منطقه آزاد انزلی کجاست؟

0

اسم بندر انزلی که به گوشمان می‌خورد ناخودآگاه به یاد قایق سواری در مرداب سرسبزش می‌افتیم! یا شاید تصویر ماهیگیرانی در ذهنمان تداعی می‌شود که روی اسکله‌های شهر به انتظار نشسته‌اند. غافل از این که در این بندر شمالی خوش آب و هوا، امکانات جذاب و هیجان انگیز دیگری هم وجود دارد! مثلا همین منطقه آزاد انزلی را در نظر بگیرید! خودش یک مجموعه کامل و همه چیز تمام است که می‌تواند با مراکز خرید، امکانات رفاهی و خدمات گردشگری‌اش حسابی سرگرمتان کند.

در این مطلب با شما از منطقه آزاد بندر انزلی صحبت می‌کنیم و به شما می‌گوییم که چرا باید در سفر به انزلی حتما از اینجا بازدید کنید!

جهت مشاهده و اجاره ویلا انزلی کلیک نمایید.

منطقه آزاد انزلی کجاست؟

منطقه آزاد انزلی
منطقه آزاد انزلی بیش از سه هزار هکتار وسعت دارد و از یک سمت به دریا منتهی می‌شود.

احتمالا اغلب ما می‌دانیم که بندر انزلی جزو مناطق آزاد کشور به حساب می‌آید. اصلا به همین دلیل است که بسیاری از مسافران برای خرید از بازارهای پر رونق اینجا به انزلی سفر می‌کنند. با این حال در سال‌های اخیر مجموعه‌ای وسیع از امکانات گردشگری هم ساخته شده که همه چیز را (از مراکز خرید و رستوران بگیرید تا آکواریوم و شهربازی و پارک ساحلی) برای یک سفر هیجان انگیز در انزلی فراهم کرده است.

این مجموعه که با نام فاز تجارت و گردشگری انزلی شناخته می‌شود، از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرده است، بیش از سه هزار هکتار وسعت دارد و از یک سمت به دریا منتهی می‌شود. نزدیک بودن منطقه آزاد انزلی به رشت، فرودگاه و مسیرهای اصلی استان گیلان باعث شده است تا اینجا به یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای مسافران، بازرگانان و تجار تبدیل شود.

بخوانید از: سوغات بندر انزلی

بهترین مراکز خرید بندانزلی

خوبی انزلی این است که در مراکز خرید شهر می‌توانید به راحتی نسبت به خرید اجناس باکیفیت و ارزان اقدام کنید.
خوبی انزلی این است که در مراکز خرید شهر می‌توانید به راحتی نسبت به خرید اجناس باکیفیت و ارزان اقدام کنید.

خریدکردن یکی از محبوب‌ترین کارهایی است که می‌توانید در سفر به انزلی انجام دهید. خوبی انزلی این است که در پاساژها و مراکز خرید شهر می‌توانید به راحتی نسبت به خرید اجناس باکیفیت، متنوع و در عین حال ارزان و مقرون به صرفه اقدام کنید. محصولات وارداتی در منطقه آزاد انزلی، هزینه گمرک کمتری دارند و به همین دلیل خرید کردن در اینجا به صرفه است. برخی از بهترین مراکز خرید منطقه آزاد بندر انزلی به شرح زیر هستند:

مرکز خرید ونوس انزلی، از کامل‌ترین مراکز خرید منطقه آزاد انزلی

مرکز خرید ونوس
در مرکز خرید ونوس بیش از ۸۰۰ مغازه از کالاهای خارجی و ایرانی کالاهای خود را به مسافران عرضه می‌کنند.

اگر به دنبال یک مرکز خرید کامل و جامع در انزلی می‌گردید که در آن همه چیز برای یک خرید ایده‌ال پیدا شود، ما به شما سر زدن به پاساژ ونوس را پیشنهاد می‌کنیم. در اینجا بیش از ۸۰۰ مغازه از کالاهای خارجی و ایرانی مثل کیف، کفش، لباس، لوازم آرایش، وسایل تزیینی و … کالاها و خدمات خود را به مسافران عرضه می‌کنند. بد نیست که بدانید اینجا یکی از اولین مراکز خرید در منطقه آزاد بندر انزلی هست و به نوعی به گردن دیگر مغازه‌ها و مراکز خرید حق دارد!

مرکز خرید ونوس از سه طبقه ساخته شده است و در آن علاوه بر مغازه‌های متنوع، امکانات رفاهی مثل شعبه بانک، صرافی، رستوران، کافه‌، سالن بازی و پارکینگ نیز وجود دارد. نزدیک بودن این مرکز خرید به ساحل دریای خزر باعث شده است تا بسیاری از مسافران بعد از یک خرید حسابی، برای استراحت و لذت بردن از مناظر اطراف در سایه درختان و آلاچیق‌هایی که در همین نزدیکی ساخته شده است، استراحت کنند.

نشانی مرکز خرید ونوس انزلی

منطقه آزاد بندر انزلی، سه راه حسن رود، کیلومتر ۵ جاده زیبا کنار

تلفن: ۴۴۴۵۱۳۳۱

ساعات کاری: ۱۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب

جهت اجاره ویلا در شمال کلیک کنید.

مرکز خرید کاسپین، نوستالژیک و خاطره انگیز

بازار کاسپین
اغلب کالاهای بازار کاسپین اجناس روس و ترک هستند.

اگر از طرفداران بازارهای قدیمی و نوستالژیک هستید، بهتر است که راهتان را کج کنید و سری به بازار کاسپین انزلی بزنید. اینجا یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید شهر است که در آن انواع پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن، شال و روسری، مواد خوراکی، لوازم و دکوراسیون منزل به فروش می‌رسند. این بازار از گذرگاه‌های باریک تشکیل شده است و فروشگاه‌ها و غرفه‌ها در دو طرف آن قرار گزفته‌اند. اغلب کالاهای این بازار هم اجناس روس و ترک هستند که با قیمت‌های مناسب به عرضه گذاشته شده‌اند.

یکی از خوبی‌های این مرکز خرید این است که در نزدیکی ساحل قرار دارد و به دلیل داشتن رستوران‌ها و کافه‌های متنوع، از جمله پاتوق‌های محبوب گردشگران و مسافران به شمار می‌رود.

نشانی بازار کاسپین

جاده انزلی به رشت، ابتدای مسیر حسن رود به زیبا کنار، خیابان مطهری

تلفن: ۰۱۳-۴۴۵۲۸۱۸۲

ساعات کاری: ۱۱ صبح الی ۱۱:۳۰ شب

 

پاساژ ستاره شمال، هم فال و هم تماشا

پاساژ ستاره شمال
پاساژ ستاره شمال یکی از مدرن‌ترین مراکز خرید در منطقه آزاد بندر انزلی است.

پاساژ ستاره شمال یکی دیگر از مراکز خرید نسبتا مدرن منطقه آزاد انزلی است که با داشتن ۶ طبقه و بیش از ۴۰۰ فروشگاه، گردشگران زیادی را برای خرید و تفریح به خود جذب می‌کند. اغلب واحدهای تجاری این مرکز خرید شامل فروشگاه‌های لباس، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم الکترونیکی، خوراکی‌های خارجی و… می‌شوند. وجود سالن بازی و رستوران در اینجا باعث شده است تا بسیاری از خانواده‌ها یک روز از سفر خود را به چرخیدن و گشت و گذار در پاساژ ستاره شمال اختصاص دهند.

بخوانید از: بهترین اقامتگاه‌های بندر انزلی

مرکز تجاری هپی مارت، از لوکس‌ترین مراکز خرید منطقه آزاد انزلی

مرکز خرید هپی مارت
خوبی مرکز خرید هپی مارت در این است که اغلب برندهای ایرانی و خارجی در آن شعبه دارند.

خوبی مرکز خرید هپی مارت در این است که اغلب برندهای ایرانی و خارجی در آن شعبه دارند. این مرکز خرید از سه طبقه واحد تجاری و سه طبقه رستوران و کافی شاپ تشکیل شده است و به عنوان یکی از به‌روزترین و مدرن‌ترین مراکز خرید منطقه آزاد انزلی شناخته می‌شود. نزدیک بودن مرکز تجاری هپی مارت به دریا و ساحل خزر باعث شده است تا بسیاری از گردشگران با مراجعه به رستوران‌ها و کافی شاپ‌های این مجتمع که در طبقات بالا واقع شده‌اند، از مناظر رو به دریا نهایت لذت را ببرند.

نشانی مرکز تجاری تفریحی هپی مارت

انزلی، سه راه حسن رود، کیلومتر ۵ جاده زیبا کنار، رو به درب اصلی منطقه آزاد

تلفن: ۰۱۳-۳۴۴۳۷۵۱۵

مرکز خرید برندسنتر، از شیر مرغ تا جان آدمیزاد

مرکز خرید برند سنتر
مرکز خرید برند سنتر یکی از کامل‌‎ترین و در عین حال لوکس‌ترین مراکز خرید منطقه آزاد انزلی است.

همانطور که از نامش پیداست، در این مجموعه تجاری می‌توانید از برندهای متنوع و معتبر ایرانی و خارجی خرید کنید. مرکز خرید برند سنتر یکی از کامل‌‎ترین و در عین حال لوکس‌ترین مراکز خرید منطقه آزاد انزلی است که از ۲۸ فروشگاه در دو طبقه تشکیل شده است و بیش از ۳۰ هزار متر مربع وسعت دارد. اغلب فروشاه‌های این مجموعه شامل ویترین‌هایی رنگارنگ از محصولات پوشاک، کیف و کفش، لوازم منزل و … از برندهای مطرحی مانند ال سی واکیکی و ایکیا می‌شوند.

البته که جذابیت‌های این مرکز خرید تنها به فروشگاه‌های کوچک و بزرگش خلاصه نمی‌شود. در اینجا رستوران‌ها، فست فود و شیرینی فروشیهای هیجان انگیز و باکیفیتی هم وجود دارند که با تهیه و سرو غذاها و خوراکی‌های خوشمزه، یک خاطره خوش و عطر و طعم را در ذهن مسافران ثبت می‌کنند.

نشانی برند سنتر انزلی

ضلع شمالی برج‌های مسکونی طاووس منطقه آزاد انزلی

راه های دسترسی به منطقه آزاد انزلی

منطقه آزاد انزلی
منطقه آزاد انزلی هر شب تا ساعت ۱۲ بامداد فعالیت می‌کند و چادر زدن در آن ممنوع است.

منطقه آزاد انزلی در فاصله ۳۰ کیلومتری بندر انزلی و ۱۵ کیلومتری کیاشهر قرار گرفته است. فراموش نکنید که برای ورود به این مجموعه باید هزینه ناچیزی را بپردازید که بسته به روزهای تعطیل و عادی متفاوت است. این مجموعه هر شب تا ساعت ۱۲ بامداد فعالیت می‌کند و چادر زدن در آن ممنوع است. در فصل‌های شلوغ و پرطرفدار شمال، ممکن است که با صفی کوتاه در بود ورود به مجموعه مواجه شوید. با این حال جای نگرانی نیست چرا که پارکینگ بزرگ این منطقه تجاری، جای زیادی برای انواع خودروها دارد.

بخوانید از: بهترین جاهای دیدنی انزلی

از منطقه آزاد انزلی چی بخریم؟

مراکز خرید منطقه آزاد انزلی
مراکز خرید منطقه آزاد انزلی پر از اجناس خوب و باکیفیت خارجی و داخلی هستند.

همانطور که به شما گفتیم، بسیاری از کالاهای منطقه آزاد انزلی شامل هزینه‌های بالای گمرکی نمی‌شوند و اغلب اجناس اینجا در مقایسه با شهرهای دیگر قیمت معقول و مناسبی دارند. مراکز خرید منطقه آزاد انزلی پر از اجناس خوب و باکیفیت خارجی و داخلی هستند و به همین دلیل است که بسیاری از مسافران و گردشگران ترجیح می‌دهند تا انواع پوشاک، لوازم‌ خانگی، اسباب‌بازی خارجی و حتی پارچه و صنایع دستی دلخواهشان را از مراکز خرید این مجموعه تهیه کنند.

تفریحات منطقه آزاد انزلی

بعد از خرید و کلی سرپا ایستادن، وقت آن است که چند ساعتی هم خودتان را با تفریحات جذاب اینجا مشغول کنید! خوشبختانه در منطقه آزاد انزلی چند جاذبه تفریحی برای خانواده‌ها و جوانان فراهم شده است تا بتوانند به جز خرید، لحظات شاد و مفرح را هم در خاطرات سفرشان ثبت کنند.

آکواریوم فانتستیک انزلی، تماشای دنیای زیر آب

در این آکواریم یک تونل شیشه‌ای هیجان انگیز وجود دارد که می‌توانید در آن به تماشای انواع ماهی‌ها مشغول شوید.
در این آکواریم یک تونل شیشه‌ای هیجان انگیز وجود دارد که می‌توانید در آن به تماشای انواع ماهی‌ها مشغول شوید.

بدون شک یکی از جذاب‌ترین تفریحات در منطقه آزاد انزلی، سر زدن به آکواریوم این مجموعه است. آکواریوم فانتستیک یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های ایران است که در آن انواع آبزیان و جانوران دریایی نگهداری می‌شوند. در این آکواریم یک تونل شیشه‌ای هیجان انگیز هم وجود دارد که می‌توانید در آن به تماشای انواع ماهی‌ها و جانوران اقیانوس مشغول شوید.

آکواریوم فانتستیک انزلی از بخش‌های مختلفی مثل سالن خلیج فارس، سالن آرواره، سالن آمازون، غار دریایی، سالن دریای خزر و بخش پرندگان و خزندگان تشکیل شده است. در هر یک از این بخش‌ها امکان تماشای انواع ماهی‌های بومی، آبزیان منطقه آمازون، آبزیان کمیاب و گونه‌های پرندگان و خزندگانی مثل مرغ بهشتی آفریقا، طوطی کاکادو و ایگوانا برای علاقه‌مندان وجود دارد.

آکواریوم فانتستیک در منطقه آزاد بندر انزلی و در بخش پشتی مجتمع تجاری ونوس واقع شده است.

شهربازی گیم لند، چاشنی لذت و هیجان

شهربازی گیم لن
در شهربازی گیم لند انواع بازی‌های رایانه‌ای، بازی‌های شبیه سازی شده و بولینگ برای علاقه‌مندان فراهم شده است.

بیایید بپذیریم که اغلب بچه‌ها علاقه‌ای به خرید کردن ندارند و دوست دارند به جای پرسه زدن در مغازه‌های کوچک و بزرگ، مشغول بازی و سرگرمی‌های خاص خودشان شوند. منطققه آزاد انزلی با ساختن شهربازی گیم لند این امکان را فراهم کرده است تا کودکان و نوجوانان چند ساعتی بیخیال زندگی عادی شوند و حسابی سرشان را با بازی گرم کنند. شهربازی گیم لند در طبقه پایین آکواریوم قرار گرفته و در آن انواع بازی‌های رایانه‌ای، بازی‌های شبیه سازی شده و بولینگ برای علاقه‌مندان وجود دارد.

خوبی گیم لند در این است که در نزدیکی یکی از باکیفیت‌ترین رستوران‌های منطقه آزاد انزلی یعنی کافه‌رستوران بین‌المللی گرند شف واقع شده است.

پارک بهشت پرندگان، ز غوغای جهان فارغ

پارک بهشت پرندگان
پارک بهشت پرندگان یک پناهگاه طبیعی برای پرندگان بومی و مهاجر شناخته می‌شود.

اگر وسط خرید کردن هوس کردید تا کمی هم از دنیای واقعی فاصله بگیرید و چند ساعتی در آرامش طبیعت به سر ببرید، بهتر است که راهتان را کج کنید و با کمی پیاده‌وری خودتان را به پارک بهشت پرندگان برسانید. این طبیعت روح نواز و جذاب دقیقا در کنار آکواریوم قرار گرفته و در آن امکانات تفریحی و گردشگری هیجان انگیزی ساخته شده است. مثلا شما می‌توانید در برکه کوچک اینجا، با قایق‌های پدالی قایق سواری کنید و یا روی پل چوبی جذاب برکه، مشغول پیاده‌روی شوید.

بد نیست که بدانید پارک بهشت پرندگان یک برکه طبیعی با وسعت دو هکتار است که به عنوان منطقه‌ای حفاظت شده و پناهگاهی طبیعی برای پرندگان بومی و مهاجر شناخته می‌شود.

مرکز تفریحات دریایی مارینا کاسپین

کلوپ تفریحات دریایی
در منطقه آزاد انزلی یک کلوپ تفریحات دریایی راه اندازی شده که مسافران را با ورزش‌های هیجان انگیز آبی غافلگیر کرده است.

مگر می‌شود که راهی شمال و دریای خزر شد و تنی به آب نزد؟ مخصوصا که اگر تفریحات دریایی متنوعی هم برای چند ساعت لذت و هیجان وجود داشته باشد! خوشبختانه در منطقه آزاد انزلی یک کلوپ تفریحات دریایی راه اندازی شده که بسیاری از مسافران را با ورزش‌های هیجان انگیز آبی غافلگیر کرده است. در این مجموعه انواع تفریحات دریایی مثل کایاک سواری، شاتل، پاراسل، پدلبورد، گشت دریایی، ورزش‌های بادبانی و ویندسرف (قایق‌های بادبانی کوچک) برقرار است.

در اینجا همچنین مربیان و پرسنل حرفه‌ای به علاقه‌مندان آموزش‌های لازم در زمینه ورزش‌های دریایی را ارائه می‌دهند. بد نیست که بدانید در مرکز تفریحات دریایی مارینا کاسپین یک ساحل کوچک در دو بخش جداگانه آقایان و بانوان هم وجود دارد که به امکاناتی مثل سالن ماساژ، فوتبال دستی، میز پینگ پونگ، زمین والیبال،کافی شاپ، چترهای سایه‌بان، صندلی‌های آفتاب‌گیر، اتاق‌های تعویض لباس، رختکن با کمد‌های دارای قفل‌های هوشمند، فضای سبز زیبا و دوش صحرایی مجهز است.

سخن آخر

منطقه آزاد انزلی ویو از بالا
در منطقه آزاد انزلی همه چیز برای خرید، تفریح، طبیعت گردی و تجربه لحظات هیجان انگیز فراهم شده است!

منطقه آزاد انزلی فضایی گردشگری و تفریحی جذاب در ساحل دریای خزر است. شما می‌توانید در این منطقه تجاری کالاهای مورد نیازتان را خریداری کنید، از آکواریوم و باغ پرندگان دیدن نمایید، از تفریحات دریایی‌اش لذت ببرید و لحظاتی جذاب و فراموش نشدنی برای خود و اطرافیانتان بسازید! فراموش نکنید که می‌توانید برای پیدا کردن ویلا، سوئیت، خانه و هرگونه اقامتگاه در بندر انزلی از سایت شب نیز کمک بگیرید.

سوالات متداول

 

منطقه آزاد انزلی کجاست؟

منطقه آزاد بندر انزلی در فاصله ۳۰ کیلومتری بندر انزلی و ۱۵ کیلومتری از کیاشهر قرار گرفته است.

منطقه آزاد انزلی چه تفریحاتی دارد؟

آکواریوم، شهربازی گیم لند، پارک بهشت پرندگان و مرکز تفریحات دریایی مارینا کاسپین از جمله امکانات تفریحی منطقه آزاد انزلی به حساب می‌آیند.

بهترین اجناس برای خرید در منطقه آزاد انزلی چه چیزهایی هستند؟

انواع پوشاک، لوازم‌ خانگی، اسباب‌بازی خارجی و حتی پارچه و صنایع دستی برخی از محبوب‌ترین کالاها برای خرید در منطقه آزاد انزلی شناخته می‌شوند.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*