انتخاب وسیله نقلیه مناسب برای سفر در تعطیلات نوروزی

0

این روزها با نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی بیش‌تر مردم برای رفتن به سفر برنامه ریزی می‌کنند. چرا که تعطیلاتی مانند تعطیلات نوروز از معدود فرصت‌هایی است که خیلی از افراد شاغل برای مسافرت رفتن دارند، بنابراین در این ایام سال تقاضا برای سفر زیاد می‌شود. مسافرت رفتن به خصوص در روزهای شلوغ اگر بدون برنامه انجام بگیرد، آرامشی که در پی آن بودید به دردسر و ناخوشی تبدیل می‌شود. یکی از مهم‌ترین چیزهایی که پیش از سفر باید به آن فکر کنید و برایش برنامه ریزی کنید، انتخاب وسیله نقلیه مناسب برای سفر است. این انتخاب نیز به عوامل و فاکتورهای بسیاری بستگی دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم. همچنین پیش از انتخاب وسیله نقلیه مناسب برای سفر نیاز است که مزایا و معایب هر کدام را بدانید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

عوامل موثر بر انتخاب وسیله نقلیه مناسب برای سفر


عوامل موثر بر انتخاب وسیله نقلیه مناسب برای سفر

همان‌طور که گفتیم در انتخاب وسیله نقلیه مناسب برای سفر، عوامل زیادی تاثیر گذارند. می‌توان گفت برای اکثر خانواده‌های ایرانی هزینه مهم‌ترین عامل موثر در انتخاب و تصمیم گیری است که در همه مراحل سفر نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند. هدف سفر، مدت زمان سفر، تعداد مسافران (سفرهای انفرادی یا خانوادگی)، مسافت و آسایش و راحتی مسافران تعدادی دیگر از عواملی هستند که می‌توانند تصمیم شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهند. با بررسی این عوامل و در نظر گرفتن مزیت‌ها و معایبی که هر کدام از وسایل نقلیه دارند می‌توانید مناسب‌ترین گزینه را برای خود و همسفرانتان انتخاب کنید.

سفر با خودروی شخصی

انتخاب وسیله نقلیه مناسب برای سفر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسافران است. خیلی از افراد ترجیح می‌دهند با خودروی شخصی خود سفر کنند به خصوص اگر سفر خانوادگی باشد. این را می‌شود از ترافیک‌های سرسام آور جاده‌ها در ایام نوروز فهمید. اما از آن طرف دقیقا به دلیل همین ترافیک شدید عده‌ای خودروی شخصی را وسیله نقلیه مناسب برای سفر در نوروز نمی‌دانند. به خصوص اگر راه طولانی باشد که منجر به خستگی و کلافگی راننده هم می‌شود. به هر حال سفر با ماشین شخصی هم مانند سفر با سایر وسایل نقلیه مزایا و معایب خودش را دارد.

سفر با خودروی شخصی در تعطیلات نوروز

اگر با خودروی خود سفر کنید هزینه‌های سفرتان می‌تواند تا حد چشم‌گیری کاهش یابد. البته حواستان به قیمت سوخت و هزینه‌های استهلاک خودرو هم باشد و با توجه به آن تصمیم بگیرید وسیله نقلیه مناسب برای سفر شما چیست. این را هم یادتان باشد که اگر خودروی شما نقصی داشت قبل از سفر حتما آن را برطرف کنید تا هزینه‌های پیش بینی نشده برای تعمیرات در طول سفر کاهش یابد. مزیت دیگر سفر با اتوموبیل شخصی این است که می‌توانید بین راه هر جا دلتان خواست توقف کنید، از مناظر اطراف لذت ببرید، استراحت کنید و یا غذایی نوش جان کنید. همچنین در شهر مقصد هم خیالتان از بابت حمل و نقل راحت است.

نکته مهم در هنگام سفر با خودروی شخصی این است که وسیله نقلیه شما باید دارای بیمه بدنه و به خصوص بیمه شخص ثالث باشد.

سفر با هواپیما

همان‌طور که بسیاری از افراد به دنبال سفرهای ارزان هستند و از سفرهای جاده‌ای و ماجراجویی لذت می‌برند، عده زیادی هم سفرهای لوکس و کم دردسر را ترجیح می‌دهند. ضمن این که با انتخاب هواپیما به عنوان وسیله نقلیه مناسب برای سفر، خیلی سریع‌تر از سفر با قطار و اتوبوس و خودروی شخصی به مقصد می‌رسید. در نتیجه می‌توانید زمان بیش‌تری را به گشت و گذار در شهر مقصد اختصاص دهید. اما این را هم در نظر بگیرید که در مقایسه با سایر وسایل حمل و نقل اغلب برای خرید بلیت هواپیما باید هزینه بیش‌تری را متحمل شوید. به خصوص اگر سفر خانوادگی باشد هواپیما هزینه‌های سفرتان را بالا می‌برد. با در نظر گرفتن همه این موارد و بررسی مزایا و معایبی که هر کدام دارند، وسیله نقلیه مناسب برای سفر خود را انتخاب کنید.

سفر با هواپیما در تعطیلات نوروز

فقط یادتان باشد زمان‌هایی مثل ایام نوروز که پروازها مسافران زیادی دارند خرید بلیت را به روزهای آخر موکول نکنید. در این صورت ممکن است مجبور شوید هزینه خیلی بیش‌تری بپردازید تازه در مواردی بلیت هم گیرتان نمی‌آید.

سفر با قطار

اگر می‌خواهید در طول مسیر راحت و آسوده باشید و سفر هم برایتان به نسبت ارزان تمام شود، وسیله نقلیه مناسب برای سفر شما قطار است. با قطار سفری طولانی اما امن را تجربه می‌کنید. ضمن این که می‌توانید هر زمان نیاز داشتید روی تخت‌های قطار استراحت کنید. این مزیتی است که نمی‌توان نادیده‌اش گرفت. همچنین قطارها سرویس بهداشتی دارند که این مساله برای افرادی که به خصوص کودکی همراه خود دارند اهمیت بسیاری دارد. در سفرهایی که مسیر طولانی است و رانندگی با خودروی شخصی می‌تواند شما را خسته کند قطار بهترین گزینه است. چرا که می‌توانید با خیال راحت روی صندلی خود بنشینید و از تماشای مناظر زیبا لذت ببرید. این را هم یادتان باشد که در سفرهای گروهی با انتخاب قطار به عنوان وسیله نقلیه مناسب برای سفر، لحظات شاد و هیجان انگیزی برایتان رقم می‌خورد. حتی این فرصت را دارید که با افراد جدیدی آشنا شوید و معاشرت کنید.

سفر با قطار در تعطیلات نوروز

قطارها بر اساس تندرو یا معمولی بودن قیمت‌های متفاوتی دارند. در هر صورت قصد خرید بلیت برای هر نوع قطاری را که دارید در اولین فرصت اقدام کنید و این کار را برای روزهای آخر نگذارید.

سفر با اتوبوس

سفر با اتوبوس در تعطیلات نوروز

شاید بگویید اتوبوس‌ها راحت‌ترین وسیله حمل و نقل نیستند و در مسافت‌های طولانی می‌توانند شما را خسته و آزرده کنند. بله درست است اما در اکثر شهرها در دسترس‌ترین وسیله نقلیه هستند و به همین خاطر بسیاری از افراد آن‌ها را انتخاب می‌کنند. ضمن این که اتوبوس‌ها جزو ارزان‌ترین وسایل نقلیه برای سفر هستند و همین باعث می‌شود خیلی از افرادی که قصد دارند سفری ارزان را تجربه کنند برای مثال بک پکرها، وسیله نقلیه مناسب برای سفر خود را اتوبوس بدانند. البته اتوبوس‌ها به دو نوع معمولی و وی آی پی تقسیم می‌شوند که برای راحت‌تر بودن می‌توانید کمی بیش‌تر هزینه کرده و از اتوبوس وی آی پی استفاده کنید. اتوبوس‌های وی آی پی تندروتر هستند و اغلب صندلی‌های راحت‌تر و امکانات بهتری دارند. همچنین معمولا بین راه بیش‌تر توقف می‌کنند تا مسافران کمتر احساس خستگی کنند.
در صورتی که می‌خواهید به همراه خانواده یا دوستان خود و با تعداد افراد زیادی سفر کنید، اتوبوس می‌تواند وسیله نقلیه مناسب برای سفر شما باشد. از همه مهم‌تر این که برای جمعیت بالا گزینه مقرون به صرفه‌ای است. لذت بردن از جاده و طبیعت اطراف در طول مسیر نیز، مزیت دیگر اتوبوس است. فقط به شما توصیه می‌کنیم که خرید بلیت را به روزهای آخر و نزدیک عید موکول نکنید، چون هم سخت‌تر بلیت پیدا می‌شود و هم این که به خاطر افزایش تقاضا اغلب قیمت بلیت هم افزایش پیدا می‌کند. شاید بهترین و عاقلانه‌ترین کار این باشد که بلیت برگشت را هم قبل از رفتن به سفر تهیه کنید و خیال خود را راحت کنید.

انتخاب وسیله نقلیه مناسب برای سفر، نیازمند این است که پیش از سفر وقت کافی بگذارید و گزینه‌های مختلف را بررسی کنید. در این صورت می‌توانید با توجه به شرایط خود بهترین تصمیم را بدون شتاب زدگی بگیرید و سفری خاطره‌انگیز را برای خود و همسفرانتان رقم بزنید.
در نهایت این که به هر کجای ایران عزیزمان سفر کنید می‌توانید به سایت شب سر بزنید و از میان گزینه‌های متنوع برای اجاره ویلا و سوئیت، اقامتگاه مورد نظرتان را انتخاب و رزرو کنید.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب