بهترین مقاصد سفر با قطار؛ چگونه و به کجا؟

0

سفر کردن همواره یکی از تجربه‌های لذت بخش زندگی است که می‌توانید با استفاده از وسایل نقلیه گوناگون به آن بپردازید. باید متذکر شد سفر با قطار یکی از امن‌ترین گزینه‌ها به شمار می‌آید؛ به طوری که اگر از حرفه‌ای‌ها و افرادی که دائما در حال سفر کردن در نقاط مختلف کشور هستند بپرسید، قطعا به شما توصیه می‌کنند که با قطار به مقصد مدنظر خود بروید، زیرا مسیرهای ریل قطار اغلب از کوه‌ها و جنگل‌ها ? عبور می‌کنند که منظره‌های زیبا و شگفت‌انگیز را برای سفر شما رقم می‌زنند.

در ادامه مطلب نمونه‌هایی از بهترین مقاصد سفر با قطار را برای شما مثال خواهیم زد تا برای انتخاب بهترین مقصد سفر خود کمترین زمان را صرف و زیباترین مسیر را انتخاب کنید.

سفر با قطار

سفر با قطار
قطعا سفر کردن با قطار می‌تواند بسیار لذت بخش باشد زیرا با دیدن منظره‌های زیبا نظیر درختان و کوه‌های سرسبز موجود در مسیر تجربه بسیار زیبا و دل‌انگیزی را به دست می‌آورید. اگر اهل مسافرت با خانواده هستید، می‌توانید با خیال راحت در کنار هم در کوپه بنشینید و از منظره نهایت لذت را ببرید. همچنین دیگر نیازی نیست نگران خستگی راننده یا حوادث جاده‌ای باشید. به نوعی می‌توان گفت به همین دلیل است که قطار را به عنوان امن‌ترین وسیله نقلیه برای مسافرت می‌دانند.
همچنین قطار ? برای کسانی که ترس از هواپیما و ارتفاع دارند، می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای سفر کردن باشد. یکی دیگر از مزایای مسافرت کردن با قطار بر خلاف هواپیما، محدودیت بار است.

شما با قطار می‌توانید هر چه دوست دارید همراه خود ببرید، بدون آنکه محدودیتی در نظر گرفته شود! برای سفر با قطار تنها کاری که باید انجام دهید، این است که کوله بار سفر خود را ببندید و بلیط قطار را تهیه کنید. باید متذکر شد بلیط قطار همواره ارزان‌تر از بلیط هواپیما است.
در زمان سفر با قطار شما آزادی بیشتری نسبت به سفر با خودرو و هواپیما خواهید داشت؛ به طوری که در قطار هرگاه احساس خستگی کردید، می‌توانید در راهرو قدم بزنید، به بوفه بروید یا در تخت خود به استراحت بپردازید. البته توجه داشته باشید که سفر با قطار نیازمند توجه به برخی از نکات است که اگر به آن‌ها توجه شود، بهترین سفر برای شما رقم خواهد خورد: ?

نکات مهم سفر با قطار

  • لوازمی که احساس می‌کنید برای شما ضروری هستند را حتما در چمدان خود قرار دهید.
  • به دلیل مسیر طولانی که شما در پیش خواهید داشت، ممکن است احساس خستگی یا بی‌حوصلگی به شما دست بدهد که بهتر است برای رفع آن برنامه‌ای برای سرگرم کردن خود داشته باشید.
  • ممکن است مزاج شما با غذاهای بوفه خوش نیاید. درنتیجه بهتر است که همراه خود کمی غذای خانگی داشته باشید تا در طول سفر گرسنه نمانید.
  • مهم‌ترین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید، پوشیدن لباس مناسب در طول سفر است. هیچ‌کس با کت‌وشلوار یا لباس رسمی به مسافرت نمی‌رود؛ بنابراین حتما لباس راحت به تن کنید. پوشیدن لباس‌هایی که در آن احساس راحتی نمی‌کنید، می‌تواند به عذاب‌آورترین اتفاقی تبدیل شود که در طول سفر تجربه خواهید کرد.
  • لباس‌هایی متناسب با فصل به همراه خود داشته باشید تا در طول سفر دچار کلافگی ناشی از انتخاب نادرست لباس نشوید.
  • برای اینکه خواب راحتی در طول سفر داشته باشید، توصیه می‌شود لوازم شخصی خود نظیر پتو مسافرتی و بالش را به همراه خود ببرید.
  • به شارژ موبایل توجه داشته باشید و شارژر گوشی همراهتان باشد تا در صورت نیاز بتوانید گوشی خود را شارژ کنید

 بهترین مقاصد سفر با قطار

مسیر ریلی قطار
دیگر نیازی به توضیح درباره نقاط دیدنی ایران نیست. همه‌ی ما میدانیم که ایران یکی از زیباترین و تاریخی‌ترین کشورهای جهان است که از نظر جاذبه‌های طبیعی نیز جزو 5 کشور اول جهان به شمار می‌آید و هر ساله مسافران و گردشگران زیادی از تمام دنیا برای بازدید از این آثار دیدنی به کشورمان سفر می‌کنند.

حال در ادامه به چند مورد از بهترین مقاصد سفر با قطار اشاره می‌کنیم تا از آن‌ها مطلع شوید ?

سفر با قطار به مشهد

نمی‌شود حرف از سفر کردن بشود و ما از سفر به مشهد غافل شویم. سفر به مشهد همواره می‌تواند یکی از جذاب‌ترین انتخاب‌ها باشد. این شهر یکی از پررفت‌وآمد ترین و شلوغ‌ترین شهرهای کشور ما محسوب می‌شود که همواره مملو از ازدحام جمعیت مسافران حرم رضوی است.

اگر برای سفر به این شهر زیبا و اقامت در آن مردد هستید، میتوانید با اجاره سوئیت در مشهد ، سفری امن، اقتصادی و خاطره انگیز را تجربه کنید.
شهری که همیشه بیدار و شلوغ است و به‌ندرت می‌شود در طول 24 ساعت شبانه‌روز ساعات خالی را در آن مشاهده کرد. مسیر قطار تهران _ مشهد همیشه یکی از شلوغ‌ترین خطوط ریلی در کشور را دارد و هر ساله زائران زیادی به این شهر مذهبی و تاریخی مسافرت می‌کنند.

شما برای سفر به این شهر حدودا 12 ساعت در مسیر خواهید بود و از شهرهای زیادی نظیر گرمسار، سمنان، دامغان، شاهرود، نیشابور و … در مسیر عبور خواهید کرد.
مسیر قطار تهران _ مشهد تقریبا فاصله‌ای 926 کیلومتری خواهد داشت که مسیری طولانی محسوب می‌شود و امکان دارد کمی برای شما حوصله سر بر باشد که البته می‌توانید با انتخاب قطار مناسب تجربه متفاوتی از این مسیر طولانی به دست آورید.

سفر با قطار به بندرعباس

سفر به بندرعباس یکی از طولانی‌ترین سفرهایی است که شما می‌توانید تجربه کنید. در نتیجه بهتر است خودرو شخصی خود را کنار بگذارید و با قطار سفر کنید؛ البته می‌توانید از خدمات حمل خودرو نیز بهره ببرید و خودروی خود را در ایستگاه راه آهن بندرعباس تحویل بگیرید ?
به دلیل دور بودن بندرعباس نسبت به سایر نقاط کشورمان غالبا مردم از جاذبه‌های گردشگری جنوب بی‌خبرند. بندرعباس در جنوب کشور با شهرها و جزایر اطراف خود یکی از مقاصد جذاب گردشگری در ایران محسوب می‌شود.

در این شهر آن‌قدر جاذبه گردشگری وجود دارد که شما می‌توانید تمام طول سفرتان را در آن بگذرانید که البته توصیه می‌شود حتما از جزایری نظیر قشم و کیش دیدن فرمایید. برای اقامت در این جزایر زیبا، پیشنهاد میکنیم با اجاره ویلا در کیش و همچنین رزرو ویلا در قشم ، اقامتی ارزان و به صرفه داشته باشید.
برای سفر به بندرعباس شما از شهرهای زیادی عبور می‌کنید و همچنین منظره‌های زیبایی را مشاهده خواهید کرد که خود می‌تواند به لذت‌بخش‌ترین سفر شما تبدیل شود.

همچنین ازآنجایی‌که سفر با قطار خستگی کمتری را برای شما به همراه دارد، می‌تواند برای این مقصد طولانی بهترین انتخاب باشد؛ پس حتما مسیر ریلی این شهر را انتخاب کنید و به بازدید از زیبایی‌های این شهر بپردازید و نهایتا با اقامت در بندرعباس ، آرامش را به خود و خانواده هدیه دهید.
مسیر ریلی زیبا ایران

سفر با قطار به شمال ایران

یکی از زیباترین سفرهای که شما می‌توانید تجربه کنید، سفر به شمال کشور مخصوصا شهر رشت است. هرساله مسافران زیادی برای بازدید جنگل و دریا به شمال کشورمان سفر می‌کنند و برای خود و خانواده‌شان سفری به یادماندنی را رقم می‌زنند ?
یکی دیگر از زیباترین مسیرهای ریلی قطار در ایران متعلق به قطار تهران _ ساری است که برای گشت‌وگذار جذابیت‌های بسیار زیادی دارد. از تهران سوار قطار تهران _ ساری شوید.

باید متذکر شد که تا ایستگاه گرمسار با قطار تهران _ مشهد هم مسیر هستید و از گرمسار به بعد راهتان از مسافران مشهد جدا می‌شود و به سمت ساری خواهید رفت.
در این مسیر تعداد زیادی تونل وجود دارد که طولانی‌ترین آن تونل گدوک نام دارد که یکی از طولانی‌ترین تونل‌های مسیر ریلی ایران است.

بعد از گذراندن این تونل شما به دامنه‌های البرز می‌رسید که اگر دستتان را به بیرون ببرید، همراه باد رطوبت به دستتان برخورد می‌کند که این یعنی شما به شمال خودمان رسیده‌اید.
کمی که جلوتر بروید به یکی از معروف‌ترین پل‌هایی که در کتاب گینس ثبت شده می‌رسید و آن پل، پل ورسک نام دارد که در فهرست پل‌های با ارتفاع بیش از 60 متر ثبت شده است.

اگر از مسیر فیروزکوه به شمال سفر کنید، حتما جایی که مسیر راه‌آهن دور کوه را دور میزند دیده‌اید. در این مسیر قطار کوه را بالا می‌رود که شبیه سه خط موازی به نظر می‌رسد که آن را ((سه خط طلا)) می‌نامند.

راستی؛ اگر سفری طولانی تر در جنگل ها میخواهید، سفر با قطار به گرگان را از دست ندهید!!
همان‌طور که مطالعه کردید، در ایران مقاصد گوناگونی وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از قطار به آن‌ها سفر کنید. دقت داشته باشید که سفر با قطار از تمام لحاظ مناسب‌تر است و می‌تواند سبب راحتی بیشتر شما باشد؛ بنابراین توصیه می‌شود حتما این نوع از سفر را امتحان کنید تا خوبی‌های آن را تجربه کنید. ضمنا، “شب” همواره کنار شماست تا در تمام طول سفر از بابت اقامت در شهرهای ایران دغدغه ای نداشته باشید.

ویلا، سوئیت و آپارتمان پیشنهادی

ویلای ساحلی نوسازبا حیاط خلوت روی سقف دیددریا

آپارتمان نوساز نزدیک حرم

مشهد، آپارتمان، یکخوابه


مشاهده و رزرو آنلاین

ویلا دوخوابه ساحلی

سوئیت تمیز و شیک

سمنان، سوئیت، یکخوابه


مشاهده و رزرو آنلاین

آپارتمان یک خوابه تمیز

آپارتمان در روستای زیارث

گرگان، آپارتمان، یکخوابه


مشاهده و رزرو آنلاین

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب