چطور مشتریان اقامتگاه را افزایش دهیم

0

فراهم کردن یک اقامتگاه برای مسافران آن هم در شرایط پر ریسک کرونا و وضعیت اقتصادی امروز، کار راحتی نیست. ممکن است در ابتدا همه چیز خوب پیش برود و مسافرانِ زیادی خانه شما را رزرو کنند. اما همیشه در روی یک پاشنه نمی‌چرخد. این احتمال هم وجود دارد که بعد از چند ماه تلاش، دیگر رزروی دریافت نکنید.?

نکات مهم برای داشتن اقامتگاهی دوستانه و صمیمی

امروز با شما از راهکارهای جذب مشتریان برای اقامتگاه صحبت می‌کنیم تا بتوانید کسب و کار و درآمدتان را بهبود بخشید:

توجه به بازار رقابتی

در فضای گردشگری، بازار رقابتی به خانه‌هایی گفته می‌شود که در شرایط مشابهی با خانه شما قرار دارند و تجربیات یکسانی به مسافران ارائه می‌دهند. در حقیقت این خانه‌ها و میزبانانشان رقیبان شما هستند و مسافران برای سفر آنها را بررسی می‌کنند.⚠️

شما به کمک بازار رقابتی، می‌توانید خانه خود را با اقامتگاه‌های دیگر مقایسه کنید و نسبت به نحوه قیمت‌گذاری آگاه شوید. این بازار همچنین میزبان‌ها را در مدیریت بهترِ اقامتگاه راهنمایی می‌کند و به شما می‌گوید که در مقایسه با دیگر خانه‌ها، باید چه امکاناتی را فراهم کنید.

چه عواملی در بازار رقابتی نقش دارند؟

مسافران در زمان انتخاب اقامتگاه، دو یا چند خانه را با هم مقایسه می‌کنند. پس شما باید بدانید که چه ویژگی‌هایی باعث می‌شود تا مسافران در نهایت یک خانه را برای اقامت انتخاب کنند. در حقیقت شما با هزاران رقیب دیگر مشغول مبارزه هستید تا بتوانید خانه خود را به خوبی به مسافران نشان دهید. این عوامل باعث می‌شوند تا یک بازار رقابتی بین شما و میزبان‌های دیگر شکل بگیرد:✔️

  • مناطق جغرافیایی مشابه
  • امکانات یکسان مثل استخر شنا یا دسترسی به دریا
  • بزرگی یا کوچکی اقامتگاه (تعداد گنجایش مسافران)
  • نزدیک بودن اقامتگاه به جاذبه‌های محلی، مثل دریا و ساحل، موزه‌ها و سایر مکان‌های مورد علاقه گردشگران
  • رفتار مسافران وقتی به دنبال پیدا کردن اقامتگاه مناسب هستند. مثلآ اگر چندین مسافر که قبلآ خانه شما را رزرو کرده بودند، به سراغ اقامتگاه‌های دیگر بروند، آن اقامتگاه‌ها در بازار رقابتی شما قرار می‌گیرند.

چطور بازار رقابتی را پیدا کنیم؟

یکی از راه‌های سنتی برای فهمیدن بازار رقابتی و پیدا کردن خانه‌های مشابه، جستجو و تحقیق محلی است. با این حال این روش زمان‌بر است و ممکن است آنقدر که باید، اطلاعات خوبی جمع آوری نشود. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای پیدا کردن این بازار به وبسایت شب مراجعه کنید. می‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید و بعد با استفاده از فیلتر، شهری که در آن اقامتگاه دارید را انتخاب کنید. بعضی وقتها هم می‌توانید بدون توجه به شهر، تنها خانه‌های مشابه را جستجو نمایید.?

بعد از پیدا کردن خانه‌های اطراف، از فیلترهای دیگر برای مقایسه خانه‌ خود با دیگران استفاده نمایید. امتیاز میزبانی، نظرات مسافران و ویژگی‌های خانه، همگی می‌توانند با اقامتگاه شما و حتی خانه‌های دیگر مقایسه شوند. بدین ترتیب می‌توانید بازار رقابتی اقامتگاهتان را پیدا کنید و ببینید که رقبایتان چه امکاناتی برای مسافران فراهم کرده‌اند.?

چطور از اطلاعات بازار رقابتی استفاده کنیم؟

همانطور که گفتیم، پیدا کردن بازار رقابتی به شما کمک می‌کند تا خانه خود را با اقامتگاه‌های دیگر مقایسه کنید و عملکردتان را بهبود بخشید. دیدن خانه‌های مشابه همچنین به شما ایده‌های خوبی درباره قیمت‌گذاری اقامتگاه خواهد داد. ضمن اینکه امکانات رفاهی و سایر ویژگی‌ خانه‌ها می‌توانند اطلاعات ارزشمندی به شما ارائه دهند.

مثلآ اگر خانه شما نسبت به خانه‌های مشابه رزرو کمتری دریافت کرده است، ممکن است به این دلیل باشد که قیمت اقامتگاه را خیلی بالا برده‌اید. پس می‌توانید بازار رقابتی خود را بررسی کنید و ببینید آیا خانه‌های دیگر در منطقه شما قیمت کمتری دارند یا نه. و سپس بر اساس اطلاعات بدست آمده قیمت یا استراتژی جدیدی تنظیم کنید.?

یکی دیگر از دلایلی که رزروهای خانه را پایین می‌آورد، این است که اقامتگاه شما امکانات رفاهی (مثل تعداد تخت و تعداد حمام) یا موقعیت مکانی محدودی نسبت به خانه‌های دیگر دارد. اگر بعد از بررسی اطلاعات به چنین نتیجه‌ای رسیدید، می‌توانید امکانات بیشتری به اقامتگاه اضافه کنید یا امکانات خانه را بهتر به مسافران نشان دهید.

بازار رقابتی همچنین نشان می‌دهد که چه زمانی برای اقامتگاهتان هزینه کمتری نسبت به دیگر خانه‌ها در نظر گرفته‌اید. در این صورت می‌توانید قیمت را افزایش دهید تا در شرایط رقابتی باقی بمانید.?

چگونه بازار رقابتی را تغییر دهید

بازار رقابتی شما باید دقیق و مشخص باشد تا اطلاعات واقعی و مفید را در اختیارتان بگذارد. می‌توانید برای بدست آوردن بهترین نتایج هنگام پیدا کردن این بازار، تجربه و دانش خود را با داده‌های مسافران ترکیب کنید. ما به داده‌ها و اطلاعاتی که از میزبان‌ها و مسافران ارائه می‌دهیم، اطمینان داریم. اما شما بازار و رقبای خود را بهتر می‌شناسید.?

اگر فکر می‌کنید که بعضی از ویژگی‌ها نباید در بازار رقابتی شما گنجانده شوند، یا برخی دیگر باید اضافه گردند، می‌توانید به راحتی ویژگی‌ها را در فیلترهای وبسایت اضافه یا حذف کنید. اما هنگام اضافه کردن یا حذف خانه‌ها حتماً این سوالات را از خود بپرسید:

 

  • مسافرانِ من چه کسانی هستند؟ خانواده‌ها، زوج‌ها، گروه‌های دوستانه یا مسافران تجاری؟
  • آیا از نظر مسافران خانه من مانند خانه‌های دیگر با ارزش است؟
  • چه امکانات یا ویژگی‌هایی را ارائه می‌کنم که برای مسافران اهمیت دارد؟?
نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب