معرفی ۲۸ تا از بهترین مراکز خرید مشهد

0

اغلب ما مشهد را با حرم مطهر امام رضا (ع) می‌شناسیم. شهری که هر سال از میلیون‌ها زائر امام هشتم پذیرایی می‌کند و به عنوان یکی از مقاصد مهم زیارتی کشور شناخته می‌شود. با این حال مشهد علاوه بر بارگاه ملکوتی امام رضا، مراکز خرید و بازارهای متنوعی هم دارد که برای تمام مسافران، مناسب‌ترین گزینه‌ جهت تهیه سوغاتی و یادگاری است. در این مطلب با شما از بهترین مراکز خرید مشهد صحبت می‌کنیم و به جزئیات، به معرفی برخی از محبوب‌ترین آن‌ها می‌پردازیم:

معرفی لوکس‌ترین مراکز خرید در مشهد

معرفی بهترین مراکز خرید مشهد را با لوکس‌ترین و خاص‌ترین پاساژها شروع می‌کنیم. تا یادمان نرفته است بگوییم که اغلب مراکز خرید لوکس در مشهد، از حرم امام رضا فاصله دارند و اگر محل اقامتتان در نزدیکی بارگاه این امام است، باید برای رسیدن به آن‌ها مسافتی را با ماشین یا وسایل نقلیه عمومی طی کنید.

جهت اجاره سوئیت مشهد کلیک کنید.

بعضی از لوکس‌ترین مراکز خرید در مشهد به شرح زیر هستند:

مرکز خرید الماس شرق مشهد

این مرکز خرید مانند اسمش، همچون الماسی خوش تراش در مشهد می‌درخشد. اصلا دلیل نامگذاری این مجموعه به معماری منحصر به‌فردش برمی‌گردد که شبیه به الماسی در میان گنبدی فیروزه‌ای دیده می‌شود.

الماس شرق یکی از بهترین مراکز خرید مشهد است که با داشتن ۶ طبقه و ۱۵۰۰ واحد تجاری، همه جور کالایی را برای خریدی پر و پیمان عرضه می‌کند. در این مجموعه انواع لوازم‌ خانگی، ظروف و کریستال، پوشاک برند، کیف و کفش، کامپیوتر، تلفن همراه و صنایع دستی با قیمت‌های متنوع به فروش می‌رسند. این مرکز خرید همچنین با داشتن بخش‌های مختلفی مانند رستوران، فست فود، کافی شاپ، پارکینگ طبقاتی، سالن نمازخانه، سالن اجتماعات، آب‌نما و آژانس‌های هواپیمایی، دیگر نیازهای مسافران را به خوبی برآورده می‌کند.

اما خبر خوب این است که در این مجموعه یک شهربازی کوچک هم برای کودکان مهیا شده و خانواده‌ها می‌توانند علاوه بر خرید و گشت و گذار در میان مغازه‌های مختلف، فرزندان خود را مهمان تفریحی کوتاه اما هیجان انگیز کنند. در این شهر بازی که با نام «سرزمین عجایب» شناخته می‌شود، انواع بازی‌ها و تفریحات جذاب مانند کنسول‌های بازی رایانه‌ای، بولینگ، بیلیارد و دارت برقرار است. برخی دیگر از امکانات این شهربازی شامل سینما ۶ بعدی، اتاق عکاسی، اتاق گریم، کارگاه خلاقیت کودکان و بوفه می‌شوند.

مرکز خرید الماس شرق با حرم امام رضا چیزی حدود ۲۰ دقیقه مسافت دارد؛ که می‌توان این مسیر را با استفاده از تاکسی‌های خطی یا اتوبوس‌های شرکت واحد طی کرد.

آدرس مجتمع تجاری الماس شرق مشهد: انتهای بلوار خیام شمالی

تلفن: ۰۵۱۳۷۱۱۳۱۱۱

ساعت کاری مجتمع تجاری مرکز خرید الماس شرق: از ساعت ۱۰ تا ۲۱

وب‌سایت: almasshargh.com

مرکز خرید آرمیتاژ مشهد

بهترین مراکز خرید مشهد

مرکز خرید آرمیتاژ از بهترین مراکز خرید مشهد و از جمله پاساژهای لوکس این شهر به حساب می‌آید. این مجموعه در یکی از برج‌های مرتفع مشهد به نام «برج آرمیتاژ» قرار گرفته است و شامل طبقه منفی یک تا طبقه سوم این ساختمان ۳۴ طبقه می‌شود.

در طبقه منفی یک مرکز خرید آرمیتاژ، هایپرمارکت و مغازه‌های لوازم الکترونیک، وسایل آشپزخانه، کالای خواب و یک کافی شاپ وجود دارد. در این طبقه همچنین یکی از شعبه‌های بانک ملت فعالیت می‌کند و مراجعه کنندگان می‌توانند از خدمات بانکی این شعبه استفاده کنند.

طبقه همکف مرکز خرید آرمیتاژ به بوتیک‌های لباس، عطر، ساعت، عینک و جواهرات اختصاص دارد. اما اگر می‌خواهید تا سری به مغازه‌های لوازم آرایشی بهداشتی، طلا و جواهرات، پوشاک و محصولات چرمی بزنید، باید راهی طبقه اول شوید. طبقه دوم این مجموعه هم مناسب تمام افرادی است که برای خرید مبلمان، دکوراسیون داخلی و تزئینات منزل به دنبال گزینه‌های متنوع و جدید می‌گردند.

و در نهایت در طبقه سوم و آخر این مرکز، علاوه بر مغازه‌های کالای خواب و پوشاک، چندین مجموعه تفریحی مانند شهر مشاغل کودکان، کافه کودک، شهربازی و فروشگاه اسباب بازی خدمات خود را به علاقه‌مندان ارائه می‌دهند.

دسترسی به مرکز خرید آرمیتاژ از ورودی‌‌های خیابان‌ گلشن و حاشیه هفت تیر امکان پذیر است. ضمن اینکه یک پل روگذر هم در خیابان هفت تیر احداث شده است که مراجعه کنندگان را مستقیم به طبقه دوم تجاری این مجموعه هدایت می‌کند.

تلفن تماس مرکز خرید آرمیتاژ: ۰۵۱۳۱۹۰۵۰۰۰

ساعت کاری مرکز خرید آرمیتاژ: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ۱۰ تا ۲۲ و پنجشنبه و جمعه و روزهای تعطیل از ۱۰ تا ۲۳

آدرس مرکز خرید آرمیتاژ مشهد: نبش هفت تیر، خیابان گلشن

وب‌سایت: armitajmall.com

جهت مشاهده و اجاره ویلا کلیک کنید.

مجتمع تجاری وصال مشهد

مجتمع تجاری گردشگری وصال یکی دیگر از بهترین مراکز خرید مشهد است که اغلب مغازه‌های آن به‌صورت تخصصی به فروش مبلمان و ملزومات چوبی مشغولند. از طبقه اول تا طبقه چهارم این مرکز خرید به انبوهی از نمایشگاه‌ها‌ و بوتیک‌های مبلمان و لوازم خانه اختصاص دارد؛ مغازه‌هایی که در آن‌ها انواع مبل‌های کلاسیک و مدرن، وسایل چوبی، میزهای ناهارخوری و سرویس خواب با تنوع بالا به فروش می‌رسند.

در مجتمع تجاری وصال مغازه‌های دیگری هم برای فروش انواع لباس، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، خشکبار، سوغاتی و عطر دیده می‌شوند. بد نیست که بدانید این مرکز خرید به «مجتمع الماس شرق» و «بازار بین المللی سپاد» نزدیک است و فاصله کمی تا مراکز تفریحی مثل «پارک ساحلی آفتاب» و «باغ پرندگان» دارد.

مجتمع تجاری وصال از ۶ طبقه و ۴۰۰ واحد تجاری تشکیل شده است. هایپر مارکت، آب‌نمای موزیکال، مجموعه علمی و تفریحی پرفسور بازیما، رستوران، نمازخانه و پارکینگ طبقاتی از دیگر امکانات این مرکز خرید به حساب می‌آیند.

آدرس مجتمع تجاری وصال مشهد: بلوار خیام شمالی، منطقه گردشگری سپاد، بلوار بهارستان، بهارستان ۶

تلفن: ۰۵۱۳۷۱۱۵۵۵۵

ساعت کاری مجتمع تجاری گردشگری وصال مشهد: از ساعت ۹ تا ۲۲

وب‌سایت: vesal-center.com

مرکز خرید پروما مشهد

مانند هر فروشگاه و پاساژ لوکس و مدرنی، مرکز خرید پروما مشهد هم از واحدهای تجاری متنوع و مجموعه کاملی از مغازه‌های کاربردی تشکیل شده است. این مرکز خرید با داشتن بوتیک‌های پوشاک مردانه و زنانه و مغازه‌های کیف و کفش، لباس‌ شب و مجلسی، لباس‌ راحتی، عطر و ادکلن، ساعت و بدلیجات تمام نیازهای شهروندان و مسافران را برای خریدی پر و پیمان برطرف می‌کند.

علاوه بر ۲۵۰ واحد تجاری متنوع، در مرکز خرید پروما مشهد امکانات دیگری هم مانند شهربازی سرپوشیده کودکان و نوجوانان، سالن بولینگ و بیلیارد، کافی ‌شاپ و رستوران فست ‌فود، فروشگاه کتاب، نمازخانه و وضوخانه‌ فراهم شده است. در این مجموعه همچنین یک سوپرمارکت بزرگ و کامل وجود دارد که در آن همه جور خوراکی مثل نان ،شیرینی، خشکبار، مواد پروتئینی، لبنی و میوه به فروش می‌رسند.

آدرس مرکز خرید پروما مشهد: بلوار فردوسی، میدان جانباز

تلفن: ۰۵۱۳۷۶۳۷۴۰۱

ساعت کاری مرکز خرید پروما مشهد: شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۲۴، جمعه از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۲۴

مجتمع اداری تجاری سلمان مشهد

فروش کالاهای قیمت مناسب، دسترسی آسان و وجود پارکینگ اختصاصی باعث شده است تا مجتمع اداری تجاری سلمان به یکی از محبوب‌ترین و بهترین مراکز خرید مشهد تبدیل شود. این مجموعه از ۱۸ طبقه، ۳۵۸ واحد تجاری و ۸۲ واحد اداری تشکیل شده است و در آن کالاهای مختلفی مانند انواع لوازم خانگی، لوازم صوتی‌ و تصویری، تلفن همراه، رایانه، لوازم لوکس و دکوری، اسباب‌بازی، صنایع دستی و پوشاک به فروش می‌رسند.

واحدهای تجاری و مغازه‌های این مجتمع در طبقه‌های منفی یک، همکف، اول، دوم و سوم قرار دارند. در طبقه منفی یک این مجموعه انواع طلا و جواهر، بدلیجات، عینک و ساعت عرضه می‌شوند. هایپرمارکت این برج نیز در همین طبقه واقع شده و بسیاری از نیازهای مراجعه کنندگان را برطرف می‌کند.

طبقه همکف به فروش پوشاک، کیف، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی و کالاهای لوکس اختصاص دارد و یکی از طبقه‌های محبوب و پر رفت و آمد این مرکز خرید به حساب می‌آید. برای علاقه‌مندان لوازم خانگی، طبقه اول یا مثبت یک این مجموعه گزینه‌ای ایده‌ال است چرا که در آن انواع لوازم خانگی، فرش، مبلمان، صنایع دستی و ادوات موسیقی ارائه می‌گردد.

و اما طبقه دوم این برج به علاقه‌مندان تکنولوژی اختصاص دارد و در آن تا چشم کار می‌کند، مغازه‌های کامپیوتر، موبایل، لوازم صوتی‌وتصویری، لوازم ورزشی و بدنسازی دیده می‌شوند. در نهایت رستوران‌ها و کافی شاپ‌های این مجموعه که در طبقه سوم برج قرار گرفته‌اند و با داشتن تالارهای پذیرایی و فضایی منحصربه‌فرد، همه جور خوراکی و غذاهای خوشمزه را سرو می‌کنند.

آدرس برج سلمان مشهد: تقاطع خیابان سلمان فارسی و خیابان راهنمایی

ساعت کاری مجتمع اداری تجاری سلمان مشهد: هر روز از ۹:۳۰ صبح تا ۱۰ شب

تلفن: ۰۵۱۳۸۴۸۱۰۱۰

پیج اینستاگرام برج سلمان مشهد: Salmantower_official

بخوانید از: جاهای دیدنی مشهد

مرکز خرید آلتون مشهد

برای هر کسی که می‌خواهد علاوه بر خرید پوشاک و کیف و کفش، سری هم به مغازه‌های لوازم خانگی و محصولات صوتی و تصویری بزند و به‌روزترین کالاهای بازار را بررسی کند، مرکز خرید آلتون یک گزینه ایده‌ال است. این مجتمع که از جمله جدیدترین و بهترین مراکز خرید مشهد به حساب می‌آید، در یکی از معروف‌ترین خیابان‌های مشهد واقع شده و هر آنچه که مورد نیاز باشد را با بهترین کیفیت عرضه می‌کند.

مجتمع تجاری آلتون مشهد ۲۵ طبقه دارد، با این حال تنها ۳ طبقه از آنها را واحدهای تجاری تشکیل می‌دهند. اغلب کالاهای این مجموعه لوکس و گران قیمت هستند که البته در زمان حراج‌های فصلی با قیمت‌های مناسب‌تر عرضه می‌شوند. کیف و کفش چرم، انواع پوشاک و محصولات خانه و آشپزخانه از جمله کالاهای عرضه شده در این مرکز خرید به شمار می‌روند.

بد نیست که بدانید در طبقه چهارم این برج یکی از معروف‌ترین و بهترین رستوران‌های مشهد یعنی رستوران پسران کریم واقع شده است و در آن غذاهای ایرانی و سنتی مشهد با بهترین کیفیت طبخ می‌گردد. فروشگاه هایپر مارکت، کافی شاپ، پارکینگ‌ طبقاتی و سرویس ‌بهداشتی، از جمله امکانات این مرکز خرید هستند که برای رفاه بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده‌اند.

آدرس برج تجاری آلتون: بلوار دانشگاه، بین دانشگاه ۲۲ و ۲۳

تلفن: ۰۵۱۳۸۴۹۱۳۵۱

ساعت کاری برج تجاری آلتون: همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۹ شب

بخوانید از: سوغات مشهد

مرکز خرید خورشید مشهد

محله احمد آباد مشهد از قدیم به عنوان یکی از بهترین محله‌های این شهر شناخته می‌شده است. حال تصور کنید که در این محله یک مرکز خرید کامل و پر و پیمان هم وجود داشته باشد که در آن انواع پوشاک و زیورآلات با قیمت‌های مناسب عرضه شود!

بیشتر مغازه‌های مرکز خرید خورشید مشهد را مزون‌های عروس و فروشگاه‌های لباس اسپرت زنانه و مردانه، مانتو و کت و شلوار تشکیل می‌دهند. با این حال در این مجموعه، بوتیک‌های کوچک و بزرگ دیگری هم به عرضه لوازم آرایشی، عطر و ادکلن، انواع سوغاتی (زعفران، زرشک، نبات) و کیف و کفش چرم مشغولند.

خوشبختانه مرکز خرید خورشید در یکی از بهترین و قابل دسترس‌ترین خیابان‌های مشهد واقع شده و به دلیل نزدیکی‌اش به مترو و سایر ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی، به یکی از محبوب‌ترین و بهترین مراکز خرید مشهد در نزد مسافران و اهالی شهر تبدیل شده است.

تا یادمان نرفته است بگوییم که در این مرکز خرید یک شهر بازی کوچک برای کودکان و یک کافی شاپ هیجان انگیز هم برای رفع خستگی بزرگسالان وجود دارد.

آدرس مرکز خرید خورشید مشهد: خیابان احمدآباد، بین بلوار ابوذر غفاری و بلوار رضا، روبه‌روی سه راه راهنمایی

تلفن: ۰۵۱۳۸۴۴۴۶۵۸

ساعت کاری مرکز خرید خورشید مشهد: از ساعت ۱۰ تا ۲۰

مرکز خرید آسمان مشهد

اگر می‌خواهید بعد از زیارتی دلنشین راهی یکی از مراکز خرید لوکس نزدیک حرم شوید، تنها کافی است تا با یک پیاده‌روی کوتاه خودتان را به مرکز خرید آسمان برسانید. این مجموعه در ۴ کیلومتری حرم امام رضا (ع) واقع شده و از جمله بزرگترین و بهترین مراکز خرید مشهد به شمار می‌رود.

مرکز خرید آسمان از حدود ۷۰۰ واحد تجاری تشکیل شده است که بخش عظیمی از آنها شامل مغازه‌های کیف و کفش، پوشاک، سوغات و زیورآلات می‌شوند. در طبقه ۱۱ این مرکز خرید یک شهربازی سرپوشیده و رستوران‌های سنتی و فست فود هم وجود دارند که خستگی یک خرید طولانی را از تن کودکان و خانواده‌ها به در می‌کنند.

دسترسی به مجتمع‌ تجاری آسمان از طریق سه ورودی موجود در خیابان‌های شهید شیرودی، شهید صدر و میدان هفت تیر امکان پذیر است.

آدرس مرکز خرید آسمان مشهد: میدان ۱۷ شهریور

تلفن: ۰۵۱۳۳۳۴۹۶۰۲۰

ساعت کاری مرکز خرید آسمان مشهد: از ساعت هشت تا ۲۳ و روزهای جمعه از ساعت ۱۰ تا ۲۳

جهت مشاهده و اجاره ویلا استخردار کلیک کنید.

کیان سنتر مشهد

یکی دیگر از لوکس‌ترین و بهترین مراکز خرید مشهد، مجتمع کیان سنتر است که در دو پاساژ جداگانه و با نام‌های کیان سنتر یک و کیان سنتر دو فعالیت می‌کند.

مجتمع کیان سنتر یک از ۸۳ واحد تجاری در ۶ طبقه تشکیل شده است و در آن انواع پوشاک، لوازم تزیینی و… به فروش می‌رسند. مجتمع کیان سنتر دو نیز ۱۵۰ واحد تجاری دارد و مغازه‌هایش از طبقه همکف تا سوم این برج قرار گرفته‌اند. انواع پوشاک فصل، لباس کودک، کیف و کفش، عطر و ادکلن، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم آشپزخانه و بدلیجات از جمله کالاهای موجود در این مرکز خرید به حساب می آیند.

در مجتمع کیان سنتر ۲ همچنین یک شهربازی هیجان انگیز با نام شهر آجری (لگوسیتی) وجود دارد که خانواده‌ها می‌توانند در آن لحظاتی شاد و هیجان انگیز را به فرزندانی که از خرید و گشت زدن خسته شده‌اند، هدیه دهند. این شهربازی با ۸۰ بازی جذاب از جمله بولینگ، بیلیارد، سینما هفت بعدی، سورتمه، شکلات چرخشی، بازیهای ویدئویی و… به کودکان و بزرگسالان امکان می‌دهد تا در کنار یکدیگر به تفریح و سرگرمی مشغول شوند.

فودکورت کیان سنتر در طبقه مثبت پنج مجتمع فعالیت می‌کند و شامل یک فضای روباز و یک فضای سرپوشیده می‌شود. فضای روباز این مجموعه مجهز به دو پرده سینمایی برای پخش زنده مسابقه‌های ورزشی و فیلم‌های سینمایی است. مرکز خرید کیان سنتر همچنین با داشتن هایپرمارکت نسبتا بزرگی با نام هایپرمارکت «باما»، انواع پروتئین، میوه، نان‌های فانتزی، پوشاک و لوازم‌ خانگی را به مراجعان ارائه می‌دهد.

آدرس مجتمع کیان سنتر مشهد: بلوار جانباز، تقاطع بلوار شهید فرامرز عباسی

تلفن کیان سنتر یک: ۰۵۱۳۶۱۴۴۳۶۲

تلفن کیان سنتر دو: ۰۵۱۳۶۱۴۴۴۱۴

ساعت کاری مجتمع کیان سنتر مشهد: از ساعت ۱۱ تا ۲۲

مرکز خرید کاسپین مد مشهد

اگر برند باز هستید و یا دوست دارید هنگام خرید در مشهد سری به مغازه‌های‌ برندهای معروف بزنید، ما به شما کاسپین مد را پیشنهاد می‌کنیم. اغلب کالاهای این مجموعه وارداتی و از برندهای معروف هستند و خود این مرکز خرید هم مطابق با استانداردهای جهانی ساخته شده است. دیزل، جیوکس، اسپرینگ فیلد، دبنهامز و مانگو برخی از معروف‌ترین مغازه‌های این مرکز خرید به حساب می‌آیند و مطابق با فصل و مد روز کالاهای خود را ارائه می‌کنند.

البته مغازه‌های کاسپین مد تنها به پوشاک خلاصه نمی‌شوند و در این مرکز خرید، فروشگاه‌های متنوعی هم در زمینه عرضه لوازم آرایشی و کیف و کفش مشغول فعالیت هستند. در طبقه آخر این مرکز خرید نیز رستوران‌ها و کافی شاپ‌های متنوعی وجود دارند که انواع خوراکی‌ها و غذاهای خوشمزه را برای مراجعه کنندگان خسته و گرسنه سرو می‌کنند.

آدرس مرکز خرید کاسپین مد مشهد: بلوار سجاد، چهارراه بزرگمهر

تلفن: ۰۵۱۳۷۶۷۸۶۶۱

ساعت کاری مرکز خرید کاسپین مد مشهد: از ساعت هشت تا ۲۳

مجتمع تجاری نیکا مشهد

یکی دیگر از لوکس‌ترین و بهترین مراکز خرید مشهد، متجمع تجاری نیکا است که از سال ۱۳۹۲ تا امروز چمدان مسافران را با مجموعه‌ای از کالاهای کاربردی و رنگارنگ پر کرده است. اغلب مغازه‌های این مجتمع شامل فروشگاه‌های پوشاک مردانه، زنانه، بچگانه، کیف و کفش، زیورآلات، لوازم دکوری و وسایل منزل می‌شوند.

در مجتمع تجاری نیکا مشهد یک محل برای بازی کودکان نیز تعبیه شده است که در آن رنگ آمیزی خلاقانه صورت کودکان به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

نشانی مجتمع تجاری نیکا مشهد: ضلع شمال شرقی میدان جانباز

تلفن: ۰۵۱۳۷۶۶۹۵۲۲

ساعت کاری مجتمع تجاری مشهد: همه‌روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۳

بخوانید از: بهترین رستوران های مشهد

مجتمع تجاری اکسین مشهد

اغلب افرادی که عشق خرید هستند و در سفر هم دست از تماشای ویترین مغازه‌ها بر نمی‌دارند، با نام «اکسین» آشنایی دارند. اکسین از جمله مراکز خرید معتبر و شناخته شده ایرانی است که در اغلب شهرهای بزرگ و توریستی شعبه دارد و در آن برندهای مختلفی به عرضه کالاهای خود مشغولند.

مجتمع تجاری اکسین مشهد هم یکی از این شعبات است که به دلیل تنوع بالای کالاهایش در دسته بهترین مراکز خرید مشهد قرار می‌گیرد. این مجموعه از ۱۰ طبقه تجاری و ۳ طبقه پارکینگ تشکیل شده است و هر طبقه از آن به‌طور تخصصی به یک کالا یا خدمات خاص تعلق دارد. لوازم خانگی، موبایل، لوازم صوتی و تصویری، انواع پوشاک، لوازم عروس و داماد، محصولات آرایشی و بورس طلا و جواهر از جمله مهم‌ترین کالاهای عرضه شده در این مجتمع به حساب می‌آیند.

آدرس مجتمع تجاری اکسین مشهد: شهرک غرب(قاسم آباد)، چهارراه مخابرات، مجتمع تجاری اکسین

شماره تلفن: ۰۵۱۳۳۶۳۸۴۳۰

ساعت کاری مجموعه اکسین مشهد: هر روز از ۸ تا ۲۳

مرکز خرید زیست خاور مشهد

ساختمان مرکز خرید زیست خاور را بلندترین مرکز خرید مشهد می‌دانند. مجموعه‌ای قدیمی که در آن همه چیز، از سنگ‌های قیمتی و ظروف عتیقه گرفته تا انواع عطر و ادکلن، لباس و کیف و کفش از برندهای معروف و غیرمعروف به فروش می‌رسند.

شهرت مرکز خرید زیست خاور بیشتر از هرچیز به کارگاه‌‌ها و فروشگاه‌های صنایع دستی آن بر میگردد. مغازه‌هایی که در آنها انواع تابلوهای معرق و نقاشی با طرح‌ها و قیمت‌های متنوع عرضه می‌شوند. در این کارگاه‌ها همچنین آموزش انواع سبک‌های نقاشی و هنری برقرار است و حتی می‌توان با طراحی سفارشی، هرگونه نقش و تصویری را به دلخواه از هنرمندان مستقر در این مجموعه دریافت کرد.

بد نیست که بدانید در مرکز خرید زیست خاور مشهد چند مغازه عتیقه فروشی هم وجود دارد که کارشان نگهداری و عرضه اسکناس، سکه‌های قدیمی، تمبر و کالاهای نوستالژیک است.

آدرس مرکز خرید زیست خاور مشهد: فلکه تقی آباد، جنب خیابان کوهسنگی دو

تلفن: ۰۵۱۳۸۵۲۴۶۷۳

ساعت کاری مرکز خرید زیست خاور مشهد: از ۹ تا ۲۲ و روزهای جمعه از ساعت ۱۰ تا ۱۴

جهت مشاهده و اجاره کلبه کلیک کنید.

معرفی مراکز خرید نزدیک به حرم امام رضا در مشهد

اگر به مشهد سفر کرده‌اید و می‌خواهید بعد از زیارت، در کوتاه‌ترین زمان خریدهایتان را انجام دهید و سوغاتی‌های هیجان انگیز را تهیه کنید، می‌توانید سری به مراکز و پاساژهای نزدیک به حرم بزنید. بعضی از بهترین مراکز خرید مشهد که مسافت کوتاهی با حرم امام رضا (ع) فاصله دارند، به شرح زیر هستند:

بازار رضا مشهد

اغلب مسافران همیشگی مشهد حداقل برای یک بار هم که شده از بازار رضا دیدن کرده‌اند. مرکز خریدی محبوب که در نزدیکی حرم متبرک امام رضا (ع) واقع شده و در آن انواع سوغاتی‌های هیجان انگیز به فروش می‌رسند.

بازار رضا مشهد در ضلع شرقی خیابان امام رضا (ع) و در فاصله کمی از حرم رضوی قرار دارد و یکی از قدیمی‌ترین و بهترین مراکز خرید مشهد به حساب می‌آید. بد نیست که بدانید این بازار در سال ۱۳۵۵ در دو طبقه ساخته شد و با وجود گذشت این همه سال، هنوز بافت سنتی و قدیمی خود را به خوبی حفظ کرده است.

بازار رضا از دو راهرو در کنار یکدیگر تشکیل شده است. در هر راهرو دو ردیف مغازه وجود دارد و مغازه‌های میانی هم در میان این دو ردیف دیده میشوند. در طبقه اول این بازار می‌توان هر نوع سوغاتی از انگشترهای عقیق و فیروزه و نقره گرفته تا مهر و سجاده و تسبیح، عطر، زعفران، نبات، انواع ادويه و… را پیدا کرد. طبقه دوم این بازار نیز به کارگاه‌های کوچک انگشترسازی، فیروزه‌تراشی، صنایع دستی، طلاکاری و گلدوزی تعلق دارد که سر زدن به آنها و تماشایشان، خالی از لطف نیست.

بازار رضا دو ورودی و خروجی اصلی به میدان ۱۷ شهریور و فلکه آب دارد و به همین دلیل دسترسی به آن بسیار آسان است.

آدرس بازار رضا مشهد:‌ ضلع جنوب شرقی میدان بیت المقدس (فلکه آب)

ساعت کاری بازار رضا مشهد: از ساعت ۹ تا ۲۴

مرکز خرید آرمان مشهد

یکی از مراکز خرید نسبتا مدرن در نزدیکی حرم امام رضا (ع)، مرکز خرید آرمان است که به دلیل طراحی داخلی منحصربه‌فردش در دسته جذاب‌ترین و بهترین مراکز خرید مشهد قرار می‌گیرد. مجتمع تجاری آرمان فضای بزرگی دارد و بیشتر از هر چیز با آبشار مصنوعی و صخره‌های بزرگ، مجسمه‌های سنگی، درختان نخل بلند و غار سنگی به چشم می‌آید که با نورپردازی‌های خلاقانه شکل و شمایل زیبا و متفاوتی به خود گرفته‌اند.

در این مرکز خرید از خوراک تا پوشاک، عطر، اسباب‌بازی و سوغاتی‌های رنگارنگ و متنوع با کیفیت مناسب عرضه می‌شوند. وجود محل بازی کودکان و بزرگسالان، پارکینگ و فود‌کورت هم باعث شده است تا این مجتمع طرفداران بسیاری در میان خانواده‌ها و جوانان داشته باشد.

مرکز خرید آرمان ۱۳ طبقه دارد و دسترسی به آن از حرم مطهر تنها با یک پیاده‌روی کوتاه میسر خواهد شد.

آدرس مرکز خرید آرمان مشهد: خیابان نواب صفوی، نرسیده به وحدت، جنب هتل سروش

تلفن: ۰۵۱۳۳۳۹۰۳۳۳

ساعت کاری مرکز خرید آرمان مشهد: هر روز ۸ صبح تا ۱۲ شب

بازار مرکزی مشهد

بازار مرکزی مشهد نامی آشنا برای زائران و مسافران همیشگی این شهر است. بازاری سرپوشیده که در چهار طبقه ساخته شده است و بهترین مکان برای خرید سوغاتی مانند زرشک، زعفران، مهر، جانماز، سجاده و انگشترهای فیروزه و عقیق شناخته می‌شود. البته که در این بازار به جز سوغاتی‌های مشهد، کالاهای دیگری مانند انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، کیف و کفش، عطر، بدلیجات، ساعت، لوازم آرایشی و … به فروش می‌رسند.

نباید فراموش کرد که این بازار فاقد کالاهای لوکس و اجناس برند است! با این حال تنوع اجناس این مجموعه بالاست و همه چیز با قیمت‌های مناسب و مقرون‌به‌صرفه پیدا می‌شود. به همین دلیل است که بسیاری این بازار را یکی از کامل‌ترین و بهترین مراکز خرید مشهد برای تهیه سوغاتی می‌دانند. بازار مرکزی مشهد دو فاز دارد و فاصله آن تا حرم اما رضا حدود ۷۰۰ متر معادل با ده دقیقه پیاده‌روی است.

آدرس بازار مرکزی مشهد: خیابان آیت‌الله بهجت، چهار شهدا

شماره تماس: ۰۵۱۳۲۲۲۲۵۷۱

ساعت کاری بازار مرکزی مشهد: ۹ صبح الی ۲۲ شب

بخوانید از: جاهای دیدنی مشهد

مرکز خرید شرق زیست مشهد

در مجتمع اقامتی شرق زیست، یک مرکز خرید جمع و جور وجود دارد که فاصله‌اش تا حرم امام رضا تنها صد متر است و با یک پیاده‌روی کوتاه قابل دسترسی خواهد بود. مرکز خرید شرق زیست از جمله بهترین مراکز خرید مشهد است که از ۱۶۰ واحد تجاری تشکیل شده و در آن انواع سوغاتی‌های این شهر مانند زعفران، زرشک، خشکبار و آجیل، نبات، ساعت، بدلیجات، انگشتر عقیق، عطر و ادکلن، پوشاک، کیف و کفش، اسباب‌بازی، لباس بچه و بزرگسال، مانتو و روسری، پارچه و کت و شلوار به فروش می‌رسند.

خوشبختانه در طبقه منفی دو این مجتمع چند رستوران‌ سنتی و فست فود هم وجود دارند که بهترین غذاها را با قیمت مناسب سرو می‌نمایند.

آدرس مرکز خرید شرق زیست: حاشیه میدان طبرسی (ضلع شمالی حرم مطهر)، هتل آپارتمان شرق زیست

تلفن: ۰۵۱۳۳۶۸۱۶۳۰

ساعت کاری مرکز خرید شرق زیست: ۱۰ صبح تا ۱۱ شب

بازار غدیر مشهد

اگر هنوز در میان بهترین مراکز خرید مشهد دو به شک هستید و نمی‌دانید که بلافاصله بعد از زیارت از کدام بازار سوغاتی‌هایتان را خریداری کنید، ما به شما بازار غدیر را پیشنهاد می‌کنیم!

بازار غدیر یکی از بازارهای متصل به حرم امام رضا (ع) است که با داشتن کالاهای متنوع و ارزان قیمت، محبوبیت فراوانی در میان مسافران و زائران دارد. اغلب اجناس این بازار شامل پوشاک، کیف و کفش، شال و روسری، سنگ‌های زینتی، بدلیجات، خشکبار، زعفران و دیگر سوغات مشهد می‌شود.

آدرس بازار غدیر مشهد: ابتدای خیابان شیرازی (حرم مطهر، ورودی صحن غدیر)

شماره تماس: ۰۵۱۳۲۲۵۰۲۲۸

ساعت کاری بازار غدیر مشهد: ۸:۳۰ صبح تا ۱۰:۳۰ شب

مراکز خرید قیمت مناسب و بازارهای ارزان مشهد

در مشهد علاوه بر مراکز خرید لوکس، بازارها و پاساژهایی هم وجود دارند که اجناس مختلف و کالاهای گوناگون را با قیمت‌های مناسب و مقرون‌به‌صرفه عرضه می‌کنند. کیفیت مناسب و تنوع فراوان این مراکز باعث شده است تا هر مسافر و گردشگری با هر سلیقه‌ای از این مراکز، راضی و خوشحال بیرون بیاید.

در ادامه بعضی از مراکز قیمت مناسب مشهد را به شما معرفی می‌نماییم:

بازار امین مشهد

بازار امین از لحاظ ارزانی، یکی از بهترین مراکز خرید مشهد است که در نزدیکی حرم مطهر واقع شده و در آن همه چیز برای خرید یک چمدان سوغاتی به فروش می‌رسد. بیشتر مغازه‌های این بازار، عمده فروش هستند و کالاهایی از قبیل اسباب بازی، پتو، رو فرشی، ظروف چینی، انواع پوشاک و خوراکی‌های متنوع و رنگارنگ را عرضه می‌کنند.

بازار امین از سه طبقه پارکینگ، همکف و طبقه اول تشکیل شده است و به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسبش، یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید در مشهد به حساب می‌آید.

آدرس بازار امین مشهد: خروجی حرم به‌ سمت خیابان نواب صفوی

ساعت کاری بازار امین مشهد: هر روز از ساعت ۸:۳۰ تا ۲۱

بازار مولوی مشهد

اگر تصمیم دارید تا سری به یکی از بازارهای عمده فروشی مشهد بزنید و اجناس و کالاهای دلخواهتان را با قیمتی کمتر از دیگر مراکز خرید تهیه کنید، ما به شما بازار مولوی را پیشنهاد می‌کنیم. این بازار قدیمی بیشتر از هر چیز به دلیل مغازه‌های لوازم آرایشی، لوازم التحریر، وسایل خیاطی، اسباب بازی، لباس زیر و جوراب شهرت دارد.

بازار مولوی مشهد با استفاده از معماری اسلامی و مهندسی بومی ایرانی ساخته شده و از ۳ فاز تجاری و یک پارکینگ ۴ هزاری متری تشکیل شده است. دسترسی آسان به این بازار به علت نزدیکی به فرودگاه، راه آهن و پایانه مسافربری شهر از دیگر عواملی است که این مرکز خرید را به یکی از محبوب‌ترین و بهترین مراکز خرید مشهد تبدیل کرده است.

آدرس بازار مولوی مشهد: بلوار مصلی، بازار مولوی

ساعت کاری: از ساعت ۸ تا ۱۹ عصر

بازار جنت مشهد

در بازار جنت برخلاف بسیاری از بازارهای مرسوم، خبری از حجره‌ها و سقفهای بلند نیست و مغازه‌ها در فضایی روباز و خیابانی پهن و پردرخت، اجناس خود را به علاقه‌مندان عرضه می‌کنند. بازار جنت یکی از پربازدیدترین و بهترین مراکز خرید مشهد است که به دلیل نزدیکی‌اش به خیابان‌های اصلی شهر و البته حرم امام رضا، گردشگران بسیاری را به سمت خود فرا می‌خواند.

اغلب اجناس این بازار قدیمی را پوشاک مردانه و زنانه تشکیل می‌دهند. بد نیست که بدانید بسیاری این بازار را بهترین مرکز خرید مانتو در مشهد معرفی می‌کنند. البته در برخی مغازه‌های این بازار هم انواع کیف و کفش با قیمت‌های مناسب و کیفیت راضی کننده به فروش می‌رسند.

آدرس بازار جنت مشهد: خیابان چمران، نرسیده به میدان سعدی، خیابان جنت

ساعت کاری بازار جنت مشهد: صبح‌ها ساعت ۱۰ الی ۱۴ و بعد از ظهرها ۱۶ الی ۲۲

بازار هفده شهریور مشهد

یکی دیگر از بازارهای مقرون‌به‌صرفه و ارزان قیمت مشهد، بازار هفده شهریور است که فروشگاه‌ها و مراکز خرید متنوعی دارد. بیشتر اجناس این بازار به صورت عمده عرضه شده و شامل انواع کفش، لباس مردانه، زنانه، بچه‌گانه، مانتو، روسری، بورس لوازم آرایشی و لباس‌های مجلسی می‌شوند.

پاساژهای افشار، قائم، آسمان، حریر و آسیا برخی از بهترین و مهم‌ترین پاساژهای بازار هفده شهریور به حساب می‌آیند. بد نیست که بدانید در مراکز خرید این مجموعه امکان چانه‌زنی هم وجود دارد و می‌توان با کمی سماجت، کالاها را ارزانتر از آنچه که هستند خریداری کرد.

بازار هفده شهریور در فاصله یک کیلومتری از حرم امام رضا (ع) قرار دارد و سر زدن به آن از بارگاه این امام با یک پیاده‌روی کوتاه امکان پذیر است.

آدرس بازار هفده شهریور مشهد: میدان هفده شهریور

ساعت کاری بازار هفده شهریور: از ۱۰ صبح تا ۲۳ شب

بازار گوهرشاد مشهد

اگر می‌خواهید در مشهد به سراغ خرید جهیزیه قیمت مناسب بروید یا با انبوهی از کالاها و لوازم خانه و آشپزخانه مواجه شوید، پیشنهاد ما به شما بازار گوهرشاد است. بازار گوهرشاد از دیگر قدیمی‌ترین و بهترین مراکز خرید مشهد است که در آن انواع لوازم خانگی به فروش می‌رسد.

این بازار بیشتر از هر چیز به دلیل تنوع ظروف کریستالی، شیشه‌ای، بلوری و چینی‌اش شهرت دارد و به همین دلیل به عنوان یکی از بهترین مراکز خرید ظرف و ظروف در مشهد شناخته می‌شود. دیگر کالاهای این بازار شامل لوازم دکوری زیبا مانند آباژور، تابلوهای نفیس، میز عسلی، مجسمه‌ و لوازم پلاستیکی منزل هستند که با تنوع بالا در مغازه‌های مختلف ارائه می‌گردند.

مغازه‌های دیگری هم در گوشه و کنار بازار گوهرشاد وجود دارند که سوغاتی‌های جذاب و هیجان انگیزی مانند انواع ادویه‌جات، زرشک، زعفران، اسباب‌بازی، عطر، لوازم آرایشی، لوازم کودک، لواز‌م‌التحریر و لباس را عرضه می‌کنند. وجود یک کافی شاپ هیجان انگیز در این بازار هم باعث شده است تا بسیاری از مراجعه کنندگان بعد از خریدی پر و پیمان، یک چای دبش یا قهوه‌ای خوش عطر و رنگ را نوش جان کنند و خستگی را از تنشان بزدایند.

آدرس بازار گوهرشاد مشهد: حاشیه بلوار شهید صادقی (سازمان آب)، بین میدان راهنمایی و چهارراه ۶۰۰ دستگاه

تلفن: ۰۵۱۳۷۲۵۳۷۴۴

ساعت کاری بازار گوهرشاد مشهد: از ساعت ۹ تا ۱۳:۳۰ و از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۳

بازار بزرگ بین المللی سپاد مشهد

بازار بزرگ بین المللی سپاد مشهد مجموعه‌ای از بازارهای متنوع و کوچک و بزرگ است که به یکدیگر متصل شده‌اند و انواع و اقسام کالاهای مورد نیاز شهروندان و مسافران را با قیمت‌های ارزان ارائه می‌کنند. این مجموعه از سه فاز و بیش از ۴۴۰ واحد تجاری تشکیل شده و به دلیل وسعت بی‌اندازه‌اش، امکانات فراوانی مانند شعبات بانک، دفاتر بازرگانی و خدماتی، دفتر بیمه، دفتر حمل و نقل بین المللی، ایستگاه تاکسی و اتوبوسرانی شهری، آژانس باربری، کافی نت، رستوران و کافی شاپ را در دل خود جا داده است.

در این بازار بین المللی، انواع سوغات خوراکی و صنایع دستی مشهد به سادگی پیدا خواهد شد. وجود بازار میوه، بازار گل و بازار مبلمان در این مجموعه هم باعث شده است تا بسیاری از افراد تمام خریدهای خود را با یک بار مراجعه به آن انجام دهند.

آدرس بازار بین المللی سپاد مشهد: انتهای بلوار خیام شمالی، بازار بین‌المللی سپاد

ساعت کاری بازار بین المللی سپاد مشهد: هر روز از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۰ شب

جهت مشاهده و اجاره بوم گردی کلیک کنید.

معرفی بازارهای خاص مشهد

برای تمام افرادی که دوست دارند به جای گذارندن وقت در پاساژهای معمولی و روتین از مراکز خرید متفاوت و خاص مشهد دیدن کنند، پیشنهادهای هیجان انگیزی داریم. کافی است تا در ادامه با ما همراه باشید و گشتی در خاص‌ترین بازارهای مشهد بزنید:

بازار هنر مشهد

برای علاقه‌مندان خرید صنایع دستی و محصولات هنری، بازار هنر مشهد یکی از بهترین گزینه‌هاست. بازاری که در هر گوشه و کنارش، رنگ‌ و نقش و طرح مردم بومی خراسان به زیبایی هرچه تمام‌تر دیده می‌شود.

در این بازار بیش از ۵۰ مغازه به فروش و عرضه کالاهای سنتی و محصولات چوبی و چرمی می‌پردازند. بد نیست که بدانید این مجموعه توسط سازمان شهرداری در سال ۱۳۸۴ و به منظور پاسداشت میراث مردم خراسان برپا شد. امروز نزدیک به ۱۳ گروه هنری خلاق در این بازار فعالیت می‌کنند و توانسته‌اند توجه بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی را به خود جلب نمایند.

آدرس بازار هنر مشهد: مشهد خیابان کوهسنگی، مجتمع تفریحی کوهسنگی، بازار هنر مشهد

ساعت کاری بازار هنری مشهد: جُمعه‌ها از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب

بازار عباس قلی خان مشهد

بازار عباس قلی خان را بزرگترین بازار دست دوم فروشی مشهد معرفی می‌کنند. البته که در این مجموعه قدیمی و سنتی، کالاهای نو و تر و تازه مانند انواع پوشاک، کفش و لوازم الکترونیک نو و اورجینال هم به فروش می‌رسند. این بازار روباز از جمله مراکز خرید قیمت مناسب مشهد است که فضای سنتی دارد و احتمالا شما را به یاد ساختمان‌های نوستالژیک و قدیمی زمان قاجار می‌اندازد.

به دلیل تنوع فراوان پوشاک و لباس‌های زنانه در این مجموعه، بازار عباس قلی خان می‌تواند به راحتی لقب بهترین مرکز خرید مانتو در مشهد را از آنِ خود کند. قرار گرفتن مراکز دیدنی و تاریخی مانند خانه داروغه و مدرسه عباسقلی ‌خان در نزدیکی این بازار باعث شده است تا بسیاری علاوه بر گشت و گذار در حجره‌های کوچک و بزرگ، سری هم به این دیدنی‌های قدیمی و خاطره انگیز بزنند.

بازار عباس قلی خان مشهد در نزدیکی حرم امام رضا قرار دارد و می‌توان پس از زیارتی دلنشین، با کمی پیاده‌روی از آن دیدن کرد.

آدرس بازار عباس قلی خان مشهد: خیابان شهید نواب صفوی، روگذر نواب صفوی، نواب صفوی ۱

ساعت کاری بازار عباس قلی خان مشهد: روزهای شنبه تا ۵شنبه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۷ بعد از ظهر و روزهای جمعه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۲ بعد از ظهر

بازار بزرگ فرش مشهد

قدم زدن در بازار فرش و تماشای نقش و رنگ‌های سرو و ترنج آن هم در حجره‌هایی قدیمی و تاریخی، خودش یک جور سفر به گذشته است. مخصوصا اگر این بازار از روزهای دور و دراز به یادگار مانده باشد و هنوز بخش‌هایی از معماری آن با گل و خشت به چشم بیاید.

بازار بزرگ فرش یکی از زیباترین و بهترین مراکز خرید مشهد است که در آن انواع قالی‌ها و فرش‌های دستباف اصیل ایرانی عرضه می‌شوند. بسیاری از مورخان سازه قدیمی این بازار را به دوران غزنویان نسبت می‌دهند و اعتقاد دارند که بنای گنبدی آن، یادگاری از تاریخ ناب و معماری اصیل خراسان است.

علاوه بر تماشای قالی و فرش‌های نفیس که حتما هوش از سرتان می‌پراند، بد نیست که سری هم به آب انبار قدیمی بزنید که در حاشیه بازار قرار گرفته و بازدید از آن خالی از لطف نیست.

آدرس بازار فرش فروشان مشهد : میدان بیت المقدس (فلکه آب)، اندرزگو ۱۳، بازار بزرگ فرش

ساعت کاری بازار فرش فروشان مشهد: روزهای شنبه تا ۴شنبه بازار از ساعت ۸:۳۰ تا ۱:۳۰ ظهر باز است و بعد از این ساعت بسته می‌شود و دوباره از ساعت ۵:۳۰ بعد از ظهر تا ۸ شب کار خود را از سر می‌گیرد. روزهای ۵ شنبه هم فقط در سانس صبح تا ظهر باز است. این بازار جمعه‌ها تعطیل است و فعالیتی ندارد.

بخوانید از: راهنمای سفر به مشهد

بازار حکیم (بازار روس‌ها)

در یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های مشهد، بازاری قدیمی و پرجنب و جوش قرار گرفته که در آن همه چیز، از شیر مرغ تا جان آدمیزاد با قیمت‌های مناسب و مقرون به‌صرفه عرضه می‌شود. از مانتو، کت و شلوار و سیسمونی گرفته تا انواع اسباب‌بازی، بدلیجات، لوازم آرایشی و دوربین‌های شکاری که در برندها و شکل‌های مختلف به فروش می‌رسند.

بازار حکیم که با نام بازار روس‌ها هم شناخته می‌شود، از جمله قدیمی‌ترین بازارهای مشهد است که هنوز به حال و هوای تاریخی خود وفادار مانده و همچنان از مراکز قدیمی محبوب در میان ساکنان شهر و مسافران به حساب می‌آید. مخصوصا که در سال‌های اخیر، بخش‌هایی از آن مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته و امکان خرید کردن و پرسه زدن را به راحتی برای همه افراد فراهم کرده است.

بد نیست که بدانید این بازار در گذشته محلی برای فروش اجناس روسی بود و اغلب فروشندگان آن هم از اهالی این کشور سرد و زمستانی شناخته می‌شدند. در حال حاضر بخش زیادی از محصولات این بازار شامل لوازم و کالاهای ایرانی و چینی می‌شوند.

بازار حکیم از ۴ طبقه و ۱۲۰ واحد تجاری تشکیل شده است و از سال ۱۳۶۵ تا امروز فعالیت می‌کند.

آدرس بازار حکیم: خیابان امام خمینی (ره)، نرسیده به میدان شهدا، روبه‌روی اداره‌کل آموزش‌وپرورش مشهد

ساعت کاری بازار حکیم: هر روز صبح‌ها از ۹ تا ۲ بعد از ظهر و شب‌ها از ۴ تا ۲۲:۳۰

کلام آخر درباره بهترین مراکز خرید مشهد

مشهد یکی از بزرگترین و جذاب‌ترین شهرها برای سفر است. واقع شدن حرم مطهر امام رضا (ع) در این شهر باعث شده است تا این خاک دوست داشتنی در هر لحظه‌ای از سال پذیرای مسافران از سراسر ایران و حتی کشورهای همسایه باشد. به دلیل ساخت مراکز خرید متنوع در مشهد، اغلب مسافران با دست پر از این شهر سراسر نور راهی خانه‌هایشان می‌شوند.

به دلیل توریستی بودن مشهد در این شهر اقامتگاه‌ها و خانه‌های متعددی هم برای اتراق گردشگران وجود دارد و مسافران می‌توانند در هر زمانی از سال با خیال آسوده بهترین گزینه‌ها را برای خود انتخاب نمایند. شما می‌توانید برای اجاره ویلا، اقامتگاه و رزرو آپارتمان در مشهد از سایت شب کمک بگیرید و به‌صورت آنلاین و در کمترین زمان، مناسب‌ترین مکان برای اقامتی جذاب و فراموش نشدنی را پیدا کنید.

پرسش‌های متداول درباره بهترین مراکز خرید مشهد

بهترین مراکز خرید مشهد  که امکانات لوکسی دارند، شامل چه پاساژهای می‌شوند؟

مراکز خرید آرمیتا، الماس شرق، آلتون، اکسین و مرکز خرید پروما برخی از لوکس‌ترین و بهترین مراکز خرید مشهد به حساب می‌آیند.

بهترین مراکز خرید ارزان مشهد چه مراکزی هستند؟

بازار امین، بازار مولوی، بازار جنت، بازار هفده شهریور و بازار گوهرشاد در دسته مراکز خرید ارزان قیمت مشهد قرار می‌گیرند.

در نزدیکی حرم امام رضا چه مراکز خریدی وجود دارد؟

مرکز خرید رضا، مرکز خرید آرمان، بازار غدیر و بازار مرکزی بعضی از بهترین مراکز خرید مشهد هستند که در نزدیکی حرم امام رضا (ع) واقع شده‌اند.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب