بهترین مقاصد پاییزی جهان

0

با آمدن پاییز، روزهای بلند آفتابی کوتاهتر میشود و زندگی قدمهای پرسرعتش را آهسته تر میکند. بسیاری سفر رفتن را در پاییز آغاز میکنند تا هم از قیمتهای گزاف فصلهای پرطرفدار در امان بمانند و هم در میان برگهای طلایی، خاطرات خوشی را تجربه کنند.

ما هم برای شما چند مقصد پرطرفدار پاییزی انتخاب کرده ایم. مقاصدی که در این روزهای کوتاه سال جلوه های خیره کننده ای از طبیعت دارند :

 

اوترخت- هلند

در پاییز رنگ های زرد و قرمز و نارنجی، کانال های قدیمی اوترخت را زیباتر می کنند. کانال هایی که قدمتشان به قرن 12 میلادی برمیگردد و اسکله ها و انبارهایش در تمام دنیا متفاوت است.

در گذشته اسکله های کوچک را با هدف ایجاد یک بندر درون شهری ساخته بودند. به کمک آنها قایقها میتوانستند در پیاده روهای شهر پهلو بگیرند و کالاهایشان را مستقیمآ در انبارها و پیاده روها تخلیه کنند.

امروز این اسکله ها و انبارهای کوچک به کافه ها، بارها، رستوران ها و مغازه های دنج تبدیل شده اند.

برای دیدن بهتر این شگفتی اوترخت کافی است تا قایقی کوچک کرایه کنید و از میان کانالهای رنگارنگ پارو بزنید. اگر هم سردتان شد میتوانید در نقطه ای توقف کنید و یک نوشیدنی گرم از کافه های اطراف بگیرید.

 

نووسیبیرْسْک- روسیه

گرچه شهرهای مناطق سیبری با زمستانهای خصمانه و یخبندان های طولانی شناخته میشوند،اما در روزهای سپتامبر تا اواسط اکتبر، آخرین اشعه های خورشید جلوه های بینظیری به طبیعت این منطقه میدهد.

نووسیبیرسک، مرکز استان نووسیبیرسک،شهری در جنوب شرقی دشت سیبری است. این شهر به عنوان یکی از مراکز علمی و هنری روسیه شناخته میشود.

غروب طلایی پاییز، گنبد نقره ای و ستون های عظیم تئاتر اپرا و باله این شهر را غرق در نور میکند. پاییز در کنار چنین معماری عظیمی که توسط مجسمه لنین در میدان لنینا محافظت می شود دیدنی و شگفت انگیز است.

مردم محلی شجاع این منطقه ممکن است همچنان در این زمان از سال در آبهای رودخانه شهرشان استحمام کنند. میتوانید به آنها بپیوندید، یا پتویی بگیرید و در ساحل به تماشای مناظر شگفت انگیز شهر بنشینید. همچنین میتوانید با دیدن عبور قطار ترانس-سیبری در آن طرف پل راه آهن نووسیبیرسک غرق در لذت شوید.

 

سویل- اسپانیا

گرچه با آب و هوای 40 درجه سانتیگراد، تابستان در سواحل سویل بهترین مکان برای استراحت و گذران زمان است،اما کافی است یکی دو ماهی بعد از تابستان برای آمدن به این شهر برنامه ریزی کنید تا به زیباترین لحظه آن دست بیابید.

در روزهای پاییزی، خیابانهای سویل به بوی شکوفه های پرتقال آغشته میشود. بازارها و میدانهای شهر پر از مردم محلی است که نوشیدنی خنک می نوشند و اسنک “تاپا” می خورند. و البته شب های شهر که طولانی و دلپذیر است.

فرهنگ و هنر و آثار باستانی عربی به جا مانده از تاریخ، از جمله دیدنی های این شهر اسپانیایی است. اگر بعد از گشت و گذار در مکان های مختلف به خنک شدن نیاز داشتید، میتوانید به نزدیکترین استخر پشت بام هتل Doña Maria بروید یا کودک درونتان را در پارک تفریحی Isla Mágica شاد کنید!

 

بلفاست- ایرلند شمالی

بلفاست پاییزی رنگارنگ با طبیعتی شگفت انگیز دارد.بالا رفتن از ارتفاعات بلفاست و ” کوه سیاه”، شما را با منظره ای از سراسر شهر و خلیج Strangford Lough روبه رو میکند.

یک سافاری دریایی روی آب یا قدم زدن در امتداد ساحل نارنجی رنگ شهر و نوشیدن قهوه ای داغ، تمام آن چیزی است که باید در پاییزِ بلفاست تجربه کرد.

بازدید از سایت باستان شناسی دایره های سنگی Beaghmore ، دیدن کارخانه قدیمی Old Bushmills Distillery و قدم زدن زیر درختانِ راشِ بهم تنیده که جاده های شهر را در آغوش گرفته اند، از دیگر شگفتی های پاییزی این شهر است.

 

انتاریو- کانادا

طبیعت انتاریو از اواخر سپتامبر تا اکتبر دستخوش تغییر و تحولاتی میشود که باید آن را در آغوش گرفت.

نه چندان دورتر از تورنتو، پارک استانی Algonquin قرار دارد که مساحت آن به 7 هزار کیلومتر میرسد. این پارک از جنگلهای انبوه، رودخانه های پر پیچ و خم و دریاچه های آرام تشکیل شده است. میتوان با قایق های کوچک از میان درختان افرا و بلوط های قرمز عبور کرد و از بازتاب رنگ و تصویر آنها در آب لذت برد.

بازدید از مسیر نیاگارا و پیاده روی در میان درختان 1000 ساله پارک ملی بروس، از جمله تفریحات دیگر در این منطقه است.

 

توسکانی- ایتالیا

در ایتالیا کاشت و برداشت پاییزه همیشه جدی گرفته میشود. تاریخ دقیق هر سال بسته به آب و هوا متفاوت است اما در سراسر کشور فستیوالهای برداشت که با اسم Sagre  برگزار میشود، به احترام میوه ها و خوردنی های پاییزی صورت میگیرد.از خوردنی هایی نظیر شاه بلوط گرفته تا کدو تنبل و قارچ!

اواسط سپتامبر تا اوایل ماه اکتبر زمان ایده آل برای جاده گردی در توسکانی است. منطقه ای در قلب سنتهای غذایی ایتالیا،با گرمایی ملایم در میانه روز، شبهای خنک و چشم اندازی از رنگ ها، صداها و بوهای منحصر به فرد.

در پاییز توسکانی میتوان با برداشت انگورِ کشاورزان روبه رو شد، به دنبال قارچهای خوراکی در جنگلها رفت و از رستورانهای محلی یک بشقاب ماکارونی اصیل همراه با قارچ های پورسینی نوش جان کرد!

 

کوه فوجی- ژاپن

پاییز ترکیبی از برگهای قرمز و آبهای نیلگون در اطراف کوه فوجی ژاپن است. این زیبایی طبیعی در جشنواره سالانه  Fujikawaguchiko و همراه با درختان سرخ رنگ گیلاس و افرا جشن گرفته می شود.

دکه های کوچک غذا در زیر درختان روشن، منظره عاشقانه ای را در دامنه کوه فوجی پدید می آورند. عبور از میان کاجهای زرد کاراماتسو در مسیر صعود به دامنه های کوه، مهی که بر فراز دریاچه کاواگوچیکو شناور است، سنگهای آشتفشانی تیره و قله پوشیده از برف، به خوبی پاییز متفاوت این مکان را توصیف میکند.

 

لیسبون- پرتغال

همانطور که گفتیم یکی از مزایای مسافرت در پاییز پایین آمدن قیمت هاست. اگر به دنبال گزینه ارزان قیمتی برای سفر میگردید، پایتخت پرتغال، لیسبون، گزینه بسیار مناسبی است.

خورشید در پاییزِ لیسبون هنوز بر فراز آسمانها میدرخشد.هوا مطبوع است و به بیش از 25 درجه سانتی گراد میرسد. و هتل ها و رستوران ها با تخفیف های مناسب آماده پذیرایی هستند.

میتوانید در مرکز شهر بمانید و تاریخ و معماری آن را کشف کنید بدون اینکه با توده های گردشگران مواجه شوید. یا به ایستگاه قطار Cais do Sodré سری بزنید و در کمتر از 30 دقیقه به ساحل شگفت انگیز شهر برسید.

 

لودز(ووج)- لهستان

با قدم زدن روی سنگ فرش های پارک استارومایسکی از پاییز و رنگهای روشن لودز لذت ببرید.

دورنمای شهر با آجرهای قرمز کارخانه ها و نماهای آرنووُ، به یک گالری هنری در فضای باز شبیه است. پیاده روی در خیابان Piotrkowska در کنار ساختمانهای رنگارنگ که در شب چراغانی میشوند، مانند قدم زدن و دویدن در فیلمهای هنری است.

لودز همچنین به دلیل برنامه های شبانه اش شهرت بسیار دارد. در ماه های آخر تابستان ممکن است هنوز در Manufaktura – مجموعه ای از کارخانه های نساجی قرن نوزدهم – کنسرتهای مختلفی برگزار شود.

 

 

پاتاگونیا- آرژانتین

اگر تصمیم به دور زدن زمستان و سرما گرفته اید،یادتان نرود که از ماه سپتامبر تا نوامبر در نیمکره جنوبی هوا بهاری است.

در این زمان است که طبیعت پاتاگونیا شکوفا می شود و گونه های نادر و خجالتی حیوانات از مخفیگاهشان بیرون می آیند. تماشای نهنگها، دشت های بادگیر و قله های دندانه دار از جمله دیدنی های این منطقه بینظیرند.

اسب سواری، کایاک سواری و دوچرخه در کوهستان تنها نمونه ای از فعالیت های بی شماری است که برای مسافران ماجراجو و دوستدار این طبیعت فراهم شده است.

 

ایسلند

برای دیدن خواب زمستانی طبیعت و روزهای برفی، ایسلند با هوای تازه، قیمتهای پایین و جمعیت کم، یک گزینه مقرون به صرفه است.

میتوانید در ایسلند ذغال اخته های وحشی بچینید یا به دیدن شیرهای دریایی بروید که روی شنهای سواحل استراحت میکنند. میتوانید در استخرهای آب گرم از سرما فرار کنید و به چرخاندن گوسفندان در دشتهای محلی کمک کنید.

آسمان خاکستری به دشت های آتشفشانی، نور و روشنایی میدهد. ترکیب رنگ متفاوتی که هنگام کاوش در آبشارها، آتشفشان ها و یخچال های طبیعی به چشم خواهد آمد. برای دیدن نخستین شفق های قطبی، باید تا ماه نوامبر که شبهای طولانی و تاریکتری دارد صبر کنید.

اگر در پایتخت اقامت دارید میتوانید به جشنواره Reykjavik’s Iceland Airwaves ملحق شوید. جشنواره ای در ماه نوامبر که به دلیل محیطی صمیمی و شادش مشهور است و موسیقی استعدادهای محلی و گروههای بین المللی را به نمایش می گذارد.

 

مارکت هارتمانسدورف- اتریش

زمینها درو میشوند و آفتاب بی رمق بر فراز “مارکت هارتسماندورف” تابیده میشود. منطقه ای روستایی و سرسبز که در ایالت “اشتایر” و قسمت شرقی اتریش قرار دارد.

پیش از آنکه روستا و خانه ها در برف زمستانی فرو بروند، چند ماه دل انگیز پاییزی آب و هوای این منطقه را دلپذیرتر میکند. تمام جاده های این منطقه به برج 36 متری کلیسای مرکزی منتهی میشود. این منظره به ویژه زمانی که درختها برگهایشان را از دست میدهند دیدنی است.

مارکت هارتمانسدورف حدود 3000 نفر جمعیت دارد و برای فرار از شلوغی شهر و لذت بردن در سکوت روستا، گزینه ای ایده آل است.

روزهای اول پاییز زمان مناسب برداشت میوه های این منطقه است. بیدار شدن در یک اتاق دنج در مزرعه ای محلی و شرکت در برداشت سیب و گلابی و لذت از آرامش، تنها بخشی از زیبایی های این طبیعت بینظیر است.

 

برگردان از

https://www.momondo.com/discover/

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب