معرفی 16 تا از بهترین زیپ لاین های ایران

0

زیپ لاین‌ های ایران مانند سایر کشورها هیجان انگیز و فوق‌العاده‌اند. تا جایی که بسیاری از مسافران و گردشگران در کنار سر زدن به اماکن گردشگری و تاریخی، ترجیح می‌دهند تا بخشی از زمان سفرشان را به سواری با آنها اختصاص دهند! خوشبختانه در شهرهای مختلف ایران مکان‌های متعددی به استقرار سایت زیپ لاین اختصاص پیدا کرده‌اند تا همگی بتوانند چند‌ ساعتی فارغ از مشغولیت‌های فکری، کمی هم آدرنالین خونشان را بالا ببرند.

اگر شما هم هوس کرده‌اید تا با زیپ لاین سواری یک روز پر از هیجان و فراموش نشدنی را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید و با بهترین زیپ لاین های ایران آشنا شوید.

زیپ لاین چیست؟

زیپ لاین از جمله جدیدترین تفریحاتی است که در میان جوانان اهل شور و هیجان متداول شده است. این تفریح منحصر به فرد افراد را با سرعتی مشخص از میان ارتفاعات و مناظر جذاب رد می کند و در حقیقت آنها را در مسیری کوتاه به پرواز در می‌آورد.

وسیله‌ای نسبتا ساده که از چندین سیم بکسل تنومند تشکیل شده و زیپ لاین سواران را با چند قرقره کوچک فلزی، از نقطه‌ای به نقطه دیگر می‌رساند. بابت ایمنی این وسیله هم خیالتان راحت باشد چرا که در اغلب زیپ لاین‌ های ایران، افراد باید به پوشیدن لباس‌های مناسب و کلاه ایمنی مجهز باشند.

بعضی از بهترین زیپ لاین های ایران به شرح زیر هستند:

زیپ لاین نمک آبرود، از زیباترین زیپ لاین های ایران

همگی ما با شهرک توریستی نمک آبرود آشنا هستیم. منطقه‌ای سرسبز و توریستی که وسعتی نزدیک به ۶۵۰ هکتار دارد و در ۱۲ کیلومتری غرب چالوس واقع شده است. در سال‌های اخیر در این منطقه کوهستانی، امکانات تفریحی متعددی ساخته شده است که زیپ لاین یکی از پرطرفدارترین آنهاست. اصلا به دلیل همین مرتفع و سرسبز بودنِ نمک آبرود است که زیپ لاینش هیجان و آدرنالین فوق العاده‌ای را به زیپ لاین سواران منتقل می‌کند.

سایت زیپ لاین نمک آبرود در محدوده «قلعه دیو حمام» قرار گرفته و یک تجربه ناب و هیجان انگیز را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند. برای استفاده از زیپ لاین نمک آبرود ابتدا باید با تله‌ کابین به بالای کوه رفته و سپس با سرعت و هیجان به سمت پایین کوه حرکت کنید.

آدرس زیپ لاین نمک آبرود: مازندران، چالوس، جاده تنکابن، فاصله ۱۲ کیلومتری چالوس.

هزینه بلیط:          ۳۰ هزار تومان

ساعت کاری:        ۱۰ صبح تا ۸ شب

شماره تماس:        ۰۹۰۱۱۱۰۶۵۸۲۵

جهت مشاهده و اجاره ویلا کلیک کنید

پل معلق مشگین شهر اردبیل، یکی از بزرگترین زیپ لاین های ایران

زیپ لاین مشگین شهر اردبیل از جمله بزرگترین زیپ لاین های ایران و خاورمیانه است که در کنار یکی از بلندترین پل‌های معلق ایران قرار دارد. این زیپ لاین با ارتفاع ۱۲۵ متر و ۷۰۰ متر طول، از روی یک دره عمیق عبور می‌کند و کوه‌ها و طبیعت اطراف شهر را با بهترین چشم انداز در معرض دید قرار می‌دهد.

آدرس زیپ لاین مشگین شهر: اردبیل، مشگین شهر، منطقه نمونه گردشگری نور سبلان.

ساعت بازدید: همه روزه از ساعت هشت صبح تا ۱۰ شب

قیمت بلیط: ۵۰ هزار تومان

برای مشاهده و اجاره بوم گردی کلیک کنید.

زیپ لاین کوه صفه اصفهان، پرواز بر فراز آسمان شهر

زیپ لاین کوه صفه اصفهان بدون شک در لیست بهترین زیپ لاین‌ های ایران قرار می‌گیرد. این زیپ لاین در مجموعه تفریحی پارک صفه واقع شده و تجربه پرواز در آسمان اصفهان را به هیجان انگیزترین شکل ممکن فراهم می‌کند.

زیپ لاین کوه صفه اصفهان ۶۰ متر ارتفاع و ۱۶۵ متر طول دارد و علاقه‌مندان را از میان کوه‌ها و ارتفاعات این شهر به پرواز در می‌آورد. فراموش نکنید که افراد زیر ۱۴ سال، افراد بالای ۴۵ سال و افرادی با وزن بیش از ۹۰ کیلوگرم امکان استفاده از این زیپ لاین را ندارند.

آدرس زیپ لاین کوه صفه اصفهان: انتهای بلوار شهدای صفه، پارک صفه.

ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۱۷ الی ۲۴

قیمت بلیط: ۴۰ هزار تومان

شماره تماس زیپ لاین اصفهان: ۰۳۱۳۶۷۵۹۰۱۱

زیپ لاین باغ جوان اصفهان، تجربه زیپ لاین خانوادگی!

ما که با شما تعارف نداریم! اگر کمی از زیپ لاین سواری می‌ترسید و دوست دارید برای قوت قلبتان هم که شده با یکی از اعضای خانواده‌‌تان از ارتفاعات به پرواز در آیید، بهتر است که تجربه زیپ لاین سواری در باغ جوان اصفهان را از دست ندهید! اصلا خوبی زیپ لاین باغ جوان اصفهان در همین است که برای دو نفر طراحی شده و این تجربه هیجان انگیز را با یکی دیگر از همراهانتان به اشتراک می‌گذارد.

بد نیست که بدانید در باغ جوان اصفهان امکانات تفریحی دیگری هم مثل اسب‌سواری و کارتینگ وجود دارد و افراد از هر سن و سالی که باشند می‌توانند از این مجموعه نهایت استفاده را ببرند.

آدرس زیپ لاین باغ جوان اصفهان: اصفهان، بلوار سلمان فارسی (مشتاق سوم)، بعد از بیمارستان چمران، مجموعه باغ جوان.

قیمت بلیط: ۵۰ هزار تومان

جهت مشاهده و رزرو سوئیت اصفهان کلیک کنید

زیپ لاین دهکده گردشگری رایان نطنز، تجربه جذاب و فراموش نشدنی

نمی‌دانیم که تا به حال درباره دهکده گردشگری رایان نطنز چیری شنیده‌اید یا نه؟ اگر نمی‌دانید که این جاذبه گردشگری دقیقا چه جور جایی است و چه امکاناتی دارد، تنها کافی است تا نام آن را در اینترنت جستجو کنید و محو زیبایی‌هایش شوید. یک شهرک کوچک با کلبه‌های شیروانی که در میان کوه‌های اصفهان قرار گرفته و محل مناسبی برای استراحت و لذت از طبیعت به حساب می‌آید.

در دهکده گردشگری رایان نطنز یک دریاچه مصنوعی ساخته شده و در اطرافش هم یک پل معلق و یک زیپ لاین هیجان انگیز برای تفریح مسافران وجود دارد. زیپ لاین این شهرک با طی کردن مسیری ۳ کیلومتری، تمام چشم اندازهای اطراف، دریاچه مصنوعی و کوه‌ها و تپه‌های دیدنی این منطقه را به شما نشان می‌دهد.

دهکده گردشگری و تفریحی رایان نطنز در ۳۰ کیلومتری شهرستان نطنز، ۱۰۰ کیلومتری مرکز استان اصفهان و در ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا واقع شده و نزدیکی‌اش به روستای تاریخی کشه و طرق رود باعث شده است تا به یکی از جاذبه‌های اقامتی و گردشگری استان اصفهان تبدیل شود.

آدرس زیپ لاین دهکده گردشگری رایان نطنز: اصفهان، نطنز، سی كيلومتری نطنز، ورودي طرق رود، روستاي كشه، دهكده تفريحي توريستي رايان

قیمت بلیط: ۵۰ هزار تومان

زیپ لاین کویر ورزنه اصفهان، پرواز در کویر

زیپ لاین سواری در کویر از آن دسته خاطراتی است که فراموش کردنش به این راحتی‌ها نخواهد بود! اصلا تصور اینکه در میان آسمان آبی و صاف کویر پرواز کنید و از تپه‌های مرتفعش به دشت‌های ماسه‌ای و شنی برسید، شما و همراهانتان را وسوسه سفر به کویر خواهد کرد!

خوشبختانه چنین تصوری در کویر ورزنه اصفهان به راحتی به واقعت تبدیل می‌شود. در این کویر دو زیپ لاین وجود دارد که یکی از آن‌ها در بیابان خارا واقع شده است و حدود ۳۰ متر طول دارد و دیگری «زیپ لاین سایت تفریحی واحه ورزنه» است که با داشتن ۴۰۰ متر طول، علاقه‌مندان را در دل کویر به پرواز در می‌آورد.

خوبی کویر ورزنه در این است که علاوه بر زیپ لاین سواری، امکانات تفریحی دیگری هم برای گردشگران در نظر دارد. سواری با ماشین‌های آفرود، شترسواری و موتورسواری تنها بخشی از امکانات هیجان انگیز این منطقه به حساب می‌آیند.

آدرس زیپ لاین کویر ورزنه: اصفهان، جاده اصفهان، ورزنه.

قیمت بلیط: ۳۵ هزار تومان

بخوانید از: راهنمای سفر به اصفهان

زیپ لاین کوه عینالی تبریز، یکی از پرشیب‌ترین زیپ لاین های ایران

مجموعه تفریحی و توریستی عینالی یکی از جاذبه‌های گردشگری تبریز است. منطقه‌ای کوهستانی و سرسبز که در آن امکانات رفاهی و تفریحی متعددی همچون کافه، رستوران، دریاچه مصنوعی و البته یک زیپ لاین پرشور و هیجان وجود دارد. اصلا بخشی از شهرت و محبوبیت این منطقه به دلیل همین زیپ لاین است که با داشتن ۵۰۰ متر طول و ۷۵ متر ارتفاع، یکی از پرشیب‌ترین و جذاب‌ترین زیپ لاین های ایران به حساب می‌آید.

ایستگاه مبدا زیپ لاین کوه عینالی در مقابل تندیس صخره‌ای استاد شهریار واقع شده و ایستگاه انتهایی آن هم در نزدیکی تپه نهالستان در کنار تندیس قوری قرار دارد.

آدرس زیپ لاین عینالی: تبریز، بزرگراه پاسداران.

ساعات دسترسی: ۹ صبح تا ۱۳ بعد از ظهر، ۱۷ عصر تا ۲۱ شب

قیمت بلیط: ۳۰ هزار تومان

زیپ لاین دریاچه شورابیل اردبیل، از جمله طولانی‌ترین زیپ لاین های ایران

سواری با یکی از طولانی‌ترین زیپ لاین های ایران، از آن دسته تجربه‌هایی است که امتحان کردنش به تمام علاقه‌مندان تفریحات هیجانی پیشنهاد می‌شود. این زیپ لاین منحصربه‌فرد در حوالی دریاچه شورابیل اردبیل واقع شده و گردشگران را در مسیر رفت و برگشتی به طول ۹۲۰ متر به پرواز در می‌آورد. در نزدیکی این دریاچه امکانات تفریحی و رفاهی متنوع دیگری هم مانند پیست قایق‌رانی، پیست دو و میدانی، پیست دوچرخه‌سواری، باغ وحش و شهربازی تعبیه شده است.

آدرس زیپ لاین شورابیل: اردبیل، دریاچه شورابیل

ساعات دسترسی: شنبه تا پنج شنبه از ۱۶ تا ۳۰ :۲۲ جمعه‌ها از ۹ صبح تا ۳۰ :۲۲

قیمت بلیط: ۵۰ هزار تومان

جهت مشاهده و اجاره اجاره سوئیت در اردبیل کلیک کنید

زیپ لاین چالیدره طرقبه مشهد، پرواز بر فراز ارتفاعات خراسان

مجموعه تفریحی و گردشگری چالیدره در شهر طرقبه و در مجاورت دریاچه سد چالیدره واقع شده و یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی مشهد است. در این گردشگاه عمومی بهترین امکانات رفاهی، گردشگری و تفریحی برای مسافران و شهروندان فراهم شده که زیپ لاین یکی از آنهاست. اصلا به کمک همین زیپ لاین است که پرواز در میان تپه‌های چالیدره و تماشای ارتفاعات را به رویایی دست یافتنی تبدیل کرده است.

زیپ لاین چالیدره مسیری از ابتدای کوه تا سطح زمین را طی می‌کند و جذاب‌ترین چشم اندازها و مناظر طبیعت اطراف را به شما نشان می‌دهد.

آدرس زیپ لاین چالیدره: استان خراسان رضوی، طرقبه، کیلومتر دو جاده نغندر.

هزینه زیپ لاین چالیدره مشهد: مسیر کوتاهتر ۱۲۰ هزار تومان و مسیر طولانی ۲۵۰ هزار تومان

بخوانید از: همه چیز درباره چالیدره مشهد

پل معلق و زیپ لاین و تله کابین رامسر

اغلب شمال بروهای حرفه‌ای، با مجموعه تفریحی شهر سبز یا همان تله کابین رامسر آشنا هستند! منطقه‌ای سرسبز و خوش آب و هوا که در آن تفریحات متنوعی برای گردشگران فراهم شده است. زیپ لاین این مجموعه از جمله تفریحات این منطقه و یکی از طولانی‌ترین زیپ لاین های ایران است که ۴۵۰ متر طول دارد و از سه خط جداگانه تشکیل شده است. در حوالی این زیپ لاین دو پل معلق جذاب هم دیده می‌شوند که ترس از ارتفاع علاقه‌مندان را به چالش می‌کشند.

برای دسترسی به زیپ لاین و پل معلق رامسر ابتدا باید سوار تله‌ کابین شوید و سپس خود را به بالای مجموعه پارک جنگلی هزار پله برسانید. فراموش نکنید که زیپ لاین رامسر برای افراد بین ۱۱ تا ۴۰ سال با وزن‌های بین ۴۵ تا ۹۵ کیلوگرم طراحی شده است.

آدرس زیپ لاین تله کابین رامسر: مازندران، فاصله ۵ کیلومتری جاده رامسر، رودسر، مجتمع تفریحی تله کابین رامسر

قیمت بلیط زیپ لاین رامسر

مسیر کامل دو زیپ لاین و دو پل معلق: ۱۸۰ هزار تومان

زیپ لاین یا پل معلق مسیر نیمه: ۱۲۰ هزار تومان

زیپ لاین یا پل معلق مسیر اول: ۶۵ هزار تومان

هزینه ورود ماشین به پارکینگ مجموعه: ۲۶ هزار تومان

جهت مشاهده و اجاره ویلا رامسر کلیک کنید

زیپ لاین توچال تهران، سواری در آسمان های پایتخت

پرواز بر فراز آسمان‌ها و تماشای کوه و طبیعت و شهر تهران از میان ارتفاعات، رویای هیجان انگیزی است که به سادگی با زیپ لاین توچال میسر خواهد شد. زیپ لاین توچال یکی از جذاب‌ترین تفریحات تهران است که علاقه‌مندان هیجان و آدرنالین را به سادگی به آرزویشان می‌رساند. این زیپ لاین هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۴ شب در جاده سلامتی، نرسیده به ایستگاه اول تله‌کابین توچال پذیرای مراجعه کنندگان خواهد بود.

طول مسیر زیپ لاین توچال: ۲۰۰ متر

ارتفاع زیپ لاین توچال: ۷۰ متر

سرعت زیپ لاین توچال: ۶۰ کیلومتر بر ساعت

بهای بلیت مجموعه زیپ لاین توچال در تابستان ۱۴۰۲: ۶۰ هزار تومان

بخوانید از: جاهای دیدنی تهران

زیپ لاین کماندو تهران، هم فال و هم تماشا

علاوه بر توچال، امکان لذت بردن از سواری با زیپ لاین در مجموعه پارک آب و آتش نیز وجود دارد. زیپ لاین پارک طالقانی که با نام «زیپ لاین کماندو» شناخته می‌شود، از معروف ترین زیپ لاین های ایران است که مسیری ۲۱۰ متری را می‌پیماید و از میان شهر و طبیعت پارک عبور می‌کند. این زیپ لاین بعد از خروجی مدرس شمال، انتهای خیابان سرو، ضلع جنوبی موزه دفاع مقدس واقع شده است.

ساعت فعالیت زیپ لاین پارک طالقانی: شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۵ تا ۲۱، جمعه و ایام تعطیل از ساعت ۱۲ تا ۲۲ (پیش از سر زدن به این مجموعه حتما با مسئولان آن هماهنگ کنید)

ارتفاع زیپ لاین پارک طالقانی: ۳۰ الی ۵۰ متر

محدودیت سواری با زیپ لاین پارک طالقانی: علاقه‌مندان باید قد بالای ۱۲۰ داشته باشند و وزنشان هم نباید از ۱۲۰ کیلوگرم بیشتر باشد.

هزینه بلیط ورودی زیپ لاین پارک طالقانی در تابستان ۱۴۰۲: ۶۰ هزار تومان

جهت مشاهده و اجاره روزانه خانه در تهران کلیک کنید

زیپ لاین برج میلاد تهران، آدرنالین مطلق!

مسیر زیپ لاین برج میلاد ۱۵۰ متر طول دارد و شما را در ارتفاع ۳۰ متری با سرعتی حدود ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر در ساعت به پرواز در می‌آورد. مانند دیگر زیپ لاین های ایران، در این مجموعه خدمات و تجهیزات ایمنی به صورت کامل ارائه شده است و علاقه‌مندان می‌توانند پروازی جذاب و هیجان انگیز را در کنار ایمنی بالا تجربه کنند.

آدرس زیپ لاین برج میلاد: تهران، بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری، ورودی بزرگراه شهید همت و کنار گذر اختصاصی برج میلاد

قیمت بلیط: ۵۰ هزار تومان

زیپ لاین پیست اسکی پولادکف سپیدان

احتمالا شنیدن نام پیست اسکی در شهر گرم شیراز کمی برایتان عجیب و حتی باورنکردنی باشد! با این حال در حوالی آبشار مارگون شیراز، یک پیست اسکی وجود دارد که اتفاقا در روزهای زمستان با انبوهی از برف و بوران و یخبندان پوشیده می‌شود. البته که این مجموعه امکانات هیجان انگیز دیگری هم دارد! تله کابین، تله اسکی، موتور برفی و اقامتگاه‌های زیبا از جمله امکانات جذاب پیست اسکی پولادکف سپیدان به شمار می‌روند.

در این پیست چند کابل زیپ لاین هم نصب شده و علاقه‌مندان می‌توانند از پرواز در ارتفاعات شیراز و آسمان پر برفش با این وسیله لذت ببرند. فراموش نکنید امکان سواری با این زیپ لاین برای بانوان و آقایان سنین بالای ۱۲ سال و وزن کمتر از ۱۰۰ کیلوگرم وجود دارد.

آدرس زیپ لاین پیست اسکی پولادکف سپیدان: ۸۸ کیلومتری شیراز، ۱۵ کیلومتری آبشار مارگون.

قیمت بلیط: ۵۰ هزار تومان

جهت اجاره ویلا استخردار کلیک کنید

زیپ لاین دراک شیراز، پرواز در پارک کوهستانی شهر

در شیراز به جز پیست اسکلی پولادکف، یک مجموعه تفریحی دیگر هم وجود دارد که امکان زیپ لاین سواری را برای علاقه‌مندان فراهم کرده است. در این مجموعه که با نام «پارک کوهستانی دراک شیراز» شناخته می‌شود، یکی از طولانی‌ترین زیپ لاین های ایران با طول ۱۲۰۰ و ارتفاع ۲۰۰ متر دیده می‌شود. خوبی این زیپ لاین در این است که امکان سواری دو نفره با آن تعبیه شده و حتی کودکان نیز می‌توانند در کنار یکی از والدینشان از پرواز در آسمان‌ها لذت ببرند.

حتما از قبل، جهت هماهنگی و رزرو با مجموعه در تماس باشید!

آدرس زیپ لاین پارک دراک شیراز: استان فارس، شیراز، ابتدای بلوار حسینی الهاشمی، پارک کوهستانی دراک شیراز

ساعت دسترسی: ۱۵ تا ۱۸

هزینه در ایام عادی برای هر نفر: ۳۵ هزار تومان

سرزمین موج‌های خروشان مشهد، از هیجان انگیزترین زیپ لاین های ایران

زیپ لاین سرزمین موج‌های خروشان از طولانی‌ترین زیپ لاین های سرپوشیده جهان است که با سرعت ۶۲ کیومتر بر ساعت حرکت می‌کند. این زیپ لاین حدود ۱۱۰ تا ۱۴۰ متر طول دارد و شما را از میان جمعیت شاد در حال شنا و تفریح، سواری می‌دهد.

آدرس زیپ لاین سرزمین موجهای خروشان: خراسان رضوی، شهر مشهد، بلوار وکیل آباد، ابتدای جاده شاندیز

سانس های بانوان و آقایان مجموعه آبی موجهای خروشان

قسمت بانوان چهارشنبه تا جمعه تمام وقت، از ساعت ۹ تا ۲۱ و همه‌روزه نیمه وقت، از ساعت ۱۵ تا ۲۱.

قسمت آقایان شنبه تا سه‌شنبه تمام وقت، از ساعت ۱۰ تا ۲۱ و همه روزه نیمه وقت، از ساعت ۱۵ تا ۲۱.

سواری با زیپ‌لاین‌ همه‌روزه از دو ساعت بعد از شروع به کار مجموعه، تا یک ساعت قبل از پایان کار مجموعه امکان پذیر است.

قیمت بلیط موج های خروشان مشهد: ۱۶۰ هزار تومان

بخوانید از: بهترین پارکهای آبی مشهد

بهترین زمان تجربه زیپ لاین

سواری با زیپ لاین و تجربه پرواز در آسمان، در هر فصلی از سال امکان پذیر است. البته به بعضی از افراد حق می‌دهیم که تصور می‌کنند با سرد شدن هوا امکان لذت بردن از این تفریح وجود ندارد. با این حال نباید فراموش کرد که زیپ لاین سواری در اغلب موارد آنقدر ایمن است که حتی در برف و سرما هم علاقه‌مندان را به سلامت از نقطه‌ای به نقطه دیگر می‌رساند. پس تردید به دلتان راه ندهید و در هر زمانی از سال که می‌خواهید، خودتان را مهمان یکی از زیپ لاین های ایران کنید.

کلام آخر، آدرنالین بر فراز زیپ لاین های ایران

در این مطلب با شما از بهترین زیپ لاین های ایران صحبت کردیم و برخی از جذاب‌ترین نمونه‌های آن را به شما معرفی نمودیم. شما می‌توانید با تجربه این تفریح هیجان انگیز در هر نقطه از ایران، برای چند ساعتی هم که شده مشکلات و افکار روزانه‌تان را به فراموشی بسپارید، آدرنالین واقعی را مهمان خود کنید و یک خاطره جذاب و فراموش نشدنی را برای خود و اطرافیانتان رقم بزنید.

اگر دوست دارید تا هنگام سفر از این تفریح هیجان انگیز هم لذت ببرید، می‌توانید با مراجعه به وبسایت شب از خانه‌ها و اقامتگاه‌های اطراف زیپ لاین‌ها دیدن نمایید و بهترین گزینه‌ها را برای سکونت خود انتخاب کنید.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب