سفر در روزهای بعد از کرونا

0

با گسترش جهانی ویروس کرونا،قوانین رفت وآمد تحت تاثیر این بیماری تغییر کرده و در تمام کشورها شرایط جدیدی حکم فرما شده است. محدودیت های گسترده در سفر رفتن و رفتارهای مسافرتی، باعث بوجود آمدن وضعیت جدیدی شده است که احتمال میرود تا مدتها همراهمان بماند.

به بهانه شروع تابستان-فصلی که غالبآ به عنوان فصل سفر شناخته میشود- رادیو واشنگتن با پیتر گرینبرگ، سردبیر جدید بخش سفرِ شبکه CBS آمریکا گفتگویی انجام داده است که در آن به تغییر وضعیت سفر پرداخته میشود.

خطوط هوایی

در سفر با هواپیما و استفاده از خطوط هوایی، انتظار داشته باشید که هزینه بیشتری بپردازید و با مراحل جدیدتری در فرودگاه روبه رو شوید.

به گفته گرینبرگ، در حال حاضر حدود 6،100 هواپیما تنها در باندهای فرودگاه های ایالات متحده بدون استفاده مانده اند. هواپیماهایی که دیگر سفر برگشت ندارند و رفت و آمدشان متوقف شده است. در آینده ای نه چندان دور، تعداد پروازها باز هم کاهش پیدا میکند و سرویسهای هواپیمایی برای برخی شهرها، به ویژه شهرهای کوچک متوقف خواهد شد.

گرینبرگ همچنین در اینباره میگوید:”مسافران باید تا مدتها به روش جدیدی عادت کنند و آن هم بررسی دمای بدن پیش از سوار شدن است، به این امید که از ورود افراد مبتلا به کرونا در هواپیما جلوگیری شود.”

آنچه هنوز در حال تصمیم گیری است این است که کدام سازمان وظیفه بررسی مسافران را بر عهده خواهد گرفت؟ آیا این مسئولیت به عهده اداره امنیت حمل و نقل گذاشته خواهد شد یا هر ایرلاین به طور جداگانه این کار را انجام خواهد داد؟ اما آنچه تاکنون مشخص شده است این است که هر مسافر باید برای این بررسی ها هزینه اضافه پرداخت کند.

با وجود قوانین جدید در فرودگاهها، بروز برخی مشکلات هم قابل پیش بینی است.گرینبرگ میگوید: “اگر قرار باشد که فاصله اجتماعی رعایت شود و همه مجبور به گرفتن درجه حرارت بدنشان شوند، این نگرانی بوجود می آید که پروازها بیشتر از آنچه که انتظار میرود طولانی شود.”
گرچه با گذشت زمان و اعمال این قوانین، به تدریج به کار گرفتن چنین روشهایی آسانتر خواهد شد.

در حال حاضر 23 تریلیون هزینه بازپرداخت برای پروازهای انجام شده پیش بینی شده است که جبران آن تقریبآ غیرممکن به نظر میرسد.شاید تنها کاری که خطوط هوایی بتوانند در این شرایط انجام دهند این باشد که ظرفیت خود را افزایش دهند و برنامه های مکرر پرواز و استفاده صندلی های خالی را از سر بگیرند.

 

هتل ها

دیگر خبری از خوش آمدگویی های گرمی که با آن مواجه میشدید نخواهد بود. اینکه بتوانید با مسئولان خدمات رسانی اتاق، مسئولان هتل یا هر فرد دیگری به طور مستقیم در ارتباط باشید بعید به نظر میرسد.

انتظار میرود که پس از این، روند چک این کردن به صورت آنلاین انجام شود. برخی از هتل ها حتی در همین لحظه به مسافران اجازه داده اند که با گوشی های همراه خود درب اتاقهایشان را باز کنند، و توقع میرود که هتل های بیشتری از این روش استفاده کنند.

برخی دیگر از هتل ها برای اینکه تصویری ایمن از خود نشان دهند، اقدامات جالبی در نظر گرفته اند. مثلآ هتلهای هیلتون با کلینیک “میو” شراکتی را انجام داده اند تا بر این اساس روشهای پاکیزه سازی اتاق ها بصورت مشخص انجام شود.

 

گرینبرگ همچنین پیش بینی می کند که هتل ها چیزی به درب اتاقهایشان اضافه خواهند کرد: ” این شانس وجود دارد که شما چیزی مشابه یک مهر و موم فیزیکی روی درب اتاقتان ببینید، مهر و مومی که تنها توسط خودتان باز میشود. این موضوع به شما تضمین میدهد که اتاقتان به معنای واقعی کلمه تمیز شده است.”

به نظر میرسد که کارکنان سرویس از این پس وارد اتاق نمی شوند مگر اینکه خودتان به طور مستقیم از آنها بخواهید. هتل هایی که هنوز هم خدمات ارائه می دهند، غذا را خارج از اتاق میگذارند تا مسافران خودشان آنها را به اتاق ببرند.

بسیاری از وسایلی که قبلاً در اتاق هتل بوده اند هم احتمالاً ناپدید می شوند: قلم، کاغذ، مجله،بالش های اضافی که جایشان در کمد بود و حتی چوب لباسی ! وسایل دیگر مثل ریموت تلویزیون و گوشی تلفن احتمالآ در نوعی بسته بندی خاص در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت.

 

خطوط کشتیرانی

هنوز هم داستان همه گیری کرونا در برخی کشتی های مسافرتی را به خاطر داریم. به ویژه داستان کشتی “دایموند پرینسس” که به مدت دو هفته در بندر ژاپن قرنطینه شد.

کشتی های تفریحی در چنین شرایطی شانس کمتری برای رشد و تغییر وضعیت خود دارند. و دلیل آن هم به باور و درک عمومی مردم بر میگردد، بسیاری از افراد کشتی های تفریحی را تنها ظرفی شناور در آب تصور میکنند.

با این وجود انتظار میرود افرادی که عاشق سفرهای دریایی هستند به سرعت به تفریح مورد علاقه شان برگردند. مسافران این قبیل کشتی ها معمولآ از نوع مشتری های وفادار هستند.

 

تا پایان ماه ژوئن، دستورات سازمان کنترل و پیشگیری بیماری ها که مربوط به مناطق غیر زمینی است منقضی میشود. با این حال مسئولان کشتی های تفریحی باید طرحی مفصل از فعالیت های ضد کرونا را به تایید این سازمان برسانند تا دوباره به سفر در دریاها بازگردند.

گرینبرگ پیش بینی می کند که سفرهای محدودی در روزهای باقی مانده امسال اتفاق بیفتد، هرچند که سال آینده وضعیت این صنعت به حالت مطلوب خواهد رسید.
با این وجود رزروهای سال 2021 همچنان پابرجاست و مبلغ آنها تنها 10 تا 15 درصد کمتر از سال گذشته شده است.

کشتی های کروز با وجود تجربیات فراوان ملزم به انجام تغییراتی اساسی نیز هستند. این تغییرات به شکل محدودیت افراد در استخرها و جکوزی ها و استفاده از بوفه غذایی خواهد بود.

در روزهای نخستین پساکرونا، ممکن است کشتی های کروز قیمتشان را افزایش ندهند زیرا تمرکز بر بازگشت مسافران خواهد بود. اما پیش بینی میشود که با گذشت زمان هزینه استفاده از این کشتی ها هم بالا خواهد رفت.

برگردان از

https://wtop.com/coronavirus/2020/05/

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب