همه چیز درباره روستای رویایی گیلان؛ روستای استخرگاه

0

حتما در اینستاگرام یا دیگر صفحات مجازی، چشمتان به عکس‌های بی‌نظیری از طبیعت و روستاهای بکر افتاده است که رویش تیتر خورده: «اینجا سوئیس نیستا؛ بلکه همین ایران خودمونه!». اجازه بدهید که ما هم چنین جمله‌ای را در توصیف روستای استخرگاه به کار ببریم و به شما بگوییم که این طبیعت بکر، نه در خارج از مرزها و آن‌ور آب، که در حوالی استان گیلان و شهر رودبار خودمان قرار دارد. روستایی با آب و هوای فوق العاده، دره‌های سرسبز و چشم اندازهای جذاب با طبیعتی که نظیرش در کمتر جایی پیدا می‌شود.

در ادامه این مطلب با شما از روستای استخرگاه صحبت می‌کنیم و به اختصار درباره جاذبه‌های دیدنی آن توضیح می‌دهیم:

روستای استخرگاه کجاست؟

روستای استخرگاه

استخرگاه روستای کوچکی در قلب گیلان است که به بهشت گمشده شهرت دارد. این روستا در شهرستان رودبار، دیار درختان زیتون، قرار گرفته است و زیبایی چهار فصل و چهره منحصر‌به‌فرد آن هر ساله گردشگران زیادی را به‌سمت خود می‌کشاند. این روستا از جمله جاهای دیدنی رودبار محسوب می‌شود که برای رسیدن به آن باید از میان شالیزارها و جاده کوهستانی زیبایی عبور کنید. روستای استخرگاه با آب و هوایی دلچسب در دامنه کوهستان در تمامی فصل‌ها میزبان مهمانان شهرهای دیگر است.

روستای استخرگاه از جاهای دیدنی گیلان است و از توابع بخش رحمت آباد بلوکات، در شهرستان رودبار محسوب می‌شود. این روستا در ۷۵ کیلومتری شهر رشت (یک ساعت و ۱۲ دقیقه) ۳۵ کیلومتری جنوب شهرستان رودبار و ۲۹۱ کیلومتری تهران (سه ساعت و ۳۶ دقیقه) قرار دارد. روستای استخرگاه در دامنه عروس کوه‌های گیلان، درفک و در دل جنگل‌های سرسبز و زیبای گیلان جا خوش کرده است. برای رسیدن به این روستا باید از میان روستاهای دوست‌داشتنی و زیبایی عبور کنید که فرصت خوبی برای عکاسی از شالیزارهای گیلان به شما می‌دهند. روستای استخرگاه در فاصله ۱۵ کیلومتری (۲۹ دقیقه) توتکابن واقع شده است که می‌توانید با اجاره ویلا در رودبار از طریق سایت شب به این خطه سر بزنید.

جهت مشاهده و اجاره ویلا در شمال کلیک کنید.

مسیر دسترسی به روستای استخرگاه

برای رفتن به استخرگاه از تهران باید از اتوبان جدید قزوین رشت به سمت شمال بروید و پس از عبور از رودبار از آزادراه خارج شده و وارد جاده بره‌سر- توتکابن شوید. از جاده بره‌سر- توتکابن باید به سمت ییلاق دفراز بروید؛ جاده دفراز کوهستانی و ییلاقی است و پس لوازم مورد نیاز در این نوع جاده‌ها را همراه داشته باشید.

پس از حدود 20 دقیقه به دفراز می‌رسید و باقی مسیر را می‌توانید با سوال کردن از اهالی منطقه پیدا کنید. فاصله استخرگاه تا کرج حدود 4 ساعت زمان می‌برد و اگر از سمت مازندران یا شرق هم عازم استخرگاه باشید فاصله رامسر تا استخرگاه هم چیزی حدود ۵:۳۰ ساعت می‌شود.

به صورت کلی از مبدا تهران تا این روستا حدود ۲۹۱ کیلومتر است؛ یعنی چیزی حدود سه ساعت و نیم رانندگی در پیش دارید. در ورودی شهر تنکابن سوپر مارکت هم وجود دارد که اگر لوازم مورد نیاز خود را قبلا تهیه نکرده‌اید، می‌توانید از آن جا خریداری کنید. در این ورودی پمپ بنزین و گاز هم قرار دارد.

علت نام‌گذاری روستای استخرگاه

شاید با شنیدن نام این روستا کمی تعجب کرده باشید و مایل هستید بدانید که چرا در نام این روستا از کلمه استخر استفاده شده. وجه تسمیه این روستا به خاطر وجود دو استخر است. یک استخر در ضلع شرقی و دیگری در ضلع غربی روستا واقع شده. مردم روستای دفراز از آب استخر شرقی برای مصارف کشاورزی خود استفاده می‌کنند. به همین خاطر این دو استخر را می‌توان مایه آبادانی روستای استخرگاه و هم‌چنین روستاهای اطراف آن دانست. پس کاملا طبیعی است که مردم آنجا برای نام‌گذاری روستای خود از این نام استفاده کنند.

علت نام‌گذاری روستای استخرگاه وجود دو استخر زیبای طبیعی است که در ضلع شرقی و غربی آن قرار گرفته‌اند. به‌واسطه وجود این دو استخر در تمام فصل‌های سال، به‌خصوص در ساعات ابتدایی روز، این روستا در زیر مه اعجاب‌انگیزی فرو می‌رود. هر دو استخر در ملک شخصی اهالی روستا قرار دارد و شما برای بازدید از آن‌ها باید هماهنگ کنید. شغل بیشتر اهالی روستای استخرگاه کشاورزی و دامپروری است؛ به همین جهت استخر ضلع شرقی این روستا به‌جهت تامین آب زمین‌های کشاورزی منطقه و روستای دفراز استفاده می‌شود.

جهت مشاهده و اجاره کلبه کلیک کنید.

زیبایی های زندگی روستایی در استخرگاه

در ابتدای این یادداشت ادعا کردیم که روستای استخرگاه از جمله مکان‌هایی است که حتی در شمال و بین آن‌ همه زیبایی همچنان چشم‌نواز و دیدنی به شمار می‌رود. این روستای ییلاقی در دامنه‌های درفک که به بام گیلان مشهور است قرار دارد. دلیل نام‌گذاری استخرگاه این است که در دو طرف روستا استخرهایی طبیعی قرار گرفته‌اند و در واقع استخرگاه با استخر احاطه شده است.

اما استخرگاه و مکان‌هایی با موقعیت جغرافیایی مشابه آن چه جذابیت ویژه‌ای برای گردشگران دارند؟ همان طور که می‌دانید شمال بیشتر با دریا و ساحل و در واقع جلگه برای غیر شمالی‌ها تعریف شده است؛ بنا به دلایل مختلف هم کمتر مسافر یا توریستی به نواحی کوهستانی شمال سر می‌زند. اما این نواحی علاوه بر آب‌و‌هوایی مطلوب‌تر به خصوص در روزهای گرم سال طبیعت متفاوتی با جلگه دارد که چشم‌اندازهای دیگری را رقم می‌زند.

روستای استخرگاه تلاقی جنگل، کوه، آبشار و دریاچه است. جایی که با فاصله نزدیک به شهر و جاده اصلی می‌توانید برای ساعت‌ها یا روزهایی از زندگی ماشینی و پر از دود و دم فاصله بگیرید و در دامنه درفک و در نزدیکی درختان زیتون و بادهای بی‌پایان منجیل لحظه‌ای صدای طبیعت و زندگی را بشنوید.

یکی از زیبایی‌های همیشگی این روستا مهی است که در بیشتر فصل‌های سال بر آنجا خیمه می‌زند؛ خود روستا هم علاوه بر دو استخر معروف که دلیل نام‌گذاری آن هستند دیدنی‌های دیگری هم دارد. از جمله خانه تاریخی کنار برکه، برکه آب در میان روستا که میزبان بسیاری از گروه‌های فیلمبرداری بوده و همچنین آبشارهای نزدیک روستا از دیگر جاذبه‌های گردشگری آنجا هستند. راه پاکوب آبشار کاملا مشخص است و با ادامه دادن آن در مسیر رودخانه می‌توانید به آبشار برسید که فاصله چندانی با روستا ندارد.

جاهای دیدنی روستای استخرگاه

مانند هر خطه جذابی از شمال، در روستای استخرگاه هم جاذبه‌ های دیدنی فراوانی وجود دارد که سر زدن به آنها بدون شک خاطرات فراموش نشدنی را برایتان رقم خواهد زد. در ادامه برخی از تفریحات و جاهای دیدنی روستای استخرگاه را به شما معرفی می‌کنیم:

پیاده روی در روستای استخرگاه و جنگل‌های اطراف

برکه یا استخر روستای استخرگاه یکی از دلایل انتخاب این منطقه توسط گردشگران است؛ اما طبیعت جنگلی این روستا محصور‌کننده است. فضای جنگلی اطراف روستا به حدی زیبا است که اگر صبح به قصد پیاده‌روی و جنگل‌نوردی حرکت کنید تا غروب درگیر زیبایی‌های دامنه درفک خواهید بود.

فراموش نکنید درفک به آب و هوایی غیرقابل‌پیش‌بینی شهرت دارد و ممکن است هر لحظه شما را غافلگیر کند؛ پس حتی اگر هوای مساعدی برای آن ساعت‌ها پیش‌بینی شده بود، تجهیزات مناسب فصل را به‌همراه داشته باشید. سعی کنید برای جنگل‌نوردی و کوه‌پیمایی در تمام مناطق گیلان راهنمایی محلی را با خود همراه کنید یا مجهز به مسیریاب‌های حرفه‌ای و دقیق باشید. شما می‌توانید در غروب پس از پیاده‌روی در دامنه زیبای درفک و مناطق جنگلی اطراف به روستا برگردید به صدای اردک‌ها و سمفونی قورباغه‌ها گوش بدهید و چای بنوشید. روستای استخرگاه یکی از روستاهای رویایی ایران است و سالانه گردشگران زیادی برای کمپ زدن و عکاسی به این نقطه سفر می‌کنند.

جهت مشاهده و اجاره ویلا ساحلی کلیک کنید.

خانه تاریخی ۱۰۰ ساله روستای استخرگاه

یکی از استخر‌های روستای استخرگاه در حیاط خانه‌‌ای قدیمی قرار دارد که از سال‌هایی دور باقی‌ مانده است. عمر این خانه به حدود ۱۰۰ سال می‌رسد. اگر گیلانی باشید خانه ۱۰۰ ساله روستای استخرگاه شما را به دوران کودکی و خانه مادربزرگ‌ها با ایوان‌های خاطره‌انگیز می‌برد. در حیاط این خانه مرغابی‌ها آزادانه برای خود می‌چرخند و سگ‌ها هم از محوطه خانه مراقبت می‌کنند. اگر هوا کمی سرد باشد، مه سراسر محوطه را می‌پوشاند و روی ایوان این خانه منظره‌ای رازآلود و به‌غایت زیبا از کوه‌های سرسبز را خواهید دید. هوا که رو به تاریکی می‌رود، مه فضای روستا را پر می‌کند؛ در همین ساعت‌های نزدیک غروب صدای ماغ گاوها هر از چندگاهی سکوت را می‌شکند و نوید شب را می‌دهند.

بسیاری از افراد به‌دلیل مناظر رویایی، روستای استخرگاه را برای گرفتن عکس انتخاب می‌کنند. در گذشته صاحب خانه قدیمی ۱۰۰ ساله، «علی سلیمی» از کسانی که برای عکاسی به آنجا می‌آمدند هزینه‌ای دریافت نمی‌کرد؛ اما حالا برای ورود به این خانه قدیمی و عکاسی در محوطه آن باید ورودی پرداخت کنید. بی‌شک ورود بی‌سابقه گردشگران از فضاهای فرهنگی متفاوت در تغییر این رویه بی‌تاثیر نبوده و علی آقا هم برای حفظ فضایی که از ۱۰۰ سال پیش تا به امروز سر پا مانده، راه دیگری پیدا نکرده است.

هنگام عبور از خیابان اصلی استخرگاه خانه تاریخی ۱۰۰ ساله را خواهید دید؛ اما برای ورود به محوطه و نزدیک شدن به برکه‌ای که در مجاورت آن قرار دارد باید وارد کوچه مارلیک شوید و برای رسیدن به در ورودی، تا میانه آن بروید. برای ورود و عکاسی بدون تدارک خاصی باید 50 هزار تومان هزینه کنید؛ اما اگر برای تولد یا عکس‌های عروسی خود بخواهید از این فضا استفاده کنید باید از پیش هماهنگ کنید و هزینه جداگانه‌ای بپردازید.

آبشار استخرگاه رودبار

اگر به پیاده‌روی و کمپ زدن در میان جنگل و رودخانه علاقه‌مند باشید، می‌توانید به انتهای روستای زیبای استخرگاه بروید. در انتهای روستا به دو راهی می‌رسید که مسیر سمت چپ با شیب تندی شما را به‌سمت جنگل و مسیر سمت راست، با شیب نسبتا کمی شما را به رودخانه و آبشار زیبای استخرگاه هدایت می‌کند. اگر می‌خواهید به پایین آبشار دسترسی پیدا کنید مسیر کنار رودخانه را دنبال کنید. بهتر است صبح به‌سمت آبشار حرکت کنید تا بتوانید مدت زمان بیشتری از فضای اطراف رودخانه و آبشار استفاده کنید. تجهیزات خود را چک کنید و کفش مناسبی را برای پیاده‌روی در این مسیر انتخاب کنید؛ به‌خصوص اگر در فصل‌های بارانی سفر کرده‌اید. مسیر آبشار پیچیده نیست؛ اما در صورت بارندگی لغرنده و گلی است.

بخوانید از: بهترین آبشار های گیلان

سوغات روستای استخرگاه گیلان

استخرگاه در شهرستان رودبار قرار دارد؛ شهری که به باغ‌های زیتون شهرت دارد. پس اگر به آنجا بروید بی‌شک بدون زیتون از سفر خود باز نخواهید گشت. فراموش نکنید زیتون اصیل و سنتی شکسته است و کمی تلخی دارد و فقط باید برای مدت کوتاهی آن را در سرکه یا آب نمک بگذارید تا به طعم دلخواه خود برسید.

علاوه بر زیتون می‌توانید برای سوغات به سراغ صنایع دستی ارزشمند زنان روستایی بروید، گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی و حصیربافی در روستای استخرگاه محبوبیت دارند و محصولات آن‌ها سوغات محبوب این روستا محسوب می‌شوند. صنایع دستی استخرگاه به‌طور معمول حاصل دست‌رنج زنان زحمت‌کش این روستا است. مفرش‌بافی از دیگر هنر اهالی مردم روستای استخرگاه به حساب می‌آید. مفرش، کیفی بافته شده از گلیم است که در گذشته عشایر از آن برای حمل لحاف و سایر وسیله‌ها استفاده می‌کردند.

صنعت نمدبافی نیز در رودبار و به‌طبع در روستای استخرگاه رواج دارد و زیرانداز‌های زیبایی در اندازه و شکل‌های مختلف با کمک نمد تولید می‌شود. این زیراندازها که از پشم گوسفند بافته می‌شوند برای محیط‌های مرطوب و مناطقی مناسب هستند که دردهای رماتیسمی رواج دارد؛ به همین جهت در رودبار و روستاهای آن بسیار طرفدار دارند.

در روستای استخرگاه زنان نان و کلوچه محلی نیز طبخ می‌کنند که می‌توانید برای کنار چای مقداری تهیه کنید. علاوه بر آن این زنان خوش‌سلیقه انواع ترشی‌های محلی را نیز آماده می‌کنند. شما می‌توانید لباس‌های محلی مردم گیلان را نیز از روستای استخرگاه بخرید.

بهترین زمان سفر به روستای استخرگاه

از لحاظ آب‌و‌هوایی و شرایط جوی بهترین هنگام برای سفر به این روستا از خرداد تا مرداد است. در اوج گرما می‌توانید بار سفرتان را ببندید و عازم استخرگاه شوید و از هوای خنک و آنجا لذت ببرید.

روستای استخرگاه در فصل بهار بسیار زیبا و سرسبز می‌شود اما ممکن است هوا هنوز کمی سرد باشد. اگر مشکلی با سرما ندارید حتما منظره‌های طبیعی این روستا در هنگام بهار را از دست ندهید. فصل تابستان هم که بهترین موقع از هر نظر برای بازدید است. استخرگاه در پاییز هم بسیار دیدنی است و اگر چه هوا کمی سرد می‌شود اما ارزشش را دارد و جنگل‌های هزار رنگ در پاییز جلوه خاصی به منطقه می‌بخشد.

استخرگاه در زمستان هم دیدنی‌های فراوانی دارد اما هم میزان سرمای هوا زیاد است و هم دسترسی به آن سخت و نیازمند تجهیزات و وسیله نقلیه مناسب. ماجراجویان اما می‌توانند با آماده‌سازی مناسب از هر نظر در زمستان هم عازم منطقه بشوند و تجربه بسیار شگفت‌انگیزی را برای خودشان رقم بزنند.

بنابراین استخرگاه مقصدی چهار فصل برای دوستدارن طبیعت و گردشگران است که در هر موقع از سال گروه‌های متفاوتی را به خود جذب می‌کند و به آن سمت می‌کشاند.

جهت مشاهده و اجاره ویلا جنگلی کلیک کنید

جاهای دیدنی اطراف استخرگاه

وقت آن رسیده است تا کمی هم از فضای روستا فاصله بگیریم و از دیدنی‌هایی که در طبیعت اطراف آن وجود دارند بازدید کنیم:

غار دربند رشی

غار دربند رشی در روستای رشی جزو آثار ملی ثبت شده محسوب می‌شود. این غار با حدود ۲۰۰ هزار سال قدمت در ضلع جنوبی کوه بزرگی در ارتفاع ۷۵۰ متری قرار گرفته و دو دهانه آن با فاصله ۵۰ متری از دور قابل‌مشاهده است. دهانه غار رشی از کنار جاده فاصله دارد و لازم است که شما مسیری کوتاه در حدود ۲۰ دقیقه را پیاده طی کنید. این غار عمق زیادی ندارد؛ اما در فصل بهار اگر درون آن ایستاده باشید، شاهد منظره‌ای زیبا خواهید بود. بهتر است پیش از تاریکی هوا و ساعت پنج عصر به‌سمت غار دربند رشی حرکت کنید. این غار در فاصله ۹ کیلومتری (۲۱ دقیقه) روستای استخرگاه قرار گرفته است.

آدرس: رشت، توتکابن، دهستان دشتویل، دفراز، روستای رشی، غار دربند رشی

درفک

قله درفک یکی از بلندترین قله‌های استان گیلان است و از آن با نام بام گیلان هم یاد می‌شود. این قله که قبلا آتشفشانی بوده سال‌هاست که دیگر خاموش است و بر فراز باغ‌های زیتون و ابرها آرمیده است. برای رفتن به درفک باید از استخرگاه عبور کنید و این روستا در یکی از مسیرهای منتهی به قله قرار دارد.

کوهنوردان حرفه‌ای که حتما به راحتی از امکان صعود به درفک نخواهند گذشت و در صورت اقامت چند روزه می‌توانند با کمک راهنماهای محلی عازم قله شوند. اما کوهنوردی تنها در رسیدن به مقصد خلاصه نمی‌شود و به قول معروف مسیر هم قسمت مهمی از کوهنوردی است. پس اگر به طور جدی اهل کوهنوردی نیستید هم می‌توانید ساعتی در مسیر درفک پیاده‌روی کنید و مسحور چشم‌اندازها شوید.

بخوانید از: راهنمای سفر به ماسال

روستای سی دشت

روستای سی‌دشت یکی از روستاهای زیبای دامنه درفک است که به‌واسطه درختان توت‌فرنگی و جشنواره‌ای شهرت دارد که هر ساله به همین دلیل برگزار می‌شود. علاوه بر این سی‌دشت یکی از مسیرهای مهم صعود به قله زیبای درفک به شمار می‌آید. بسیاری از کوهنوردان و علاقه‌مندان به کوه‌پیمایی، کمپ کردن و جنگل‌نوردی روستای سی‌دشت را به‌عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند. این روستا در فاصله هشت کیلومتری (۱۸ دقیقه) روستای استخرگاه قرار دارد.

آدرس: رشت، توتکابن، دهستان دشتویل، دفراز، روستای سی‌دشت

ییلاق بره سر

ییلاق بره‌سر یکی از بهترین نقاط گیلان برای کمپ زدن است. شما می‌توانید در سکوت به صدای طبیعت گوش بدهید و شبی خاطر‌انگیز را در زیر آسمان پر ستاره برای خود رقم بزنید. در ییلاق بره‌سر می‌توانید به‌سمت درفک کوهپیمایی کنید یا به چشمه‌های معدنی معروف اطراف آنجا سر بزنید. به‌علاوه شما در نزدیکی روستای داماش قرار دارید و می‌توانید به دیدن دشت‌های زیبای سوسن‌ سفید بروید.

اگر دوست دارید بدون کمپ زدن در منطقه کوهستانی زیبا تعطیلات خود را سپری کنید، مردم ییلاق بره سر مهمان‌نواز هستند و با مبلغ مناسبی پذیرای شما در خانه‌های خود خواهند بود. در فاصله نیم‌ساعتی ییلاق بره‌سر آبشار زیبای شار شار نیز قرار دارد که می‌توانید از آن دیدن کنید. ییلاق بره‌سر در فاصله ۳۱ کیلومتری (۵۶ دقیقه) استخرگاه قرار دارد.

آدرس: رشت، توتکابن، جاده توتکابن به بره سر، ییلاق بره سر

دریاچه ویستان

دریاچه ویستان یکی از جاذبه‌های پرطرفدار ییلاق بره‌سر است و اکثر گردشگران در بهار و تابستان برای کمپ زدن این دریاچه را انتخاب می‌کنند. دریاچه‌ای که به‌طور طبیعی بر اثر زلزله شکل گرفته و دورتادور آن با کوه‌های زیبا و فریبنده‌ای محاصره شده است. آب دریاچه ویستان از کوه‌های اطراف آن تامین می‌شود. طول این دریاچه در حدود حدود ۲۳۰ و پهنای آن ۱۰۰ متر است و عمق این دریاچه در بخش‌هایی به ۱۰۰ متر نیز می‌رسد. دریاچه ویستان در دل جنگل قرار گرفته است و شما می‌توانید صبح در کنار این دریاچه با صدای پرندگان بیدار شوید و جنگل‌نوردی و عکاسی کنید. دریاچه ویستان در ۳۵ کیلومتری (یک ساعت و ۱۱ دقیقه) روستای استخرگاه قرار گرفته است.

آدرس: رشت، لوشان، توتکابن، جاده توتکابن به بره سر، ییلاق بره سر، دریاچه ویستان

بخوانید از: راهنمای سفر به گیلان

نکاتی که در سفر به استخرگاه بهتر است بدانیم

پیش از سفر به روستای استخرگاه، حواستان به چند نکته ساده اما مهم باشد:

  • همان طور که گفتیم این روستا در منطقه‌ای ییلاقی قرار دارد و آب‌ و‌ هوایش در اغلب اوقت سال سرد و کوهستانی است. پس حتما در هر فصلی لباس گرم و مناسب همراه داشته باشید.
  • اگر کیسه‌خواب دارید حتما همراه خودتان ببرید که ممکن است لازم شود. همچنین کفش مناسب برای پیاده‌روی و شاید کمی هم کوهنوردی از دیگر ملزومات سفر به چنین نقطه‌ای است. مخصوصا اگر قصد کمپ کردن داشته باشید!
  • پول نقد هم از جمله چیزهایی است که باید به همراه داشته باشید. چون در استخرگاه موبایل آنتن نمی‌دهد و به تبع این مساله کارتخوان هنگام خرید کردن در دسترس نیست. البته بهتر است قسمتی از خریدهای‌تان را از قبل کرده باشید و در روستا از محصولات اهالی خرید کنید مثل شیر و لبنیات محلی و اینجور چیزها.
  • بسیاری از اهالی که کلبه یا خانه روستایی اجاره می‌دهند به گردشگران هم غذاهای گیلانی از جمله کباب ترش، باقلی قاتوق، میرزاقاسمی و … طبخ کرده و عرضه می‌کنند. پس لذت چشیدن غذاهای گیلانی خانگی به معنای واقعی کلمه و در اصیل‌ترین شکل ممکن را از دست ندهید.
  • اگر به پرنده‌نگری علاقه دارید حتما دوربین خود را همراه داشته باشید تا به نظاره پرندگان در کنار برکه و جنگل بنشینید.
  • گشت و گذار در روستای استخرگاه حدود چهار الی پنج ساعت طول می‌کشد.
  • اگر قصد اقامت شبانه در روستا را دارید، باد پیش از غروب آفتاب یک کلبه روستایی را پیدا کنید.
  • در فصل بهار به دلیل بارندگی شدید، دشت‌های اطراف بسیار لغزنده هستند. پس کفش مناسب و یک دست لباس اضافه همراه داشته باشید.
  • بهتر است خوراکی و آب کافی همراه خود بیاورید.
  • معمولا در این منطقه موبایل به سختی آنتن می‌دهد، پس پیش از رسیدن، با افرادی که می‌خواهید تماس بگیرید.
  • کیف کمک‌های اولیه و داروهای مورد نیازتان را فراموش نکنید.

کلام آخر، سفری فراموش نشدنی به روستای استخرگاه

در این مطب با شما به روستای استخرگاه سفر کردیم و از این طبیعت بکر و دیدنی بازدید نمودیم. خطه سرسبز استخرگاه با وجود آب‌ و هوای مطبوع، جاذبه‌‌های طبیعی و امکانات رفاهی و اقامتی مناسب، به یکی از محبوب‌ترین روستاهای گیلان برای سفر تبدیل شده است.

در سالهای اخیر به دلیل توریستی بودن استخرگاه، انواع ویلاها، اقامتگاه‌ها، سوئیت‌ها و خانه‌های بوم گردی جذاب برای رفاه حال مسافران در این منطقه ساخته شده است. اقامتگاه‌هایی متنوع و جذاب که هر یک به گرمی از مسافران پذیرایی می‌کنند. شما می‌توانید برای اجاره ویلا، اقامتگاه و بوم گردی و رزرو سوئیت در روستای استخرگاه از سایت شب کمک بگیرید.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب