سفر به رامسر، عروس شهرهای شمالی ایران درمرز استان گیلان و مازندران

3

رامسر غربی‌ترین شهر استان مازندران است که در هر چهار فصل سال گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. به جرات می‌توان گفت رامسر یکی از زیباترین و سرسبزترین شهرهای شمالی است و به همین خاطر به آن لقب عروس شهرهای شمالی ایران را داده‌اند. شهری که از شمال به دریای خزر و از جنوب به کوه‌های البرز منتهی می‌شود و طبیعت بکر و منحصر به فردش آن را به یکی از قطب‌های مهم گردشگری کشورمان تبدیل کرده است. اما در سفر به رامسر فقط جنگل و دریا انتظار مسافر را نمی‌کشد. در این شهر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیاری وجود دارد که گردشگر را مجاب می‌کند هنگام تعطیلات یکی از اولین گزینه‌های سفرش، سفر به رامسر باشد. باغ‌های زیبای مرکبات و مزارع برنج و چای هم که جز جدا نشدنی رامسر هستند و زینت بخش شهر و گوشه‌ای از فرهنگ مردمانش.

جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های دیدنی رامسر

blogpost-58

تله کابین رامسر:

در فاصله ۵ کیلومتری رامسر و نزدیکی چابکسر، بزرگترین تله کابین کشور با طول دو کیلومتر قرار دارد. تله کابین رامسر (مجتمع رفاهی تفریحی شهر سبز) تنها تله کابین در خاورمیانه است که ساحل دریا را به جنگل‌های سبز پیوند می‌دهد. این مجموعه در سفر به رامسر یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری به حساب می‌آید. وقتی سوار تله کابین می‌شوید فقط ۱۲ دقیقه فرصت دارید تا از چشم‌انداز بی نظیر اطرافتان لذت ببرید، پس فرصت را غنیمت بشمارید. از دیگر امکانات این مجموعه شهربازی، جت اسکی، کارتینگ، پینت بال، زیپ لاین، پارک جنگلی و… است. خلاصه که همه چیز برای ساختن روزی هیجان انگیز فراهم است. از بابت اقامت هم جای نگرانی نیست، هتل بام رامسر کلبه‌های جنگلی و سوئیت‌های vip را برای اقامت مسافران در نظر گرفته است.

روستای جواهرده:

در برنامه سفر به رامسر به خصوص اگر فصل تابستان باشد، حتما باید سفر به روستای جواهرده را قرار داد. این روستا که از روستاهای ییلاقی در ۲۷ کیلومتری رامسر است از آب و هوایی بسیار مطبوع و خنک بهره می‌برد حتی در فصل تابستان! در جواهرده از هوای گرم و شرجی خبری نیست زیرا این روستا در ارتفاع دو هزار متری از سطح دریا قرار دارد. کوه‌های سر به فلک کشیده، جنگل‌های سرسبز و آبشارهای خروشان جواهرده طبیعتی رویایی به آن بخشیده است. گهواره سنگی و شیر سنگی نیز از دیگر مناطق دیدنی این روستاست. همچنین اقامت در خانه‌های محلی نیز می‌تواند یکی از لذت ‌بخش‌ترین تجربه‌های این سفر باشد.

بوستان جنگلی صفارود:

در ۹ کیلومتری جاده جواهرده رامسر، بوستان جنگلی صفارود در کنار رود صفارود قرار دارد. بوستان صفارود در میان دره قرار دارد و به همین خاطر برای رسیدن به آن پله‌هایی در کنار جاده اصلی تعبیه شده است. یکی از زیباترین پارک‌های جنگلی ایران که در بین محلی‌ها به آب معدن معروف است را می‌توان از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری سفر به رامسر به حساب آورد. در کنار رودخانه صفارود بنشینید و به صدای آب و آواز پرندگان گوش جان بسپارید.

blogpost-62

جنگل دالخانی:

جنگل دالخانی یا دالیخانی در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی رامسر قرار دارد. کسانی که از جنگل نوردی لذت می‌برند، نباید قدم زدن در جنگل‌های سبز و مه اندود دالخانی را در سفر به رامسر از دست بدهند. این جنگل بر خلاف سایر جنگل‌های کشورمان از عوامل تخریب انسانی دور مانده و زباله‌ای چهره آن را زشت نکرده است. جنگل دالخانی با مراقبت‌ها و محافظت‌های خوبی که از آن شده بسیار بکر و تمیز و بهشت طبیعت گردان است.

چشمه‌های آب گرم رامسر:

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در سفر به رامسر، چشمه‌های متعدد آب گرم گوگردی آن است. سادات محله، کتالم، جواهرده و خود شهر رامسر این چشمه‌ها را که خواص درمانی دارند در خود جای داده‌اند. انواع املاح موجود در آب برای درمان بیماری‌های پوستی، روماتیسم و دردهای عضلانی بسیار مفید است.

آبشار ایج (آبشار میج یا آبشار ده قلو):

آبشار ایج در نزدیکی روستای ایج مازندران در اشکور علیا، از زیباترین جاذبه‌های طبیعی است که در سفر به رامسر بازدید از آن خالی از لطف نیست. شهر رامسر به دلیل بارش‌های فراوان از وجود آبشارهای بسیاری بهره می‌برد که در این بین آبشار ایج از زیباترین‌هاست. چه چیز لذت بخش‌تر از گوش سپردن به صدای برخورد آب‌های خروشان با سنگ‌ها؟

blogpost-61

سد میجران:

سد میجران یکی از شگفت انگیزترین جاذبه‌های طبیعی است که در سفر به رامسر نباید آن را از دست داد. این سد در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی رامسر بر روی رودخانه نسارود و حد فاصل جنگل دالخانی و اربه کله واقع شده است. جنگل‌های اطراف سد میجران منظره بسیار زیبایی را برای دوست‌داران طبیعت رقم زده و گردشگران را محسور این چشم انداز می‌کند.

کاخ مرمر رامسر (کاخ سلطنتی):

کاخ رامسر یا موزه تماشاگه خزر یکی از باشکوه‌ترین بناهای تاریخی به لحاظ معماری است که در سال ۱۳۱۶ به دستور رضاه شاه پهلوی ساخته شده است. این کاخ که تا قبل از انقلاب اقامتگاه خاندان پهلوی بود، یکی از آن مکان‌های دیدنی است که در سفر به رامسر باید در برنامه بازدید قرار بگیرد. آثاری از هنرمندان ایران و جهان شامل مجسمه‌ها، تابلوها، فرش‌ها و اشیای نفیس و… در این موزه به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین می‌توان در باغ وسیع اطراف کاخ قدم زد و از زیبایی آن لذت برد.

blogpost-59

قلعه مارکوه:

در ۶ کیلومتری شرق رامسر در بخش کتالم، قلعه تاریخی مارکوه بر فراز کوه مارکوه قرار دارد. این قلعه که ظاهرا برج دیده بانی محسوب می‌شده چشم اندازی ۳۶۰ درجه‌ای از مناطق اطراف به فرد می‌دهد. برای رسیدن به این قلعه باید ۳۱۱ پله را طی کرد ولی جای نگرانی نیست زیرا باغ‌های اطراف آن به قدری زیباست که گذر زمان احساس نمی‌شود. در مسیری زیبا قدم بزنید، به قلعه برسید تا دریا و کوه جنگل را پیش چشم خود بیاورید.

رستوران‌های رامسر:

وجود خوراکی‌ها و غذاهای خوشمزه و متنوع یکی از دلایلی است که مسافران را راهی شهرهای شمالی می‌کند. به همین خاطر معمولا رستوران‌های زیادی در این شهرها برای پذیرایی از مسافران وجود دارد. از معروف‌ترین و بهترین رستوران‌های رامسر نیز می‌توان به رستوران برادران، اکبر جوجه، رستوران کشتی، رستوران ملل، رستوران مظاهری و رستوران دوستان اشاره کرد.

اقامت در رامسر:

در سفر به رامسر نیازی به نگرانی بابت اقامت نیست. از آن‌جایی که این شهر توریستی سالانه پذیرای مسافران و گردشگران زیادی است اقامتگاه‌ها، ویلاها و خانه‌های محلی بسیاری برای اقامت در این شهر قرار دارد. برای راحتی کار می‌توان قبل از سفر به روش اجاره آنلاین اقامتگاه مورد نظر را رزرو کرد و شب سرپناهی امن و آرام داش

3 پاسخ
  1. […] طعم مرکبات، چای و برنج خوش طعم منطقه نیز فراهم است. عروس شهرهای شمال ایران، در گذشته‌های دور «سخت سر» نامیده می‌شد. شهر رامسر به […]

  2. […] رامسر برای خود دست و پا کرده با شهرهای دیگر متفاوت است.عروس شهرهای شمال! مهمترین دلیلی که باعث شده این عنوان ارزشمند به […]

  3. بوکلت دانلود نظر داده:

    جالب بود ! با سپاس از سایت خوب تان !

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب