کشتی یونانی کیش به پایان خود میرسد؟

2

کشتی یونانی یکی از جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش است که در پارک ساحلی غروب واقع شده است . در یکی از روزهای گرم تابستان سال ۱۳۴۵، بومیان جزیره کیش ناگهان کشتی عظیم‌الجثه‌ای را که در نزدیکی روستای باغو به گل نشسته بود، دیدند.

هنوز پس از گذشت سال‌ها دلیل به گل نشستن این کشتی در پس پرده‌ای از ابهام است اما گفته می‌شود به علت مه آلود بودن هوا و نبودن فانوس دریایی در سواحل جزیره کیش این اتفاق روی‌ داده است. از طرفی قرار داد این کشتی با شرکت بیمه و حق بیمه زیاد آن شائبه هایی را نسبت به عمدی بودن این به گل نشستن به وجود آورده است.

کشتی یونانی کیش

این کشتی در سال ۱۳۲۲ شمسی توسط شرکت ویلیام هامیلتون به وزن ۷۰۶۱ تن و به طول ۱۳۶ متر در بندر گلاسکو در اسکاتلند ساخته شد و در روز ۴ مرداد ۱۳۴۵ به هنگام بازگشت از ایران، در سفر دریایی خود به کشور یونان در عرض جغرافیایی ۲۶ و ۲۰ درجه شمالی و طول جغرافیایی ۵۳ و ۵۴ درجه شرقی به گل نشست و هشتاد روز تلاش اورینوکو، یدک‌کش هلندی برای بیرون کشیدن این کشتی به ثمری نرسید.

تلاش‌های ناموفق زیادی برای بیرون کشیدن آن انجام شد و به ناچار سرنشینان کشتی مجبور به ترک آن شدند و بار آن تخلیه شد، چرا که عملیات بیرون کشیدن کشتی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نبود. امروزه این کشتی قدیمی یکی از مناطق دیدنی جزیره کیش است که در هنگام طلوع و غروب آفتاب گردشگران زیادی را به خود جذب میکند.

کشتی یونانی

اما این پایان داستان نیست، وجود کشتی یونانی باعث ایجاد خطر برای لاک پشت های پوزه عقابی شده است. لاک پشت پوزه عقابی یکی از دو گونه لاک‌پشت دریایی است که در سواحل استان هرمزگان تخم‌گذاری می‌کند ، پوزه این لاک‌پشت برای بیرون کشیدن غذای اصلی اش یعنی اسفنج دریایی از لابه‌لای مرجان‌ها به شکل منقار عقاب درآمده و از همین رو به لاک‌پشت پوزه عقابی یا منقار کوتاه معروف است. لاک پشت های پوزه عقابی تازه به دنیا آمده با برخورد به کشتی یونانی از مسیر خود منحرف میشوند و گاهاً در آن محبوس شده و جانشان را از دست میدهند.

شب، سایت اجاره روزانه ویلا در تمامی کشور میباشد و شما میتوانید به صورت آنلاین قبل از سفر خود ویلا یا سوئیت خودتان را رزرو کنید و از سفرتان لذت ببرید

2 پاسخ
  1. تفریحات کیش نظر داده:

    عالی بود
    تشکر

  2. ناشناس نظر داده:

    عالی

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب