معرفی بهترین پارک برای دوچرخه سواری در تهران

0

دوچرخه سواری یکی از تفریحات بسیار قدیمی و محبوب است. شاید در گذشته ای دور، دوچرخه تنها نقش یک وسیله ی حمل و نقل را داشت؛ ولی امروزه به دلیل شرایط زندگی شهری استفاده از دوچرخه برای حمل و نقل متاسفانه کاهش یافته است. هرچند این روز ها با احداث قسمت های اختصاصی عبور دوچرخه در برخی خیابان‌ها و بلوار‌ها، تلاش‌ها برای استفاده ی بیشتر از دوچرخه در حال افزایش است. ولی استفاده‌ی تفریحی از دوچرخه هیچ گاه متوقف نشده است، به همین دلیل در این مقاله به معرفی بهترین پارک برای دوچرخه سواری در تهران و اطراف تهران خواهیم پرداخت.

بهترین پارک برای دوچرخه سواری در تهران کجاست؟

هر سال با شروع فصل تابستان رونق دوچرخه سواری به شکل قابل توجهی افزایش می یابد. حتی بسیاری از خانواده ها در نزدیکی فصل تابستان اقدام به خرید دوچرخه می کنند تا در طول این فصل از تفریح با دوچرخه سواری لذت ببرند. ولی دوچرخه سواری به همان اندازه که لذت بخش است می تواند خطر آفرین هم باشد. بنابراین بهتر است برای این تفریح، از مکان های مخصوصی که به همین منظور تدارک دیده شده اند به عنوان بهترین مناطق دوچرخه سواری استفاده کرد.

خوشبختانه در تهران و حومه تعدادی پیست دوچرخه سواری بزرگ وجود دارد که تقریبا برای همه ی علاقه مندان به این رشته شناخته شده اند. علاوه بر آن ها بسیاری از پارک های محلی نیز پیست های مخصوص دوچرخه سواری دارند که برای استفاده ی ساکنین هر محل انتخاب خوبی محسوب می شوند. در ادامه تعدادی از پیست های مطرح دوچرخه سواری و بهترین پارک برای دوچرخه سواری در تهران را به شما معرفی خواهیم کرد.

برای مشاهده و اجاره روزانه خانه در تهران کلیک کنید.

پیست دوچرخه سواری پارک چیتگر، بهترین پارک برای دوچرخه سواری در تهران

پیست دوچرخه سواری پارک چیتگر احتمالا شناخته شده ترین پیست دوچرخه سواری این لیست است. این پیست در تهران و در محدوده غربی شهر قرار دارد. شاید حتی بتوان گفت پیست دوچرخه سواری چیتگر یکی از اولین پیست های کشور بوده و در سطحی حرفه ای ساخته شده است.

این پیست در قسمت شرقی پارک جای دارد و طول آن در مجموع به سی کیلومتر می رسد. در طول مسیر پیست دوچرخه سواری درخت های سرسبز و پرباری وجود دارند. به دلیل وجود این درختان زیبا، پیست منظره ی چشم نوازی دارد و بخش بزرگی از آن را سایه های کوچک و بزرگ درختان تشکیل میدهند. البته که در همان حوالی پیست دوچرخه سواری دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر) هم مثال زدنی است!

برای استفاده از این پیست لازم نیست که حتما دوچرخه به همراه داشته باشید. چندین غرفه در این پارک وجود دارد که انواع دوچرخه های معمولی، دنده ای و دونفره را از آن ها کرایه کنید. پارک چیتگر دارای چند پیست دوچرخه سواری است که برای دوچرخه سواری در تهران می توانید به آن ها مراجعه کنید. این پیست ها شامل موارد زیر هستند:

  • پیست دوچرخه سواری سرعت: 1700متر
  • پیست دوچرخه سواری کوهستان
  • پیست دوچرخه سواری استقامت:5 کیلومتر
  • پیست دوچرخه سواری بانوان: 1300 متر

دوچرخه سواری در بوستان جمشیدیه

داخل پارک جمشیدیه و اطراف آن محل مناسبی برای دوچرخه سواری در تهران هستند. طبیعت زیبای این پارک محل و منظره ای مناسب برای دوچرخه سواری ایجاد کرده است. اما به دلیل شیب های تند در برخی مناطق و کوچه های اطراف پارک، دوچرخه سواری در این منطقه از تهران مستلزم صرف انرژی زیادی توسط دوچرخه سواران است.

جهت مشاهده و اجاره ویلا کلیک کنید.

دوچرخه‌سواری در بوستان یاس فاطمی

ساکنان شرق تهران برای دوچرخه سواری یک مکان ایده‌ال در دسترس خود دارند. بوستان یاس فاطمی یکی از پارک های جنگلی وسیع و پردرخت در شرق تهران است که با داشتن 1400 هکتار مساحت، محیطی ایده‌ال برای یک دوچرخه سواری جانانه به حساب می آید. از آن جایی که عملیات ساخت این پارک بین روزهای شهادت تا ولادت حضرت فاطمه انجام شده آن را پارک یاس فاطمی نام‌گذاری کرده‌اند.

بوستان یاس فاطمی از مسیرهای آسفالت شده وسیع و متنوعی تشکیل شده است و امکان دوچرخه سواری با بهترین کیفیت را فراهم میکند. با این حال باید در نظر داشت که این پارک دوچرخه کرایه نمی‌دهد و برای سواری باید خودتان وسیله موردنظرتان را همراه داشته باشید.

بخوانید از: جاهای دیدنی تهران

دوچرخه سواری در آهار (اطراف تهران)

منطقه‌ی محافظت شده ی ورجین در لواسانت قرار دارد. در اطراف این منطقه، آهار به عنوان یکی از بهترین روستاهای اطراف تهران قرار دارد. اگر علاقه‌مند به دوچرخه سواری در خارج از شهر تهران هستید این منطقه ی خوش آب و هوا موقعیت مناسبی برای تفریح و دوچرخه سواری در حومه ی تهران است.

دوچرخه سواری در بوستان بهشت مادران

بوستان بهشت مادران در یکی از مناطق خوش آب و هوای شمالی شهر تهران قرار دارد. این ناحیه بسیار سر سبز و خوش آب هوا است و مناظر بی نظیری دارد. این پارک بین تپه ها قرار گرفته است و شکل تپه های اطراف پارک مانع از دیدن داخل پارک از بیرون آن می شود. به همین دلیل گزینه ی مطلوبی جهت استفاده ی بانوان به حساب می آید.

برای استفاده ی راحت و امن بانوان، در این پارک پیست مخصوص دوچرخه سواری نیز تعبیه شده که بانوان به راحتی در آن به دوچرخه سواری بپردازند. بانوان می توانند به راحتی در این پیست به دوچرخه سواری در تهران بپردازند.

بوستان جنگلی سرخه حصار به منظور دوچرخه سواری

این پیست، بزرگ ترین و قدیمی ترین پیست دوچرخه سواری در تهران است. پیست دوچرخه سواری سرخه حصار در شرق تهران و در پارک جنگلی سرخ حصار واقع شده است. طول این پیست دوچرخه حدود هشت کیلومتر است. این پیست به سبب قرار گرفتن در دل پارک جنگلی سرخه حصار از زیبایی های طبیعی منحصر به فردی برخوردار است و دوچرخه سواری و تفریح در آن بسیار لذت بخش خواهد بود.

اگر دوچرخه به همراه خود نداشته باشید می توانید انواع دوچرخه را از غرفه ی مستقر در ابتدای پیست کرایه کنید. این پیست کاملا آسفالت است و با رکاب زدن در آن می توانید منظره ی منحصر به فردی را از تهران ببینید.

نکته‌ی بسیار مهم در باره ی پیست دوچرخه سواری سرخه حصار این است که این پیست مجهز به سه چرخه نیز هست و مسئولان شهرداری این امکان را در این پیست تدارک دیده اند تا کم توانان و اشخاص خاص نیز بتوانند از سواری کردن در این پارک بهره مند شوند.

پارک نهج‌البلاغه

پارک نهج البلاغه از جمله بزرگترین پارکهای تهران است که در میانه بزرگراه‌های آیت الله هاشمی رفسنجانی (نیایش)، همت و یادگار امام (ره) قرار دارد. این مجموعه با داشتن ۹ کیلومتر مربع مسیر خط کشی شده، بهترین پارک برای دوچرخه سواری در تهران به شمار می‌رود و مناسب‌ترین امکان را برای یک رکاب زنی ایده‌ال فراهم می‌کند. در این پارک همچنین حدود ۱۲۰ دوچرخه وجود دارد که به علاقه‌مندان کرایه داده می شود.

بخوانید از: معرفی بهترین رستوران های تهران

دوچرخه سواری در پارک ملی لار

پارک ملی لار در حومه ی شرقی تهران قرار دارد. فاصله ی این پارک از تهران در حدود 56 کیلومتر است. ولی در نظر داشته باشید که تنها در ماه‌های خرداد و تیر می توانید وارد این پارک بشوید؛ در سایر فصول سال برای ورود به این منطقه ی حفاظت شده به مجوز های قانونی نیاز دارید. این منطقه به دماوند نزدیک است و از این رو طبیعتی بکر و زیبا دارد. همچنین دریاچه ی لار نیز در این منطقه قرار دارد که بر زیبایی های این منطقه می افزاید.

دوچرخه سواری در پیست لار به عنوان یکی از مناطق زیبا و دیدنی دماوند ، چالش بزرگی برای دوچرخه سواران است. سواری در این پیست آمادگی جسمانی بالایی را می طلبد به دلیل این که این پیست سطح سختی بالایی دارد. همچنین برای شرکت در تور های دوچرخه سواری این منطقه باید آمادگی جسمانی زیادی داشته باشید و به خوبی تمرینات مرتبط را پشت سر گذاشته باشید.

پیست دوچرخه پارک الهام

بهترین پارک برای دوچرخه سواری در تهران

یکی دیگر از مناطق جذاب برای دوچرخه سواری در تهران، پارک الهام است که مانند دیگر پیست های بزرگ پایتخت در محدوده غربی شهر قرار دارد. پیاده‌روهای عریض و خط کشی شده این مجموعه باعث شده است که این پیست به عنوان بهترین پارک برای دوچرخه سواری در تهران معرفی شود.

البته این پارک به جز دوچرخه، امکان کرایه اسکیت را هم فراهم کرده است و نوجوانان می‌توانند به همراه خانواده‌هایشان از این دو ورزش در این فضای سبز لذت ببرند. پیست دوچرخه پارک الهام در اتوبان ستاری، انتهای بلوار فردوس غرب، ابتدای بلوار الهام و در بوستان الهام قرار دارد.

پیست دوچرخه پارک بهاران تهران

یکی دیگر از اماکن دوچرخه سواری در تهران پیست دوچرخه سواری بهاران است که در پارک تسلیحات و در منطقه ی هشت تهران قرار دارد. در این منطقه از تهران زمین ها اکثرا مسطح هستند و به همین دلیل برای دوچرخه سواری آسان بسیار مناسب هستند.

آدرس پیست دوچرخه سواری پارک بهاران (تسلیحات): تهران- خیابان دماوند- خیابان گلشن دوست- پارک بهاران.

دوچرخه‌سواری در پارک پردیسان

در پارک پردیسان دو مسیر جذاب برای دوچرخه سواری علاقه مندان وجود دارد. یک مسیر خط کشی شده‌ آسفالت و یک مسیر برای دوچرخه سواری کوهستان که به دور رینگ اصلی پارک کشیده شده ‌است. امکانات فراوان و هموار بودن مسیر این پیست باعث شده است که تا پارک پردیسان در رده بهترین پارک برای دوچرخه سواری در تهران قرار بگیرد.

فراموش نکنید که پارک پردیسان مانند برخی دیگر از پارک‌ها مکانی برای اجاره دوچرخه ندارد و شما باید از دوچرخه‌ی شخصی خود استفاده کنید.

پیست دوچرخه سواری جامین در تهران

پیست جامین به سبب پستی و بلندی هایی در مسیر دارد، بسیار مناسب دوچرخه سواران حرفه ای است. این پیست نیز در قسمت شرقی تهران قرار دارد و مکانی مناسب برای دوچرخه سواری در تهران و به صورت حرفه ای است. در این باشگاه دوچرخه های مخصوص کوهستان به متقاضیان ارائه می شود. مربیان حرفه ای نیز برای آموزش دوچرخه سواران در این پیست حاضر هستند. آقایان و بانوان می توانند به صورت هم زمان با هم از این پیست استفاده نمایند.

دوچرخه سواری در بوستان جوانمردان

بسیاری پارک جوانمردان را به دلیل پیست دوچرخه‌ سواری‌ استاندارد و پهناور آن می‌شناسند. پارکی که مسیری نزدیک به ۸ هزار متر برای رکاب زدن دوچرخه سواران فراهم کرده است. در این پارک برای علاقه‌مندان به ورزش دوچرخه سواری، کانکس‌هایی هم برای اجاره این وسیله وجود دارد.

بوستان جوانمردان در بزرگراه همت، بلوار دهکده المپیک، جنب خیابان طبیعت واقع شده است.

جهت مشاهده و اجاره بوم گردی کلیک کنید.

دوچرخه سواری در پارک ایران زمین تهران

یک قسمت ویژه برای دوچرخه سواری در تهران، پارک ایران زمین در منطقه ایران زمین است. این پارک در منطقه ی 2 تهران قرار دارد. مکان دقیق تر پارک در واقع منطقه‌ی شهرک غرب است. این پارک با عنوان باغ راه فدک نیز شناخته می شود. طول پیست دوچرخه سواری باغ راه فدک حدود 3500 متر است.

در این پارک می توانید انواع دوچرخه و تجهیزات ایمنی آن را کرایه کنید. جالب است بدانید که در طول مسیر این پیست دوچرخه سواری، مکانیک هایی برای تعمیر و سرویس دوچرخه ها وجود دارند.

کلام آخر، لذت رکاب زنی در بهترین پارک برای دوچرخه سواری در تهران

در این مطلب با شما از بهترین پارک برای دوچرخه سواری در تهران صحبت کردیم و برخی از بهترین مکانها را برای انجام این ورزش جذاب به شما معرفی نمودیم. شما میتوانید برای دسترسی ساده تر به بهترین پیست های دوچرخه سواری تهران و حومه آن، با اجاره روزانه سوئیت در تهران از طریق سایت شب اقدام نمایید.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب