قیمت‌ گذاری اقامتگاه در فصل‌های مختلف

0

بعضی از ماه‌های سال به عنوان شلوغ‌ترین زمان برای مسافرت شناخته می‌شوند. زمان‌هایی که گردشگران برای تجربه‌ای جدید و متفاوت آماده شده و از گوشه و کنار هر شهر و دیاری بار سفر می‎بندند. در چنین شرایطی، قیمت اقامتگاه و خانه‌ها با توجه به شلوغی و تقاضای مسافران، تغییر می‌کند?

اگر خانه شما در تعطیلات یا روزهای خاص درخواست‌های فراوانی برای رزرو می‌گیرد، پس وقت آن رسیده است تا با قیمت‌گذاری مناسب، درامد خود را در این فصل‌ها افزایش دهید.?

قیمت‌گذاری فصلی چیست؟

هزینه یا قیمت فصلی، مقدار اجاره‌ای است که با قیمت پایه و همیشگی شما فرق می‌کند. شما می‌توانید قیمت‌های متفاوتی را برای دوره‌های زمانی خاص تعیین کنید. تنظیم قیمت‌های فصلی یک راه ساده و در عین حال مطمئن برای کسب درآمد بیشتر و پر کردن تقویم اقامتگاه است.?️

از کجا شروع کنیم

معمولآ میزبان‌ها هنگام اجاره دادن خانه، با حداقل 3 زمان مختلف مواجه می‌شوند:

  • فصل اوج یا های سیزن High season
  • فصل معمولی یا شولدر سیزن Shoulder season
  • فصل خلوت یا لو سیزنLow season

اگر میزبان باتجربه‌ای هستید و از مسافران مختلفی پذیرایی کرده‌اید، حتمآ با تغییرات و نوسانات بازار آشنا شده‌اید. اما اگر در اجاره اقامتگاه نسبتاً تازه کارید و چندان تجربه‌ای در این زمینه ندارید، می‌توانید با کمی تحقیق درباره خانه‌ها و اقامتگاه‌های مشابه، فصل‌های مناسب را برای شروع کار بشناسید.

فراموش نکنید که قیمت‌گذاری مشخص برای هر کدام از فصل‌ها و حتی برای تعطیلات و آخر هفته‌های خاص، رونق و درآمد اقامتگاه شما را افزایش می‌دهد. با اینکه هیچ قانون واضحی درباره فصل اجاره وجود ندارد و هر بازاری منحصر به فرد است، اما به طور کلی سه فصل رایج برای اجاره تعطیلات شناخته می‌شود:?

وب گردی با شب

فصل اوج یا های سیزن

فصل اوج، پیک یا های سیزن زمانی است که بیشتر مسافران در آن به سفر می‌روند. فصل اوج در بیشتر بازارهای اجاره حداقل 10 تا 12 هفته طول می‌کشد. از آنجایی که در این زمان تقاضای فراوانی برای اجاره وجود دارد، معمولاً می‌توانید قیمت‌های بالاتری برای خانه تعیین کنید و روزهای اقامتی بیشتری برای مسافران در نظر بگیرید.?

  • نرخ اجاره در فصل های سیزن: بالاترین قیمت هفتگی شما
  • حداقل زمان اقامت: 1 هفته

فصل خلوت یا لو سیزن

فصل خلوت یا لو سیزن زمانی از سال است که آب و هوا در حالت ایده‌الی برای سفر و دیدن شهر قرار ندارد. در نتیجه مسافران کمتری تصمیم به سفر در این زمان می‌گیرند. مسافرانی که تعطیلات خود را در فصل خلوت می‌گذرانند، احتمالاً برای روزهای محدود (آخر هفته) یا زمان بسیار طولانی (به دلیل فرار از هوای سرد یا گرم) در خانه شما اقامت خواهند کرد. پس حتمآ قیمت‌های شبانه، هفتگی و ماهانه خود را در وبسایت مشخص کنید. قیمت فصل خلوت معمولاً به طور قابل توجهی کمتر از قیمت فصل اوج یا معمولی است.

  • نرخ اجاره در فصل خلوت: 25٪ تا 30٪ از قیمت فصل اوج
  • حداقل اقامت: 1 تا 3 شب

فصل معمولی یا شولدر سیزن

معمولآ میزبان‌ها درست قبل یا بعد از فصل اوج، شاهد فصل معمولی یا شولدر هستند. امکان دارد که رزرو در این زمان کمی سخت‌تر از فصل اوج باشد، اما قطعآ خانه‌ها راحت‌تر از فصل خلوت، رزرو می‌شوند. پس در فصل معمولی نرخ اجاره کمتر از فصل اوج خواهد بود. (60 تا 75 درصد از قیمت فصل اوج)

  • نرخ اجاره در فصل معمولی: 60٪ تا 75٪ از نرخ اجاره در فصل اوج
  • حداقل اقامت: 1 تا 3 شب

 

تعطیلات و رویدادهای خاص

بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند تا در روزهای تعطیل به سفر بروند. معمولآ محبوب‌ترین تعطیلات شامل عید نوروز، تعطیلات بهار و تعطیلات رسمی می‌شوند. از آنجایی که در این روزها تقاضای بالایی برای رزرو اقامتگاه وجود دارد، باید برای آنها برنامه‌ریزی کرده و حداقل روزهای اقامت را طولانی‌تر کنید. ضمن اینکه در کنار تعطیلات رسمی، رویدادهای خاصی مانند مسابقات ورزشی بزرگ، کنفرانس‌ها، جشن‌ها و جشنواره‌های ملی هم وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید.

  • نرخ اجاره در تعطیلات و رویدادهای خاص: 25٪ تا 200٪ از نرخ فصل اوج
  • حداقل اقامت: 3 شب تا 1 هفته

قبل از تعیین قیمت و برنامه‌ریزی رزروها، یک تقویم حدودی را ترسیم کنید که موارد زیر در آن مشخص شده باشد:?

  • تعطیلات اصلی و بزرگ: می‌توانید برای تعطیلات اصلی و پرتقاضا مانند سال نو، قیمت را کمی افزایش دهید.
  • تعطیلات معمولی: تعطیلات معمولی از دیگر تعطیلاتی هستند که باید در تقویم شما مشخص شوند. مسافران معمولآ در این زمان سفرهای 2 تا 3 روزه را ترجیح می‌دهند و برای آن از چند هفته و حتی چند ماه قبل برنامه‌ریزی می‌کنند.

 

  • تعطیلات مدرسه: البته که محبوب‌ترین زمان برای خانواده‌ها و بچه‌هایی که به مدرسه می‌روند، تابستان است. با این حال برخی از مدارس در زمستان یا پاییز تعطیلات محدودی برای شاگردان در نظر می‌گیرند. پس همیشه آماده باشید که در آخر هفته‌هایی که انتظار ندارید، سر و کله خانواده‌ای پیدا شود که یک یا چند فرزند محصل دارند.

 

  • رویدادهای سالانه: اگر شهر شما میزبان جشن یا رویدادی سالانه است که انبوهی از گردشگران را به خود جذب می‌کند، حتماً به آن توجه کنید. اگر این رویداد به اندازه کافی بزرگ باشد، ممکن است حتی بتوانید به دلیل کمیاب بودن محل اقامت، قیمت خود را افزایش دهید.?

رضایت از اقامتگاه

 

تنظیم قیمت مناسب

بسته به محل زندگی و اقامتگاه شما، مسافران ممکن است چندین ماه یا حتی یک سال قبل از سفر، رزرو را آغاز کنند. پس مهم است که قیمت اقامتگاه را حداقل 6 تا 12 ماه قبل تنظیم کنید. با این حال فراموش نکنید که با تغییر بازار، می‌توانید قیمت‌های خود را کاهش یا افزایش دهید. شما همچنین می‌توانید در صورت هرگونه ابهام یا سوال، با اعضای مجموعه شب در تماس باشید. همکاران ما بهترین راهنمایی‎ها را با شما در زمینه قیمت‌گذاری در میان می‌گذارند.

 

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب