نکات مهم برای داشتن اقامتگاهی دوستانه و صمیمی

0

دوست دارید یک خاطره دلچسب و فراموش نشدنی برای مسافران بسازید، تا جایی که بخواهند در سفرهای بعدی باز هم به سراغ اقامتگاه شما بیایند؟ خبر خوب این است که می‌توانید به سادگی و با رعایت چند نکته مهم، فضایی دلنشین و دوستانه ایجاد کنید و یک تجربه خوب برای مسافران فراهم نمایید. ?

به دکوراسیون و چیدمان داخلی اقامتگاه فکر کنید

دکوراسیون و چیدمان اقامتگاه

کد این اقامتگاه در سایت شب: 35440

به نحوه چیدمان وسایل خانه و اقامتگاه دقت کنید و سعی کنید لوازمی در خانه بگذارید که فرهنگ و شخصیت شما را نشان ‌دهد. می‌توانید یادگاری‌هایی که در مسافرت‌ها جمع کرده‌اید یا وسایلی که فرهنگ محلی شما را نشان می‌دهند در خانه بچینید. بعد از آن می‌بینید که چطور اقامتگاه شما، به خانه‌ای دنج و دوست داشتنی تبدیل می‌شود. لازم نیست با لوازم گران قیمت یا عجیب و غریب فضای اقامتگاه را پر کنید. وسایلی استفاده کنید که اقامتگاه شما را شبیه به یک خانه واقعی می‌کند. فراموش نکنید که هیچ چیز به اندازه دکوراسیون مناسب برای ایجاد یک خانه دلپذیر مناسب نیست.

 

به این نکات برای دکوراسیون اقامتگاه دقت کنید:

  • گوشه و کنار اقامتگاه را بیش از حد خالی نگذارید. شما باید با وسایل خود برای خانه یک شخصیت بسازید. فضاهای خالیِ زیاد، به خانه شما حس خنثی بودن می‌دهد.
  • می‌توانید با چند وسیله کوچک مثل یک تابلوی هنری، کوسن رنگارنگ یا رومبلی خوش نقش و نگار، به خانه خود رنگ و بویی متفاوت دهید.
  • یک یا چند گیاه و گلدان گل در اطراف خانه بگذارید تا فضا رنگ و بوی طبیعت و زندگی بگیرد.
  • از یک ترکیب رنگ‌ ( پالت رنگ) برای اجزای خانه استفاده کنید و با توجه به آن، وسایل اقامتگاه را هماهنگ نمایید. ( اقامتگاه، هارمونی رنگی داشته باشد)

 

لوازم مورد نیاز مسافران را تهیه کنید

لوازم اقامتگاه

 

پیشنهاد می‌کنیم برای راحتی بیشتر مسافران، چد وسیله مهم را تهیه کرده و در اقامتگاه بگذارید. برای مسافران وجود این لوازم بسیار مهم است:

 

  • دستمال توالت
  • صابون (برای دست و بدن)
  • یک حوله و بالش برای هر مهمان
  • ملحفه برای هر تخت
  • وای فای و امکان دسترسی به اینترنت
  • سشوار
  • یک فضای مناسب برای کار با لپ تاپ

می‌توانید این لوازم اضافه را هم برای مسافران در نظر بگیرید تا مهمان نوازی شما را فراموش نکنند:

  • شامپو و نرم کننده
  • پتوهای راحت و بالش‌های اضافی
  • یک ظرف کوچک از خوراکی‌های محلی مثل شیرینی سنتی یا چای

 

یک اتاق خواب دنج و آرام بسازید

اتاق خواب دنج

اتاق خواب جایی است که مسافران وسایل اصلی خود را در آنجا می‌گذارند و در آن استراحت می‌کنند. پس باید تا جایی که می‌توانید فضای آن را آرام و دنج بچینید. می‌توانید این امکانات رفاهی را برای اتاق خواب فراهم کنید:

 

فضا برای وسایل شخصی مسافران: یک میز با کشوهای خالی، کمدی با چوب لباسی‌های مشخص یا یک جا کیفی، خیال مسافران را از بابت چیدن وسایلشان راحت می‌کند.

میز کنار تخت و چراغ مطالعه: مسافران معمولآ لوازم کوچکی مثل عینک، موبایل، لیوان یا کتابشان را در نزدیکی تخت می‌گذارند. پس اگر میزی کوچک کنار تخت قرار دهید، کار میهمانان را راحت می‌کنید.

یک تخت خواب راحت: تخت از جمله مهم‌ترین لوازم اتاق خواب است، پس توجه ویژه‌ای برای این وسیله در نظر بگیرید. می‌توانید چند بالش و پتوی اضافی تهیه کنید تا مسافران راحتی و لذت بیشتری هنگام استراحت داشته باشند.

لوازم جانبی اضافی: دوست دارید فضای اتاق خواب را دنج‌تر و گرم‌تر کنید؟ راه حل آن ساده است! چند وسیله جانبی مثل آینه، تنگ آب، گل و گیاه، آداپتور برق و شارژر تلفن را به اتاق خواب اضافه کنید.

 

نکات مهم در چیدمان نهایی

این چهار نکته مهم تجربه‌ای متفاوت و عالی را برای اقامت مسافران فراهم می‌کنند:

خانه را شلوغ نکنید

اگر خودتان در بخشی از اقامتگاه زندگی می‌کنید و طبقه‌های دیگر را به مهمانان اجاره می‌دهید، باید به مرتب نگه داشتن فضای خانه دقت کنید. وسایلی که احتیاج ندارید را کنار بگذارید و اقامتگاه را با لوازم مشخص و لازم، خلوت نگه دارید. خانه مرتب و خلوت، فضای اقامتگاه را بزرگتر و دلپذیرتر نشان می‌دهد.

خانه شلوغ

کار با لوازم خانه را توضیح دهید

به مهمانان کمک کنید تا نحوه کار با لوازم خانه را یاد بگیرند. می‌توانید دستورالعمل کار با وسایل اقامتگاه را در یک دفترچه راهنمای خانه بنویسید.

مهمان خودتان باشید!

بسیاری از میزبانان پیشنهاد می‌کنند برای درک بهتر مسافران زمانی را در اقامتگاه خود بگذارنید. با اینکار بهتر متوجه می‌شوید که خانه شما چه چیزهایی کم دارد و باید چه لوازمی برای آن تهیه کرد. مثل مسافر یا مهمانی که به تازگی وارد اقامتگاه می‌شود، به اتاق‌ها و فضای خانه نگاه کنید. بعد از خودتان بپرسید که همه چیز خوب و مرتب است؟ فضای اقامتگاه دنج و راحت است و مهمانان همه چیز را برای احساس راحتی بیشتر در اختیار دارند؟

به تمیزی اقامتگاه توجه ویژه‌ای داشته باشید

تمیزی اقامتگاه

کد این اقامتگاه در سایت شب: 1732

چه خودتان فضای خانه را تمیز می‌کنید و چه از افراد دیگری برای پاکیزگی اقامتگاه کمک می‌گیرید، مهم است که همیشه خانه را تمیز نگه دارید. مراحل مهم پاکیزه کردن اتاق‌ها و اقامتگاه را دنبال کنید. می‌توانید برای صرفه جویی در زمان، بعد از مشورت با اعضای تیم شب، هزینه تمیز کردن خانه را به لیست قیمت‌های اقامتگاه اضافه نمایید.

 

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب