اقامت با حیوان خانگی، بایدها و نبایدها

0

دوستي بين انسان و حیواناتِ خانگی از جمله قديمي‌ترين دوستي‌هایی است كه در طول تاریخ وجود داشته است. امروز هم بسیاری از افراد در شهرها و کشورهای مختلف از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند. اما شرایط سفر با حیوانات خانگی چگونه است؟ برای میزبانی از مسافرانی که با حیوان خانگی خود سفر می‌کنند، چه نکاتی باید در نظر گرفته شود؟ ?

 

مسافرانی که با حیوان خانگی سفر می‌کنند

با اینکه آوردن حیوان خانگی به سفر سخت و دشوار است و مسئولیت‌های زیادی دارد، اما بسیاری ترجیح می‌دهند این مسئولیت را به عهده بگیرند و همراه حیوان خانگی‌شان راهی سفر شوند. صادقانه بگوییم، سفر با حیوان خانگی آنقدر محبوب است که تعداد زیادی از مسافران به دنبال خانه‌ها و اقامتگاه‌هایی می‌گردند که برای پذیرفتن حیوانات خانگی مشکلی نداشته باشند.

قبول داریم که میزبانی در این شرایط همیشه ممکن و راحت نیست. اما اگر توانایی آن را دارید می‌توانید با توجه به نکات زیر، پذیرای مسافرانی باشید که با حیوان خانگی راهی سفر می‌شوند؛ این امر قطعا به افزایش رزرو شما کمک خواهد کرد.

هزینه اقامت با حیوان خانگی

می‌توانید برای میزبانی از گردشگرانی که همراه حیوان خانگی‌شان سفر می‌کنند، هزینه جداگانه‌ای را به هزینه اقامت اضافه کنید. دلیل آن هم واضح و مشخص است: احتمالا بعد از اینکه مهمانان خانه شما را ترک می‌کنند، روی مبلها، میز، در‌ و شیشه پنجره‌ها با مو یا اثر پنجه حیوانات خانگی روبه‌رو خواهید شد. پس باید برای تمیز کردن خانه زمان و هزینه بیشتری بگذارید. در نتیجه این هزینه اضافه می‌‎تواند برای نظافت و پاکیزگی گرفته شود.

ایجاد فضای مناسب برای حیوانات خانگی

فضای مناسب حیوان خانگی

بسیاری از حیوانات خانگی به سفر با صاحبان خود عادت دارند. با این حال سگ‌ها، گربه‌ها و سایر حیوانات هم در زمان سفر نیازهای ویژه‌ای خواهند داشت.

اگر اجازه همراه داشتن حیوان خانگی در فضای شما وجود دارد، توجه به موارد زیر می‌تواند مفید باشد:

  • 2 کاسه برای غذا و آب حیوانات
  • روکش اضافی مبلمان
  • حوله‌های مشخص به تعداد زیاد برای پاک کردن آلودگی‌ها
  • خرید اسکرچر و خاک گربه
  • لوازم تمیز کننده اضافی

به روزرسانی قوانین اقامتگاه

خانه مخصوص حیوانات

مسافرانی که با حیوانات خانگی سفر می‌کنند، دوست دارند بدانند در فضای شما چه امکاناتی وجود دارد. مثلا اینکه حیاط اقامتگاهتان حصار دارد؟ یا خانه به پاسیو خصوصی (حیاط خلوت) مجهز است؟ حتما تمام ویژگی‌ها و امکاناتی را که ممکن است برای ماندن حیوانات خانگی مناسب باشد، در جزئیات اقامتگاه خود بنویسید.

به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما قوانین خانه را هم برای چنین مسافرانی به روز کنید. مثلا مشخص کنید که مسافران با کدام حیوانات خانگی ( سگ، گربه و غیره) در خانه شما اجازه اقامت دارند، در کدام بخش خانه امکان رفت و آمد حیوان خانگی وجود ندارد، ضایعات حیوان خانگی در کجا باید دفع شود و در کدام فضاها نباید حیوان خانگی را بدون مراقبت رها کرد.

دفترچه راهنمای اقامتگاه خود را کامل کنید و اطلاعاتی مانند آدرس دامپزشکان نزدیک، فروشگاه‌های لوازم حیوانات خانگی، پارک‌های مخصوص پیاده‌روی حیوانات و خدمات نگهداری از آنها را بنویسید. برای اطلاعات بیشتر حتما با پشتیبانی سایت شب در ارتباط باشید!

جبران خسارت

مهم نیست که چقدر حیوانات خانگی آموزش دیده یا خوش رفتار باشند، به هرحال همیشه امکان آسیب وسایل خانه توسط آنها وجود دارد. بهتر است که برای حوادث غیرمنتظره مثل شکستن یا خراشیدگی اثاثیه هزینه خاصی را در نظر بگیرید. هر گونه آسیب از حیوانات خانگی را با عکس مستند کرده و با مسئولان تیم شب در میان بگذارید تا در این زمینه اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

سفر با حیوانات خدماتی

حیوانات خدماتی و مخصوصا سگهای خدماتی، دستیارهای آموزش دیده‌ای هستند که برای کمک به همراهانشان راهی سفر می‌شوند. آنها معمولا همراه افراد معلول و برای کمک به آنها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر قرار است مسافری با حیوان خدماتی در خانه شما اقامت کند، باید شرایط منعطف‌تری نسبت به وضعیت او در نظر بگیرید و اجازه دهید تا حیوان خدماتی صاحبش را همراهی کند. در این زمینه بهتر است هزینه اضافی از مسافران دریافت نکنید. البته که این مورد بسیار بسیار نادر است.

با کلیک روی لینک آگهی های من می‌توانید وارد بخش قوانین خود شوید و آن ها را تغییر دهید…

 

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب