چند نکته مهم برای سفری ایمن 1

0

هیچ چیز مثل دزدی یا کلاهبرداری، مسافرت و حال خوشش را خراب نمیکند. حتمآ بارها شنیده ایم یا شاهد آن بوده ایم که چطور حواس پرتی های کوچک، خاطرات ناخوشایندی از سفر برایمان به جا میگذارند.

برای چنین اتفاقاتی لازم نیست که حتمآ مسافر شهر یا کشوری خاص باشیم. ناامنی در سفر میتواند توسط رانندگان مسافرکش، راهنمای تورهای ناشناس یا پیشنهادی به ظاهر دوستانه اما غیرصادقانه اتفاق بیفتد.

در بیشتر موارد، جهان مکانی بسیار امن برای مسافران است. با این حال عاقلانه این است که هنگام سفر آماده هر اتفاقی باشیم.

در اینجا بهترین نکات ایمنی سفر را برایتان بازگو میکنیم تا بروز اتفاقات ناخوشایند به حداقل برسد.

کلاه برداریهای رایج در سفر را بشناسید

در هر جای دنیا که باشید با افرادی برخورد خواهید کرد که آماده اند تا از شما پولی بگیرند. اگر خوش شانس باشید آنها را تشخیص میدهید، اما تعداد زیادی از آنها بازیگران حرفه ای هستند. فراموش نکنید که همه فکر میکنند هوش زیادی دارند و کلاهشان با هیچ بادی تکان نمیخورد!

بهترین کار این است که رایج ترین کلاهبرداری های مسافرتی را بشناسید. در گوگل درباره مقصدتان مطالعه کنید و درباره بدترین کلاهبرداری هایی که در مقصد خاص شما اتفاق می افتد تحقیقات درستی داشته باشید.

میتوانید در گوگل از “کلاهبرداری شیر” که شیوه دزدان کوباییست بیشتر بدانید. یا با ” تاکسی مترهای شکسته” در کاستاریکا آشنا شوید و مطالب جالبی در مورد کلاهبرداری های معروف پاریس بخوانید. فراموش نکنید که هر کشور و منطقه ای کلاهبرداری های خاص خود را دارد.

این اطلاعات می تواند به شما کمک کند تا از ضررهای بزرگ در امان باشید.

اطلاعات مهم را یادداشت کنید

ممکن است در صورت بروز هر اتفاقی زمان لازم برای پیدا کردن شماره خدمات محلی،آمبولانس یا سفارت را نداشته باشید. شاید بیش از حد استرس و وحشت داشته باشید و نتوانید به درستی فکر کنید.

به جای قرار گرفتن در چنین موقعیتی، این اطلاعات را از قبل برای خودتان آماده کنید و برنامه ای از پیش آماده شده داشته باشید. چنین اطلاعاتی میتوانند در گوشی تلفن شما ثبت شوند.

همچنین میتوانید این اطلاعات را روی یک کارت یا برگه کوچک بنویسید و آنها را در کیف پولتان نگه دارید. به این ترتیب اگر مشکلی پیش بیاید همیشه می دانید دقیقاً با چه کسی تماس بگیرید و برای کمک به کجا بروید.

وب سایتهای وزارت امور خارجه را بررسی کنید

در چنین وبسایتهایی معمولآ به تمام مشکلات و تهدیدهای موجود در کشورهای مختلف اشاره شده است.

البته این اطلاعات درباره هرگونه احتمال و اتفاق نوشته شده و گاهی میتواند با واقعیت متفاوت باشد. چنین توصیه هایی برپایه احتیاط بیش از حد است و به شما ایده ای کلی درباره مشکلات مقصدتان ارائه میکند.

مثلا اگر مناطق خاصی از تایلند یا مکزیک مشکل دارند به این معنا نیست که باید کاملاً از سفر به این کشورها اجتناب کنید.

وسایل با ارزش جایی در سفر ندارند

باید این واقعیت را بپذیریم که سفر با هر چیز فوق العاده ارزشمندی اشتباه است. وظیفه شما این است که فرصت های آسان برای سرقت را به حداقل برسانید.

اول از همه بدانید که بیشتر کوله پشتی های مسافرتی امنیت بالایی ندارند. تصور اینکه کیسه ای زیپ دار یا حتی قفل دار بتواند مانع دزدی شود اشتباه است .

اگر کوله پشتی شما ضد سرقت و پارگی نباشد، محتویات آن به راحتی با سوراخ شدن یا برش بیرون می آید.علاوه بر این بسیاری از زیپ های کوله با اجسام نوک تیز مانند خودکار باز میشود.

همیشه حواستان به اشیا با ارزش باشد و سعی کنید به گونه ای آنها را زیر نظر داشته باشید که سرقت آنها غیرممکن باشد. بسیاری در مسیرهای قطار/اتوبوس از کوله پشتی به عنوان بالش استفاده میکنند و آنها را با یک کابل نازک روی صندلی قفل میکنند.

در قدمهای بعدی خوب است که با محل اقامت تماس بگیرید و از گزینه های ذخیره سازی ایمن مانند گاوصندوق اتاق ، کمدهای قفل دار یا مکانی مطمئن سوال کنید. یادتان نرود که قفل کمد خود را به همراه داشته باشید.

بیمه مسافرتی، دوست همیشگی در سفر

بیمه مسافرتی برای بسیاری غیر ضروری به نظر میرسد.اگر هنگام مسافرت نگران امنیت خود و وسایلتان هستید، با گرفتن بیمه ای مطمئن آرامش بیشتری خواهید داشت.

همه افراد زمان مسافرت باید نوعی بیمه درمانی و دارایی داشته باشند. هیچ اتفاقی قابل پیش بینی نیست و حادثه بر اساس احتمالات و حدسیات شما جلو نمیرود.

از مردم محلی راهنمایی بگیرید

اگر واقعاً می خواهید بدانید کدام محله امن است و کدام یک خطرناک، از ساکنان محلی بپرسید.بیشتر افراد بومی مهربان و خوشرو هستند و در مورد گم شدن در مناطق خطرناک به شما هشدار می دهند.

از طرف دیگر اگر از فرد غریبه ای راهنمایی گرفتید، عاقلانه است که نظر شخص دومی را هم جویا شوید.( در صورتی که به نظر برسد واقعا نیت افراد کمک کردن است.)

رانندگان در این زمینه حکم شمشیر دولبه را دارند. آنها میتوانند منبع خوبی برای اطلاعات مورد نیازتان باشند و از طرف دیگر ممکن است شما را به دردسر بیندازند. اما تجربه نشان داده که معمولآ کارمندان اقامتگاه یا هتلها منابع خوبی برای راهنمایی هستند.

از آنها بپرسید باید از کدام قسمت شهر اجتناب کرد، هزینه کرایه تاکسی چقدر است و کجا میشود مکانی عالی برای غذا خوردن پیدا کرد.

مقصد و سفرتان را با خانواده و دوستان در میان بگذارید

وقتی مقصد و برنامه سفرتان مشخص شد، مطمئن شوید که فرد دیگری هم از جزئیات آن اطلاع دارد. میتوانید به افراد خانواده و دوستانتان ایمیل بزنید و بررسی کنید که آنها ایمیل شما را دریافت کرده اند یا نه.

قبل از سفر به هر مقصدی مطمئن شوید که والدین و دوستان نزدیکتان می دانند کجا می روید، برنامه های کلی تان چیست و چه زمانی باید برگردید.

به این ترتیب، اگر آنها خبری از شما نگیرند می توانند موضوع را به اطلاع مقامات محلی ،سفارت و … برسانند.

با غریبه ها درباره جزئیات صحبت نکنید

اعلام کردن برنامه سفر در صفحات مجازی اولین قدم برای نشان دادن مسیرتان به دیگران است. دیگرانی که میتوانند نیات و مقاصد مختلفی داشته باشند.

توصیه میشود که مسافران جزئیات زیاد درباره برنامه سفر یا محل اقامتشان را با افرادی که به تازگی ملاقات کرده اند به اشتراک نگذارند. دلیلی ندارد که صاحب فروشگاه محلی یا افراد عادی خیابان درباره محل اقامت شما بدانند.

اگر کسی درباره هتل یا اقامتگاهتان پرسید، لزومی ندارد که با بی ادبی یا بی محلی پاسخ دهید. تنها کافی است به جای نام هتل درباره منطقه ای که در آن هستید صحبت کنید. میتوانید حتی اسم هتل دیگری را بیاورید.

گاهی اوقات ممکن است از شما بپرسند آیا این اولین بار است که از کشور یا شهر آنها بازدید می کنید؟ اگر هنوز به آنها اعتماد ندارید، می توانید وانمود کنید که اولین سفر شما نیست. ممکن است به اشتراک گذاری تازه وارد بودن شما نشانه خوبی برای کلاهبرداری باشد.

لباسهایتان شما را لو میدهند!

لباسهایی که ظاهری بسیار متفاوت و توریستی دارند، شما را به هدفی برای کلاهبرداران و سارقان تبدیل می کنند. هر چقدر کمتر شبیه به یک توریست غریبه باشید، توجه کمتری از افراد نامناسب نصیبتان خواهد شد.

پوشیدن لباس مناسب همچنین نشانه احترام است. بسیاری از کشورهای اسلامی دستورالعمل های خاصی برای پوشیدن لباس دارند. و به جز آنها دیگر کشورها قوانین مشخصی دارند که باید آنها را رعایت کنید. مثلآ پیاده روی بدون لباس در خیابانهای بارسلونا حتی برای مردان هم غیرقانونی است.

با این وجود ممکن است در چارچوب قانون باقی بمانید و هنوز مردم محلی را با آنچه می پوشید آزرده خاطر کنید، موضوعی که ممکن است باعث خصومت و مشکل هم شود. فراموش نکنید که بی توجهی به آداب و رسوم محلی می تواند هم مغرورانه باشد و هم جاهلانه.

در کشورهای محافظه کار، محافظه کارانه تر لباس بپوشید تا امنیت بیشتری داشته باشید. البته که ممکن است به عنوان یک خارجی هنوز کمی متفاوت به نظر برسید اما بسیار کمتر از کسانی که آداب و رسوم محلی را نادیده می گیرند متفاوت خواهید بود.

میتوانید برای آگاهی از وضعیت پوشش مقصدتان از یک مشاور، اینترنت و افرادی که پیش از این به چنین نقاطی سفر کرده اند اطلاعات خوبی دریافت کنید.

ارزانترینها همیشه بهترین نیستند

پس انداز کردن هرچه بیشتر پول، پیدا کردن ارزان ترین محل اقامت، ارزان ترین پروازها و کم هزینه ترین فعالیت ها وسوسه انگیز است،اما همیشه ایمن ترین راه برای سفر نیست.

خوابگاه ها و اقامتگاههای بسیار ارزان همیشه امن ترین مکان برای ماندن نیستند. بسیاری از این خانه ها حتی قفل ندارند و ممکن است سرپناه نامناسبی باشند.

پروازهای کم هزینه اغلب در نیمه شب به مقصد میرسند. زمانی که برای گرفتن تاکسی چندان مناسب نیست!

گاهی اوقات کمی پول بیشتر برای اقامتگاهی بهتر، پروازی راحت تر و حمل و نقل و تور با سابقه به ایمنی بیشتری ختم میشود.

کیفتان را شُل نگیرید!

بیشتر سرقتهای سریع به این دلیل اتفاق میفتد که سارق می تواند به راحتی و با زمان کم وسایل را جابه جا کند. در نتیجه هر چیزی که باعث میشود سرعت این افراد کاهش پیدا کند، احتمال دزدی را کمتر میکند.

اگر بتوانید کیفتان را به چیزی ثابت و بدون حرکت متصل کنید و این کار را به روشی واضح انجام دهید، سارقان را از خود دور خواهید کرد.

یک روش ساده و موثر استفاده از گیره کارابین است. اگر از این گیره ها ندارید میتوانید با یک بند معمولی، کیف را دور پایتان یا صندلی متصل کنید.

نیازی به محک کردن کیف با کابل و قفل فولادی ندارید.فقط کافی است کیفتان به چیزی متصل باشد که تلاش برای ربودن آن بیش از حد دشوار به نظر برسد.

برگردان از

https://expertvagabond.com/

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب