برای سفرهای آینده از همین حالا برنامه ریزی کنید

0

روزهای خوب پیش از کرونا را به یاد می آورید؟ سفر رفتنهای بدون دغدغه از حضور مردم و گرفتن بیماری؟ یادتان هست که چقدر راحت تاریخ و رزروهای پرواز را انجام میدادید؟ یا با یک تلفن بلیط اتوبوس و قطار میگرفتید؟ اقامتگاه و هتل و اجاره خانه ها چقدر بدون دردسر پیدا میشد و خبری از چرخیدن در اینترنت و محدودیتهای مسافرتی نبود…

امروز اما همه گیری کرونا سفر رفتنهای اساسی را متوقف کرده و هنوز هیچکس نمیتواند بطور دقیق بگوید که چه زمانی بدون ترس از این بیماری میتوانیم بار سفر ببندیم.

با این وجود ما به شما توصیه میکنیم که از همین حالا به فکر برنامه ریزی برای مسافرت های آینده تان باشید. دلایل این موضوع را هم همینجا برایتان توضیح میدهیم:

 

پیدا کردن پروازهای ارزان

بسته به انعطاف پذیری شخصیتان، ریسک پذیری و تمایل به دنبال کردن آخرین تحولات، می توانید از همین امروز برنامه ریزی و رزرو پروازها را شروع کنید.

“جسی نوگارتن”،مدیرعامل و بنیانگذار خدمات اشتراک Dollar Flight Club، بطور دقیق مشاهده کرده است که افراد عضو در شرکت وی از همین حالا برنامه ریزی برای رزرو پرواز در بهار سال آینده را آغاز کرده اند.

او درباره قیمت پروازها میگوید: “آنچه ما به مشتریان خود می گوییم این است که میتوانند اکنون بلیط ایرلاینهای خود را برای سفرهای بعدی رزرو کنند، زیرا قیمت های کنونی به همان ارزانی است که در سال 2001 وجود داشته است. پس از افزایش تقاضا، قیمت پروازها دوباره به شدت افزایش پیدا میکند.”

قیمتها و معاملات رزور پرواز بسیار حیرت انگیز است. “در روزهای اوج تابستان، سال جدید و سفرهای کریسمس، شاهد پروازهای رفت و برگشت به شهرها و کشورهایی بودیم که با قیمت بسیار ناچیزی انجام میشد. و مردم هم این بلیطهای ارزان را از قبل رزرو کرده بودند.”

 

سیاستهای لغو و تعویض

نکته مهم بعدی سیاست های لغو و کنسل کردن است.پیش از دوران کرونا این سیاستها بسیار سختگیرانه بود، تا جایی که هر بار مجبور به تعویض یا لغو پروازتان بودید، انتظار میرفت هزینه زیادی را برای تغییر بلیط و اختلاف قیمت بپردازید.

در حال حاضر بیشتر شركتهای حمل و نقل هزینه تغییر و انصراف پرواز را به صورت رایگان یا با هزینه ای کم ارائه می دهند.

مهم است که به یاد داشته باشید اگر پروازی لغو شود و گزینه معقولی برای رزرو مجدد وجود نداشته باشد، شرکت های هواپیمایی ملزم به بازپرداخت هزینه شما هستند.

در این صورت شما میتوانید به جای گرفتن اعتبار(کردیت) یا کوپن از طرف شرکتهای هواپیمایی، پول خود را پس بگیرید. در حقیقت خطوط هوایی ممکن است به شما پاداشی مثل گرفتن اعتبار ارائه دهند، با این وجود فراموش نکنید که “شما” در اینباره تصمیم نهایی را می گیرید.

 

انعطاف بیشتر برای رزرو هتل و اقامتگاه

هتل ها هم در کنار خطوط هوایی از سیاست های نسبتاً منصفانه لغو و رزرو مجدد اقامتگاه پیروی میکنند.

“آرن سورنسون”، مدیر عامل شرکت گردشگری ماریوت اینترنشنال خطاب به مشتریان خود میگوید: “برای مهمانانی که در ماههای نخست سال آینده اقدام به رزرو اقامتگاه کنند،(از جمله رزرو با نرخ های پیش پرداخت) این گزینه وجود دارد که رزرو تا 24 ساعت قبل از ورود مهمانان، بدون هیچ هزینه ای لغو شود یا قابل تغییر باشد.”

اقدام این شرکت از آنجایی اهمیت دارد که معمولآ نرخهای پیش پرداخت شامل تخفیف یا برگشت نیستند.

Airbnb برای محدودیت های اولیه لغو اقامتگاه، تا مدتها در اخبار روز سروصدا کرده بود. بر این اساس این استارتاپ آمریکایی قوانین خود را در کشورهایی که در قرنطینه نبودند، اعمال نکرد.

این شرکت از آن زمان سیاست “شرایط تخفیف” خود را گسترش داده است. سیاستها شامل کلیه رزروهایی میشود که در ماههای نخستین سال جدید انجام شده باشد.

البته هرگونه رزرو خارج از این پارامترها تحت سیاست های قبلی این شرکت باقی می ماند، “به جز مواردی که مهمان یا میزبان به بیماری کرونا مبتلا شده باشد.”

 

مسافران چه برنامه ای دارند؟

“میستی بلز”، مدیر عامل روابط عمومی شرکت Virtuoso که آژانسی مسافرتی با 1100 شعبه بین المللی است، گزارش می دهد که مشتریان آنها معمولآ در یکی از این سه گروه قرار دارند:

“یک سوم مسافران بطور کامل سفر خود را کنسل میکنند، یک سوم دیگر که دائم سفر خود را به تاخیر میندازند و یک سوم آخر که در حالت “انتظار و دیدن شرایط آینده” به سر میبرند.”

دو گروه آخر در بیشتر موارد سفری دارند که تا 9 ماه آینده انجام میشود. بیشتر این افراد به دنبال رزرو مجدد در طول سال هستند. افرادی که حالت “انتظار و دیدن شرایط آینده” را دارند معمولآ سفرهای احتمالی خود را لغو نمیکنند یا آنها را به تعویق نمی اندازند.

مشاوران این شرکت گردشگری در حال آمادگی برای هجوم رزروها در ماههای نخستین فصل بهار هستند. بیشتر این رزروها در زمان تعطیلات زمستانی انجام شده است و از اواخر پاییز تا ماههای اول 2021 ادامه دارد.

مدیرعامل این شرکت همچنین میگوید: “مردم به این فرصت احتیاج دارند تا روحیه و ذهن خود را باز کنند، بنابراین ما برای گردشگران مکانهایی با آب گرم، نقاط ساحلی، فضاهای باز و پارک های ملی را پیش بینی کرده ایم.”

 

برنامه ریزی سفر، انگیزه دوباره زندگی

هزینه ارزان و انعطاف پذیری شرکتهای مسافرتی انگیزه های خوبی برای برنامه ریزی سفرهای آینده هستند. اما مزیت ساده دیگری هم وجود دارد: ” برنامه ریزی برای سفر می تواند شما را خوشحال و باانگیزه کند.”

طبق یک تحقیق کاربردی با موضوع کیفیت زندگی که در سال 2010 منتشر شده است، برای بیشتر افراد، لذت سفر از هفته ها و حتی ماه ها قبل از شروع تعطیلات آغاز میشود.

بنابراین اگر تصمیم دارید برنامه مسافرت را تنظیم کنید، به احتمال زیاد این “خوشبختی و خوشحالی قبل از سفر” را تجربه خواهید کرد.

این مطالعه همچنین نشان میدهد که “بر اساس تئوری نیاز، ما احتیاجی ذاتی به گشتن و کشف ناشناخته ها داریم و این حس ممکن است از گذشته نیاکان ما که شکارچی بودند و در نقاط مختلف سفر میکردند به ارث رسیده باشد.”

نظرسنجی ها می گویند بسیاری از مسافرانی که مجبور شده اند تعطیلات خانوادگی خود را در سال گذشته لغو کنند، به محض اعلام ایمنی وضعیت گردشگری، با خانواده خود عازم سفر خواهند شد.

 

تحلیل نهایی

شرکت های مسافرتی به طور مداوم سیاست های سفر خود را به روز و اصلاح می کنند.برای هر شخصی که در حال برنامه ریزی سفر است ضروری است که خود را از این سیاست ها آگاه کند و بداند که گزینه های پیش رو درباره بازپرداخت، معافیت و رزرو مجدد چگونه خواهد بود.

فراموش نکنید که رویکرد پیشگیرانه برای محافظت از سرمایه گذاری در سفر عاقلانه ترین راه است. پس از همین حالا به برنامه ریزی برای ماجراجویی های آینده تان فکر کنید.

 

برگردان از :

https://edition.cnn.com/travel/article/

 

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب