را می‌زند.

مرکز خرید دامون کیش در انتهای خیابان وصال و در بلوار ایران قرار دارد.

بازار مرجان کیش، خرید اقتصادی در جزیره

اگر به دنبال خریدی اقتصادی و مقرون به صرفه در کیش هستید، بازار مرجان یک گزینه‌ ایده‌ال و مناسب برایتان خواهد بود. این مجموعه یکی از قدیمی‌ترین بازارهای کیش است و با داشتن ۲۰۰ غرفه تجاری، ۸۰ دفتر امور اداری، ۱۲۰ سوئیت، ۲ رستوران و ۲ کافه به عنوان یکی از مراکز پرطرفدار در میان مسافران و گردشگران جزیره شناخته می‌شود.

در این مرکز خرید انواع لوازم خانگی، پوشاک مختلف زنانه مردانه و بچگانه، لوازم آشپزخانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش و مواد غذایی عرضه می‌شوند. تنوع بالا، قیمت مناسب و امکانات تفریحی، برخی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد این مجموعه به حساب می‌آیند.

بازار مرجان کیش در جنوب شرقی جزیره و در جاده جهان واقع شده است.

پاساژ مرکز تجاری کیش، تنوع بالا در کنار قیمت مناسب

بازدید از مرکز تجاری کیش را میتوان یکی از تفریحات و جاهای دیدنی کیش نامید. مرکز تجاری کیش یکی از پر بازدیدترین مراکز خرید کیش شناخته می‌شود و به دلیل قرار گرفتن در بخش گردشگری جزیره، دسترسی به آن به ‌سادگی امکان‌پذیر است.

این مجموعه با داشتن بیش از ۴۷۰ واحد تجاری، متنوع‌ترین کالاها از قبیل پوشاک، کیف و کفش، عینک، ساعت، لوازم آرایشی و بهداشتی، زیورآلات، لوازم صوتی و تصویری، لوازم آشپزخانه، مواد غذایی، مکمل‌های غذایی و دارویی، موبایل و تجهیزات رایانه‌ای را عرضه می‌نماید. این مجموعه از کامل‌ترین مراکز خرید در کیش به حساب می‌آید و بسیاری از برندهای داخلی و خارجی در آن فعالیت می‌کنند.

مرکز تجاری کیش در خیابان فردوسی، بعد از تقاطع پروین اعتصامی واقع شده است.

مرکز خرید مروارید کیش

مرکز خرید مروارید کیش با الهام از بناهای دوره‌ هخامنشی و هنر معماری باستانی ایران ساخته شده است. این فروشگاه شامل ۲۰۸ غرفه فروش پوشاک مردانه و زنانه، ظرفه‌های کریستال و بلور، لوازم ورزشی و آرایشی، عطر و ادکلن، لوازم خانگی و… می‌شود و در آن یک رستوران، یک کافی‌شاپ و یک کافی‌نت نیز خدمات خود را به گردشگران ارائه می‌دهند.

مرکز خرید مروارید کیش در بزرگراه خلیج فارس و بلوار مروارید قرار دارد.

مرکز خرید مریم کیش، بازار قدیمی جزیره

یکی دیگر از بازارهای قدیمی جزیره کیش، مرکز خرید مریم است که با داشتن ۵۲ غرفه، از جمله مراکز خرید نسبتا کوچک جزیره به حساب می‌آید. این مجموعه در سال‌های نخستین تاسیس، به‌صورت بازارچه و به شکل روباز ساخته شد که با استقبال مسافران، به صورت مسقف و به شکل امروزی درآمد.

در حال حاضر در مرکز خرید مریم کالاهایی همچون پوشاک، چمدان مسافرتی، کیف و کفش به فروش می‌رسند. علاوه بر مغازه‌های تجاری، یک رستوران گردان و چندین کافی شاپ و فست فود نیز در این مرکز به فعالیت می‌پردازند. اما خبر هیجان انگیز اینکه هر شب در این مجموعه مراسم قرعه کشی برگزار می‌شود و افرادی که از این بازارچه خرید کرده‌اند، شانس برنده شدن و دریافت جوایز هیجان انگیز را از آن خود خواهند کرد.

مرکز خرید مریم کیش در خیابان سنایی و در نزدیکی هتل شایان واقع شده است.

سخن آخر، کیش جزیره‌ای گرم و فراموش نشدنی

در این مطلب با شما از جاهای دیدنی کیش سخن گفتیم و به اختصار به معرفی بهترین مراکز تفریحی و گردشگری این شهر پرداختیم. جزیره کیش یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری ایران است که در سال‌های اخیر، مسافران فراوانی سفر به آن را در اولویت‌های خود قرار داده‌اند.

خوشبختانه در کیش، خانه‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی کوچک و بزرگی وجود دارند که به گرمی میزبان مسافران خواهند بود. فراموش نکنید که می‌توانید برای اجاره ویلا، اقامتگاه و رزرو آپارتمان در کیش از سایت شب نیز کمک بگیرید.

سوالات متداول دیدنی های کیش

جاهای دیدنی کیش در تابستان شامل چه مکان‌هایی می‌شوند؟

آکواریوم بزرگ کیش، بولینگ مریم و مرکز فلای دامون از جمله جاهای دیدنی کیش در فصل تابستان به حساب می‌آیند. شب های کیش در فصل تابستان هم بسیار دیدنی است.

در کیش چه مراکز خریدی وجود دارد؟

مرکز خرید دامون، بازار مروارید، مرکز خرید مریم، بازار مریم و پاساژ تجاری کیش برخی از بهترین مراکز خرید در کیش به شمار می‌روند.

در پارک دلفین کیش چه امکانات تفریحی وجود دارد؟

در بخش دلفیناریوم پارک، نمایش‌های حرفه‌ای غواصان و دلفین‌ها توسط مربیان ماهر برنامه‌ریزی و اجرا می‌گردد که تماشای آن در کنار پخش موسیقی‌ شاد، بازدیدکنندگان را به وجد خواهد آورد. علاوه بر دلفیناریوم، جاذبه‌های گردشگری دیگری مانند باغ پرندگان، آمفی تئاتر و تونل آکواریوم آب شور نیز در این پارک وجود دارند که بازدید از آن‌ها به وسیله اتوبوس قطاری مستقر در مجموعه انجام می‌شود.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب