10 راهکار ساده برای افزایش درآمد در فصل‌های پرطرفدار

0

ماه‌ها یا فصل‌هایی در سال وجود دارند که شهروندان برای مسافرت در آن سر و دست می‌شکنند. مثلآ پاییز و زمستانِ جنوب همیشه پر از گردشگرانی است که از نقاط مختلف بار سفر می‌بندند و عازم این خطه گرم و پرمهر می‌شوند؛ یا شهرهای شمالی در تعطیلات بهار و پاییز به خانه دوم مسافرانی تبدیل می‌شود که می‌خواهند برای چند روز یک جرعه هوای ناب و تمیز استنشاق کنند.

وقتی نوبت به شلوغ‌ترین فصل سفر در منطقه شما می‌رسد، بهتر است به عنوان یک میزبان برای شرایط جدید آماده شوید. با انجام چند راهکار ساده در ادامه این مطلب، می‌توانید خاطرات خوشی برای خود و مسافران فراهم کنید:

1) هزینه اقامتگاه را از قبل مشخص کنید

معمولا میزبان‌ها برای مشخص کردن قیمت اقامتگاه از دو روش ساده استفاده می‌کنند: یا هر شب تقویم زمان‌بندی را باز کرده و هزینه اقامتگاه را به روز می‌کنند، و یا از یک هفته یا ماه قبل قیمت‌های اقامتگاه را در وبسایت قرار می‌دهند. راه حل دوم بیشتر در میان میزبانان موفق دیده می‌شود. از نظر این میزبانان بهترین کار این است که قیمت سفارشی برای شبها، هفته‌ها یا ماه‌های خاص از پیش مشخص شود. در نتیجه مهمانانی که از یک یا دو ماه قبل برای سفر برنامه ریزی می‌کنند، فصل‌های پرطرفدار را با قیمت واقعی دریافت می‌نمایند.❄️

2) توجه به مسافرانی که برای سفر برنامه‌ریزی می‌کنند

برنامه ریزی مسافرت

مسافران هم مانند میزبانان، از دو روش برای رزرو اقامتگاه شما اقدام می‌کنند. آنها بدون برنامه‌ریزی و با یک تصمیم ناگهانی، وبسایت شب را باز کرده و روی گزینه دلخواهشان کلیک می‌کنند. بعد به راحتی، یک روز بعد دل به جاده‌ها می‌زنند و عازم سفر می‌شوند. اما مسافران زیادی هم وجود دارند که از چند ماه قبل برای سفر خود برنامه‌ریزی می‌کنند. شما باید برای گردشگرانی که عادت به برنامه‌ریزی از چند ماه قبل دارند، تقویم زمانبندی خود را از چند ماه قبل به روز کنید. مشخص بودن روزهای رزرو، به شما کمک می‌کند تا مسافرانی را جذب کنید که به دنبال تعطیلات پرطرفدار برای رزرو می‌گردند.?

یک راه حل هوشمندانه دیگر این است که در تقویم خود، برای تعطیلات پرطرفدار و فصل‌های شلوغ، یک تخفیف 10 درصدی (یا حتی کمی بیشتر) قرار دهید. می‌توانید این تخفیف را برای افرادی در نظر بگیرید که از چند ماه قبل اقامتگاه شما را رزرو می‌کنند. این تخفیف‌های کوچک می‌توانند خانه شما را در لیست اقامتگاه‌های جذاب و قابل توجه قرار دهند.

 

3) به دنبال اقامت‌های طولانی باشید

سفر با خودرو

برنامه خود را در فصل‌های پرطرفدار به شکلی تنظیم کنید که مسافران ملزم به اقامت طولانی مدت باشند. “سرکار خانم شاهی” یکی از میزبانان موفق ناحیه شمال شب، در فصل‌های شلوغ خانه خود را در وبسایت شب با حداقل “اقامت سه شب” تعیین می‌کند و زمان ورود مهمانان را محدود می‌نماید. او در این‌باره می‌گوید: من معمولآ اقامت در فصل‌های شلوغ را در 7 روز قرار می‌دهم و روزهای جمعه را برای ورود مسافران انتخاب می‌کنم. این یکی از راه‌هایی است که در فصل شلوغ، تنظیمات پیچیده میزبانی را راحت‌تر کنید.

4) تقویم خود را برای رویدادهای بزرگ آماده کنید ?

برخی میزبانان باتجربه توصیه می‌کنند که اگر در محلی زندگی می‌کنید که برنامه‌ها، جشنها یا مراسم سالانه باعث هجوم و جذب مسافران می‌شود، تقویم خود را برای آن تاریخ‌ها مسدود کنید. سپس در تاریخ‌های نزدیک به مراسم تقویم را باز کرده و با توجه به مقایسه اقامتگاه‌های مشابه و نگه داشتن قیمت رقابتی، هزینه مورد نظر را اعلام کنید.

تقویم اقامتگاه

5) مراقب هزینه‌های اضافی باشید

قبل از قیمت‌گذاری برای اقامتگاه، خانه‌های مشابهی که بالاترین نمره را گرفته‌اند بررسی کنید. معمولآ در لیست خانه‌های پرطرفدار، قیمت‌ها و هزینه‌های اضافی برای پاکیزگی خانه یا مهمانان بیشتر وجود دارد. به یاد داشته باشید: مهمانان نه تنها قیمت یک شب اقامت شما، بلکه تمام هزینه‌ها و قیمت‌های کلی را با خانه‌های اطراف مقایسه می‌کنند.

6) فهرست خود را ارزیابی کنید

قبل از شروع فصل‌های شلوغ، تمام نکات مهمی که قرار است مهمانان درباره آن اطلاع داشته باشند را بررسی کنید. آیا همه عکس‌های شما به روز هستند؟ ویژگی‌های دسترسی خود را به روز کرده‌اید؟ آیا اشتباه تایپی یا اطلاعات ناقصی درباره اقامتگاه شما وجود دارد؟

برای آماده شدن در چنین فصل‌هایی می‌توانید یک چک لیست کوچک درست کنید و نکاتی مانند کیفیت عکس‌ها، نقدهای اقامتگاه، قیمت و پیام‌های آماده برای مهمانان را در آن بنویسید.

7) فعال کردن رزرو آنی

اگر پیش از این به سراغ گزینه “رزرو آنی” نرفته‌اید، شاید رسیدن فصل‌های شلوغ بهانه خوبی باشد تا آن را امتحان کنید. دلیل آن هم واضح و روشن است! رزرو آنی در میان مسافران محبوبیت بیشتری دارد؛ زیرا آنها می‌توانند به کمک این گزینه راحت‌تر برای سفر برنامه‌ریزی کنند. رزرو آنی معمولا به دلیل پرطرفدار بودن، می‌تواند رتبه‌بندی خانه شما را در نتایج جستجو بهبود بخشد. در وبسایت شب فیلتری وجود دارد که مسافران می‌توانند از آن فقط برای پیدا کردن خانه‌های رزرو آنی استفاده کنند.?

زمان‌بندی تقویم

8) مثل یک میزبان خوب و بی‌نقص رفتار کنید

اولین و مهمترین قدم برای میزبانی خوب و بی‌نقص این است که به سرعت به درخواست‌ها و پیام‌های مسافران پاسخ دهید. بخشی از تبدیل شدن به یک میزبان موفق این است که به بیشتر درخواست‌های جدید و رزروها، ظرف 24 ساعت پاسخ داده شود. شما حتی می‌توانید برای سرعت بیشتر در پاسخ‌دهی، از پیام‌های ذخیره شده استفاده کنید. ” آقای حسینی” یکی از میزبانان محبوب وبسایت شب در اصفهان می‌گوید: « وقتی یک مسافر برای اولین بار رزرو را انجام می‌دهد، برای او پیامی با این مضمون می‌فرستم : از رزرو شما متشکرم!. به این ترتیب گردشگران می‌دانند که من درخواست آنها را دریافت کرده‌ام.»

ارتباط مداوم با مسافران یک موضوع بسیار مهم است. ارتباطی که می‌تواند بعد از پایان سفر مهمانان نیز ادامه داشته باشد. بعد از تمام شدن اقامت، می‌توانید از طریق اپلیکیشن شب یک یادداشت تشکر برای مهمانان ارسال کنید و به آن‌ها یادآوری کنید که نظر خود را درباره خانه بنویسند. برای افزایش نظرات مثبت، میزبان‌ها معمولاً توصیه می‌کنند که از زمان رزرو و پرداخت، با مهمانان در ارتباط باشید. هرچه نظرات بیشتری دریافت کنید، مسافرانِ بالقوه بیشتری می‌توانند در مورد فضای شما بدانند و شما یک قدم به میزبانی محبوب نزدیک‌تر می‌شوید.

9) دستورالعمل مناسب برای نظافت اقامتگاه

نظافت اقامتگاه

برنامه‌ریزی برای نظافت خانه به ویژه در فصل‌های شلوغ، یک نکته مهم و هوشمندانه است. اگر برای تمیز کردن فضای خود یک روز بین مسافران قدیمی و جدید فاصله می‌دهید، استخدام یک فرد متخصص ممکن است کار را سریع‌تر جلو ببرد. اضافه کردن هزینه نظافت را در نظر بگیرید، اما مراقب باشید: هرچقدر هزینه‌ تمیزکاری بیشتری از مسافران بخواهید، انتظارات را برای تمیزی افزایش می‌دهید. و البته که مهمانان ترجیح می‌دهند روزهای بیشتری را در اقامتگاه شما بگذرانند.

آماده شدن برای فصل‌های شلوغ می‌تواند در موضوعات دیگری نیز وجود داشته باشد. مثلآ به خانه خود نگاه کنید و ببینید کدام پارچه باید عوض شود؟ یا چه مبلمانی به تعمیرات احتیاج دارد؟

10) کمک گرفتن از یک فرد کمکی به عنوان میزبان مشترک

میزبانی می‌تواند یک تلاش مشترک باشد. برای مثال، “آقای صادق” یکی دیگر از میزبانان موفق وبسایت شب از شهر یزد با کمک یک “میزبان-نظافتچی” دیگر کارها را به سرانجام می‌رساند. او می‌گوید: «وقتی رزروی دریافت می‌کنم، کمک میزبان (سرایدار) را مطلع می‌کنم. در نتیجه در زمان فصل‌های شلوغ، اگر به دلایلی رزروی فراموش شد، او همیشه به من یادآوری می‌کند.»

 

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب