0 تا 100 زیباترین آبشارهای مازندران

0

اطراق در کنار آبشاری خروشان، شنیدن صدای جریان آب و استراحت در میان طبیعتی سرسبز، برای بیشتر افراد جذاب و خواستنی است. مخصوصا اگر این تصور در شمالِ خودمان و منطقه مازندران به واقعیت تبدیل شود. خوشبختانه در این استان آبشارهای زیبا و پرشکوهی وجود دارند که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کنند. در این مطلب به معرفی برخی از زیباترین آبشارهای مازندران خواهیم پرداخت.

جهت اجاره ویلا شمال کشور کلیک کنید

آبشار آب پری؛ از معروفترین آبشارهای مازندران

آبشارهای مازندران

آبشار آب پری از جمله منحصر به فردترین آبشارهای مازندران است. آبشاری که در میان درختان سر به فلک کشیده افرا و بلوط جاری می‌شود، از سنگ‌های کوچک و بزرگ عبور می‌کند و در نهایت در چشمه‌های کوچک پایین دست، سفر خود را به انتها می‌رساند. این آبشار در فاصله پنج کیلومتری شهرستان نور واقع شده و به دلیل زیبایی شفگت انگیزش، یکی از مناطق پرطرفدار در میان گردشگران به حساب می‌آید.

آبشار آب پری جزو بلندترین آبشارهای مازندران است و آب زلال و شفافی دارد. در اطراف این آبشار هم امکانات رفاهی متعددی مثل نمازخانه، پارکینگ و سرویس بهداشتی تعبیه شده است تا گردشگران بتوانند علاوه بر طبیعت‌گردی، کمی هم به استراحت بپردازند.

آدرس آبشار آب پری: مازندران، شهر محمودآباد، جاده بلده – رویان

آبشار هریجان

آبشار هریجان بدون شک یکی از جاذبه‌های شگفت انگیز استان مازندران به حساب می‌آید. آبشاری مرتفع و بلند که از بالاترین نقطه کوه جاری می‌شود و آنقدر پر آب و خروشان است که از بخش‌های پایین دست کوه به چشم می‌آید. این آبشار در منطقه کلاردشت و در غرب روستای زیبا و باصفای هریجان قرار گرفته و چیزی حدود ۸۰ متر ارتفاع دارد. جالب است که بدانید در اطراف آبشار هریجان گونه‌های جانوری و دشت‌ها، مزارع و درختان متنوعی قرار گرفته‌اند که از آب این آبشار سیراب می‌شوند.

آدرس آبشار هریحان: مازندران، چالوس، بخش کلاردشت، روستای هریجان

آبشار اکاپل

یکی دیگر از محبوب‌ترین و زیباترین آبشارهای مازندران، آبشار اکاپل است که از دل کوه و لابه‌لای گیاهان به سمت پایین سرازیر می‌شود و منظره‌ای چشم‌نواز و دیدنی را پدید آورده است. آبشار اکاپل به دلیل بارش‌های فصلی، در نیمه اول سال آبِ فراوانی دارد و با آبیاری مناطق اطرافش، سرسبزی خاصی را به ارمغان می‌آورد. با این حال بخش‌هایی از آب آبشار در زمستان یخ می‌زند و تصاویر جذابی را پدید می‌آورد که تماشا کردنش را به تمام طبیعت دوستان پیشنهاد می‌کنیم.

ارتفاع آبشار اکاپل ۲۰ متر است و از میان جنگل‌های کوهستانی کلاردشت می‌گذرد.

آدرس آبشار اکاپل: مازندران، کلاردشت، جنگل کوهستانی سردی چال

بخوانید از: جاهای دیدنی شمال

آبشار میج، یکی از دنج‌ترین آبشارهای مازندران

در حوالی روستای خوش آب و هوای میج، آبشاری از میان ارتفاعات سرچشمه می‌گیرد که آن را با نام  «آبشار میج» و «آبشار ده قلو» نیز می‌شناسند. آبشاری که از صخره‌های نسبتا مرتفع و پلکانی میگذرد و در نهایت به چند شاخه تقسیم شده و در حوضچه‌ها و رودخانه‌های پایین دست جاری می‌شود. منظره منحصر به فرد این آبشار و آب و هوای بکر این منطقه باعث شده است تا بسیاری آن را یکی از زیباترین آبشارهای مازندران معرفی نمایند.

آدرس آبشار میج: مازندران، رامسر، روستای میج

جهت اجاره ویلا رامسر کلیک کنید

آبشار اوبن

آبشار اوبن را با نام آبشار خزه‌ای مازندران نیز معرفی می‌کنند. آبشاری که در ارتفاع ۱۷۰۰ متری از سطح زمین واقع شده و از صخره‌ها و سنگ‌های کوچک و بزرگ جاری می‌شود. دیوارهای این آبشار به دلیل جریان مداوم آب، از خزه پوشیده شده است و در تمام فصل‌های سال با ظاهری سرسبز و متفاوت به چشم می‌آید. آبشار اوبن آب خود را از چشمه‌های بالا دست تامین می‌کند و در نهایت به حوضچه‌های کوچکی در ارتفاعات پایین جاری می‌شود.

طبیعت بکر و ناب و پوشش جانوری منحصربه‌فرد در اطراف این پدیده طبیعی، آبشار اوبن را به یکی از دیدنی‌ترین و زیباترین آبشارهای مازندران تبدیل کرده است.

آدرس آبشار اوبن: مازندران، ۶۵ کیلومتری ساری

آبشار صفارود

اغراق نیست اگر بگوییم که یکی از متفاوت‌ترین آبشارهای مازندران، آبشار صفارود است که از منطقه‌ای با بافت روستایی جاری می‌شود. این آبشار در روستای جواهرده واقع شده و به دلیل نزدیکی‌اش به خانه‌های کاهگلی روستا، منظره‌ای بکر و دیدنی را پدید آورده است. آبشار صفارود به طور دقیق در دامنه کوه سماموس قرار گرفته و پس از گذشتن از کوه‌ها و روستاهای متعددی همچون روستای جواهرده، به دریای خزر جاری می‌شود.

آدرس آبشار صفارود: مازندران، رامسر، روستای جواهرده

آبشار آب مراد لاسم

برای تمام دوستداران آبشارهای صخره‌ای و کوهستانی، آبشار آب مراد لاسم یک فرصت جذاب برای بازدید و گردشگری است. آبشاری که خود از ۱۳ آبشار کوچک و بزرگ دیگر تشکیل شده و از قله کوه به پایین دست جاری می‌شود. بد نیست که بدانید در روزگاران قدیم، اشرافیان و ثروتمندان قاجار از طبیعت اطراف این آبشار برای استراحت و پیک نیک شاهانه خود استفاده می‌کردند. آبشار آب مراد لایم از جمله دیدنی‌ترین آبشارهای مازندران است که در فصل بهار و تابستان با انبوهی از گردشگران به چشم می‌آید.

آدرس آبشار آب مراد لاسم: مازندران، آمل، روستای لاسم

بخوانید از: جاهای دیدنی رامسر

آبشار شاهاندشت، بلندترین آبشار مازندران

از دیگر آبشارهای مازندران می‌توان به آبشار شاهاندشت اشاره کرد که در روستایی به همین نام واقع شده است. این آبشار ۱۸۰ متر ارتفاع دارد و دومین آبشار بلند ایران و بلندترین آبشار استان مازندران شناخته می‌شود. سرچشمه گرفتن آبشار از میانه کوه و دره‌ای مرتفع و جاری شدن آن از میان درختان سرسبز، این پدیده طبیعی را به یکی از حیرت انگیزترین جاذبه‌های مازندران تبدیل کرده است.

آدرس آبشار شاهاندشت: مازندران، ۶۵ کیلومتری شهر آمل

آبشار دارنو

منطقه‌ای بکر و دست نخورده در نوشهر مازندران وجود دارد که در آن تا چشم کار می‌کند، گونه‌های بکر گیاهی و جانوری دیده می‌شوند. در ارتفاع ۲۵ متری این منطقه و در میان جنگل‌های انبوه و سرسبز، آبشاری جاری شده است که آن را با نام آبشار دارنو معرفی می‌کنند. آبشاری که از ترکیب هفت آبشار کوچک و بزرگ دیگر بوجود آمده و در نهایت در حوضچه‌ای بزرگ و پهناور خاتمه می‌یابد.

مسیر دسترسی به آبشار دارنو سخت است و به یک پیاده‌روی جانانه احتیاج دارد، با این حال زیبایی و طبیعت بکر این منطقه به طی کردن مسیر دشوارش می‌ارزد.

آدرس آبشار دارنو: مازندران، جنگل‌های هیرکانی نوشهر

آبشار چلندر

آبشار چلندر یک آبشار فصلی نسبتا کوچک است که بین دو شهر نوشهر و نور قرار گرفته و با ملایمت از میان ارتفاعات جاری می‌شود. این آبشار در بهار و پاییز جان تازه‌ای به خود می‌گیرد و حوضچه‌ پایین دست خود را پر آب می‌کند. آب زلال و شفاف این آبشار و حوضچه‌اش بسیاری از گردشگران را به شنا و یک آبتنی هیجان انگیز وسوسه می‌نماید. طبیعت بکر این منطقه هم آنقدر زیباست که اگر کسی حوصله شنا کردن نداشته باشد، می‌تواند خود را با تماشای درختان و عکاسی از آنها سرگرم کند.

آدرس آبشار چلندر: مازندران، ۱۸ کیلومتری جاده نوشهر به نور، جنوب شرقی روستای چلندر

آبشار زانوس؛ مرموز در مازندران

دوست دارید با یکی از مرموزترین و هیجان انگیزترین آبشارهای مازندران آشنا شوید؟ پیشنهاد ما به شما آبشار زانوس است! این آبشار بیش از ۴۰ متر ارتفاع دارد و بدون شک یکی از دیدنی‌ترین آبشارهای مازندران شناخته می‌شود. بد نیست که بدانید این جاذبه طبیعی پیشینه تاریخی هم داشته و در گذشته محلی برای اطراق و استراحت ناصرالدین شاه به حساب می‌آمده است. زیبایی آبشار زانوس به حدی بود که به دستور این پادشاه قاجار، کمال‌الملک نقاشی از آن را ترسیم و به وی هدیه کرد. البته که این نقاشی در حال حاضر در کاخ موزه گلستان نگهداری می‌شود.

آدرس آبشار زانوس: مازندران، روستای زانوس نوشهر

آبشار درازکش

پیش از هرچیز به شما بگوییم که رسیدن به آبشار زیبا و بکر درازکش، به یک پیاده‌روی جانانه احتیاج دارد! پس اگر حوصله راه رفتن و جنگل‌نوردی ندارید، از همین حالا دور این آبشار را خط بکشید. آبشار درازکش با ارتفاع ۷ متر در دل ارتفاعات و جنگل های کوهستانی روستای درازکش قرار گرفته و یکی از دیدنی‌ترین آبشارهای مازندران شناخته می‌شود. در پایین دست آبشار، حوضچه‌ای نسبتا عمیق وجود دارد که آب آن همیشه خدا خنک و زلال است. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم بعد از رسیدن به آبشار درازکش حتما با آب شفاف و پاکش دست و رویی بشویید و وجودتان را سرشار از انرژی کنید.

بد نیست که بدانید پرآب‌ترین زمان آبشار دراز کش، فصل بهار است که با آب شدن برف‌های ارتفاعات، جریان آن شدت بیشتری می‌گیرد.

آدرس آبشار درازکش: مازندران، بابل، روستای درازکش

جهت مشاوره و اجاره ویلا ماسال کلیک کنید

آبشار گزو

به شما قول می‌دهیم که با دیدن آبشار گزو، به یاد عکس‌ها و تصاویری بیفتید که نظیرش فقط در صفحات مجازی به اشتراک گذاشته می‌شود. آبشار گزو از آن دسته جاذبه‌های طبیعی است که تماشایش را به هر طبیعت‌دوستی پیشنهاد می‌کنیم. یکی از بلندترین آبشارهای مازندران و البته شهرستان سوادکوه که از دل صخره‌های جنگل لفور جاری می‌شود و به حوضچه‌ای در پایین دست می‌ریزد.

آبشار گزو از دو آبشار ۵ متری و ۴۳ متری تشکیل شده است و بیشتر از هرچیز با صخره‌های سرسبز و خزه‌ای به چشم می‌آید. فراموش نکنید که مسیر دسترسی به این آبشار تا حد زیادی ناهموار است و طی کردنش به همراه داشتن وسایل ضروری و مهمی از جمله کفش کوهنوردی، کلاه، ضدآفتاب، لباس مناسب، کوله، خوراکی، آب و مواردی نظیر این احتیاج دارد.

آدرس آبشار گزو: مازندران، شهرستان سوادکوه، ۲۵ کیلومتری شهر زیرآب، جنگل لفور

آبشار آلامل

آبشار آلامل از آن دسته آبشارهایی است که فاصله کمی تا تهران دارد و برخلاف دیگر آبشارهای مازندران، با یک رانندگی نسبتا کوتاه قابل دسترسی خواهد بود. این آبشار با ارتفاع ۱۰۰ متر در دامنه‌های شمالی دماوند دیده می‌شود و به دلیل طبیعت زیبا و چشم نوازش یکی از نقاط مورد علاقه گردشگران به حساب می‌آید.

آدرس آبشار آلامل: مازندران، ساری، دامنه‌های شمالی دماوند

جهت مشاهده و اجاره ویلا ساری کلیک کنید

آبشار اسپه او

آبشار اسپه او با داشتن مسیر پلکانی، جلوه متفاوتی نسبت به دیگر آبشارهای مازندران دارد. البته که به جز ظاهر پلکانی آن، ویژگی‌های جذاب دیگری هم درباره آبشار اسپه او دیده می‌شود. مثلا در گوشه و کنار آن حوضچه‌های آهکی می‌بینید که در ۷ طبقه و در طول زمان تشکیل شده‌اند. یا خزه‌هایی که از گوشه و کنار سنگ‌ها و صخره‌ها روییده‌اند و ظاهری جذاب و منحصربه‌فرد به این پدیده طبیعی بخشیده‌اند.

آب آبشار اسپه او از چشمه‌ای در کوه سیاخانی جاری می‌شود. در قسمت بالا دست این آبشار یک حوضچه پر از آب هم برای آبتنی وجود دارد که البته شنا کردن در آن مستلزم رعایت نکات ایمنی است. بد نیست که بدانید مسیری که برای رسیدن به آبشار طی می‌کنید از کنار رودخانه می‌گذرد.

آدرس آبشار اسپه او: مازندران، ۳۰ کیلومتری بهشهر، روستای پاسند، منطقه هزار جریب نکا

آبشار پلنگ دره

در دل جنگل پلنگ دره، آبشاری با ارتفاع هشت متر قرار گرفته است که بسیاری آن را یکی از بکرترین آبشارهای مازندران معرفی می‌کنند. جریان آبی خروشان که از رودخانه‌ای در بالا دست سرچشمه می‌گیرد و با فشار بر حوضچه‌ای سنگی ریخته می‌شود. بسیاری از مسافران و گردشگران از آب حوضچه پایین دست آبشار پلنگ دره برای آبتنی استفاده می‌کنند و در گرمای تابستان، خنکای آن را در وجودشان جاری می‌نمایند.

آدرس آبشار پلنگ دره: مازندران، سوادکوه، شیرگاه، جنگل پلنگ دره

آبشار سنگ بن چشمه

آب و هوای پاک و تمیز، طبیعت بکر و مناظر شگفت انگیز از درختان و کوهستان، تنها بخشی از زیبایی‌های آبشار سنگ بن چشمه به حساب می‌آیند. آبشاری که در دل جنگل و در نزدیکی روستای «عسل محله» واقع شده و بدون شک به بهشتی روی زمین شبیه است. این آبشار از میان درختان توسکا، افرا و بلوط جاری می‌شود و در نهایت به رودخانه‌ها و چشمه‌های پایین دست می‌ریزد.

البته که دسترسی به این آبشار مانند دیگر آبشارهای مازندران به یک پیاده‌روی نیم ساعته احتیاج دارد! با این حال این مسیر آنقدر زیباست که خود به تنهایی یک ماجراجویی و طبیعت‌گردی منحصر به فرد به حساب می‌آید. این منطقه بکر و چشم‌نواز تابستان‌هایی مطبوع و زمستان‌هایی نسبتا سرد دارد و بهترین زمان سر زدن به آن، بهار و تابستان است.

آدرس آبشار سنگ بن چشمه:  مازندران، جنوب غرب تنکابن، جاده دو هزار، روستای عسل محله

آبشار سنگ نو

آبشار سنگ نو از به هم پیوستن ۴ آبشار دیدنی و بکر تشکیل شده و از فاصله ۱۲ متری روی سنگی که به صورت حوضچه درآمده است، جاری می‌شود. این آبشار در اعماق جنگلی از درختان بلوط، ممرز و سرخس‌ قرار دارد و دسترسی به آن با یک پیاده‌روی دو تا سه ساعته امکان پذیر است. البته که به شما قول می‌دهیم با دیدن مناظر زیبا و خیره‌کننده در طی این مسیر، اصلا احساس خستگی نخواهید کرد.

جالب است که بدانید به‌ دلیل فشار آب این آبشار، یک حوض بزرگ سنگی در انتهای آن ایجاد شده که از جانب مردم محلی با نام سنگ نور معرفی می‌شود.

آدرس آبشار سنگ نو: مازندران، شهرستان بهشهر، چهارراه فراش محله به سمت آبشار

جهت مشاهده و اجاره کلبه کلیک کنید

آبشار سواسره

این آبشار معروف در منطقه نور و  در نزدیکی روستای بلده قرار گرفته است. ارتفاع ۱۰۰ متری آبشار، جوش و خروشی هیجان‌انگیز در اطراف آن ایجاد می‌کند. طبیعی است که با این همه ارتفاع می‌توانید از بالای آبشار بلده مناظر اطراف را کاملا نظاره‌گر باشید. صدای آبشار در ترکیب با آهنگ پرندگان مختلف و خنکای هوا تجربه‌ای آرامش‌بخش را در این سفر نصیب شما خواهد کرد. برای دسترسی به این آبشار، باید از طریق شهرستان نور به بلده و سپس سواسره بروید. در فاصله ۵۳ کیلومتری جاده هراز و ۵۵ کیلومتری جاده چال متر به آبشار سواسره خواهید رسید.

سواسره به معنی «نسیم صبحگاهی» است و علت نامگذاری این آبشار به سواسره به‌علت موقعیت جغرافیایی آن و واقع شدن در منطقه کوهستانی و در روستای سواسره است. جالب است بدانید که روستای بلده در نزدیکی شهر یوش، زادگاه نیما یوشیج قرار دارد. برای اقامت در اطراف این آبشار نیز می‌توانید از محلی‌های روستا خانه‌های چوبی کرایه کرده و اقامتی به یادماندنی را تجربه کنید.

آدرس آبشار سواسره: مازندران، شهرستان نور، روستای بلده

بهترین زمان بازدید از آبشارهای مازندران

آبشارهای مازندران در هر فصلی از سال دیدنی و جذاب هستند. با این حال به دلیل قرار گرفتن اغلب این آبشارها در مناطق مرتفع و کوهستانی، به شما پیشنهاد می‌کنیم که بهار و اوایل تابستان را برای سر زدن به آنها انتخاب کنید و از هوای خنکی که در آنها جریان دارد، نهایت لذت را ببرید.

سخن آخر، بازدید از زیباترین آبشارهای مازندران

سر زدن به آبشارها و لذت بردن از طبیعت اطراف آن تجربه‌ای خاص و شگفت انگیز است، به ویژه اگر این تجربه در کشور خودمان و در آبشارهای مازندران بدست بیاید. خوشبختانه این استان از نظر داشتن آبشارها، منابع آبی و طبیعت بکر، ظرفیت بالایی دارد و به همین دلیل همیشه یکی از قطب‌های گردشگری مهم ایران شناخته می‌شود. اگر دوست دراید که راهی مازندران شوید و به آبشارهای دیدنی‌اش سر بزنید، می‌توانید از وبسایت شب برای پیدا کردن اقامتگاه، خانه و ویلا کمک بگیرید.

تنها کافی است تا با مراجعه به وبسایت شب، با توجه به بودجه و نیازتان از جمله تعداد نفرات، نوع اتاق، تعداد شب‍های اقامت و دیگر موارد، سکونتگاه مورد نظر خود را انتخاب نمایید و با خیالی مطمئن و آسوده سفر خود را شروع کنید.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب