کار در سفر و کسب درآمد در سفر ، پیشنهادات شغلی ما را ببینید

4

بعید می‌دانیم کسی باشد که عاشق سفر نباشد و دلش نخواهد دور دنیا را بگردد و در مورد کار در سفر چیزی نشنیده باشد . ولی بین حرف زدن و آرزوی سفر تا اراده کردن و راهی سفر شدن فاصله زیاد است. خیلی‌ها در همان مرحله آرزوی سفر می‌مانند و با ترس‌هایی مختلف که شاید مهم‌ترین آن هزینه سفر و نداشتن پول کافیست، اکثر مواقع بیخیال می‌شوند و ناامید از سفر در خانه می‌مانند. یا یکی دیگر از دلایلی که افراد را از سفر به خصوص سفرهای خارجی بازمی‌دارد، کارمندی و ترس از دست دادن شغلشان یا نداشتن مرخصی است.

 

blogpost-18

 

حالا اگر به شما بگوییم می‌توانید هم سفر کنید و دور دنیا بچرخید و هم در حال سفر شغلی برای خودتان داشته باشید و پول سفرهایتان را در بیاورید، آن وقت نظرتان چیست؟ اصلا چیزی در مورد کار در سفر شنیده اید؟ شجاعتتان بیشتر می‌شود و چمدانتان را می‌بندید و برای سفر برنامه‌ریزی می‌کنید؟ خیلی هم عالی فقط قبل از آن با ما همراه شوید تا چند شغل مناسب به شما پیشنهاد بدهیم و نکاتی را با هم مرور کنیم. قبل از هر چیز بگوییم انتخاب مشاغلی که بررسی می‌کنیم به روحیات و اهداف خودتان بستگی دارد و این که آیا عاشق سفر هستید و حاضرید به هر قیمتی به سفر بروید یا نه؟ زیرا کار در سفر در حالی که مزایای بسیاری از جمله گشتن دور دنیا را دارد سختی‌هایی هم دارد که فقط یک شیفته سفر از پس آن برمی‌آید.

کار در سفر را می توان  به چند دسته مختلف از جمله مشاغل آموزشی، مشاغل خدماتی، کسب و کارهای آنلاین، کار به عنوان فریلنسر، فروش و… تقسیم کرد.

 

blogpost-19

 

کار در سفر :مشاغل آموزشی:

تدریس زبان: خیلی از ما به زبان انگلیسی تسلط داریم ولی تا به حال موقعیت آموزشی و تدریس برایمان پیش نیامده است. حال حتی در سفر می‌توانید به مدارس و آموزشگاه‌ها و سایت‌های مربوطه درخواست همکاری دهید و پیشنهادهای خوبی دریافت کنید. شاید برایتان عجیب باشد اما این روزها در کشورهای مختلف خیلی از افراد هستند که به یادگیری زبان فارسی هم علاقه زیادی نشان می‌دهند.

کار در سفر : آموزش انواع هنرها و مهارت‌ها:

شما می‌توانید هر هنر و مهارت دیگری که دارید را آموزش دهید و از طریق این کار خرج سفرتان را در بیاورید. آموزش موسیقی، رقص و ورزش‌های مختلفی مانند یوگا می‌تواند در این دسته جای بگیرد. با توجه به این که چه فصلی و به کجا سفر می‌کنید برای یادگیری تمام این مهارت‌ها افراد داوطلب و مشتاقی وجود دارند.

 

blogpost-20

کار در سفر : مشاغل خدماتی:

  • کار در هاستل‌ها، مسافرخانه‌ها و هتل‌ها:  به ازای چند ساعت کار پاره وقت یا نیمه وقت در این مکان‌ها می‌توانید محلی برای اقامت و وعده‌های غذایی‌تان را داشته باشید. همچنین ممکن است مبلغ کمی را به عنوان حقوق دریافت کنید.
  • کار در کافه‌ها و رستوران‌ها: کافیست روابط عمومی بالایی داشته باشید و کمی با کار رستوران آشنا باشید تا بتوانید در کافه‌ها و رستوران‌ها سالن‌دار شوید. البته اگر سابقه‌ای هم در این زمینه ندارید نگران نباشید. کارهای متنوعی مثل کارهای نظافتی و سایر موارد هست که به ازای انجام آن خیال شما از بابت تامین وعده‌های غذایی و هزینه‌های سفرتان راحت شود. این کارها معمولا چند ساعت از وقت شما را می‌گیرند و بقیه روزتان را می‌توانید به گردش در شهر اختصاص دهید.
  • کار در مزارع ارگانیک (ووفینگ): بودن در مزرعه‌ای خوش آب و هوا و چشم نواز لذت سفر شما را چند برابر می‌کند. در ضمن با کار در مزارع ارگانیک می‌توانید جای خواب و غذا داشته باشید و تجربه‌های بی‌نظیری از این نوع کار و برقراری ارتباط با افراد محلی کسب کنید. کار در مزارع شامل کاشت بذر، شخم زدن و برداشت محصول می‌شود. حتی ممکن است خانواده‌ها از شما بخواهند از فرزندان یا حیوانات خانگی آن‌ها نیز مراقبت کنید یا به آشپزی و کارهای نظافتی خانه مشغول شوید.

کار در سفر: نگهداری از کودک و سالمند:

مراقبت از بچه‌ها و سالمندان در خانه یکی دیگر از کارهایی است که در حین سفر می‌توانید انجام دهید و به ازای آن جای خواب و غذا داشته باشید یا مبلغی را به عنوان حقوق دریافت کنید. همچنین گاهی وقت‌ها می‌توانید در بعضی خانه‌ها معلم سر خانه کودکانشان شوید.

کار در سفر: راهنمای تور (تور لیدر):

شما وقتی راهنمای تور شوید با یک تیر دو نشان می‌زنید. هم کسب درآمد می‌کنید و هم دور دنیا را می‌گردید. بعضی از تور لیدرها به صورت روزانه کار می‌کنند و حقوق می‌گیرند ولی برخی دیگر از آن‌ها نیز ماهانه با شرکت‌ها و آژانس‌های گردشگری قرارداد می‌بندند و به صورت تمام وقت برای آن‌ها کار می‌کنند.

کار در سفر: کسب و کارهای آنلاین یا کار به عنوان فریلنسر:

  • نوشتن سفرنامه در وبلاگ: اگر به نوشتن علاقه‌مند باشید می‌توانید هر جا که هستید خاطرات و تجربیات خود را از سفرهایتان بنویسید و کسب درآمد کنید. به مرور زمان اگر وبلاگ یا سایت شما پربازدید و معروف شد ممکن است هتل‌ها و مقاصد گردشگری به رایگان برای شما سفرهایی را در نظر بگیرند. این کار هم برای آن‌ها تبلیغات موثری است و هم برای شما درآمد خوبی دارد.
  • کسب و کارهای آنلاین: خیلی از مشاغل هستند که اگر در رابطه با آن‌ها تخصص داشته باشید می‌توانید به صورت آنلاین و یا فریلنسینگ انجام دهید. کافیست به هر جا که سفر می‌کنید لپ تاپتان را با خودتان ببرید. مشاغلی مانند: طراحی سایت، کارهای گرافیکی، نویسندگی، مشاوره، دیجیتال مارکتینگ و ادمین شبکه‌های اجتماعی و…
  • دورکاری: خیلی از مواقع شما می‌توانید برای مدتی که به سفر می‌روید برای شرکت‌ها از راه دور کار کنید. لزومی ندارد که برای سفرهای طولانی مدت حتما از شغل خود استعفا دهید.

کار در سفر: فروش:

  • فروش صنایع دستی یا دست سازه‌ها: شما به هر جایی که سفر کنید می‌توانید صنایع دستی را به آن‌جا برده و بفروشید و گوشه‌ای از هنر و فرهنگ شهر یا کشورتان را هم به دنیا معرفی کنید. اگر هم خودتان بلد باشید چیزی بسازید و بفروشید که چه بهتر.
  • عکاسی و فروش عکس: کافیست ذوق عکاسی داشته باشید و یک دوربین خوب، آن وقت می‌توانید در سفر از مردم یا از مکان‌های دیدنی و طبیعت عکس بگیرید و بفروشید. اگر حرفه‌ای باشید می‌توانید با سایت‌های مربوطه و مجلات همکاری کنید و عکس‌هایتان را به آن‌ها بفروشید.

 

blogpost-21

 

حرف آخر این که با کمی جسارت می‌توانید هر بهانه‌ای را برای مسافرت نرفتن و ندیدن دنیا از خودتان بگیرید.

اگر ایرانگردی میگنید یه سری به شب بزنید .

 

4 پاسخ
  1. آداک نظر داده:

    با سلام
    تو ایران خیلی جواب نمیده

    1. فؤاد جاودان نظر داده:

      به نظرم دیده را باید شست جور دیگر باید دید ، تغییر از همین نقطه شروع میشه

    2. فؤاد جاودان نظر داده:

      تغییر از همین نقطه شروع میشه

    3. ساغر نظر داده:

      اتفاقا تو ایران خیلی باب شده و اکثر شهرها کار در سفر دارند، کافیه اینستاگرام کار در سفر رو سرچ کنید تا با این سبک سفر آشنا بشید

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب