بهترین رستوران‌های رشت، بهشت شکمو‌ها

3

دنبال رستوران در رشت هستید؟

با توجه به دارا بودن فرهنگ‌های مختلف در شهرهای سرتاسر ایران، کشورمان در بین سایر کشورها سفره‌ای رنگین‌تر و غنی‌تر دارد. در این میان از استان گیلان نیز به عنوان پایتخت غذای ایران نام برده می‌شود. در   سفر به رشت شهر باران های بی امان و رنگ در رنگِ نگین استان گیلان و بازدید از رستوران‌های رشت با توجه به تنوع غذایی بالا به عنوان شهر خلاق غذا در یونسکو ثبت شده و غذاهای رنگارنگ و خوش طعم و عطر آن جاذبه گردشگری این شهر به حساب می‌آید. امکان ندارد کسی به رشت بیاید و بدون خاطره‌ای خوشمزه از این شهر برگردد.

رستوران‌های رشت سرتاسر شهر با انواع غذاهای محلی و ایرانی از میرزا قاسمی و باقلا قاتوق گرفته تا انواع کباب‌ها و خوراک ماهی، که هوش از سر هر شخصی می‌برد از مسافران و گردشگران پذیرایی می‌کنند. در سفر به هر شهر یکی از اولین سوال‌هایی که به ذهن هر فرد خطور می‌کند این است که بهترین رستوران‌های شهر کدامند؟

کدام رستوران‌ها خوشمزه‌ترین و باکیفیت‌ترین غذاها را دارند؟ و… در این مقاله تعدادی از معروف‌ترین و بهترین رستوران‌ها را معرفی می‌کنیم که در سفر به رشت می‌توانید به آن‌ها سر بزنید و ضیافتی به یاد ماندنی برای خودتان ترتیب بدهید.

رستوران رازقی

رستوران رازقی در محله گلسار، یکی از مدرن‌ترین و لوکس‌ترین رستوران‌های رشت است. پرسنل خوش برخورد رستوران رازقی در محیطی شیک و دلنشین از شما پذیرایی می‌کنند. اجرای موسیقی زنده (پیانو) یکی از دلایل محبوبیت این رستوران است که خاطره‌ای خوش برایتان به جا می‌گذارد. همچنین طیف گسترده‌ای از غذاهای محلی گیلانی، ایرانی و فرنگی در منوی آن یافت می‌شود. یادتان باشد اگر به رستوران رازقی رفتید بدون چشیدن طعم لذیذ شیشلیک هرگز از آن بیرون نیایید.

غذاهای محلی گیلانی در رستوران رازقی رشت

رستوران شورِ کولی

اگر سراغ بهترین رستوران‌های رشت را از افراد محلی و مردم شهر بگیری، حتما یکی از پیشنهادهایشان رستوران محلی شور کولی است. این رستوران در خانه‌ای با صفا با حیاط گلکاری شده قرار دارد و کاشی کاری‌های زیبایش جلوه خوش آیندی به رستوران داده است. از این‌ها که بگذریم منوی متنوع شور کولی انواع غذاهای محلی از ماهی اوزن برون گرفته تا شامی رودباری و میرزا قاسمی را شامل می‌شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید کولی نوعی ماهی کوچک و لذیذ است که نام رستوران نیز از آن گرفته شده است. ماهی کولی و کته یکی از آن غذاهایی است که در این رستوران طرفداران زیادی دارد و امتحان کردن آن توصیه می‌شود.

رستوران رشت شور کولی

رستوران محرم

داشتن بیش از نیم قرن تجربه آن چیزی است که رستوران محرم را به یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین رستوران‌های رشت تبدیل کرده است. طوری که اگر به رشت بروید و سراغ رستورانی خوب را بگیرید حتما رستوران محرم به شما پیشنهاد می‌شود. با توجه به کیفیت غذاهای رستوران قیمت‌ها متوسط و منصفانه است. در این رستوران با انواع غذاهای محلی و کباب‌ها از مشتریان پذیرایی می‌شود. اگر به رستوران محرم رفتید باقلا قاتوق را حتما نوش جان کنید.

رستوران حاج محرم رشت

کباب سرای حاج حسین

به جرات می‌توان گفت با وجود رستوران‌ها و کبابی‌های بسیار در شهر رشت، کباب  سرای حاج حسین هنوز هم یکی از محبوب‌ترین و بهترین رستوران‌های رشت است. در این کبابی که هنوز هم حال و هوای قدیم را دارد انواع کباب‌ها برای مشتری سرو می‌شود. اما کباب دوش یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین کباب‌های این رستوران است که یک بار امتحان کردنش شما را مشتری دائم آن می‌کند. کارکنان و پرسنل خوش اخلاق این رستوران در محیطی گرم و صمیمی از شما پذیرایی می‌کنند. این را هم بگوییم که قیمت‌ها بسیار منطقی و منصفانه است.

غذاهای محلی گیلان در رستوران ترنگ طلایی رشت

رستوران ترنگ طلایی

رستوران ترنگ طلایی حوالی شهر رشت در نزدیکی جیرده واقع شده است. با این که این رستوران داخل خود شهر نیست ولی می‌ارزد که مسافت کمی را برای امتحان کردن کباب‌های لذیذ و خوشمزه‌اش طی کنید. دکوراسیون و فضای رستوران ساده و به دور از تجمل و در عین حال صمیمی است. خوشمزه‌ترین مخلفات از زیتون و سیر ترشی گرفته تا گردو و اشپل و ماست محلی را در این رستوران می‌توانید نوش جان کنید.

رستوران تورنگ طلایی

رستوران اردشیر

رستوران اردشیر به عنوان یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های رشت، با غذاهای محلی شامل انواع کباب‌ها، خورشت‌ها و ماهی از شما پذیرایی می‌کند. ماهی سفید و شیشلیک از بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهایی است که می‌توانید در این رستوران سفارش بدهید. همچنین مخلفاتی که در کنار غذا سرو می‌شود حسابی به مذاقتان خوش می‌‌آید و طعم غذا را برایتان دلچسب‌تر می‌کند.

سینی غذا در رستوران اردشیر رشت

رستوران جهانگیر

یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های رشت رستوران جهانگیر در میدان زرجوب این شهر است. تنوع غذایی در منوی این رستوران بالا نیست ولی همان چند غذای محدودش مشتریان ثابت و پر و پا قرص زیادی دارد. خوشمزه‌ترین کباب کوبیده‌ها را در این رستوران می‌توانید نوش جان کنید. پیشنهاد بعدی ما به شما امتحان کردن ماهی سفید آن‌جاست.

رستوران جهانگیر رشت

رستوران حسن رشتی

بسیاری از رستوران‌های رشت در بلوار امام خمینی قرار دارند، که در این بین رستوران حسن رشتی از معروف‌ترین هاست. در این رستوران لذیذترین کباب‌ها و غذاهای محلی را با اصیل‌ترین طعم می‌توانید نوش جان کنید. حیف است به آن جا بروید و میرزا قاسمی و کباب ترش جز سفارش‌هایتان نباشد.

رستوران حسن رشتی

رستوران زعفران

تفاوت رستوران زعفران با دیگر رستوران‌های رشت که معرفی کردیم در منوی آن است. منوی این رستوران در کنار انواع غذاهای محلی و ایرانی غذاهای فرنگی را نیز در خود جای داده است. پیشنهاد ویژه ما به شما امتحان کردن استیک‌ها و پاستاهای رستوران زعفران است.

رستوران زعفران

حرف آخر

حرف آخر این که در این مقاله فقط به تعدادی از بهترین و معروف‌ترین رستوران‌های رشت اشاره کردیم. رشت شهر خلاق خوراک است، پس طبیعتا محل اقامت در رشت ، هر کجای شهر که باشد و قدم در هر خیابان و محله‌ای که بگذارید رستوران‌های بسیاری هستند که می‌توانید مهمان غذاهای لذیذ و اصیل آن‌ها باشید. بد نیست این را هم بگوییم که در سفر به رشت، شب را زود به رختخواب نروید! اگر شب در خیابان‌های شهر به خصوص میدان شهرداری و اطرافش قدم بزنید، خوشمزه‌ترین کباب‌های کنار خیابانی عمرتان را می‌توانید نوش جان کنید.

3 پاسخ
  1. خودم نظر داده:

    فقط شبا اصلا از بساطی های کنار خیابون اصلا جوجه نگیرین که معمولا موندس. اما جیگر بگیرین که خیلی عاااااالیه.

  2. […] انواع خوراک ماهی، ترش تره، کال کباب و… را می‌توان در رستوران‌های رشت امتحان کرد. همچنین از معروف‌ترین رستوران‌هایی که در […]

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب