معرفی 7 تا از بهترین دیزی سراهای تهران

0

اغلب غذاهای ایرانی، خوش عطر و طعم و خوشمزه هستند و نه فقط در کشور خودمان که در سراسر دنیا هم طرفداران بسیاری دارند! حساب دیزی اما از بقیه غذاها جداست! این خوراک خوش عطر و رنگ از قدیم پای ثابت سفره‌ ایرانی‌ها بوده و آخر هفته‌ها، تمام اهالی خانه را به دور خود جمع می‌کرده است. شهرت و محبوبیت این غذای ساده ما را بر آن داشت تا با شما از بهترین دیزی سراهای تهران و بهترین آبگوشت در تهران صحبت کنیم و بعضی از گزینه‌های هیجان انگیز پایتخت در این زمینه را معرفی نماییم.

چرا در تهران دیزی بخوریم؟ ( تاریخچه آبگوشت )

تا به حال با خودتان فکر کرده‌اید که چرا دیزی، غذای به این سادگی که در مجموع با چند قلم مواد اولیه قابل دسترس پخته می‌شود، انقدر محبوب و پرطرفدار است؟ راستش را بخواهید ما خودمان هم بعد از کلی تحقیق و بررسی، به طور دقیق متوجه نشدیم که چرا آبگوشت در میان دیگر غذاهای ایرانی تا این حد طرفدار دارد! اما احتمال می‌دهیم که دلیل این ارادت جمعی وطنی، در تاریخ و گذشته این غذا خلاصه شده باشد. جاهای دیدنی تهران که بی‌شمار است اما دیزی خوردن در دل تاریخ معاصر ایران مزه‌ی دیگری دارد!

بد نیست که بدانید مورخان حضور دقیق آبگوشت در میان ایرانیان را به حدود قرن ۸ هجری نسبت می‌دهند! البته در آن زمان این غذا با اسامی «نخودآب» یا «یخنی» بین مردم نامیده میشد و هنوز چیزی به شکل دیزی متداول نبود. با این حال گذشت زمان و یکجا نشینی مردم باعث شد تا کم‌کم مواد خوراکی دیگری به این غذا اضافه شود. گوشت، دنبه گوسفند، پیاز، سیب زمینی، گوجه فرنگی یا رب و لوبیا از جمله ترکیباتی بودند که در دسته مواد اصلی آبگوشت یا دیزی قرار گرفتند.

بعدها کوبیدن مواد باقیمانده آبگوشت و میل کردن آن با چاشنی‌هایی مثل ترشی، پیاز و سبزی خوردن، به سنت پرطرفداری تبدیل شد که هنوز هم در اغلب دیزی سراهای تهران و ایران قابل مشاهده است. امروز این غذای سنتی آنقدر پرطرفدار و محبوب شده است که در شهرهای مختلف، رستوران‌هایی به‌صورت تخصصی به طبخ و آماده کردن آن مشغول هستند. پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه با ما همراه باشید و با بعضی از بهترین دیزی سراهای تهران آشنا شوید.

دیزی سرای ایرانشهر، یکی از بهترین دیزی سراهای تهران

قطعا یکی از بهترین دیزی سراهای تهران، دیزی سرای ایرانشهر است! کافی است تا برای اثبات این ادعا یک روز ظهر در حوالی آن پرسه بزنید و با دیدن صف‌های طولانی مشتریان گرسنه، حیرت‌زده شوید! طولانی بودن صف انتظار علاقه‌مندان آبگوشت دیزی سرای ایرانشهر کار را به جایی رسانده که مسئولان این رستوران در مقابل درب این مجموعه چندین صندلی چیده‌اند تا مبادا مشتریان از ایستادن طولانی مدت خسته شوند!

اولین نقطه قوت دیزی سرای ایرانشهر، طبخ آبگوشت‌های جا افتاده و خوشمزه‌ایست که تا مدتها مزه‌اشان را زیر زبانتان حس خواهید کرد. مخصوصا دیزی سنگی که به گفته اغلب مشتریان این مجموعه، نظیر ندارد و عطر و طعمش مدهوشتان می‌کند. در کنار کیفیت بالای غذا، محیط سنتی و قدیمی این دیزی سرا باعث شده است تا مشتریان در فضایی دنج و دوست داشتنی و حتی شبیه به خانه‌هایشان، کنار یکدیگر بنشینند و دلی از عزا در آورند. دیوارهای این رستوران با نقاشی‌های شاهنامه و هزار‌ و‌ یک شب، سقف کوتاه و تزئینات و قاب‌های سنتی، بیشتر از هر چیز دیگری شما را به یاد تهران قدیم می‌اندازند.

نکته هیجان انگیز دیگر این است که در کنار آبگوشت خوشمزه این دیزی سرا، مخلفات هیجان انگیز و متنوعی مثل انواع ترشی‌، سالاد شیرازی، دوغ، سبزی و نان تازه سرو می‌شوند.

آدرس دیزی سرای ایرانشهر: تهران، خیابان ایرانشهر، خیابان کلانتری، پلاک ۵۲

تلفن دیزی سرای ایرانشهر: ۰۲۱۸۸۸۱۰۰۰۸

برای مشاهده و اجاره روزانه خانه در تهران کلیک کنید

دیزی سرای طرشت؛ چشیدن آبگوشت خوشمزه در قهوه‌خانه‌ای دنج

اگر در دسته علاقه‌مندان تماشای فیلم‌ و سریال‌های قدیمی قرار دارید، حتما می‌دانید که در بسیاری از فیلم فارسی‌های گذشته، خوردن آبگوشت و درست کردن دیزی و تیلیت، یکی از صحنه‌های مفرح و جذاب به شمار می‌رفت. آن هم وقتی که قهرمان اصلی فیلم، سر سفره کوچکش می‌نشست و با کوبیدن گوشت و سیب زمینی، آواز می‌خواند و خوشحالی می‌کرد! دیزی سرای طرشت هم تقریبا چنین حال و هوایی دارد و در بدو ورود شما را به یاد فضاهای نوستالژیک و باصفای قدیم می‌اندازد. البته که دلیل آن هم به صاحب خوش ذوقش یعنی «آقا ناصر» برمی‌گردد!

آقا ناصر از علاقه‌مندان فیلم‌های قدیمی است و اصلا به همین دلیل در و دیوار دیزی سرایش را با عکس‌های بازیگران قدیم و تهران گذشته پر کرده است. اگر هنوز هم دلتنگ تهران قدیم با سفره‌خانه‌ها و قهوه‌خانه‌های دنج و دلنشین آن هستید؛ در طرشت یکی از بهترین دیزی سراهای تهران را می‌یابید که مکانی برای رفع دلتنگی شماست. ضمن آنکه دیزی‌ این مجموعه خوش عطر و طعم است و شما را حسابی سرحال می‌آورد.

آدرس دیزی سرای طرشت: ضلع شمالی میدان آزادی، محمد علی جناح، بلوار شهید صالحی، خیابان طرشت شمالی، انتهای کوچه اکبری، جنب حسینیه بزرگ، پلاک ۲۹

تلفن: ۰۲۱۶۶۰۲۵۵۲۹

رستوران تیلیت، خوردن آبگوشت در فضایی مدرن

دیزی سرای تیلیت فضای رستوران را به شکلی امروزی و جدید طراحی کرده اما خوشمزه‌ترین دیزی را در ظرف‌های سفالی سرو می‌کند. از آنجا که تخصص این رستوران فقط دیزی است؛ پس خلاقیت خود را در منویش نشان داده و انواع متفاوت دیزی را سرو می‌کند. دیزی کره‌ای، دیزی مغز و زبان، دیزی کشک، دیزی قجری، دیزی سماق، دیزی سیر، دیزی زیره، دیزی آجیل، دیزی بزباش، دیزی فلفلی، دیزی زعفرانی، دیزی حرفه‌ای و دیزی بدون چربیاز جمله گزینه‌های متنوع و متفاوت این مجموعه هستند.

اما شاید جالب‌ترین نکته در این دیزی سرا، طبخ دیزی گیاه‌خواران است که با سویا طبخ می‌شود و گزینه مناسبی برای تمام افراد گیاه‌خوار به حساب می‌آید. با این حال فراموش نکنید که اگر گیاه‌خوار هستید و می‌خواهید به دیزی سرای تیلیت بروید، باید از روز قبل سفارش دهید.

آدرس دیزی سرای تیلیت: خیابان سعدی شمالی، روبروی خیابان منوچهری، کوچه مصباح، پلاک ۱۹۴

تلفن: ۰۲۱۳۳۹۸۴۶۸۴

بخوانید از: معرفی بهترین رستوران های تهران

رستوران دیزی بار تهران، منوی متنوع از انواع آبگوشت

رستوران دیزی بار ملاصدرا یکی دیگر از بهترین دیزی سراهای تهران است که معماری و دکوراسیون مدرنی دارد و علاوه بر دیزی، غذاهای سنتی دیگری مانند کوفته تبریزی، کشک بادمجان، انواع دلمه و میرزاقاسمی را بهترین کیفیت طبخ می‌کند. این مجموعه مانند رستوران تیلیت منوی متنوعی را برای علاقه‌مندان در نظر گرفته است. دیزی کم چرب، دیزی سنتی، دیزی گردن، دیزی قلم، دیزی هندی از جمله گزینه‌های پیش رو هستند که هر یک به سبک جالب و متفاوتی آماده می‌شوند. خبر جذاب دیگر اینکه در این رستوران سرو چای و قلیان هم وجود دارد و می‌توان بعد از یک آبگوشت خوشمزه، با یک چای لب دوز و لب سوز گلو را تازه کرد.

آدرس دیزی بار: میدان ونک، خیابان ملاصدرا، بعد از شیخ بهایی، روبروی بیمارستان بقیه الله، رستوران دیزی بار

تلفن: ۰۲۱۸۸۰۶۴۳۹۹

 

دیزی بار آتیش؛ چشیدن آبگوشت لذیذ در شمیران تهران

برای اهالی مناطق شمالی تهران، دیزی بار آتیش یکی از پاتوق‌های جذاب و هیجان انگیز برای صرف آبگوشتی خوشمزه است. دکوراسیون این مجموعه که با یک گاری قدیمی و زیبا و ظرف‌های سفالی نوستالژیک دیده می‌شود، هر رهگذری را به امتحان کردن غذاهایش وسوسه می‌کند. البته که طعم خوب غذا و کیفیت بالای دیزی‌های این مجموعه هیچ مشتری را ناراضی به خانه نمی‌فرستد.

در دیزی بار آتیش پرسنل بسیار مودب هستند و سرویس دهی به موقعی را ارائه می‌دهند. شما در این فضای دنج و دلنشین علاوه بر آبگوشت خوش عطر و طعم، با انواع ترشی، دوغ، سالاد، سبزی و خلاصه هر چه که بخواهید پذیرایی می‌شوید.

آدرس دیزی بار آتیش: تهران، پل تجريش، خیابان امير ابراهيم دربندى (مقصود بيک سابق)، روبروى خروجی پاركينگ همت، پلاک ۸۲

تلفن: ۰۲۱۲۲۷۲۵۹۵۷

دیزی لند؛ فضای دنج و دوست داشتنی در تهران

در محدوده خیابان شریعتی یک رستوران وجود دارد که دیزی از غذاهای خوشمزه و به یاد ماندنی آن محسوب می‌شود. فضای این رستوران را به شکلی قدیمی و سنتی طراحی کرده‌اند. به همین دلیل به شما قول می‌دهیم که شما حتما عاشق نمای آجری آن می‌شوید که با کاشی‌کاری‌های آبی و صندلی‌های چوبی قدیمی تزئین شده است.

در این دیزی سرا، دو نوع دیزی تشریفاتی و معمولی طبخ می‌گردد که با انواع مخلفات خوشمزه مثل ماست محلی، نان تازه، ترشی و دوغ سرو می‌شود. البته اگر بخواهید غذاهای دیگری هم مثل انواع کباب‌، کشک بادمجان و کوفته تبریزی در منوی آن وجود دارد. با این حال محبوبیت اصلی دیزی لند به خاطر دیزی‌هایش است.

آدرس دیزی لند: خیابان شریعتی، ظفر، خیابان گوی آبادی، خیابان راجیان، پلاک ۱۷، رستوران دیزی لند

تلفن: ۰۲۱۲۲۲۵۷۵۷۱

برای مشاهده و اجاره ویلا شمال کلیک کنید

مستر دیزی، شلوغ و پرطرفدار

شاید برایتان عجیب و تعجب آور باشد اما مستر دیزی، یک جور دیزی سرای فست فود است! چرا که فضای رستوران هیچ شباهتی به رستوران‌های سنتی ندارد و دیزی‌ها هم در زمان بسیار کوتاهی روی میزتان قرار می‌گیرند. البته برعکس ظاهر مدرن مستر دیزی، در اینجا همه جور آبگوشتی سرو می‌شود. از آبگوشت بزباش و کلاسیک گرفته تا دیزی تند و فلفلی، دیزی کم چرب و دیزی دنبالیچه که هرکدام مزه و طعم جالب و متفاوتی دارند. بابت بهداشت و کیفیت غذاها هم خیالتان راحت باشد! دیزی‌های این مجموعه با استفاده از بهترین مواد و کاملا بهداشتی طبخ می‌گردند.

مستر دیزی شعبه‌های مختلفی در سراسر تهران دارد و گزینه‌ای ایده‌ال برای همه افرادی است که می‌خواهند در سریع‌ترین زمان ممکن، یک دیزی خوش و عطر و طعم را نوش جان کنند.

آدرس‌های مستر دیزی؛ از معروفترین و بهترین دیزی سراهای تهران>

آدرس مستر دیزی قیطریه: قیطریه، روبه‌روی پارک، ابتدای حدادنژاد. تلفن: ۲۲۲۳۹۶۹۲ -۲۲۲۳۸۷۸۵

آدرس مستر دیزی ستارخان: ستارخان، خیابان خسرو شمالی، خیابان سازمان آب شرقی، زیر پل یادگار، نبش کوچه احمدی، پلاک یک.

تلفن: ۴۴۳۸۱۷۳۱—۴۴۳۸۱۷۳۲

آدرس مستر دیزی سعادت آباد: میدان کاج، مرکز خرید کسری، واحد ۲۹ . تلفن‌: ۲۲۰۸۴۴۱۸-۲۲۰۸۴۴۱۹

آدرس مستر دیزی نارمک: میدان هلال احمر، خیابان گلستان، تقاطع اردشیر و بزرگیان، کوچه حسینی. تلفن: ۷۷۴۵۰۸۵۱

آدرس مستر دیزی اکباتان: فاز دو، روبه‌روی تره‌بار، کنار بلوک یک، بازار پاسارگاد، پلاک ۴۹. تلفن: ۴۴۶۳۰۲۱۶ -۴۴۶۴۵۹۹۱

آدرس مستر دیزی یوسف آباد: یوسف آباد، بین خیابان‌های ۱۳ و ۱۵، پاساژ پرشیا. تلفن: ۸۸۵۵۹۸۳۷ -۸۶۱۲۴۹۹۳

آدرس مستر دیزی ظفر: شریعتی، انتهای ظفر، خیابان فرید افشار، بلوار آرش شرقی، پلاک ۳۳. تلفن: ۲۶۴۰۹۷۰۵-۲۶۴۰۹۷۰۶

بخوانید از: بهترین کافه های تهران

کلام آخر، لذت چشیدن یک آبگوشت سنتی در بهترین دیزی سراهای تهران

دیزی سراهای تهران

در این مطلب با شما سری به بهترین دیزی سراهای تهران زدیم و از منو، چیدمان رستوران و دیگر غذاهای آنها صحبت کردیم. به شما قول می‌دهیم که امتحان کردن هرکدام از آنها، آن هم در هوای سرد و جذاب خاطره خوشمزه‌ و فراموش نشدنی را در ذهنتان ثبت خواهد کرد.

اگر ساکن تهران هستید که هیچ، اما اگر تصمیم دارید تا به پایتخت سفر کرده و در دیزی سراهای تهران یک آبگوشت لذیذ و هیجان انگیز را امتحان کنید، به شما توصیه می‌کنیم که برای اقامت از سایت شب و خانه های بوم گردی آنها هم دیدن نمایید. خوشبختانه در تهران اقامتگاه‌ها و سوئیت‌های کوچک و بزرگی وجود دارند که به گرمی میزبان مسافران خواهند بود. می‌توانید برای اجاره روزانه خانه در تهران از سایت شب کمک بگیرید.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب