حمل و نقل در کیش و قوانین خاص این جزیره

0

یک راهنمای سفر به جزیره کیش به شما کمک می­کند مناسب ترین مکان­ها را برای بازدید از کیش در طول اقامت خود پیدا کنید. قوانین جزیره کیش نسبت به سایر مناطق ایران تفاوت چندانی ندارد. اگر به عنوان یک ایرانی به این جزیره سفر می­کنید، تا حدودی با این قوانین آشنایی دارید.

قوانین جزیره کیش

قوانین کیش

در جزیره کیش، قوانین رانندگی کمی سخت گیرانه تر از هر جای دیگر است: سرعت غیرمجاز در خیابان ممنوع است ⛔️ تابلوهایی برای آگاهی از سرعت مجاز نصب شده است. سرعت غیرمجاز در جاده هم همینطور است. سبقت غیرمجاز نیز ممنوع بوده و بوق زدن هم مشمول جریمه است. صحبت با تلفن همراه هنگام رانندگی، نبستن کمربند ایمنی، بیرون آوردن دست از پنجره خودروی در حال حرکت، ریختن زباله در سطح معابر، کثیف بودن ظاهر خودرو، دنده عقب غیرضروری، سوار کردن سرنشین بیش از ظرفیت خودرو و عدم رعایت حق تقدم ( به خصوص درمورد عابرین پیاده ) پیگرد قانونی را به همراه خواهد داشت.

حمل و نقل در کیش و مسیرهای مجاز

شما باید از مسیرهای آسفالت گذر کنید. گذر و تردد با اتومبیل در یک سری مناطق مشخص شده ممنوع است.  این مناطق ممنوعه فضای سبز، کنار سواحل، پیست دوچرخه سواری و مواردی از این قبیل که عابران پیاده در آن تردد دارند هستند. همچنین ورود موتور های برقی تفریحی به داخل شهر نیز ممنوع است. همین قوانین سختگیرانه جزیره کیش را به مقصدی جذاب و تمیز تبدیل کرده است…

قوانین جزیره کیش برای تغییر پوشش در بدو ورود به خاک ایران

جزیره کیش قانون

به محض ورود به فرودگاه کیش به عنوان یک مسافر خارجی کلیه مسافران زن بلافاصله به یک اتاق اسکورت می­شوند و از تک تک آنان درخواست می­شود از روسری و لباس مناسب استفاده کنند. رعایت قوانین جزیره کیش برای تمامی افراد خارجی و ایرانی الزامی است. این لباس­ها در فرودگاه موجود است و انتظار می­رود مسافران هنگام ترک کیش آن­ها را پس دهند ?

گذری به تاریخچه کیش

این جزیره در طول تاریخ حتی از دوران امپراتوری هخامنشی نیز مورد توجه بوده است. به همین ترتیب، تاریخ کیش بسیار مورد توجه است. شهر باستانی حریره یکی از مهمترین مکان­های باستانی جزیره است که تاریخچه آن به هشت قرن پیش برمی­گردد.

این جزیره همچنین مملو از پارک­های تفریحی و مراکز تفریحی از جمله باغ وحش، آکواریوم، باغ پرندگان، مراکز خرید متعدد و پارک آبی در ساحل زیبای خود است که سالانه بازدیدکنندگان زیادی را به این جزیره می­کشاند. کلیه بازدید کنندگان ملزم به رعایت قوانین جزیره کیش هستند.

پوشش در جزیره کیش

لازم است در تمامی نقاط این جزیره همچون مناطق ساحلی، اماکن تفریحی و تجاری حجاب اسلامی را رعایت کنید. درست است که این جزیره با نام منطقه آزاد شناخته می‌شود، اما زیرمجموعه جمهوری اسلامی ایران بوده و با متخلفینی که از این استاندارد پیروی نمی­­کنند، برخورد خواهد شد. کیش محبوب ترین و در عین حال جذاب ترین منطقه گردشگری در ایران است.

جذابیت های جزیره کیش

کیش مهمترین هدف گردشگری داخلی و خارجی در جنوب ایران محسوب می­شود. جزیره کیش یکی از زیباترین جزایری است که در قطب نمای آب­های خلیج فارس واقع شده و یکی از جاذبه ­های گردشگری استان هرمزگان واقع در جنوب ایران است. کیش یکی از چهار منطقه جهان است که میزان اکسیژن خالص آن بیش از سایر مناطق جهان است. ? به گونه ای که پس از ساعت­ها گشت و گذار در اطراف جزیره، مردم احساس خستگی کمتری نسبت به سایر نقاط دارند.

سایر قوانین جزیره کیش

مشروبات الکلی از زمان تأسیس دولت جمهوری اسلامی در سال 1979 برای شهروندان ایرانی مسلمان از نظر قانونی ممنوع بوده است. تقاضای این نوشیدنی­ها در کلوپ­های کیش ممنوع بوده و با متخلفینی که این محصولات را ارائه یا تقاضا می­کنند، برخورد قانونی خواهد شد ?

نکته جالبی که در رابطه با حمل و نقل در کیش وجود دارد، مرتبط به زیبایی ظاهری خودروها است. خودروهای کثیف مشمول پرداخت جریمه هستند. در واقع حضور چنین ماشین­هایی شمایل زیبای این جزیره را آشفته می­کند.

شرایط اجاره خودرو در کیش و حمل و نقل در این جزیره

اتوبوس در کیش

حمل و نقل در کیش بسیار آسان است و تمامی وسایل نقلیه در دسترس شما خواهد بود. کیش همچنین یکی از بهترین مکان­ها برای اجاره خودرو در ایران است ? و بسیاری از جدیدترین مدل­های خودرو را می­توان با نرخ مقرون به صرفه اجاره کرد. برای اجاره خودرو در کیش (Rental Cars) لازم است تا برخی مراحل را بگذرانید که ممکن است بسته به فروشگاه موردنظر برای اجاره خودرو در کیش متفاوت باشد:

  • یک برگ چک به ارزش حدودی ماشین موردنظر به صورت امانی نزد فروشنده باید بگذارید
  • قرارداد مربوطه را امضا کنید
  • مبلغی بابت کرایه روزانه ( بسته به نوع ماشین ) پرداخت خواهید کرد و جدا از آن، مبلغی به عنوان ضمانت جریمه نشدن در کیش نزد فروشنده باقی خواهد ماند. این مبلغ بعد از گذشت چند روز و استعلام خلافی ماشین، به حساب شما واریز خواهد شد ( البته در انتخاب فروشگاه معتبر حتما دقت داشته باشید )
  • در زمان تحویل دادن و تحویل گرفتن خودروی اجاره ای در کیش ، تمام خط و خش ها و سیستم بدنه را چک کنید تا در پایان با مشکل روبرو نشوید.

در جزیره کیش، اتوبوس­ها را با ظرفیت و اندازه کامل پیدا نخواهید کرد ? در عوض تعداد زیادی مینی بوس وجود دارد که مسافران را به مقصد منتقل می­کنند. به جای نقشه اتوبوس کیش باید به دنبال یک نقشه حمل و نقل عمومی از این جزیره باشید که بتوانید مکان­های ممکن برای سوار شدن در این جزیره را پیدا کنید.

تاکسی­ها در حمل و نقل کیش

خودرو اجاره ای در کیش

از آن جایی که تاکسی­ها و سایر وسایل حمل و نقل عمومی برای تأمین نیاز مسافران حتی در شلوغ ترین فصول کافی هستند، هیچ شبکه مترو و بی آرتی در این جزیره موجود نیست. در نتیجه هیچ نقشه مترو و قطاری در کیش وجود ندارد. بیشتر بازدید کنندگان از این جزیره برای رسیدن به مقصد خود سرویس تاکسی را در کیش انتخاب می­کنند. البته که تله کابین کیش ? ( که مدت زیادی از افتتاح آن نمی گذرد ) می تواند یکی دیگر از وسایل حمل در کیش باشد.

ناوگان تاکسی کیش متشکل از اتومبیل­های مدرن، با کیفیت و راحت است ? که می­توانید آن­ها را در ایستگاه­های مختلف جزیره پیداکنید و یا از طریق یک تماس تلفنی به هرجایی که در جزیره هستید، یک تاکسی را احضار کنید. قیمت تاکسی­ها مقرون به صرفه است و می­توانید با خیال راحت از این وسیله حمل و نقل در کیش استفاده کنید.

اپلیکیشن تاکسی حمل و نقل در کیش

استفاده از اپلیکیشن های تاکسی مثل اسنپ در کیش برای فراخوانی تاکسی در سال­های اخیر به روشی عادی و رایج برای حمل و نقل تبدیل شده است. بدون توجه به این که در چه ساعتی از شبانه روز به یکی از آن­ها نیاز دارید، تاکسی­های زیادی در دسترس است و یافتن نزدیکترین آن­ها با استفاده از اپلیکیشن تاکسی ایران بسیار آسان است.

اگر با قوانین جزیره کیش آشنایی ندارید، شما باید به یک دفتر راهنمای سفر کیش مراجعه کنید تا بدانید چه چیزهایی را باید رعایت کنید و چه جاذبه­ هایی را در کیش ببینید. می­توانید برای خرید سوغاتی به یکی از مراکز خرید جزیره بروید و از مکان­های تاریخی این جزیره مانند کشتی یونانی و شهر زیرزمینی کاریز دیدن کنید. می­توانید در ساحل و یکی از شهرهای تفریحی اوقات خوبی را سپری کنید. غذاهای ایرانی را در تمام رستوران­های سراسر جزیره میل کنید و از تمامی امکانات جزیره با رعایت قوانین استفاده کنید. همراه داشتن راهنمای سفر به جزیره کیش به شما کمک می­کند تا به راحتی از سفر خود لذت ببرید?

شما می توانید با اجاره خانه و ویلا در کیش از سایت شب، اقامتی راحت‌تر و به صرفه تر داشته باشید.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب