روش‌های مهم در جذب مسافران

0

میزبان‌ها هم مثل بیشتر مشاغل دیگر، در دو دسته اصلی قرار می‌گیرند. آنهایی که تنها به فکر کرایه دادن خانه و کسب درآمد از طریق اقامتگاهشان هستند و دسته دیگر، میزبانانی هستند که دوست دارند در کنار درآمد، برای هر مسافر خاطره‌ای به یاد ماندنی بسازند. میزبان‌های موفق معمولا در دسته دوم قرار می‌گیرند. یعنی افرادی که با خدمات عالی از مسافران استقبال می‌کنند و با خاطره‌ای خوش آنها را بدرقه می‌نمایند. چنین میزبانانی در سایت شب هم امتیاز بالایی دارند و مسافران برای خانه‌های آنها سر و دست می‌شکنند. دوست دارید راز این میزبانان موفق را بدانید؟ در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

برقراری حس اعتماد و صمیمیت

به مسافران نشان دهید که در سپردن اقامتگاه به آنها اعتماد دارید. یک تمرین برای میزبانی خوب این است که با احساس همدلی به گردشگران نزدیک شوید و حریم خصوصی آنها را رعایت کنید. مثلآ آنها را با سرزدن‌های گاه و بیگاه و ناگهانی غافلگیر نکنید یا برای آنها قوانین پیچیده و سختگیرانه نگذارید.?

به نیازها و ترجیحات مسافران احترام بگذارید
حیاط سرسبز

کد این اقامتگاه در سایت شب:43718

میزبانی خود را با نیازهای مسافران هماهنگ کنید. به عنوان مثال، اگر می‌دانید مسافران به آلرژی یا حساسیت فصلی مبتلا هستند، گیاهان، گل‌ها یا شمع‌های معطر را از فضای اقامتگاه حذف کنید. حد و مرزهای شخصی مسافران را بشناسید و جز در موارد ضروری، از آنها سوالات خصوصی نپرسید. احساس امنیت و توجه به حریم خصوصی، یک نکته مهم برای مسافران است.

ارتباط موثر و واضح

ارتباط واضح و مشخص با گردشگران بسیار مهم است. می‌توانید قبل از رسیدن مسافران با آنها درباره اطلاعاتی که روی اقامتشان تاثیر می‌‌گذارد صحبت کنید. مثلا اگر در اطراف اقامتگاه خانه‌ای در حال ساخته شدن است، حتما این موضوع را بگویید. یا اگر ایستگاهِ وسایل نقلیه عمومی در نزدیکی خانه وجود دارد، آن را در مشخصات اقامتگاه ذکر کنید.

مشکلات احتمالی و رایج را پیش بینی کنید و قبل از اینکه مسافران با آنها مواجه شوند، آنها را برطرف کنید. توجه کنید که بعضی چیزها مثل آب و هوا، تعطیلات، جشن‌های محلی و … همیشه در حال تغییر هستند. به مشکلات احتمالی که ممکن است اتفاق بیفتد خوب فکر کنید تا بتوانید راه حل‌های مناسب را به کار بگیرید.?

در دسترس باشید

در طول اقامت مسافران با آنها در تماس بوده و آماده کمک باشید. به طور ایده‌آل 8 ساعت قبل از ورود گردشگران و یک ساعت بعد از ورود آنها، بهترین زمان برای پاسخگویی است. دوستانه و مثبت اندیش باشید حتی اگر همه چیز بد پیش برود. بسیاری از میزبانان موفق ارتباط خود را از طریق اس ام اس یا پیام واتس اپ با مسافران برقرار می‌کنند.?

آماده مشکلات احتمالی باشید

اگر مشکلی در زمان اقامت مسافران پیش آمد، سریعاً برای حل آن اقدام کنید. اگر وسیله‌ای خراب شد یا از کار افتاد، بدون در نظر گرفتن زمان و نحوه وقوع مشکل، آماده کمک شوید. مشکلاتی مثل خراب شدن قفل در خانه یا کم بودن فشار آب، از جمله اتفاقات رایج در زمان اقامت مسافران است. از قبل تمام امکانات خانه را بررسی کنید و نسبت به درست کار کردن آنها مطمئن باشید. در صورت پیش آمدن هر اتفاق شخصاً برای کمک وارد عمل شوید.

یک راهنمای محلی تهیه کنید

نقشه جهان

نکاتی مثل “مسیرهای رسیدن به اقامتگاه” یا “راه‌های استفاده از حمل و نقل عمومی” را با مسافران به اشتراک بگذارید تا در طول سفر استرس نداشته باشند. اگر در اطراف اقامتگاه جایی برای پارک کردن ماشین وجود ندارد، به گردشگران بگویید و در صورت امکان گزینه‌های جایگزین را فراهم کنید.

 

بطور کلی، سعی کنید برای ارتباط با مسافران در دسترس باشید و در مورد هر موضوعی صادقانه و واضح صحبت کنید. اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ داد، برای حل کردن آن وارد عمل شوید. فراموش نکنید که همدلی، احترام و توجه از طرف شما، باعث می‌شود تا مسافران به میزبانی‌تان اعتماد کنند. ?

 

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب