معرفی لیست کاملی از بهترین فیلم ها با موضوع سفر

0

آدمهای اهل سفر سلیقه خاص و متفاوتی دارند. از موضوعات کلی مثل شیوه زندگی‌شان بگیرید تا جزئی‌ترین چیزها مثل غذا خوردن و حتی فیلم دیدن! فیلم دلخواه بسیاری از این افراد مانند علاقه همیشگی‌شان، سفر است و تماشای ماجراجوییها و تجربیات جدیدی که بازیگران آنها را به اجرا در می‌آورند. البته که علاقه به تماشای این فیلم‌ها تنها مختص سفربروها نیست و بسیاری دوست دارند اوقات فراغتشان را به تماشای فیلم با موضوع سفر بگذارنند.

در این مطلب به شما بهترین فیلم ها با موضوع سفر معرفی می‌کنیم و از شما می‌‌خواهیم که اگر فیلمی در این زمینه دیده‌اید و دوست دارید آن را به بقیه معرفی کنید، همینجا در بخش نظرات برایمان بنویسید!
ضمنا میتوانید ویدیوی زیر از کوله گرد ( پادکست شب ) با امین و احسان منصوری عزیز را درباره فیلم هایی در حوزه سفر مشاهده کنید و سپس به ادامه مطالب بپردازید.

به سوی طبیعت وحشی 

فیلم با موضوع سفر

به سوی طبیعت وحشی یا در دل طبیعت وحشی، فیلمی ماجراجویانه است که کارگردانی آن را بازیگر معروف و شناخته شده «شان پن» بر عهده داشته است. این فیلم با اقتباس از کتابی به همین اسم و بر اساس زندگی واقعی کوهنوردی ساخته شده است که در آلاسکا به زندگی و سفر مشغول بود.

ماجرای فیلم داستان دانشجویی است که بعد از فارغ التحصیلی، تمام پس‌اندازش را به یک خیریه بخشیده و با یک دوربین و اسلحه شکاری به سمت آلاسکا سفرش را آغاز می‌کند. قهرمان داستان در طول سفر با آدم‌ها و اتفاقاتی مواجه می‌شود که نگاهش به زندگی را به کلی دگرگون می‌نماید.

بد نیست که بدانید کتاب این فیلم در ایران با همین نام و با ترجمه «میعاد بانکی» در اغلب کتاب فروشی‌ها وجود دارد؛ کتابی که تا امروز به بیش از 30 زبان دنیا ترجمه شده است.

بخوانید از: جاهای دیدنی تهران

نیمه شب در پاریس 

شاید یکی از بهترین فیلم ها با موضوع سفر همین گزینه باشد. نیمه‌شب در پاریس فیلمی کمدی و فانتزی به کارگردانی “وودی آلن” است که داستان سفر تفریحی یک زوج جوان به شهر پاریس را روایت می‌کند. مرد غصه این فیلم که از قضا نویسنده‌ فیلمنامه است، برای پیدا کردن ایده های جدید کتابش شروع به گشت و گذار در شهر میکند.

یک شب که به تنهایی مشغول قدم زدن بوده است، متوجه میشود که در زمان سفر کرده و خودش را در سالهای قرن 20 میلادی پیدا می‌کند! بدین ترتیب به کافه‌های مختلف شهر می‌رود و با نویسنده‌ها و هنرمندان محبوبش مثل «همینگوی» و «دالی» دیداری تازه می‌کند!

اگر به سفر، هنر و تاریخ علاقه مند باشید، نه تنها از این فیلم لذت می‌برید بلکه با دیدن تصاویر بینظیر از شهر پاریس و موسیقی زیبایش، سفر به این شهر جذاب اروپایی را در لیست اهداف و آرزوهایتان می‌نویسید!

یک هفته | One Week

یک هفته فیلم درام ماجراجویی کانادایی به کارگردانی مایکل مک گوون است که در سال 2008 منتشر شد. داستان اصلی این فیلم در مورد یک مرد جوان به نام بن تایلر (با بازی جوشوا جکسون) است. بن تایلر معلمی است که یک زندگی معمولی دارد؛ اما پس از آگاهی از بیماری خطرناکی که به آن مبتلا است، همه چیز تغییر می‌کند.

او تصمیم می‌گیرد که از زندگی عادی‌اش فرار کند و با یک موتورسیکلت قدیمی وارد یک ماجراجویی بزرگ شود. تایلر به سفری عظیم و بی‌پایان از شهر تورنتو به سمت غرب کانادا و سپس به ساحل اقیانوس اطلس شمالی می‌رود. در این سفر، او با تجربیات جدیدی مواجه می‌شود و انسان‌های مختلفی را ملاقات می‌کند.

شیر

فیلم شیر که در سال 2016 ساخته شد، یک درام بر اساس داستان واقعی است. داستان این فیلم در مورد یک پسر بچه هندی به نام سارو است که در دوران کودکی توسط یک خانواده استرالیایی به فرزندخواندگی گرفته شده و در بزرگسالی تلاش می‌کند تا خانواده واقعی‌اش را در هند پیدا کند.

فیلم به طور جذابی سفر سارو از دوران کودکی تا زمانی که به استرالیا مهاجرت کرده و در نهایت تصمیم به بازگشت به هند برای پیدا کردن خانواده خود می‌گیرد، را نشان می‌دهد. بازی دو پاتل در نقش اصلی و اجرای شگفت‌انگیز او در این فیلم، آن را به یکی از داستان‌های دل‌نشین و تأثیرگذار در سینما تبدیل کرده است.

برای مشاهده و اجاره روزانه خانه در تهران کلیک کنید

هتل بزرگ بوداپست

بهترین فیلم ها با موضوع سفر

در سالهای بین جنگ جهانی اولی و دوم ، مدیر یکی از هتلهای معروف اروپایی تمام تلاشش رو میکند تا بهترین شرایط را برای مسافران و مهمانان فراهم نماید. اما یک روز یکی از مهمانهای این هتل که خانم مسنی بوده، از دنیا میرود و پلیس به مدیر هتل مظنون میشود.

این فیلم به دلیل داشتن طراحی صحنه متفاوت، نوع فیلمبرداری و روایت کمدی، یکی از آثار دیدنی و جذاب سینمایی به حساب می‌آید و توانسته است چندین جایزه اسکار را از آنِ خود کند.

لورنس عربستان

فیلم لارنس عربستان به کارگردانی دیوید لین و اکران شده در سال 1962، یک فیلم معروف در ژانر ماجراجویی و درام است. داستان فیلم درباره زندگی توماس ادوارد لارنس، افسر بریتانیایی است که در طی جنگ جهانی اول به عنوان مامور نظامی به عربستان فرستاده می‌شود. او در این سفر با مردم عرب آشنا شده، انقلابی عظیم را به راه انداخته و نقش بسیار مهمی در تاریخ عربستان اسلامی ایفا می‌کند.

بازی برجسته پیتر اُتول در نقش لارنس و مناظر طبیعی خیره‌کننده صحرای عربستان، از جمله ویژگی‌های برجسته این فیلم به شمار می‌روند. لارنس عربستان به‌عنوان یک اثر بزرگ و پرافتخار در تاریخ سینما شناخته می‌شود و پنج جایزه اسکار را نیز به خانه برده است.

خاطرات موتورسیلکت | The Motorcycle Diaries

خاطرات موتورسیکلت یک فیلم درام تاریخی به کارگردانی و نویسندگی والتر سالز است. این فیلم در سال ۲۰۰۴ منتشر شد و بر اساس دفترچه‌ خاطرات ارنستو “چه” گوروارا نوشته شده است. داستان فیلم درباره‌ سفر ارنستو “چه” گوروارا (با بازی گهواردو) و دوستش آلبرتو گرانادو (با بازی رودریگو دو سانتوس) در طی سال ۱۹۵۲ است.

در این سفر، چه و آلبرتو از آرژانتین به سمت آمریکای لاتین سفر می‌کنند و از کشورهایی مانند شیلی، پرو، و کلمبیا می‌گذرند. این سفر برای آن دو تجربه‌ جدیدی از دنیا و مردمان آن مناطق به همراه دارد و تجربیات آن‌ها شکل‌دهنده‌ دیدگاه و نگرش آینده‌ چه گوروارا به دنیا و انقلاب است. این فیلم نشان می‌دهد که چگونه سفرهای زندگی می‌توانند تحولات عمیقی در انسان ایجاد کنند.

در بروژ

در بروژ، داستانی نیمه کمدی درباره 2 دوست و همکار است که از طرف رئیس خود به شهری تاریخی در بلژیک فرستاده میشوند. “بروژ ” در حقیقت اسم همین شهر تاریخی است که ماجراهای فیلم در آن اتفاق می‌افتد. شخصیتهای داستان کم کم به این شهر تاریخی علاقه‌مند میشوند، با این حال ماموریتهایی برای آنها پیش می‌آید و باعث می‌شود تا روند قصه به طرز غیرقابل پیش بینی تغییر کند.

فیلم پر از شوخی‌ها و دیالوگهای جذاب است که بین بازیگران رد و بدل میشود. ضمن اینکه در طول فیلم ساختمانها و بافت تاریخی شهر به زیبایی هرچه تمام‌تر به نمایش در می‌آید و هر عشق سفری را ترغیب به دیدن بروژ می‌کند.

جهت مشاهده و اجاره ویلا کلیک کنید

یک سال خوب

یکی از بهترین فیلم‌های سینمایی با موضوع سفر که با بازی زیبای راسل کرو جذاب‌تر شده است. این فیلم درباره یک سرمایه‌گذاری بریتانیایی است که پس از مرگ عمویش تمام دارایی‌هایش را به ارث می‌برد. این سرمایه‌گذار که تمام فکر‌ و ذکرش پول است، با هدف فروش تجاری و معالمه‌ای هیجان انگیز راهی سفری می‌شود، غافل از اینکه این سفر نگرش وی را به زندگی تغییر می‌دهد.

بالا در آسمان | Up in the Air

این داستان بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده  است. بالا در آسمان فیلمی در ژانر کمدی درام به کارگردانی جیسون ریتمن و با بازی جرج کلونی است که در سال 2009 تولید شد و به شدت مورد توجه و تحسین منتقدان و تماشاگران قرار گرفت. داستان فیلم درباره یک مشاور مسافرتی به نام رایان بینینگهام (با بازی جرج کلونی) است که وظیفه‌اش سفر کردن به سراسر کشور است. او در طول سفرهای خود به دنبال شکلی از پایداری در زندگی می‌گردد و تجربه‌های فراوانی کسب می‌کند.

این فیلم علاوه بر اینکه یک کمدی زیبا و مهیج است، به شکل شگفت‌انگیزی به مسائل مهمی چون انزوا، ارتباطات انسانی، و معنای واقعی زندگی می‌پردازد. بازی برجسته جرج کلونی در نقش اصلی و داستان عمیق این فیلم، آن را به یکی از آثار برجسته دهه 2000 تبدیل کرده و نامزد 6 جایزه اسکار شد. بالا در آسمان با موضوعات اجتماعی آمیخته با کمدی سرزنده‌اش، یک تجربه سینمایی دل‌چسب را ارائه می‌دهد.

هفت سال در تبت

هفت سال در تبت؛ جزو فیلم های بیوگرافی و درام و فیلم با موضوع سفر محسوب میشود که نقش اول آن را بازیگر محبوب برد پیت بازی می‌کند. داستان فیلم، زندگی واقعی کوهنوردی اتریشیِ است که تصمیم گرفته تا به یکی از بلندترین قله‌های هیمالیا صعود کند. به همین دلیل خانواده‌اش را ترک می‌کند و راهی این سفر می‌شود.

از آنجایی که این سفر مصادف با جنگ جهانی دوم بوده است، در طول راه سربازان هندی این کوهنورد و دوستش را دستگیر میکنند. فرار قهرمان داستان و پناه گرفتن در تبت، باعث بوجود آمدن صحنه‌های عجیبی می‌شود که بهتر است خودتان نظاره‌گر آنها باشید.

زیر آفتاب توسکانی

زیر آفتاب توسکانی، قصه‌ عاشقانه یک نویسنده فرانسوی است که بعد از طلاق از همسرش برای تغییر زندگی خود ویلایی در توسکان می‌خرد و به آنجا می‌رود. او در در توسکان با انبوهی از افراد جالب، از جمله لهستانی‌ها و یک بازیگر عجیب بریتانیایی، ملاقات می‌کند.

این فیلم زیبایی‌های بی‌بدیل این بهشت ایتالیایی با خانه‌های کوچکی که در دامنه‌ تپه‌ مشرف به آب‌های درخشان ساخته شده‌اند را به تصویر می‌کشد. زیر آفتاب توسکانی در شهر کورتونا و در حوالی آریزو فیلمبرداری شده است.

اورست | Everest

اورست یک فیلم ماجراجویی و درام محصول سال 2015 به کارگردانی بالتاسار است که بر اساس یکی از رخدادهای مهم و تراژیک تاریخ کوه‌نوردی ساخته شده است. دو گروه کوهنوردان در تلاش برای فتح اورست به ارتفاعات بی‌نظیر و پر خطر این کوه معروف می‌روند. اما در میانه راه صعود به قله، آب‌وهوا نامساعد شده و اعضای گروه‌ها در می‌یابند که در خطرند. اورست یک فیلم هیجان‌انگیز و ترسناک است که واقعیت‌های تلاش کوه‌نوردان برای اجتناب از مرگ در یکی از بلندترین و خطرناک‌ترین کوهستان‌های جهان را به تصویر می‌کشد.

میس سان شاین کوچولو

این فیلم از دختر هفت ساله‌ای به اسم “سان شاین” حکایت می‌کند که در مسابقه رقص و آواز قبول شده است. از آنجایی که این مسابقه در ایالت کالیفرنیا برگزار می‌شود، خانواده این دختر مجبور می‌شوند تا با وجود روابط سردی که با هم دارند بار سفر ببندند و با فولکس زردشان راهی کالیفرنیا شوند.

در طول سفر اتفاقات مختلفی می‌افتد و فیلم به زبان کمدی داستانهایی را از این مسافرت نشان میدهد که دیدنشان خالی از لطف نیست.

رد پاها

این فیلم هم با اقتباس از کتاب خاطرات مشهور Robyn Davidson ساخته شده است. فیلمی که به تمام آن‌هایی که می‌خواهند تنها سفر کنند؛ انگیزه زیادی می‌دهد. رد پاها داستان واقعی زندگی رابین دیویدسن است که در سال 1977 سفر خود را از آلیس اسپرینگز آغاز می‌کند و از طریق جاهای دیدنی مانند اولورو و خلیج تابوت به اقیانوس هند می‌رسد.

این زن جوان سفر خو را تک‌وتنها و فقط با چهار شتر و سگش به پیش می‌برد و حدود ۲۷۰۰ کیلومتر راه را در بیابان‌های استرالیا می‌پیماید. در این سفر او خطرناک‌ترین و سخت‌ترین شرایط ممکن را تجربه می‌کند.

بخوانید از: چشم‌انداز های بی نظیر در بام تهران

زندگی پنهان والتر میتی

برای سفر به ایسلند و دیدن زیبایی‌های آن کافی است فیلم زندگی پنهان والتر میتی را ببینید. چرا که نماهای عجیب و متفاوتی از این فیلم در این منطقه فیلم‌برداری شده است.

زندگی پنهان والتر میتی فیلمی در ژانر کمدی و درام است که شخصیت اصلی آن برای پیدا کردن لوکیشن عکس روی جلد آخرین شماره مجله، سفری پر ماجرا و جالب را آغاز می‌کند. پس از اکران این فیلم، گردشگران بسیاری به کشور ایسلند سرازیر شدند.

دور افتاده Cast Away

بهترین فیلم ها با موضوع سفر

فیلم دور افتاده که در سال 2000 به کارگردانی رابرت زمکیس ساخته شد، یک درام ماجراجویی است که داستان اصلی آن درباره یک مرد به نام چاک نولن (با بازی تام هنکس) است. این مرد پس از سقوط هواپیمایش در اقیانوس آرام، با یک توپ فوتبال در جزیره‌ای دور افتاده، تنها می‌ماند. او باید در این جزیره به تنهایی برای سال‌ها زنده بماند و تجربه‌هایی بی‌نظیری را در مواجهه با محیط وحشی و تنهایی تجربه کند. این فیلم بازی برجسته تام هنکس و توجه به موضوعاتی چون بقای انسان در شرایط سخت، انزوا و انسانیت را در مواجهه با تنهایی به تصویر می‌کشد.

این فیلم در جزیره استوایی مونوریکی که در مجمع‌الجزایر Mamanuca در فیجی قرار دارد، ساخته شده است. این جزیره همانند تکه‌ای از بهشت است که در آن پوشش‌های گیاهی مختلفی به چشم می‌خورد و زیستگاه نادرترین گونه‌های زیستی هم است. بعد از شناخته شدن جزیره مونوریکی در فیلم دور افتاده صنعت گردشگری در فیجی با سیل عظیمی از گردشگران مشتاق مواجه شد.

فهرست آرزوها؛ بهترین فیلم با موضوع سفر

داستان فیلم در مورد دو مرد سالخورده به نام‌های ادوارد کول و کارتر چمبرلن است. ادوارد (با بازی جک نیکلسون) مردی ثروتمند و بی‌تفاوت است که پس از آگاهی از اینکه بیماری سرطان دارد برای خودش یک فهرست آرزوها تهیه می‌کند.

کارتر (با بازی مورگان فریمن) کارمندی در بیمارستان است که از زندگی معمولی و تکراری خود خسته شده است. او با ادوارد آشنا می‌شود و همکاری نزدیکی با او برای تحقق آرزوهای فهرستش آغاز می‌کند. در طی داستان، این دو مرد با هم سفری ماجراجویانه را به انجام می‌رسانند و تجربیات جدیدی از زندگی و مرگ کسب می‌کنند.

ساحل

فیلم سینمایی ساحل یکی از بهترین اثرهای سفر در دنیای سینما است. این فیلم در سال 2000 توسط کارگردان دنی بویل ساخته شد و به شدت تحسین‌برانگیز بود. داستان اصلی فیلم در مورد یک مسافر جوان به نام ریچارد (با بازی لئوناردو دی‌کاپریو) است که به تايلند سفر می‌کند و در آنجا با دنیایی از جوانان جهانگرد و تجربیات جدید روبرو می‌شود.

ساحل ماجراهای تاریک و روشن در سفر، درجات مختلف انسانیت و تأثیر ترکیبی از تازه‌گرایی و انسانیت را به شکل شگفت‌انگیزی به تصویر می‌کشد. این فیلم با داستان جذاب، بازی برجسته بازیگران و کارگردانی شگفت‌انگیز، یکی از بهترین آثار سینمایی دهه 2000 میلادی به حساب می‌آید.

ملاقات در پایان دنیا | Encounters at the End of the World

این فیلم هم یک مستند معروف به کارگردانی و نویسندگی ورنر هرتزوگ است که در سال 2007 منتشر شد. این مستند زندگی در قطب جنوب، به عنوان یکی از نقاط مرزی و بی‌نظیر جهان را به تصویر می‌کشد.

در این مستند، ورنر هرتزوگ به همراه تیم فیلم‌برداری‌اش به قطب جنوب سفر می‌کند تا با انسان‌هایی که در این منطقه واقع در دنیای یخ و برف زندگی می‌کنند، ملاقات کند. او با محققان، کوهنوردان، شناگران زیر آب، و انسان‌هایی با شغل‌ها و تجربه‌های مختلف در این ناحیه مصاحبه می‌کند. این مستند تصاویر زیبا و تأثیرگذاری از مناظر طبیعی در قطب جنوب ارائه می‌دهد و در عین حال بر سرنوشت بشر در این محیط بی‌رحمانه نیز تأکید دارد.

وحشی

قهرمان این فیلم زن جوانی است که به تازگی مادر خود را از دست داده و درگیر زندگی پر تلاطمی شده است. برای همین تصمیم میگیرد تا برای نجات خودش از وضعیت وخیم روحی که دارد، با پای پیاده و یک کوله پشتی بزرگ به دل جاده‌ها بزند و سفری بدون برنامه‌ریزی را آغاز کند. البته که در این سفر پرماجرا اتفاقات عجیبی هم برایش اتفاق می‌افتد که باید خودتان آنها را ببینید!

بد نیست که بدانید کتاب این فیلم با نام «از گمشده تا پیداشده در مسیر پاسفیک کرست» به چندین زبان زنده دنیا ترجمه شده است و در ایران نیز با ترجمه میعاد بانکی به فروش می‌رسد. این کتاب برای هفت هفته متوالی در صدر فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار گرفت و یک فیلم با موضوع سفر بسیار متفاوت از آن ساخته شد.

پاتاگونیا | Patagonia

پاتاگونیا فیلمی درام و ماجراجویی به کارگردانی مارک ایوانز است که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. این فیلم داستان دو زن و مرد اهل ولز است که سفری به منطقه پاتاگونیای آرژانتین و چیلی را ‌آغاز می‌کنند. در این سفر، آن‌ها با تجربیات جدیدی در زندگی‌شان روبه‌رو می‌شوند.

داستان فیلم به دو بخش موازی تقسیم شده است  داستان زن و شوهر اهل ولز و داستان یک زن جوان آرژانتینی که در پاتاگونیا زندگی می‌کند. فیلم پاتاگونیا به عنوان یک داستان درباره سفر، کشف جایگاه‌های جدید و روابط انسانی در دنیای مدرن و پیچیده خودشناسی است و معنی زندگی را مورد بررسی قرار می‌دهد. این فیلم با مناظر طبیعی خیره‌کننده پاتاگونیا و بازیگری قوی، یک تجربه سینمایی دل‌پذیر را ارائه می‌دهد.

بخوانید از: معرفی بهترین رستوران های تهران

سخن آخر؛ تماشای بهترین فیلم با موضوع سفر در یک آخر هفته زمستانی

در این مطلب با شما از بهترین فیلم با موضوع سفر صحبت کردیم و به معرفی بهترین آثار سینمایی در این زمینه پرداختیم. فراموش نکنید که تماشای این فیلم‌ها و دیدن اتفاقات آنها که اغلب بر اساس داستان‌های واقعی رخ داده‌اند، می‌تواند نگاه شما را هم به زندگی تغییر دهد و شما را به سفر کردن بیشتر تشویق کند.

به خاطر داشته باشید که هنگام سفر به هر شهر و استانی می‌توانید با خیال راحت از سایت شب کمک بگیرید و بهترین اقامتگاه‌ها، ویلاها و خانه‌های بوم گردی را پیدا کنید!

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب