پل معلق مشگین شهر، طولانی‌ترین پل معلق خاورمیانه

0

گاهی وقت‌ها آدم دلش می‌خواهد برود گوشه‌ای بکر از طبیعت و در سکوت و به دور از هیاهو آرام بگیرد. گاهی هم بر عکس حالت قبل دلش می‌خواهد تفریحی هیجان انگیز را تجربه کند و آدرنالین خونش حسابی بالا برود! بعضی وقت‌ها آرامش را می‌شود در سکوت پیدا کرد یک زمانی هم در شور و هیجان. این بار اگر قصد سفر به مقصدی هیجان انگیز را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم که راهی مشگین شهر شوید و با قدم زدن روی پل معلق مشگین شهر اوقات شاد و مفرحی را برای خود خلق کنید. ممکن است بارها به اردبیل رفته باشید اما سراغ این پل نرفته باشید، این بار چمدانتان را ببندید و مستقیم راهی مشگین شهر شوید.

پل معلق مشگین شهر

در سفر به مشگین شهر، یکی از شهرستان‌های زیبا و خوش آب و هوای استان اردبیل، علاوه بر طبیعت بکر و تماشایی یکی از باشکوه‌ترین سازه‌های معماری کشور انتظارمان را می‌کشد. پل معلق مشگین شهر که به عنوان طولانی‌ترین پل معلق خاورمیانه و اولین پل معلق ایران شناخته می‌شود، بر فراز پارک جنگلی مشگین شهر و رودخانه خیاوچایی قرار دارد. همچنین این پل با ۳۶۵ متر طول و ۲ متر عرض و ۸۰ متر ارتفاع از سطح زمین یکی از مرتفع‌ترین پل‌های معلق در دنیاست.

ایده ساخت پل معلق مشگین شهر توسط مهندس گنجعلی بیگ با الهام از پل کاپیلانوی ونکوور کانادا مطرح شد و در نهایت در اردیبهشت سال ۹۴ از آن رونمایی شد. خوبی‌اش این است که این جاذبه گردشگری برای هر سنی جذابیت دارد و همه اعضای خانواده می‌توانند در کنار هم تفریحی هیجان انگیز را تجربه کنند. همچنین سایر امکانات تفریحی اطراف پل فرصتی برای خوش گذرانی بیشتر را برای مسافران فراهم می‌کند.

پل معلق مشگین شهر با توجه به زیبایی و ویژگی‌های سازه که برای ساخت آن از دانش بومی بهره گرفته شده، یکی از ۱۰ سازه برتر معماری ایران در حوزه گردشگری به حساب می‌آید.

بدون ترس قدم بردارید!

ممکن است در همان لحظات اول وقتی ارتفاع پل را ببینید ترس برتان دارد و قید قدم زدن روی آن را بزنید. به خصوص اگر ترس از ارتفاع داشته باشید که این موضوع تشدید هم می‌شود. اما باید خیالتان را راحت کنیم روی یکی از امن‌ترین سازه‌های دنیا قدم می‌گذارید پس هیچ ترسی به خودتان راه ندهید و فقط لذت ببرید. پل معلق مشگین شهر به گونه‌ای ساخته شده که امنیت آن با استانداردهای جهانی تطبیق یافته ومقاومت بالایی دارد.

از مواد پلیمری و کامپوزیتی طرح چوب در ساخته عرشه پل استفاده شده و همین موضوع سبب شده تا در مقابل حریق، رطوبت، ضربه و فشار مقاومت بالایی داشته باشد. همچنین به کار بردن صاعقه گیر، بادسنج، دمپرهای خنثی کننده رزونانس و سنسورهای کنترل حرکتی در ساخت پل امنیت آن را بسیار بالا برده است. در نهایت می‌توان گفت اگر روی پل ندوید یا بالا و پایین نپرید خطری شما را تهدید نمی‌کند و با آرامش خاطر می‌توانید از مناظرو زیبایی‌های اطراف لذت ببرید.

تماشای طبیعت بکر اطراف از فراز پل معلق مشگین شهر

وقتی از روی پل معلق مشگین شهر عبور می‌کنید زیر پای شما دره‌ای سرسبز است که با زیبایی و چشم اندازی که دارد خیره‌تان می‌کند. به خصوص وقتی که به قسمت شیشه‌ای پل می‌رسید اوج هیجان را تجربه می‌کنید و مناظر حیرت انگیز را در زیر پای خود می‌بینید.

تماشای رودخانه خیاوچای و زیبایی‌های دره‌های سبلان از فراز پل تجربه بی‌نظیری است که برای همیشه به عنوان یکی از خوش‌ترین خاطرات سفر در یاد شما می‌ماند.

تجربه زیپ لاین را از دست ندهید!

با آمدن به این منطقه گردشگری هیجان و تفریح زیادی انتظار شما را می‌کشد که فقط به عبور از پل خلاصه نمی‌شود. اگر از انجام تفریحات هیجان انگیز استقبال می‌کنید پیشنهاد ما این است که حتما زیپ لاین این مجموعه را امتحان کنید. در کنار پل معلق مشگین شهر می‌توانید زیپ لاین را تجربه کرده، مثل پرنده‌ای بر فراز جنگل اوج بگیرید و لذت سفر خود را چند برابر کنید.

امکانات تفریحی و رفاهی مجموعه خیاو تا گیردولی

یکی از دلایلی که باعث شده تا گردشگران از این منطقه استقبال کنند وجود امکاناتی است که سفر را برایشان راحت و آسوده می‌کند. پل معلق مشگین شهر در مجموعه گردشگری خیاو تا گردولی (نور سبلان) قرار دارد. این منطقه گردشگری که یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های گردشگری اردبیل است امکانات مختلفی از قبیل سوئیت‌های اقامتی، رستوران و تالارهای پذیرایی، سینما، شهربازی، فروشگاه، بازارچه و امکان دوچرخه سواری و اسب سواری را برای رفاه حال مسافران در نظر گرفته است. همچنین برگزاری جشنواره‌ها، مراسمات و جشن‌های مختلف در طول سال از دیگر برنامه‌های این مجموعه است که لذت و خوشی سفر را برای گردشگران تکمیل می‌کند.

برای اقامت در مشگین شهر امکان کمپینگ در طبیعت، اقامت در هتل، سوئیت، مهمانسرا و خانه‌های محلی این شهر نیز وجود دارد.

در ضمن اگر خواستید شب را برای استراحت و اسکان به شهر اردبیل بروید می‌توانید پیش از سفر اقامتگاه مورد نظرتان را رزرو کنید تا با خیال آسوده پس از تفریح در مجموعه پل معلق مشگین شهر راهی اردبیل شوید. گزینه‌های متنوعی برای اقامت در اردبیل شامل اجاره ویلا، سوئیت و آپارتمان‌های شخصی پیش روی شماست که می‌توانید از میان آن‌ها اقامتگاهی مناسب را انتخاب کنید که در آن‌ها همچون منزل خود احساس راحتی و آرامش داشته باشید.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب