معرفی سرزمین موج‌ های آبی مشهد؛ هیجان در سیاه‌چاله آبی

0

در اواخر دهه 80 شمسی، سرزمین موج‌ های آبی مشهد پای ثابت تبلیغات تلویزیون بود و کمتر کسی می‌توانست در برابر آن تصاویر خوش رنگ و لعاب و میزان هیجانی که به نمایش در می‌آمد، مقاومت کند. آن‌هایی که در طول این سال‌ها این پارک آبی را از نزدیک دیده‌اند، تأیید می‌کنند که تفریحات این مجموعه به اندازه همان چیزی که در تبلیغات وصف می‌شود، لذت بخش است.

البته برای تأیید این ادعا لازم نیست راه دوری بروید و کافی است تصور کنید که هیجان سر خوردن در سرسره‌های طولانی و پیچ‌درپیچ با آرامش آب‌تنی تلفیق می‌شود. اگر برای جبران افت آدرنالین خونتان و برطرف کردن هوس آب‌تنی قصد دارید به سرزمین موج‌ های آبی مشهد سری بزنید، حتماً این مقاله از بلاگ شب را بخوانید؛ چون هر آنچه باید در مورد این مجموعه تفریحی بدانید را در اختیارتان می‌گذارد.

برای اجاره ویلا و سوئیت در مشهد کلیک کنید

معرفی سرزمین موج‌ های آبی مشهد

سرزمین موج های آبی مشهد کجاست؟
این مجموعه در بلوار اندیشه مشهد قرار دارد.

سرزمین موج‌ های آبی مشهد یکی از جاهای دیدنی و بهترین پارک‌های آبی مشهد است که با 23 هزار متر مربع وسعت، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی ایران محسوب می‌شود. فاز اول این مجموعه در سال 1386 افتتاح شد و به مرور فازهای بعدی و از جمله فاز مربوط به بانوان به آن اضافه شدند.

بسیاری از سرسره‌های سرزمین موج‌ های آبی مشهد توسط شرکت‌های آلمانی و کانادایی تأسیس شده و این مجموعه را از نظر استاندارد و طراحی می‌توان همپای مجموعه‌های مشابه در اروپا و آمریکا دانست؛ تا جایی که سرسره تاپسی توروی این مجموعه توسط انجمن پارک‌های آبی جهان به عنوان بهترین سرسره آبی در سال 2010 میلادی انتخاب شد. البته این مجموعه به جز سرسره‌های آبی غول‌پیکر، تفریحات هیجان‌انگیز دیگری مثل سونا و جکوزی، رودخانه‌های مصنوعی و بازی‌های آبی هم دارد.

تأسیس مجموعه‌هایی مثل این پارک آبی هیجان‌انگیز باعث شده تا مشهد علاوه بر قطب مذهبی، به یکی از قطب‌های گردشگری کشور هم تبدیل شود و جاذبه‌های زیادی برای عرضه به گردشگران خود داشته باشد.

آدرس سرزمین موج‌ های آبی مشهد: مشهد، بزرگراه امام علی، بلوار اندیشه، نبش اندیشه 83

قیمت بلیط موج‌ های آبی مشهد 1403 چقدر است؟

در سال 1403 قیمت بلیط موج‌ های آبی مشهد به ازای هر بزرگسال 350 هزار تومان است و برای کودکانی که قد آن‌ها زیر 120 سانت است، 250 هزار تومان محاسبه می‌شود. برای خرید بلیط این مجموعه می‌توانید یکی از روش‌های زیر را انتخاب کنید:

  • خرید آنلاین از سایت سرزمین موج‌ های آبی مشهد (wwl.ir)
  • خرید حضوری از متصدیان فروش بلیط در خود مجموعه (گیشه‌ها)
  • خرید از طریق کیوسک‌های صدور بلیط مستقر در مجموعه (خرید الکترونیکی)

با توجه به این که در تعطیلات، آخر هفته‌ها و عصرها این مجموعه شلوغ است، توصیه می‌کنیم بلیط خود را به‌صورت آنلاین تهیه کنید تا وقتتان در صف‌های تهیه بلیط تلف نشود.

بخوانید از: با بهترین جاهای دیدنی مشهد آشنا شوید

ساعت کاری و سانس‌های پارک آبی سرزمین موج‌ های آبی مشهد

تا سال 97 و پیش از افتتاح بخش بانوان سرزمین موج‌ های آبی مشهد، این مجموعه برای خانم‌ها و آقایان سانس‌های مجزا داشت؛ ولی از این سال به بعد هر 2 گروه می‌توانند در سانس‌های زیر از امکانات آن استفاده کنند:

  • شنبه تا سه‌شنبه 10 صبح تا 10 شب (سانس تمام‌وقت)
  • چهارشنبه تا جمعه از 10 صبح تا 10 شب (تمام‌وقت) و 16 تا 10 شب (تمام‌وقت)

لازم به ذکر است که ساعت کاری این مجموعه در شش ماه دوم سال به 9 شب تا 9 صبح تغییر می‌کند.

تفریحات گوناگون موج‌ های آبی مشهد

سرزمین موج‌ های آبی مشهد بیشتر به خاطر سرسره‌های هیجان‌انگیز و مدرن خود شهرت دارد و در تبلیغات مختلف هم بیشتر روی این مزیت مانور داده می‌شود؛ اما این مجموعه تفریحات جذاب دیگری هم دارد که در ادامه به معرفی تمامی آن‌ها می‌پردازیم.

سرسره‌ها

سرسره‌های سرزمین موج های آبی مشهد
سرسره‌ها محبوب‌ترین تفریح سرزمین موج‌های آبی هستند.

این مجموعه بیش از 10 نوع سرسره دارد که جذاب‌ترین آن‌ها را در این بخش معرفی می‌کنیم:

  • چاله فضایی: به گفته بسیاری از مراجعین، چاله فضایی جذاب‌ترین بخش موج‌ های آبی مشهد است. این سرسره دقیقه مثل یک چاله فضایی عمل می‌کند؛ یعنی مدتی در آن دور خودتان می‌چرخید و با سرعت بالا به سمت یک حفره کشیده می‌شوید. زمان ورود به حفره نامعلوم است و این موضوع جذابیت آن را بیشتر می‌کند.
  • سرسره موج: این وسیله بلندترین سرسره این مجموعه است و در آن شما سوار بر یک تیوپ مسیری طولانی (14 متر) را طی می‌کنید و همزمان موج‌های خروشان به تیوپ شما برخورد می‌کند.
  • سرسره سوپر لوپ: در این سرسره شما مسیری پر پیچ خم و مارپیچ را طی می‌کنید. این سرسره بعد از چاله فضایی محبوب‌ترین وسیله سرزمین موج‌ های آبی مشهد است.
  • سرسره تورنادو: سرسره تورنادو هم مسیری مارپیچ دارد؛ اما طول آن بیشتر از سرسره سوپر لوپ است. پیچ و خم‌ها و مسیر این سرسره مثل تورنادو (طوفان) ترسناک و هیجان‌انگیز است و آدرنالین خون شما را حسابی بالا می‌برد.
  • سرسره آهسته: اگر خیلی اهل هیجان و آدرنالین نیستید، سوار سرسره‌های آهسته شوید. مسیر این سرسره‌ها در فواصل مختلف در یکدیگر ادغام می‌شود و به همین دلیل نمی‌دانید در انتها سر از کجا در می‌آورید.
  • سرسره سرعتی: آن‌هایی که سرعت و هیجان را همزمان می‌خواهند، سوار سرسره سرعتی سرزمین موج‌ های آبی مشهد می‌شوند.
  • سرسره توییستر: این سرسره مکانیزمی شبیه به سرسره هایلوپ و تورنادو دارد؛ اما پیچ‌های آن به‌مراتب تندتر است و زاویه آن‌ها تا 360 درجه هم می‌رسد.
  • سرسره جت موج: این سرسره طولانی‌ترین سرسره آبی کشور است و در آن با استفاده از تیوپ روی مسیری 300 متری لیز می‌خورید و وارد استخری بزرگ می‌شود.
  • سرسره تاپسی توروی: این سرسره در اصل یک قیف بزرگ است که به یک تونل 11 متری ختم می‌شود.
  • سرسره سقوط آزاد: در این سرسره شما ناگهان و بعد از طی مسیری 14 متری، داخل آب سقوط می‌کنید.

استخرها

استخرهای سرزمین موج های ابی مشهد
این مجموعه چندین استخر بزرگ و کوچک برای کودکان و بزرگسالان دارد.

این مجموعه چندین استخر کوچک و بزرگ با طراحی‌های متفاوت برای بزرگسالان و کودکان دارد. مشهورترین و محبوب‌ترین آن‌ها استخر موج است که در آن از تکنولوژی‌های پیشرفته برای ایجاد موج استفاده می‌شود و حس و حال دریا را تداعی می‌کند.

سونا و جکوزی

سونا و جکوزی بخش جدایی‌ناپذیر هر مجموعه آبی است و سرزمین موج‌ های آبی مشهد نیز از این قاعده مستثنی نیست. این مجموعه در حال حاضر یک سونای بخار، یک حوضچه آب سرد، یک جکوزی و 3 سونای خشک دارد.

رودخانه‌های آرام و خروشان

رودخانه‌های آرام و خروشان سرزمین موج های آبی
این رودخانه‌ها تجربه تیوپ‌سواری در رودخانه واقعی را ایجاد می‌کنند.

این رودخانه‌های مصنوعی یکی دیگر از امکانات جذاب سرزمین موج‌ های آبی مشهد هستند که تجربه‌ای مشابه با تیوپ سواری در رودخانه واقعی را ایجاد می‌کنند. طول آن‌ها 220 متر است.

بازی‌های آبی

این مجموعه تعدادی بازی آبی مخصوص کودکان دارد که از میان آن‌ها می‌توان به آکوا پلی اشاره کرد. آکوا پلی در اصل مجموعه‌ای متشکل از چند سرسره آبی، تفنگ‌های آبپاش بزرگ، پل‌های معلق ساخته شده با طناب و سطل‌های آبی است که ناگهان روی سر کودکان خالی می‌شوند و به آن‌ها هیجان می‌دهند.

حمام ترکی

حمام ترکی مجموعه سرزمین موج های آبی
بزرگ‌ترین حمام سنتی ایران در این مجموعه قرار دارد.

یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین حمام‌های ترکی ایران، در موج‌ های آبی مشهد قرار دارد. در این حمام‌ها که هم در بخش مردانه و هم در بخش زنانه قرار دارند، می‌توانید حمام به سبک سنتی و خدماتی مثل ماساژ را تجربه کنید.

امکانات موج‌ های آبی مشهد

امکانات سرزمین موج های آبی مشهد
این مجموعه همه امکانات لازم برای گذراندن یک روز هیجان‌انگیز را دارد.

طولانی بودن سانس‌های در نظر گرفته شده برای سرزمین موج‌ های آبی مشهد بی‌دلیل نیست. در این مجموعه همه چیز برای گذراندن یک روز هیجان‌انگیز و پر از تفریح وجود دارد و از میان امکانات آن می‌توان به فهرست زیر اشاره کرد:

  • رستوران
  • کافی‌شاپ
  • فروشگاه لوازم ورزشی
  • بزرگ‌ترین حمام سنتی در ایران
  • استخر مخصوص بزرگسالان
  • 2 پارکینگ مجزا و رایگان
  • نمازخانه

بخوانید از: صفر تا 100 هر آنچه در سفر به مشهد باید بدانید

بهترین مسیر دسترسی به سرزمین موج‌ های آبی مشهد

بهترین مسیر دسترسی به موج های آبی مشهد
هم با خودروی شخصی و هم با مترو می‌توانید خودتان را به این مجموعه برسانید.

دسترسی به سرزمین موج‌ های آبی مشهد با استفاده از خودروی شخصی و مترو امکان‌پذیر است.

دسترسی با خودروی شخصی

سرراست‌ترین مسیر دسترسی با خودروی شخصی به این مجموعه این است که وارد یکی از بزرگراه‌های امام علی یا میثاق (آیت‌الله هاشمی رفسنجانی) شوید و از آنجا مسیر خود را به سمت بلوار اندیشه ادامه دهید. در صورت ورود از بزرگراه امام علی، در انتهای بلوار اندیشه به سرزمین موج‌ های آبی مشهد می‌رسید. نمای این مجموعه پس از گذراندن اندیشه 72 مشخص است و می‌توانید خودروی خود را در پارکینگ روباز آن پارک کنید.

دسترسی با مترو

برای دسترسی با مترو، باید در ایستگاه پارک ملت مشهد پیاده شوید و سوار تاکسی‌های قاسم‌آباد شوید. این تاکسی‌ها پس از پیمودن مسیری مستقیم از بلوارهای امامت و اندیشه، از روبروی سرزمین موج‌ های آبی مشهد می‌گذرند.

فاصله این مجموعه تا حرم امام رضا نیز حدود 20 کیلومتر است.

مهم‌ترین قوانین موج‌ های آبی مشهد

برای استفاده از امکانات سرزمین موج‌ های آبی مشهد، باید قوانین زیر را رعایت کنید:

  • امکان خدمات‌رسانی به کودکانی که قد آن‌ها زیر 90 سانت است وجود ندارد.
  • ورود کودکان پسر به بخش خانم‌ها و برعکس ورود کودکان دختر به بخش مردانه ممنوع است.
  • در صورت داشتن بیماری پوستی، التهاب، زخم و عفونت چشم، از پذیرش شما خودداری می‌شود.
  • استفاده از زیورآلات و لوازم آرایشی ممنوع است.
  • امکان بردن خوراکی به داخل مجموعه وجود ندارد.
  • درصورتی‌که موهای بلندی دارید، باید از کلاه شنا استفاده کنید.
  • امکان بردن تلفن همراه به داخل مجموعه وجود ندارد.
  • پذیرش بیماران قلبی ممنوع است.
  • تنها افرادی که بالای 15 سال سن دارند می‌توانند از سونا استفاده کنند.

دسترسی بهتر به سرزمین موج‌ های آبی مشهد با شب

در این مقاله سرزمین موج‌ های آبی مشهد را معرفی کردیم که یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تفریحی این شهر محسوب می‌شود و می‌تواند یک روز کامل از سفر شما را به خود اختصاص بدهد. برای دسترسی بهتر به این مجموعه و سایر جاذبه‌های شهر مشهد، می‌توانید وارد صفحه اجاره ویلا و سوئیت در مشهد شوید و اقامتگاهی که با سلیقه و بودجه شما تناسب بیشتری دارد را رزرو کنید.

سؤالات متداول درباره موج‌ های آبی مشهد

سرزمین موج‌ های آبی مشهد کجاست؟

مشهد، بزرگراه امام علی، بلوار اندیشه، نبش اندیشه 83

قیمت بلیط موج‌ های ابی مشهد چقدر است؟

قیمت بلیط این مجموعه برای بزرگسالان 350 هزار تومان و برای کودکان با قد زیر 120 سانت 250 هزار تومان است.

شماره‌تلفن موج‌ های آبی مشهد چند است؟

برای ارتباط با این مجموعه می‌توانید با شماره 05136008 تماس بگیرید.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*