بهترین اقامتگاه‌های بوم گردی گیلان

0

اگر قصد سفر و طبیعت‌گردی داشته باشید، استان گیلان می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد؛ چرا که گیلان یکی از زیباترین و سرسبزترین استان‌های کشورمان است. همجواری گیلان با رشته کوه‌های البرز و دریای خزر و وجود دشت‌ها، جنگل‌ها، مزارع چای، دریاچه‌ها، آبشارها و خیلی دیگر از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، باعث شده این استان اولویت اول بسیاری از افرادی باشد که قصد سفر دارند و می‌خواهند خستگی روزها و ماه‌ها کار کردن را از تن بیرون کنند. رشت، انزلی، لاهیجان و فومن تعدادی از گردشگرپذیرترین و محبوب‌ترین شهرهای استان گیلان هستند که هر کدام نیز در دل خود تعداد زیادی روستاهای سرسبز و خوش آب و هوا جای داده‌اند. حال پیشنهاد ما این است که برای اقامت در گیلان سراغ اقامتگاه های بوم گردی این استان بروید و لذت سفر خود را چندین برابر کنید. در ادامه تعدادی از بهترین اقامتگاه های بوم گردی گیلان را معرفی می‌کنیم.

جاهای دیدنی گیلان

اقامتگاه روستایی لیجار

یکی از بهترین اقامتگاه های بوم گردی گیلان اقامتگاه روستایی لیجار واقع در روستای لاکلایه رودسر است. این خانه-باغ در کنار رودخانه شیرارود و در میان باغ‌های کیوی و شالیزارهای برنج قرار گرفته و هر آن چه برای تجربه سفری خاطره‌انگیز انتظار داشته باشید را دارد. از مناظر چشم‌نواز، میزبانی مهمان‌نواز و تجربه زندگی روستایی گرفته تا امکاناتی مثل اینترنت پرسرعت! کودکان شما می‌توانند در آن قسمت از رودخانه که از داخل این اقامتگاه می‌گذرد، آب‌بازی کنند و خودتان نیز می‌توانید از ماهی‌گیری لذت ببرید. اگر به این اقامتگاه رفتید، به شما توصیه می‌کنیم به جاذبه‌های اطراف آن مانند ییلاق املش و تالاب زربیجار نیز سر بزنید.

اقامتگاه بوم گردی گیلان

گیل خانه، یکی از بهترین اقامتگاه های بوم گردی گیلان

گیل خانه که یکی از بهترین اقامتگاه های بوم گردی گیلان است در روستای گیلوا دشتان رشت واقع شده و 1200 متر مساحت دارد. این اقامتگاه سنتی، امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی (حمام و دستشویی)، تلویزیون، اجاق گاز، کرسی و لحاف و تشک را برای هر اتاق به صورت اختصاصی در نظر گرفته است. برای چشیدن طعم بی‌نظیر غذاهای محلی گیلان می‌توانید به رستورانی در طبقه پایین این خانه بروید و مرغ ترش، میرزا قاسمی، فسنجان، ترش تره و… نوش جان کنید. همچنین در کنار همه این موارد، با اقامت در گیل خانه می‌توانید از مناظر زیبا و سکوت و آرامشی وصف‌ناپذیر لذت ببرید. ضمن این که قیمت اجاره نیز معقول و مقرون‌به‌صرفه است.

غذاهای محلی رشت

اقامتگاه بوم گردی تکرم

از اقامتگاه بوم گردی تکرم می‌توان به عنوان یکی از بهترین اقامتگاه های بوم گردی گیلان نام برد. این اقامتگاه در روستای تکرم شهرستان شفت واقع شده و درون محوطه آن، باغ چای، باغ سبزیجات ارگانیک و درختان میوه قرار دارد. اگر برای اقامت این اقامتگاه بوم گردی را انتخاب کنید، می‌توانید از شب‌نشینی دور آتش و نوش جان کردن سیب‌زمینی و چای ذغالی لذت ببرید. نمی‌شود که دست خالی و بدون خرید سوغاتی به شهرتان برگردید؛ از سیر ترشی گرفته تا انواع مربا را می‌توانید از اقامتگاه تکرم تهیه کنید. در ضمن تعدادی از جاذبه‌های گردشگری نظیر سد سقالکسار، موزه میراث روستایی گیلان، قلعه رودخان و تالاب قایق‌رانی سیاه درویشان در نزدیکی این اقامتگاه بومگردی قرار دارند.

کجای گیلان برویم

اقامتگاه بوم گردی وارنا

اقامتگاه بومگردی وارنا در لنگرود یکی از بهترین اقامتگاه های بوم گردی گیلان است. در جوار یک رودخانه اقامت کنید و چشم‌اندازی بی‌نظیر از کوه داشته باشید؛ این یک رویا نیست؛ در اقامتگاه بوم گردی وارنا می‌توانید چنین سفر رویایی و خاطره‌انگیزی را تجربه کنید. انواع غذاهای محلی لذیذ را می‌توانید در رستوران این اقامتگاه نوش جان کنید. خیالتان از بابت تمیزی اقامتگاه راحت باشد. در ضمن هالی دشت و خصیل دشت، برج میل امام، خانه صوفی‌ها، پل خشتی لنگرود و بازار لنگرود نیز از جمله جاذبه‌هایی هستند که در نزدیکی این اقامتگاه قرار دارند.

رزرو آنلاین اقامتگاه بوم گردی گیلان

اقامتگاه بوم گردی دیلباب

این اقامتگاه در روستای کرباسده رشت قرار دارد و با واقع شدن در میان مزرعه و به گوش رسیدن صدای پرندگان و حیوانات اهلی، تجربه بی‌نظیری از زندگی در فضای روستایی برای شما رقم می‌زند. از امکانات اقامتگاه بومگردی دیلباب می‌توان به کافه و رستوران (سرو انواع غذاها و خوراکی‌های محلی)، سرویس بهداشتی اختصاصی برای هر کدام از سوئیت‌ها، اسب سواری رایگان، قایق سواری (قایق پدالی)، پوشیدن لباس محلی و عکاسی توسط عکاس حرفه‌ای اشاره کرد. صاحب این اقامتگاه بسیار مهمان‌نواز و پرسنل آن مودب و کارآزموده هستند و به خوبی از شما پذیرایی می‌کنند. در ضمن به گفته افرادی که در این خانه بومگردی اقامت داشته‌اند، اقامتگاه دیلباب بسیار تمیز و مرتب است.

طبیعت گردی گیلان

اقامتگاه بوم گردی ماه‌سو

اقامتگاه بوم گردی ماه‌سو با تلفیق دو سبک سنتی و مدرن طراحی و ساخته شده و اقامتی به‌یادماندنی در این اقامتگاه برای شما رقم خواهد خورد. این اقامتگاه دارای ۶ واحد اقامتی و امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی از جمله رستوران و کافی‌شاپ، آلاچیق‌های خصوصی، فضای بازی کودکان، جایگاه‌های مخصوص عکاسی و باغ گل است. انواع غذاهای محلی، ایرانی و غذاهای ملل را می‌توانید در رستوران این مجموعه نوش جان کنید.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب