معرفی جاهای دیدنی محمود آباد؛ همسایه جنگلی دریای خزر

0

بسیاری از جاده هراز به خاطر پیچ‌های تند و شیب‌های عجیبش می‌ترسند و به همین خاطر ترجیح می‌دهند برای رفتن به شمال، جاده چالوس یا آزادراه تهران شمال را انتخاب کنند. این انتخاب فرصت دیدن بخش بزرگی از زیبایی‌های شمال یعنی جاهای دیدنی محمود آباد را از ما می‌گیرد؛ چون این شهر دیدنی در انتهای جاده هراز واقع شده و شاید تنبلی اجازه ندهد که از چالوس به سمت شرق مازندران برویم و محمود آباد و جاهای دیدنی آن را ببینیم.

مثل بسیاری از شهرهای ساحلی پرطرفدار، محمود آباد هم به دلیل تلاقی جنگل و دریا محبوبیت پیدا کرده و اگر در این شهر کمی از دریا دور شوید، به جلگه، دشت و جنگل‌های سرسبز می‌رسید. اگر می‌خواهید به این شهر ساحلی همه‌چیزتمام سفر کنید، مابقی مقاله را بخوانید تا با تمامی جاهای دیدنی آن آشنا شوید.

برای اجاره ویلا در محمودآباد کلیک کنید

محمود آباد کجاست؟

مجمود آباد کجاست؟
محمود آباد تا پیش از افتتاح آزادراه تهران شمال، نزدیک‌ترین شهر ساحلی به تهران بود.

محمود آباد را مسافران کارکشته و قدیمی شمال به‌خوبی می‌شناسند؛ چون تا پیش از افتتاح آزادراه تهران شمال، نزدیک‌ترین شهر ساحلی به تهران بود و در تعطیلات و شلوغی‌های آخر هفته جاده چالوس، این مزیت بیشتر به چشم می‌آمد. همین موضوع باعث شد که در این شهر امکانات و اقامتگاه‌های مناسبی برای گردشگران ساخته شود.

البته شروع رونق این شهر به دوران ناصرالدین‌شاه قاجار برمی‌گردد و در آن زمان این شهر کم‌کم از بندری کوچک در شرق شهر نور به شهری مستقل تبدیل شد. این شهر از شرق به سرخ‌رود و فریدون‌کنار می‌رسد و از جنوب هم به آمل محدود شده است. برای دسترسی به آن، باید جاده هراز را در پیش بگیرید که یکی از زیباترین جاده‌های ایران است و بعد از آمل، شما را به محمودآباد می‌رساند.

بیشتر جاهای دیدنی محمود آباد را جاذبه‌های طبیعی آن و همسایه نزدیکش یعنی سرخ‌رود تشکیل می‌دهند و برای لذت بردن از آن‌ها، بهتر است اوایل بهار و اواخر بهار عازم محمود آباد شوید.

جاهای دیدنی محمود آباد را بشناسید

اگر مایو، دمپایی، کرم ضدآفتاب، عینک‌آفتابی و … دارید، کوله خود را ببندید و با ما همسفر شوید که قرار است جاهای دیدنی محمود آباد را با هم بگردیم:

جنگل بونده

جنگل و روستای بونده محمود آباد
رودخانه هراز از نزدیکی روستای بونده می‌گذرد.

بونده روستایی است زیبا که در 10 کیلومتری جنوب محمود آباد قرار دارد و شانس ورود به یکی از زیباترین بخش‌های جنگل‌های هیرکانی یعنی جنگل بونده را در اختیارتان می‌گذارد. علاوه بر این، در نزدیکی این روستا دریاچه زیبای بونده هم قرار دارد و مجموع این جاذبه‌ها، جنگل بونده را به یکی از زیباترین جاهای دیدنی محمود آباد تبدیل کرده است.

رودخانه هراز نیز از نزدیکی روستای بونده می‌گذرد و می‌توانید در کنار آن اُتراق کنید تا خستگی‌های راه از تن شما خارج شود.

آدرس جنگل بونده محمود آباد: بخش مرکزی شهرستان محمود آباد، دهستان اهلم رستاق شمالی، شمال غربی روستای بونده

بخوانید از: معرفی و آشنایی با شهر زیبای محمود آباد

پارک ساحلی ملت

پارک ساحلی ملت؛ از بهترین جاهای دیدنی محمود آباد
در این پارک تلفیق جنگل و دریا به زیبایی صورت گرفته است.

پارک ساحلی ملت یکی از مشهورترین جاهای دیدنی محمود آباد است و بسیاری از مسافران این شهر، پارک ملت را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب می‌کنند. این پارک امکانات مناسبی برای چادر زدن و اقامت دارد. از جمله امکانات این پارک می‌توان به آلاچیق، زمین بازی کودکان، تفریحات آبی، رستوران و سرویس بهداشتی اشاره کرد. از طرف دیگر این پارک در بلوار آزادی محمود آباد که مهم‌ترین خیابان این شهر است واقع شده و به همین دلیل دسترسی خوبی به سایر جاذبه‌های محمود آباد و بازارهای آن دارد.

در این پارک تلفیق جنگل و دریا به زیبایی صورت گرفته و می‌توانید به عنوان یک مقصد گردشگری تمام‌عیار روی آن حساب کنید.

آدرس پارک ملت محمود آباد: محمودآباد، بلوار آزادی، خیابان بسیج

پارک جنگلی طاهباز

پارک جنگلی طاهباز؛ از زیباترین جاهای دیدنی محمود آباد
پارک جنگلی طاهباز دسترسی خوبی به مراکز خرید و رستوران‌های محمود آباد دارد.

محمود آباد به جز مجاورت با جنگل‌های متعدد، چندین پارک جنگلی هم دارد که پارک جنگلی طاهباز یکی از آن‌ها است. برخلاف پارک ملت، پارک جنگلی طاهباز در مرکز شهر و کمی دورتر از دریا قرار دارد و به دلیل داشتن امکانات مناسب و پوشش گیاهی زیبا، از بهترین جاهای دیدنی محمود آباد محسوب می‌شود. از امکانات این پارک می‌توانیم به آلاچیق، سرویس بهداشتی، محل برپایی چادر، مسیر پیاده‌روی، زمین بازی کودکان، وسایل ورزشی، مسیر تندرستی و … اشاره کنیم.

پارک جنگلی طاهباز نیز دسترسی خوبی به مراکز خرید و رستوران‌های محمود آباد دارد.

آدرس پارک جنگلی طاهباز محمود آباد: محمود آباد، بلوار امام خمینی

بخوانید از: راهنمای اجاره ویلا در محمود آباد

جنگل و روستای اهلم

روستا و جنگل اهلم، از زیباترین جاهای دیدنی محمود آباد
دریاچه یا آب‌بندان اهلم هم یکی دیگر از جاذبه‌های روستای اهلم است.

روستای اهلم هم یکی دیگر از روستاهای سرسبز و زیباترین جاهای دیدنی محمود آباد است که در جنوب آن قرار دارد. این روستا نیز مثل روستای بونده دروازه ورود به جنگل‌های زیبای هیرکانی است و در جنگل اهلم می‌توانید انواع درختان توسکا، ممرز، گردو، افرا و نارون را مشاهده کنید. در میانه این جنگل مسیر عریضی وجود دارد که دسترسی به نقاط مختلف آن را امکان‌پذیر می‌کند و با استفاده از آن می‌توانید مکانی مناسب را برای کمپینگ پیدا کنید.

دریاچه یا آب‌بندان اهلم هم یکی دیگر از جاذبه‌های روستای اهلم است که در نزدیکی جنگل اهلم واقع شده و می‌توانید در حاشیه آن نیز کمپ کنید.

آدرس جنگل و روستای اهلم محمود آباد: بخش مرکزی شهرستان محمود آباد، دهستان اهلم رستاق شمالی، جنوب غرب روستای اهلم

مرکز تجاری گردشگری سیمرغ

مجمتمع تجاری گردشگری سیمرغ محمودآباد
یکی از شیک‌ترین و به‌روزترین بازارهای کشور

پاساژ یا مرکز تجاری گردشگری سیمرغ از شیک‌ترین و به‌روزترین مراکز خرید کشور است که در غرب محمودآباد و در جاده محمود آباد به ایزد شهر قرار دارد. این موضوع باعث شده که این پاساژ هم از جاهای دیدنی محمود آباد و هم از جاهای دیدنی ایزدشهر محسوب شود.

در مجتمع سیمرغ می‌توانید هر آنچه نیاز دارید را تهیه کنید و علاوه بر این، حسابی با خانواده سرگرم شوید. در این مجموعه دوطبقه فودکورت، هایپرمارکت، شهربازی و بوتیک‌های متنوع وجود دارد و قرار است به‌زودی پردیس سینمایی آن هم افتتاح شود.

معماری مجتمع گردشگری سیمرغ شباهت زیادی به مراکز خرید ترکیه دارد و برای رفاه حال بازدیدکنندگان، یک پارکینگ عمومی بزرگ روباز هم برای آن ساخته‌اند.

آدرس مرکز تجاری سیمرغ محمود آباد: محمود آباد، به سمت نور جنب کنارگذر غربی

جنگل تشبندان

جنگل تشبندان محمود آباد
این جنگل می‌توانید تعدادی از زیباترین درختان جنگلی‌های هیرکانی یعنی افرا، توسکا، نارون و زبان‌گنجشک را مشاهده کنید.

جنگل تشبندان یکی دیگر از زیباترین جاهای دیدنی محمود آباد است که در جنوب شرقی آن قرار دارد و برای دسترسی به آن، باید وارد جاده هراز شوید و کمی به سمت آمل برانید. این پارک جنگلی بیش از 45 هکتار وسعت دارد و تمامی بخش‌های آن از مناطق حفاظت شده مازندران محسوب می‌شود. در این جنگل می‌توانید تعدادی از زیباترین درختان جنگلی‌های هیرکانی یعنی ممرز، افرا، توسکا، نارون و زبان‌گنجشک را مشاهده کنید.

در جنگل تشبندان هم امکانات رفاهی مناسبی مثل آلاچیق، زمین بازی کودکان، وسایل ورزشی و محل برپایی چادر وجود دارد.

آدرس جنگل تشبندان محمود آباد: بخش مرکزی شهرستان محمود آباد، دهستان اهلم رستاق جنوبی، کیلومتر هشت جاده محمود آباد-آمل

روستای کلوده

روستای کلوده، از زیباترین جاهای دیدنی محمود آباد

روستای کلوده درست در جنوب محمود آباد و در جاده محمود آباد به آمل قرار دارد. این روستا هم در مجاورت جنگل‌های هیرکانی واقع شده و به دلیل نزدیکی به رودخانه هراز، طبیعت سرسبز و زیبایی دارد. البته روستای کلوده به دلیل برگزاری مراسم عزاداری محرم به شیوه‌ای خاص و سنتی هم شهرت دارد که با نام آیین «پیرعلم» شناخته می‌شود. برگزاری این آیین بیش از 300 سال قدمت دارد و باعث شده که روستای کلوده به یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی محمود آباد تبدیل شود.

آدرس روستای کلوده محمود آباد: حدفاصل بین شهر آمل و محمودآباد، ۱۰ کیلومتری دریا، روستای کلوده

تالاب سرخ‌رود

تالاب سرخ رود
در اطراف این تالاب به هرجا که نگاه کنید، زیبایی می‌بینید.

سرخ‌رود فاصله چندانی تا محمودآباد ندارد و به همین دلیل تعدادی از جاهای دیدنی آن با جاهای دیدنی محمود آباد مشترک است. تالاب سرخ‌رود در 20 کیلومتری محمود آباد واقع شده و هر ساله میزبان تعدادی از زیباترین و کمیاب‌ترین پرندگان مهاجر است. از میان این پرندگان زیبا، می‌توانیم به درنای سیبری و قوهای فریادکش اشاره کنیم که از ابتدای آذرماه کم‌کم خود را به این تالاب می‌رسانند.

این تالاب در میان شالیزارها و کشتزارهای وزرا محله سرخ‌رود قرار دارد و در اطراف آن به هرجا که نگاه کنید، زیبایی می‌بینید. برای تماشای قوهای مهاجر در این تالاب، باید کمی سختی را به جان بخرید و سرمای اواخر پاییز را تحمل کنید.

آدرس تالاب سرخ‌رود: شهرستان محمود آباد، شهر سرخ‌رود، بزرگراه سرخ‌رود-فریدون‌کنار

ساحل سرخ‌رود

ساحل شنی سرخ رود؛ از زیباترین جاهای دیدنی محمود آباد
این ساحل هم مثل تالاب سرخ‌رود در اواخر پاییز و زمستان میزبان پرندگان مهاجر زیبا است.

ساحل شنی سرخ‌رود از زیباترین سواحل ایران و جاهای دیدنی محمود آباد است که به دلیل نزدیکی به شالیزارها و داشتن تپه‌های شنی متعدد، شهرت دارد. این ساحل هم مثل تالاب سرخ‌رود در اواخر پاییز و زمستان میزبان پرندگان مهاجر زیبا است و به همین دلیل در هر فصلی جاذبه‌های خاص خود را دارد. در جنوب این ساحل می‌توانید پارک جنگلی آب‌بندان سرخ‌رود را پیدا کنید که امکانات مناسبی برای اقامت دارد.

آدرس ساحل ماسه‌ای سرخ‌رود: شهرستان محمودآباد، شهر سرخ‌رود

بازار روز محلی الغدیر

بازار محلی الغدیر محمود آباد
در این بازار تازه‌ترین خوراکی‌های محلی پیدا می‌شود.

محمود آباد چند بازار محلی بزرگ دارد و از میان آن‌ها می‌توان بازار روز محلی الغدیر را به دلیل وسعت و تنوع کالا در دسته جاهای دیدنی محمود آباد قرار دارد. در این بازار انواع سوغاتی، خوراکی و محصولات محلی به فروش می‌رسد و در میان فروشندگان آن می‌تواند اهالی شهرهای دیگر را هم پیدا کرد. در مجاورت این بازار، بازار ماهی‌فروشان محمودآباد قرار دارد که از بزرگ‌ترین بازارهای ماهی شمال کشور محسوب می‌شود.

آدرس بازار روز محلی الغدیر محمود آباد: سه‌راهی مرکزی محمودآباد، به سمت جاده نور، بعد از اولین چراغ‌قرمز، بازار الغدیر

اقامت در محمود آباد با شب

در این مقاله شما را با بهترین جاهای دیدنی محمود آباد آشنا کردیم و با یکدیگر گشتی در جنگل‌ها، تالاب‌ها و سواحل این شهر زدیم. اگر می‌خواهید به این جاذبه‌ها دسترسی خوبی داشته باشید و هنگام رسیدن به محمود آباد برای پیدا کردن اقامتگاه سرگردان نشوید، همین حالا وارد صفحه اجاره ویلا و سوئیت در محمود آباد  شوید و ویلا، سوئیت یا اقامتگاه بوم‌گردی موردنظر خود را از سایت شب رزرو کنید.

سؤالات متداول درباره جاهای دیدنی محمود آباد

بهترین جاهای دیدنی محمود آباد کدامند؟

پارک ملت، جنگل و روستای اهلم، جنگل و روستای بونده، جنگل تشبندان، تالاب سرخ‌رود، پارک جنگلی طاهباز و ساحل سرخ‌رود

کدام یک از جاهای دیدنی سرخ‌رود به محمودآباد نزدیک است؟

تالاب و ساحل شنی سرخ‌رود فاصله کمی تا محمود آباد دارند.

پارک ملت محمود آباد کجاست؟

محمودآباد، بلوار آزادی، خیابان بسیج

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*