سفر با خودروی شخصی،بایدها و نبایدها

0

این روزها سفرهای هوایی به بیشترین تعداد خود رسیده است، تا جایی که برخی تصور می کنند سفر در جاده و با خودروی شخصی به پرطرفداری گذشته نیست.

این موضوع درحالی است که آمارها نشان میدهد در سالهای اخیر مسافرانِ بیشتری در جاده ها وجود داشته اند. مسافرانی که معمولآ برای سفرهای مکرر و نسبتآ کوتاه از خودروی خودشان استفاده کرده اند.این آمارها میگویند که با پایین آمدن خدماتِ سرویسهای هوایی در سراسر دنیا،ترجیح بیشتر مسافران این است که به جای پرواز رانندگی کنند.

اما گذشته از تمام این تعاریف، لذت رانندگی و حس فریبندگی و لایزالِ جاده بر هیچکس پوشیده نیست.حسی غنی که شاید به سادگی و با فعالیتهای عادی و روزمره به سراغمان نیاید.

از اینرو تصمیم گرفتیم نکاتی از سفر با خودروی شخصی را با شما در میان بگذاریم.نکاتی که با رعایت آنها سفری کم خطر و لذت بخش خواهید داشت :

ماشینتان را تمیز کنید!

ماشین تمیز

اختیار با خودتان است! میتوانید دستمال کاغذی ها و کاغذهای آدامستان را زیر صندلی ماشین رها کنید یا رسیدهایی که از پارکینگ و بانک دریافت کرده اید بی هدف مچاله کنید و به کناری بیندازید.

اما به این هم فکر کنید که چند روز بعد از شروع  سفر،وقتی دستمال ها و کاغذهای قدیمی با بسته بندیهای جدید فست فود  نقشه های راه و رسیدهای هتل سر ریز میشود با چه وضعیتی روبه رو خواهید شد.

حتی اگر تحمل شلوغی را داشته باشید بعد از چند روز سفر، انباشت این وسایل اضافی و کوچک حتمآ شما را عصبی خواهد کرد.پس همانطور که سفرتان پیش میرود هر دو روز یکبار ماشینتان را از وسایل اضافه خالی کنید.

از خودتان بپرسید آیا ماشین من آماده سفر در جاده هست؟

از خودتان بپرسید آیا ماشین من آماده سفر در جاده هست؟

از یک هفته قبل از سفر تمام نکات مربوط به خودرویتان را بررسی کنید. از سطح روغن ماشین گرفته تا ترمز ،لاستیک و هرچیز دیگری که ممکن است باعث بروز مشکل شود.

مطمئن شوید که تایر یدکی ماشین کاملاً باد شده است .حواستان به باطری هم باشد و حتمآ بطری آب اضافی ،سیم جامپر و مایعات برف پاک کن همراه داشته باشید

بیش از حد زمانتان را برای برنامه های پیش رو تنظیم نکنید. در سفر جاده ای قرار نیست همه چیز آن طور پیش برود که برنامه ریزی شده است.

اگر خسته شده اید یا خوابتان گرفته در جایی توقف کنید و استراحت کنید. اگر گرسنه هستید به نزدیک ترین مجتمع رفاهی مراجعه کنید و میان وعده ای مصرف کنید.

البته منظورمان این نیست که بدون برنامه به دل جاده بزنید! کافی است تا سخت نگیرید، منعطف باشید و از جاده و زمان لذت ببرید.

اگر راننده هستید…

اگر راننده هستید...

پیش از سفر خوب بخوابید.اگر در میانه راه خسته شدید یا خوابتان گرفت،حتمآ توقف کنید و زمانی را برای استراحت اختصاص دهید.

گرسنه نمانید. تصمیم گرفتن با شکم گرسنه بسیار متقاوت تر از تصمیم گرفتن در لحظات عادی است. قبل از سفر حتمآ وعده غذاییتان را مصرف کنید و در طول راه برای خودتان میان وعده در نظر بگیرید.

نوشیدن آب را فراموش نکنید.در کنار آب میتوانید چای سبز هم استفاده کنید.چای سبز نه تنها باعث آب رسانی میشود بلکه به دلیل کافئین ذهنتان را هشیار نگه میدارد.

از عینک آفتابی و کرم های ضد آفتاب استفاده کنید. شما به عنوان راننده در لحظاتی از سفر در معرض تابش نور خورشید قرار خواهید گرفت. پس برای محافظت از صورت و دستان خود در برابر اشعه های ماوراء بنفش، حتمآ از ضد آفتاب استفاده کنید.

نور خورشید همچنین می تواند چشمانتان  را به راحتی خسته کند. اگر چشم خود را به طور مداوم در معرض نور شدید قرار دهید، در لحظاتی بیناییتان با مشکل مواجه میشود. پس حواستان به عینک آفتابی باشد.

 جاده های میانبر را بشناسید

میانبر

ممکن است در طول راه با جاده ای خسته کننده و یکنواخت رو به رو شوید و دلتان مسیری متفاوت بخواهد. حتی ممکن است بزرگراه شلوغ باشد و هوس کنید در راهی خلوت تر رانندگی کنید.

جاده ها را به خوبی بشناسید و راههای میانبر ایمن را یاد بگیرید. اگر از وجود جاده ای ایمن خبر ندارید در همان راهی باقی بمانید که امنیتش از پیش برایتان ثابت شده است.

دنبال دردسر نباشید!

دنبال دردسر نباشید!

حتمآ بارها برایتان پیش آمده که در زمان و مکان اشتباهی قرار بگیرید. مثلآ پنجشنبه عصر باشد و شما در اتوبان منتهی به جاده با ترافیک دست و پنجه نرم کنید. یا به خاطر اعیاد و تعطیلی ها برخی مسیرها بسته شده باشد و شما در ماشین منتظر مانده اید.

از همینجا به شما توصیه میکنیم که حتمآ پیش از سفر به این موارد دقت کنید.درباره بسته بودن مسیرها تحقیق کنید و ساعاتِ کم ترافیک را برای شروع انتخاب کنید.

آهنگهای هیجان انگیز را فراموش نکنید

آهنگ گوش بده

گوش دادن به رادیوهای محلی جذاب است اما با دسترسی آسان به موسیقی، برنامه های رادیو دیگر آن طرفدارهای همیشگی شان را ندارند. مخصوصآ که شما انتخابی در نوع برنامه های پخش شده آنها ندارید.

کافی است تا موسیقی مورد علاقه تان را روی تلفن همراه بارگذاری کنید. داستان های صوتی و پادکستهای آموزشی از دیگر پیشنهادات برای سفر در جاده هستند.

فقط فراموش نکنید که فناوری مناسب برای اتصال موبایل و شارژر همراهتان باشد.

تقسیم وظایف، قانون مهم مسافرت!

برنامه ای منعطف داشته باشید

بعضی افراد در خواندن نقشه و مسیریابی مهارت دارند. برخی میدانند که چطور برای وعده های غذایی برنامه ریزی کنند و برخی دیگر مدیریت مالیشان خوب است.

بدانید که چه کسی چه کاری را به خوبی انجام می دهد و چه چیزی برای همراهانتان اهمیت دارد. کارهای سفر را به گونه ای تقسیم کنید که همه آن را با رضایت انجام دهند.

سرویس کارهای اطراف جاده را دست کم نگیرید!

سرویس کارهای اطراف جاده را دست کم نگیرید!

در وهله اول، شماره های امدادی جاده را یادداشت کنید یا به خاطر بسپارید. اگر زمان طولانی مشغول رانندگی بودید و در اطراف جاده با ماشین های امداد مواجه شدید، توقف کنید و اجازه دهید تا ماشینتان مورد بررسی قرار گیرد.

پیش از اینکه ماشین در میانه راه خراب شود و شما را در جاده بگذارد سراغ افراد متخصص بروید.

اسناد و مدارک ماشین را همراه داشته باشید

پیش از عزیمت کردن،از آوردن مستندات مجوز رانندگی مثل بیمه نامه، کارت ماشین و گواهی نامه اطمینان حاصل کنید.

و در نهایت، از جاده و مناظر لذت ببرید!

و در نهایت، از جاده و مناظر لذت ببرید!

اگر در طول راه با منظره ای دلچسب مواجه شدید توقف کنید و از بودن در آن لحظه لذت ببرید. سفر در جاده تنها رسیدن به مقصد نیست.

از لحظه لحظه راه و مسیر استفاده کنید و برای رسیدن عجله نداشته باشید!

برگردان از :

https://www.smartertravel.com/

سایت شب، رزرو آنلاین ویلا و سوئیت

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب