همه چیز از زیباترین و بهترین آبشارهای گیلان

0

گیلان به جز دریای خروشان و جنگل‌های سرسبزش، جاذبه‌های طبیعی دیگری هم دارد! مثلا آبشارهای این استان به قدری زیاد و پر آب هستند که بسیاری گیلان را سرزمین آبشارهای خروشان معرفی می‌کنند.  در این مطلب سری به طبیعت بکر این استان می‌زنیم و زیباترین آبشارهای گیلان را به شما معرفی می‌کنیم.

آبشار لاتون؛ بلندترین آبشار گیلان

آبشارهای گیلان

اجازه بدهید که اولین آبشارگردی استان گیلان را با آبشار لاتون آغاز کنیم! آبشاری که از دامنه‌های سرسبز کوه‌های البرز سرچشمه می‌گیرد و در دل جنگل‌ها و چمن‌‌زارها جاری می‌شود. بد نیست که بدانید آبشار لاتون با ارتفاع ۱۰۵ متر دومین آبشار بلند ایران است و بهار و تابستان هر سال، گردشگران و مسافران طبیعت دوست را به سمت خودش جذب می‌نماید.

نباید فراموش کنید که رسیدن به این آبشار یک پیاده‌روی جانانه ۴ ساعته را طلب می‌کند! با این حال بعید می‌دانیم که در این مسیر خسته شوید زیرا آنقدر طبیعت اطراف این آبشار زیبا و دیدنی است که با هر پیمایشی به خودتان برای انتخاب این جاذبه طبیعی تبریک می‌گویید! رودخانه‌های خروشان، درختان سربه‌فلک‌کشیده و تپه‌های سرسبز تنها بخشی از طبیعت بکر این منطقه به حساب می‌آیند.

آبشار لاتون در غرب استان گیلان و در روستای شگفت‌انگیز کوته کومه قرار دارد. در فاصله ۱۰ متری از آبشار لاتون یک آبشار دیدنی و سه حوض بزرگ طبیعی هم وجود دارند که سر زدن به آنها خالی از لطف نیست.

مسیر دسترسی به آبشار لاتون: ۱۵ کیلومتری جنوب غرب آستارا به سمت اردبیل، شهر لَوَندِویل، روستای کوته کومه

جهت اجاره ویلا شمال کلیک کنید

آبشار ورزان، از زیباترین آبشارهای گیلان

وقت آن رسیده است که شما را با یکی از ریباترین آبشارهای گیلان آشنا کنیم! آبشار ورزان از جمله مرتفع‌ترین آبشارهای گیلان است که با بیش از ۱۰۰ متر، از چشمه‌های کوهپایه‌های اطراف سرچشمه می‌گیرد و در نهایت به رودخانه لیسار جاری می‌شود. آبشار لیسار در فاصله ۴ کیلومتری از سوباتان واقع شده و رسیدن به آن با حدود یک ساعت پیاده روی امکان پذیر است. به دلیل واقع شدن این آبشار در ارتفاعات، آب و هوای اطراف آن بسیار خنک و است و انتخابی مناسب برای افرادی است که دوست دارند در گرمای تابستان به طبیعتی بکر و خوش آب و هوا پناه ببرند.

مسیر دسترسی به آبشار ورزان: ۳۶ کیلومتری تالش، ییلاق سوباتان، مسیر دریاچه نئور اردبیل

آبشار لوشکی؛ بهترین آبشار گیلان در تابستان

دوست دارید در یک بعد از ظهر داغ تابستانی، به طبیعتی سرسبز بروید و در هوایی خنک و جذاب از جاری شدن آبشاری خروشان غرق در لذت شوید؟ ما به شما سر زدن به آبشار لوشکی را پیشنهاد می‌کنیم! آبشاری که از میان لایه‌های سنگی مرتفع سرازیر می‌شود و در حوضچه‌ای نسبتا عمیق می‌ریزد. آبشار لوشکی ۷۵ متر ارتفاع دارد، با این حال در بخش‌های شمالی و جنوبی از دو آبشار بالا دست (به ارتفاع ۱۴ متر) و پایین دست (به ارتفاع ۱۶ متر) تشکیل شده است و مقصدی عالی برای سفری تابستانه به حساب می‌آید.

نباید فراموش کرد که آبشار لوشکی در منطقه‌ای با رودخانه‌های پر آب و جنگلی قرار گرفته و رسیدن به آن مستلزم ۲ ساعت جنگل‌نوردی است! پس همراه داشتن لباس و کفش مناسب از جمله بایدهای سر زدن به این آبشار به شمار می رود. آبشار لوشکی از رشته کوه‌های واقع در تالش سرچشمه می‌گیرد و در مسیرش گیاهان، درختان و گونه‌های مختلف جانوری را سیراب می‌کند.

مسیر دسترسی به آبشار لوشکی: ۵ کیلومتری روستای درزکری، پایین روستای ییلاقی مسکین

جهت مشاهده و اجاره ویلا رامسر کلیک کنید

آبشار زمرد گیلان؛ پلکانی‌ و جذاب

ساختار پلکانی و منحصر به فرد آبشار زمرد و طبیعت بکر اطرافش، آن را به یکی از زیباترین آبشارهای گیلان تبدیل کرده است. آبشاری دوقلو که در جنگل‌های بکر و سرسبز «حویق» واقع شده و مانند دیگر آبشارهای گیلان برای دسترسی به پیاده‌روی احتیاج دارد. جالب است که بدانید بسیاری از اهالی گیلان از حوضچه‌های اطراف این آبشار برای ماهیگیری استفاده می‌کنند.

مسیر دسترسی به آبشار زمرد: شهرستان تالش، ۴۵ کیلومتری تالش، حویق، روستای زمرد

آبشار ویسادار، از بهترین آبشارهای گیلان برای آبتنی

آبشاری را تصور کنید که از گودال سنگی مرتفعی جاری شده و در حوضچه‌ای دور از نور خورشید و هیاهوی دنیای بیرون، سرازیر می‌شود. البته که این تصور در دنیای فکر و خیال وجود ندارد و با سر زدن به آبشار ویسادار، به واقعیت تبدیل خواهد شد.

آبشار ویسادار در محاصره سنگ‌ها و صخره‌های مرتفع واقع شده و به دلیل محیط خنک و دور از آفتابش، یک مقصد متفاوت و هیجان انگیز برای سفر در فصل گرما شناخته می‌شود. مخصوصا که استخر کوچکی هم در پایین دست آبشار ایجاد شده و برای بسیاری از مسافران محلی برای شنا و آبتنی به حساب می‌آید. انگار که این استخر و فضای داخلی آبشار، مانند دنیایی پنهانی است که در اعماق زمین مخفی شده است. مخصوصا  اگر از آن پایین به بالا نگاه کنید و آبِ آبشار را ببینید که از آن دریچه‌ نورانی و سرسبز، به پایین جاری می‌شود.

آبشار ویسادار چیزی حدود ۱۵ متر ارتفاع دارد و در اطرافش هم یک پل چوبی ساخته شده است که بسیاری از گردشگران برای تماشای مناظر اطراف در حوالی آن اطراق می‌کنند.

مسیر دسترسی به آبشار ویسادار:  شهرستان رضوانشهر، ۱۶ کیلومتری پره سر، دهستان ارده، روستای اوویار

آبشار تولی نسا؛ جاذبه گردشگری ماسال

تولی نسا یکی دیگر از آبشارهای گیلان است که در میانه جنگل و طبیعتی بکر قرار گرفته و به دلیل آب و هوای تر و تمیزش، طرفداران بسیاری دارد. ارتفاع این آبشار ۱۰ متر است و برای رسیدن به آن باید مسیری ۲ ساعته را پیاده‌روی کرد؛ البته با ماشین‌های سافاری یا چندسیلندر هم می‌توانید خود را به این آبشار برسانید.

مسیر دسترسی به آبشار تولی نسا: استان گیلان، شهرستان ماسال

جهت مشاهده و اجاره ویلا ماسال کلیک کنید

آبشار جیره وزن، سفر به شاندرمن

برای تماشای آبشار زیبای جیره‌ وزن باید خودتان را به منطقه شاندرمن برسانید، طبیعتی که آن را سرزمین آبشارهای گیلان معرفی می‌کنند. آبشار جیره وزن از جمله پدیده‌های منحصر به فرد استان گیلان است که بیش از ۱۲ متر ارتفاع دارد و از میان سنگ‌ها و گیاهان و کوهستانی سبز و جنگلی جاری می‌شود. از آنجایی که دسترسی به این آبشار به دو ساعت پیاده‌روی در جنگل احتیاج دارد، به شما توصیه می‌کنیم که برای سر زدن به آن حتما از راهنمای محلی کمک بگیرید.

مسیر دسترسی به آبشار جیره وزن: شاندرمن، روستای حاجی بيجار، بعد از بقعه امامزاده شفیع

بخوانید از: جاهای دیدنی شمال

آبشار ماسوله رودخان، لمس طراوت قطرات آب

بسیاری از مسافران ماسوله، این روستا را به بافت پلکانی و منحصر به فردش می‌شناسند. غافل از اینکه قبل از وروی روستا، یک آبشار جذاب و پر از آب هم وجود دارد که به دلیل جاری شدنش از میان سنگ‌های غول پیکر، جلوه خاصی به طبیعت این ناحیه بخشیده است. آبشاری که با نام «ماسوله رودخان» شناخهت می‌شود، نزدیک به ۲۰ متر ارتفاع دارد و از رودخانه‌ای به همین نام سرچشمه می‌گیرد.

هنگام بازدید از این آبشار می‌توانید به تماشای پرندگان بنشینید، پیاده‌روی کنید، بساط پیک‌نیک برپا کنید و عکس‌های شگفت‌انگیزی از این خلقت طبیعت ثبت کنید. همه‌ این‌ها خاطره‌ای ماندگار در ذهنتان خواهد ساخت.

مسیر دسترسی به آبشار ماسوله رودخان: گیلان، نرسیده به روستای ماسوله

آبشار خره بو، از دیدنی‌ترین آبشارهای گیلان

باور کنید که تصاویر کارت پستالی از آبشارهای مرتفع و خروشان، تنها به کشورهای خاص آنورِ آب تعلق ندارد! مثلا همین آبشار خره بو از آن دسته طبیعت‌های بکر و دیدنی‌ است که مخصوصا در فصل‌های بهار و پاییز، به یکی از دیدنی‌ترین آبشارهای گیلان تبدیل می‌شود. آبشاری که در ۲ کیلومتری غرب روستای ماسوله واقع شده به نسبت آبشار ماسوله رودخان، مسیر بیشتری برای پیاده‌روی دارد.

بد نیست که بدانید مسیر رفت تا این آبشار با سرعت معمولی حدود ۹۰ دقیقه و برگشت حدود ۷۵ دقیقه طول می‌کشد.

مسیر دسترسی به آبشار خره بو: گیلان، ارتفاعات ماسوله

آبشار اشکلیت، یکی از دنج‌ترین آبشارهای گیلان

آبشار اشکلیت از دیگر آبشارهای گیلان است که در حوالی ماسوله و در میان جنگلی مه آلود و پر درخت قرار گرفته و به حوضچه‌ای کوچک در میان صخره‌ها می‌ریزد. دسترسی به این آبشار مانند دیگر آبشارهای گیلان با پیاده‌روی دو ساعته از میان جنگل امکان پذیر می‌شود و به همین دلیل بهتر است که از یک راهنمای محلی برای پیدا کردن مسیر درست آن کمک گرفت.

مسیر دسترسی به آبشار اشکلیت: جاده ماسوله، منطقه لارچشمه

آبشار دودوزن، چشم اندازی بی‌نظیر به کوه‌های جنگلی

آبشار دودوزن یکی از زیباترین آبشارهای گیلان است که در ۲۴ کیلومتری رشت قرار دارد. آبشاری با جریانی از آب‌های کوهستانی و چشمه‌های کوچک که در سرسبزترین جنگل‌های شفت سرازیر می‌شود. واقع شدن این آبشار در منطقه‌ای مرتفع باعث شده است تا آب و هوای اطراف آن بسیار خنک و دلنشین باشد.

بد نیست که بدانید در پایین آبشار دودوزن، حوضچه‌ای پر آب تشکیل شده که در اواخر بهار و تابستان، گردشگران در آن تنی به آب می‌زنند و گرمای هوا را با خنکای وصف نشدنی آبشار عوض می‌کنند. این آبشار حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ سال قدمت دارد و ارتفاع آن چیزی در حدود ۵۴ متر است.

به خاطر داشته باشید که بهترین زمان سر زدن به آبشار دودوزن، بهار و تابستان است. در زمستان و پاییز، هوای این منطقه بسیار سرد می‌شود و حتی ممکن است که آبِ آبشار نیز یخ بزند! به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم که سر زدن و آبتنی در این آبشار را به فصل‌های گرم سال موکول کنید.

مسیر دسترسی به آبشار دودوزن: استان گیلان، ۲۴ کیلومتری شفت، منطقه ییلاقی سیاهمزگی

بخوانید از: آبشارهای مازندران

آبشار لاس پشت؛ از بکرترین آبشارهای گیلان

این آبشار به دلیل قرار گرفتن در طبیعتی بکر و سرسبز، به عنوان یکی از نقاط پرطرفدار در گیلان و شفت شناخته می‌شود. بد نیست که بدانید در زبان محلی این منطقه، لاس به معنای «صخره و سنگ» و واژه پشت هم به معنای «زیر» است. در حقیقت لاس پشت به معنای زیر صخره و یا زیر سنگ است که به نوعی به این آبشار که از دیواره‌ای کوهستانی جاری می‌شود، اشاره می‌کند.

دسترسی به آبشار لاس پشت از مسیر روستای لپوندان امکان پذیر خواهد بود. با این حال نباید فراموش کرد که رسیدن به این آبشار به دلیل وجود بافت کوهستانی و گیاهان انبوه و خاردار، ممکن است کمی سخت و دشوار باشد.

مسیر دسترسی به آبشار لاس پشت: جاده سراوان-فومن، شفت، روستای لپوندان

آبشار کلشتر و خزه‌ای گیلان

آبشار ۲۰ متری کلشتر یکی از زیباترین آبشارهای گیلان در رودبار است که از میان صخره‌ای خزه‌ای جاری شده و به حوضچه‌های کوچک پایین دست منتهی می‌گردد. آبشاری که درختان سرو، کاج و زیتون اطرافش و آب و هوای مطبوعش آن را به یکی از نقاط محبوب در میان گردشگران تبدیل کرده است. دسترسی به این آبشار از روستای کلشتر با نیم ساعت پیاده‌روی میسر خواهد شد. پیاده‌روی در شیب های تند که ممکن است برای کودکان و افراد مبتلا به محدودیت‌های حرکتی سخت و دشوار باشد.

ارتفاع آبشار کلشتر ۲۱ متر است و امکان شنا کردن و آبتنی در حوضچه‌های پایین آن با رعایت نکات ایمنی امکان پذیر است.

مسیر دسترسی به آبشار کلشتر: رودبار، روستای کلشتر

جهت مشاهده و اجاره کلبه چوبی کلیک کنید

آبشار لونک، بهشتی در دل طبیعت گیلان

جریان آب خروشانی را تصور کنید که از میان درختان تنومند انجیر و راش می‌گذرد و در مسیر پر پیچ و خمش، از سنگ‌ها و صخره‌های پلکانی جاری می‌شود. آبشاری با آب و هوای مطبوع و طبیعت سرسبز و دیدنی که به دلیل نزدیکی‌اش به جاده، مقصد خوبی برای گشت و گذار چند ساعته است. برخلاف دیگر آبشارهای گیلان، آبشار لونک به پیاده‌روی و جنگل نوردی طولانی مدت احتیاج ندارد و دسترسی به آن از طریق جاده دیلمان به سیاهکل امکان پذیر خواهد شد.

در اطراف آبشار هم امکاناتی مانند کافه‌، رستوران و سرویس بهداشتی وجود دارد و مسافران می‌توانند علاوه بر طبیعت‌گردی، در این منطقه ساعاتی استراحت کنند.

مسیر دسترسی به آبشار لونک: استان گیلان، دیلمان، ۲۲ کیلومتری جنوب سیاهکل

آبشار سیاه تاش، جنگل‌نوردی در جوار آبشار گیلان

آبشار سیاه تاش از آن دسته از دیدنی‌های استان گیلان است که پاتوق طبیعت گردان و کوهنوردان شناخته می‌شود. آبشاری با ۵۰ متر ارتفاع که از ارتفاعات املش جاری می‌شود و شکوه و عظمتش همه را انگشت به دهان می‌کند. برای رسیدن به این آبشار باید مسیری ۲ کیلومتری را در دل جنگل پیاده‌روی کنید! این آبشار در فصل بهار و تابستان بسیار پرآب است و به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که سر زدن به آن را بخصوص در این دو فصل تجربه کنید!

مسیر دسترسی به آبشار سیاه تاش: استان گیلان، ۲۰ کیلومتری مرکز املش، بخش رانکوه

بخوانید از: جاهای دیدنی مازندران

آبشار میلاش، جریان پرخروش آب از میان درختان فندق

بدون شک آبشار میلاش یکی از متفوات‌ترین آبشارهای گیلان است! جریان آبی نه چندان خروشان که در ارتفاع ۲۵ متری از صخره‌های عظیم، بلند و لایه لایه جاری می‌شود. آبشار میلاش در دل جنگل‌هایی از درختان بلوط قرار گرفته و طبیعت اطرافش سحرانگیز و جذاب است. در کنار آبشار هم می‌توانید صدای آب، بازی باد در میان شاخ و برگ درختان و صدای پرنده‌های بومی را به وضوح بشنوید و از این همه زیبایی شگفت زده شوید!

اگر قصد دارید ساعات زیادی در اطراف آبشار میلاش بمانید، حتما تجهیزات و لباس گرم به همراه داشته باشید چرا که آب و هوای این منطقه تا حدودی خنک و سرد است. برای رسیدن به این آبشار باید ابتدا خود را به روستای زیبای میلاش برسانید و سپس حدود ۲۰ دقیقه پیاده‌روی کنید.

مسیر دسترسی به آبشار میلاش: استان گیلان، شهرستان رودسر، بخش رحیم آباد، محدوده سفیدآب، روستای میلاش

کلام آخر، تماشای زیباترین آبشارهای گیلان در سفر به شمال

آبشارهای گیلان، منحصر به فرد، دیدنی و جذاب هستند. هر یک از آنها در میان طبیعتی بکر واقع شده‌اند و حال و هوای خاصی دارند. اگر تصمیم دارید که در روزهای گرم تابستانی از طبیعت خنک شمال لذت ببرید، در میان برنامه‌های جورواجورتان سر زدن به آبشارهای گیلان را فراموش نکنید!

تا یادمان نرفته است بگوییم که اگر مسافر گیلان هستید و می‌خواهید این آخر هفته به این استان سفر نمایید، می‌توانید از سایت شب برای رزرو خانه، ویلا، بوم گردی و اقامتگاه کمک بگیرید.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب