ترفندهای عکاسی از اقامتگاه

0

مسافرانی که بیماری خاصی دارند، سالمند هستند و به سختی حرکت می‌کنند، به معلولیت‌های حرکتی دچار شده‌اند و یا با چندین فرزند کوچک به سفر آمده‌اند، در دسته مسافران خاص قرار می‌گیرند. خوشبختانه دوره و زمانه طوری شده که بیشتر افراد حتی با داشتن چنین شرایط و محدودیت‌هایی قادر به سفر رفتن هستند. با این حال اولویت چنین گردشگرانی این است که درباره جزئیات اقامتگاه سفرشان بیشتر بدانند. ترفندهای عکاسی از اقامتگاه به شما کمک می کند تا اقامتگاه خود را واضح تر نشان دهید.

عکاسی از ویژگی‌های دسترسی اقامتگاه

اگر میزبان هستید و فکر می‌کنید که اقامتگاه شما، خانه‌ای مناسب برای پذیرایی از مسافران خاص است، باید توضیحات و عکس‌های خانه را به روز و باکیفیت نگه دارید. البته که درک نیازهای همه مسافران مسئولیت شما نیست، اما عکاسی واضح از جزئیات اقامتگاه به گردشگران احتمالی نشان می‌دهد که خانه شما برای آنها مناسب است یا خیر.

بعد از گرفتن عکس‌ها، می‌توانید از راهنمایی‌ تیم شب ? برای بررسی آنها استفاده کنید. اگر تصویری به‌طور واضح ویژگی‌های خاص اقامتگاه را نشان نمی‌دهد، ممکن است از شما بخواهیم عکس جدیدی بیندازید یا بعضی عکس‌ها را از صفحه خود پاک کنید. با این حال حتمآ این موارد کلی را برای عکاسی در نظر داشته باشید:

  • مشخص کنید که فقط در کدام اتاق‌ها امکانات مناسب با مسافران خاص قرار گرفته است. مثلا می‌توانید در عکس نشان دهید که تنها یکی از حمام‌ها ورودی بدون پله دارد.
  • لازم نیست که حتما از دوربین‌های فوق حرفه‌ای استفاده کنید. می‌توانید به سادگی با یک موبایل عکس بگیرید. با این حال عکس‌ها باید واضح و باکیفیت باشند. این عکس‌ها در بخش جداگانه‌ای از گالری تصاویر شما آپلود می‌شوند. بنابراین بهتر است از هرکدام از امکانات اقامتگاه حداقل یک عکس تهیه کنید. ?
  • در عکس‌ها از یک متر اندازه گیری برای نشان دادن ابعاد کمک بگیرید. گذاشتن این وسیله در عکس به خوبی نشان می‌دهد که ورودی درها تا چه اندازه عریض است و آیا صندلی‌های چرخدار یا سایر وسایل حرکتی برای عبور از میان آنها مناسبند یا نه؟عکاسی از در
  • آپلود چندین عکس از امکانات اقامتگاه و از زوایای مختلف به مسافران کمک می‌کند تا خود را در فضای شما تصور کنند. اگر می‌خواهید ورودی بدون پله را نشان ‌دهید، از قسمت‌های مختلف آستانه در عکس بگیرید تا گردشگران بتوانند تمام مسیر را ببینند.?

 

چطور نشان دهیم که مسیر ورودی پله ندارد

آیا مسافران در راهِ رسیدن به اقامتگاه باید از یک سطح صاف بگذرند یا قرار است چندین پله را بالا بروند؟ این یک نکته مهم برای گردشگران با شرایط خاص است. پس حتما از مسیری که به ورودی خانه می‌رسد عکس‌های واضح بیندازید.

نحوه عکاسی از ورودی خانه:

  1. حداقل 6 متر (20 فوت) دورتر از ورودی ساختمان بایستید و دوربین را کمی به سمت زمین کج کنید تا مسیر به خوبی نشان داده شود. اگر اقامتگاه شما یک آپارتمان یا هتل است، مطمئن شوید که از مسیرِ ورودی ساختمان به لابی و از لابی تا ورودی واحد عکس می‌اندازید. اگر می‌توانید از آسانسورها یا رمپ نیز تصاویر باکیفیت بگیرید.
  2. حتما انتهای مسیری که به ورودی خانه منتهی می‌شود را در عکس نشان دهید.

عکس ورودی

عکاسی از درهای خانه

در عکس‌ها به مسافران نشان دهید که درِ ورودی و درهایِ اتاق خواب، حمام، دستشویی و فضاهای مشترک بدون پله، حاشیه یا آستانه‌های بلند هستند. (بیشتر از 2 اینچ یا 5 سانتی متر نباشند) ?

نحوه عکاسی از درها:

  1. 1. اگر قصد دارید از درب خاصی عکس بگیرید، آن را باز گذاشته و دوربین را کمی به سمت زمین کج کنید تا به وضوح دو طرف درب، در تصویر نشان داده شود.
  2. 2. حداقل 1.5 متر (5 فوت) از در فاصله بگیرید تا هر دو طرفِ آن در عکس بیفتد. اگر فضای شما ورودی‌های مختلفی دارد، مطمئن شوید که هر کدام را در عکس‌های خود ثبت می‌کنید.
  3. 3. اگر در توضیحات خود گفته‌اید که برای دسترسی به اتاق خواب، حمام، نشیمن و غیره پله‌ای وجود ندارد، در حقیقت تأیید می‌کنید که آن اتاق یا در طبقه همکف قرار گرفته یا با آسانسور و رمپ قابل دسترسی است. برای نشان دادن مسیر ورودی به این اتاق‌ها عکس‌های متعددی بیندازید.
  4. اگر در حمام پله‌ای وجود ندارد، پرده‌ها یا درهای دوش را باز کرده، دوربین را کمی به سمت زمین متمایل کنید تا نشان دهید هیچ پله بزرگی (بزرگتر از 2.5 سانتی‌متر) وجود ندارد.

 

نحوه عکاسی از ورودی‌های عریض

برای مسافرانی که از وسایل حرکتی مثل ویلچر استفاده می‌کنند، دانستن ابعاد عرض درها مهم است. در حقیقت ورودی‌های عریض به گردشگران نشان می‌دهد که آیا می‌توانند در فضای شما به راحتی حرکت کنند. ما در وبسایت شب، ورودی را “عریض” در نظر می‌گیریم که حداقل 81 سانتی متر ( 32 اینچ) باشد.بخش های عریض

برای ثبت تصویر از ابعاد درها، آنها را باز گذاشته و از یک متر اندازه گیری برای نشان دادن عرض چارچوب استفاده کنید. ممکن است بخواهید دو عکس بگیرید: عکس اول که در آن تمامِ متر اندازه گیری در ابعاد دورتر نشان داده می‌شود و عکس دیگر که نزدیکتر است و مسافران می‌توانند اندازه‌ها را از روی متر بخوانند.

نحوه نمایش دیگر امکانات دسترسی

امکانات دیگری هم وجود دارند که به مسافران کمک می‌کنند تا راحت‌تر وارد اقامتگاه شده و در اطراف خانه حرکت کنند. اگر چنین مواردی در خانه شما وجود دارد، حتما از آنها عکس بگیرید و در صفحه خود به نمایش بگذارید:

  1. 1. تا حد امکان هر مورد خاص را در عکس‌های خود نشان دهید.
  2. سعی کنید وسایل عادی و لوازم محیط اطراف را هم در عکس‌های خود قرار دهید. به کمک این وسایل مسافران درباره کوچکی و بزرگی امکانات اقامتگاه درک بهتری پیدا می‌کنند. مثلا اگر می‌خواهید از چهارپایه یا صندلی حمام عکس بگیرید، آن را در حمام و کنار دوش آب بگذارید تا ابعادش به خوبی مشخص شود. ?

 

نمونه‌هایی از امکانات ویژه اقامتگاه

امکانات دیگری هم برای کمک به مسافران خاص وجود دارد. ویژگی‌هایی که می‌تواند سفر را برای بسیاری از گردشگران راحت‌ و لذت‌ بخش‌تر کند:امکانان منزل

میله‌ یا دستگیره ایمنی برای دوش، حمام یا توالت

میله‌ یا دستگیره حمام، به دیوار متصل شده و می‌تواند با تحمل وزن، برای کمک به تعادل و نگه داشتن افراد مورد استفاده قرار بگیرد. فراموش نکنید که این دستگیره‌ها جایگزینی برای آویز لباس یا حوله گرم کن نیستند. ?

صندلی حمام

صندلی حمام برای کمک به افرادی که تحرک محدودی دارند طراحی شده است. این صندلی‌ها فقط برای استفاده در حمام ساخته شده و کاربری دیگری ندارند.

بالابرهای آویز خانگی

بالاربرهای آویز به سقف یا وسیله‌ای مقاوم متصل می‌شوند و به افراد کمک می‌کنند تا از ویلچر پیاده یا سوار شوند.

جای پارکینگ برای افراد خاص

در پارکینگ‌هایی که متناسب با افراد معلول طراحی شده است، حداقل 3.5 متر فضا برای یک ماشین در نظر گرفته می‌شود. اگر چنین محل پارکی در اطراف اقامتگاه شما وجود دارد، آن را با علامتی مشخص در عکس نشان دهید. همچنین می‌توانید در تصویر از یک متر اندازه گیری برای نشان دادن عرض پارکینگ استفاده کنید.

بالابر استخر

برای میزبانانی که در اقامتگاه خود استخر دارند، خرید یک بالابر استخر برای حرکت افراد به داخل و خارج از آب ایده خوبی خواهد بود.?

بالابر

امکانات روشنایی مناسب برای ورودی ساختمان

توصیه می‌کنیم که مسیر بیرون از خانه تا در ورودی را با لامپ‌های مخصوص، چراغ‌های محوطه یا سایر منابع نوری مصنوعی روشن کنید. می‌توانید از این مسیر در شب یا صبح زود عکس بگیرید تا مهمانان با این راه آشنا شوند.

 

به جز نکات ذکر شده، حتما راه‌های دیگری هم برای حمایت از مسافران با نیازهای خاص وجود دارد. با تهیه این امکانات و چند تغییر کوچک در فضای خود، سفری دلچسب و فراموش نشدنی برای بسیاری از مسافران فراهم کنید.

 

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب