12 تکنولوژی جدید برای سفر ایمن در زمان کرونا

0

 

سفر رفتن در این روزها آداب متفاوتی دارد. همه گیری ویروس کرونا باعث شده تا خطرات زیادی برای ابتلا به این بیماری به ویژه در سفر وجود داشته باشد. همین موضوع مسافران را مجبور کرده تا در کنار ماسک و الکل، انبوهی از وسایل غیرضروری را همراه خود داشته باشند. وسایلی که کمک چندانی به پیشگیری از کرونا نمیکند.

در این مقاله به شما چند تکنولوژی مفید و در عین حال کوچک معرفی میکنیم تا با همراه داشتن آنها، با خیالی راحت عازم سفر شوید:

 

روکش صندلی و میز هواپیما

از روزهای پیش از کرونا مطالب زیادی درباره آلوده بودن فضای داخلی هواپیما گفته میشد. بسیاری از مسافرانِ شاید وسواسی همیشه پیش از نشستن روی صندلی هواپیما و باز کردن سینی مخصوص، آنها را با مواد ضد عفونی کننده تمیز میکردند.

اما اکنون که کرونا به جمع دیگر آلودگی ها اضافه شده است، بسیاری همراه داشتن روکشهای مخصوص صندلی و میز هواپیما را پیشنهاد میکنند. این روکشها مانند ماسک، کاوری مناسب برای فضای داخلی هواپیما هستند. آنها به راحتی روی صندلی کشیده میشوند و فوق العاده بهداشتی و قابل شستشو معرفی میشوند.

 

رطوبت ساز USB

رطوبت سازهای قابل حمل از جمله تکنولوژی هایی هستند که هوای خشک را دلپذیرتر میکنند. این دستگاههای بخورِ کوچک به راحتی بسته بندی میشوند و هرکجا که باشید میتوانید در هوای مرطوب و تمیزِ آنها نفس بکشید.

نکته مثبت این دستگاه ها این است که برای راه انداختن آن میتوان به راحتی از بطری آبِ شخصی استفاده کرد.

 

جعبه ضدعفونی کننده مسواک

ممکن است مجبور شوید مسواک خود را در مکانهای نه چندان مناسب قرار دهید، مثل لیوان یک هتل که از تمیزی آن مطمئن نیستید.

میتوانید قبل از مسواک زدن آن را با این کیف قابل شارژ ضد عفونی کنید. یک کیف قابل حمل که از نور ماورا بنفش برای از بین بردن باکتری های روی مسواک استفاده میکند.

 

دستگاه ضد عفونی کننده گوشی موبایل

مطالعات نشان داده است که تلفن های همراه باکتری بیشتری نسبت به دستگیره های دستشویی عمومی دارند!

به این فکر کنید که چند بار با موبایل از غذایتان عکس انداختید و بدون اینکه دوباره دستتان را بشویید مشغول خوردن شدید. شاید با دانستن این مطلب قانع شوید که یک دستگاه ضد عفونی کننده موبایل تهیه کنید.

 

پتوی مسافرتی مایکرو

پتوهای هواپیما یا دیگر وسایل نقلیه همیشه در بین پروازها شسته نمی شوند، بنابراین چه کسی می داند قرار است با چه نوع میکروب و ویروسهای های ناخوشایندی دست و پنجه نرم کنید؟

پتوهای مسافرتی مایکرو راحت و تمیز هستند و به راحتی جابه جا میشوند.

 

جورابهای فشرده ساز

پرواز طولانی، رانندگی یا سفری چند ساعته با قطار دارید؟ این ساعتهای طولانی و نشستن بدون حرکت شما را در معرض خطر لخته شدن خون قرار میدهد.

جوراب های فشرده می توانند به تحریک جریان خون، کاهش تورم و جلوگیری از وریدهای عمقی کمک کنند. (اگر شرایط پزشکی خاصی دارید، پیش از استفاده از این جورابها حتمآ با پزشک مشورت کنید.)

 

بطری تصفیه کننده آب

تا به حال سفر به منطقه ای را تجربه کرده اید که در آن آب آشامیدنی مطمئن وجود نداشته باشد؟

از آنجایی که هیدراته ماندن در سفر موضوع مهمی است، میتوانید یک بطری تصفیه کننده آب به همراه داشته باشید. به لطف فیلتر داخلی این بطریها، باکتریها و مواد انگلی از بین می رود و شما می توانید هر آبی را به آب نوشیدنی تبدیل کنید.

البته برخی از این بطریها در برابر ویروس موثر نیستند، پس پیش از خرید درباره توضیحات انواع این محصول مطالعه کنید.

 

دستمال ضد عفونی کننده

ضد عفونی کننده های دست از جمله گزینه های عالی برای جلوگیری از کرونا هستند. اما این ضدعفونی کننده ها به خوبی برای سطوح سختی مانند میز، سینی یا صندلی کار نمیکنند. در اتاق هتل یا اقامتگاه از یک دستمال ضد باکتری برای تمیز کردن ریموت تلویزیون و دستگیره های در استفاده کنید.

فراموش نکنید دستمال مرطوب هایی که ضدعفونی کننده ندارند برای پاکیزه شدن سطوح مناسب نیستند.

 

پلاگین گوش پرواز

برای مسافرانی که هنگام برخاستن و فرود آمدن هواپیما به گوش درد مبتلا میشوند، استفاده از پلاگینهایی که به تنظیم فشار کمک می کند مفید و حیاتی است. بسیاری از مسافران همچنین هنگام رانندگی در مناطق پر ارتفاع و کوهستانی از این وسیله استفاده میکنند.

EarPlanes و Flents دو برند محبوب این تکنولوژی هستند.

 

لوسیون دفع کننده حشرات

پشه ها، کنه و سایر حشرات می توانند بیماری های ناخوشایندی از مالاریا تا زیکا را منتقل کنند.

اگر به مناطقی سفر میکنید که درباره وضعیت حشرات آن اطلاعی ندارید، بهتر است همراه خود لوسیون یا کرم دفع کننده حشره داشته باشید. یکی از معروفترین این کرمها، با نام “پرمترین” شناخته میشود. میتوانید قبل از رفتن به مقصد مورد نظر کفش و لباسهای خود را به این کرم آغشته کنید.

 

جعبه کمکهای اولیه

همراه داشتن یک کیف کوچک کمک های اولیه که به بانداژ، دستمال مرطوب ضد عفونی کننده و سایر ملزومات پزشکی مجهز باشد، تصمیمی عاقلانه است. مخصوصاً اگر قرار است سفر خود را بدون دسترسی به پزشک سپری کنید.

اگر میخواهید جعبه کمکهای اولیه را در پرواز با خود داشته باشید، اقلام داخل آن را بررسی کنید. چون ممکن است برخی از آنها از سمت امنیت هواپیما توقیف شوند.

مثلا قوطی های کوچک کرم آنتی بیوتیک باید درون کیسه ای پلاستیکی از مایعات و ژل قرار بگیرند. اشیا تیز مانند قیچی ممکن است از سمت ماموران هواپیما ضبط شوند، پس آنها را داخل چمدان قرار دهید.

 

اسپری بینی

هوای خشک در هواپیما یا جاده، غشای مخاطی بینی شما را (که برای جلوگیری از بیماریها ضروری است) خشک میکند. هیدراته نگه داشتن این بافتهای ظریف با اسپری های بینی می تواند به شما در دفع میکروب هایی که در هوا وجود دارد کمک کند.

 

 

برگردان از

https://www.smartertravel.com/

 

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب