بهترین جزایر ایران برای مسافرت

0

کدام جزیره ایران سفر کنیم؟

کشور ایران جزایر کوچک و بزرگ بسیار زیادی دارد. هر یک از این جزایر، زیبایی‌های مخصوص و ویژگی‌های قابل‌ توجهی دارند. بنابراین انتخاب بهترین جزایر ایران برای مسافرت، کاری بسیار دشوار است. برخی از این جزیره‌ها از نظر قدمت قابل‌توجهند و برخی از نظر ویژگی‌های خود، معروف و مشهور هستند. در این مقاله قصد داریم برخی از بهترین جزایر ایران را معرفی کنیم تا بتوانید از این فهرست، در سفرهای خود استفاده کنید.

جزیره قشم

این جزیره دارای آب‌وهوای آفتابی است و در نزدیکی بندرعباس و بندر خمیر قرار دارد. قشم را می‌توان بزرگ‌ترین جزیره در ایران به شمار آورد. این جزیره، یکی از شهرستان‌های استان هرمزگان محسوب می‌شود. بسیاری از افراد، این جزیره را به‌ عنوان یک مرکز تجاری، مهم می‌دانند. این در حالی است که قشم، دیدنی‌های تاریخی بسیار زیاد و جاذبه‌های گردشگری فراوانی هم دارد که اجاره سوئیت قشم را جذاب‌تر از قبل میکند.

از جمله این مناطق می‌توان به جنگل‌های حرا، بندر لافت، غارهای بسیار، دره ستارگان، ژئو پارک، چشمه‌های بی شمار و… اشاره کرد. 🏖️ دسترسی به این جزیره نیز به‌ سادگی امکان‌پذیر است. به‌ نحوی‌ که از طریق بندر‌عباس و یا بندر پل و با استفاده از یک قایق کوچک، می‌توانید خود را به جزیره زیبای قشم برسانید.

صخره های جزیره کیش

جزیره کیش

جزیره کیش، نوعی منطقه آزاد و تجاری به شمار می‌رود. این جزیره از نظر موقعیت و دسترسی، قابل‌توجه است. چراکه به تنگه هرمز بسیار نزدیک است. عامل دسترسی، باعث شده تا این جزیره، محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری باشد.

ضمنا بهترین مراکز خرید کیش هم برای عموم بهترین اجناس را با قیمت های مختلف ارائه میکنند. جزیره کیش دارای مناظر طبیعی بسیار ویژه‌ای است. “کشتی یونانی، شهر زیرزمینی کاریز، حریره، پایاب، پارک هنر، مجموعه درخت سبز و… ” از جمله دیدنی‌های این جزیره هستند. بسیاری از افراد، برای خریدهای خود به این جزیره سفر می‌کنند و یا برای امتحان کردن طعم غذاهای دریایی در رستوران‌های مختلف، این جزیره را انتخاب می‌کنند. با اجاره سوئیت در کیش میتوانید با صرفه اقتصادی به این شهر سفر کنید.

جزیره کیش

جزیره هرمز

جزیره هرمز با عنوان جزیره رنگین‌کمان 🌈 نیز شناخته می‌شود. این جزیره در حقیقت یکی از بهترین جزایر ایران برای مسافرت است. موقعیت ویژه جغرافیایی و دسترسی به این جزیره موجب شده تا عنوان کلید خلیج‌فارس را به دست آورد. این جزیره در سال ۹۱۲ به اشغال نیروهای پرتغالی درآمد و یک قلعه نیز در آن ساخته شد. هم‌اکنون آثاری از این قلعه در جزیره هرمز وجود دارد.

با حضور در این جزیره می‌توانید از دره رنگین‌کمان، جزیره نمکی هرمز و… بازدید کنید و یا به موزه دکتر نادعلیان بروید. بسیاری از افرادی که به این ناحیه مسافرت می‌کنند در این جزیره، کمپ‌هایی را ایجاد می‌نمایند و یا برای اقامت به سراغ خانه‌های ساکنان منطقه می‌روند. چراکه در این ناحیه هتل و یا رستوران لوکس وجود ندارد. برای رسیدن به این جزیره راه سختی در پیش ندارید. تنها کافی است به بندرعباس بروید و سپس با استفاده از یک لنج به سمت جزیره هرمز حرکت کرده و با اقامت و اجاره خانه در هرمز اقامتی راحت در این جزیره زیبا داشته باشید.

جزیره هرمز

جزیره هنگام

جزیره هنگام یکی دیگر از بهترین جزایر ایران برای مسافرت کردن است. این جزیره در جنوب جزیره قشم قرار دارد و دسترسی آن نیز بسیار مناسب است. به‌ نحوی‌ که برای رسیدن به این محل زیبا، لازم است در ابتدا به اسکله کندالو بروید و از آن‌جا سوار یک قایق شوید. پس‌ از طی کردن مسافتی بسیار کوتاه و مدت‌زمانی کم، به بندر و جزیره هنگام خواهید رسید.

با رسیدن به این جزیره می‌توانید طبیعت بسیار زیبایی را مشاهده کنید و یا به تماشای دلفین‌ها در خلیج‌فارس اقدام نمایید. این جزیره تنها ۶۰۰ نفر سکنه دارد و یکی از دیدنی‌های آن بازار سنتی است. با سفر به این جزیره می‌توانید برخی از حیوانات نادر از قبیل غزال بومی ایران، لاک‌پشت‌های پوزه عقابی، خرچنگ‌های دریایی و… را نیز مشاهده کنید.

ساحل جزیره هنگام

جزیره ناز

جزیره ناز در حقیقت یکی از کوچک‌ترین جزایر ایران است و جزئی از جزیره قشم به شمار می‌رود. در زمانی‌که جذر و مد در این ناحیه اتفاق می‌افتد، بخش بسیار باریکی از شن‌ها به چشم می‌خورند. از این طریق، جزیره قشم به جزیره ناز متصل می‌گردد. بنابراین با اندکی پیاده‌روی می‌توانید خود را به این جزیره برسانید. با حضور در این جزیره صاف و هموار، می‌توانید تعداد زیادی از دست‌فروشان محلی را مشاهده کنید که محصولات دستی خود را به فروش می‌رسانند.

جزیره سیری

یکی دیگر از زیباترین و بهترین جزایر ایران برای مسافرت و تفریح، جزیره سیری نام دارد. برخی از افراد به این جزیره، جزیره سری و یا سوری هم می‌گویند. این جزیره بسیار زیبا و تماشایی، در جنوب شرقی خلیج‌فارس قرار دارد و در فاصله ۳۰ کیلومتری جنوب غربی بندرعباس می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. 🌊

جزیره هندورابی

این جزیره در فاصله میان ۲ جزیره کیش و لاوان واقع شده‌ و در ۳۰ کیلومتری جزیره کیش قرار گرفته‌ است. میزان جمعیت این منطقه در حدود ۱۹۱ نفر است و برای افرادی که به‌ دنبال پیدا کردن محیطی بسیار ساکت و خلوت هستند بسیار مناسب است. بیشتر ساکنین این منطقه به فعالیت‌هایی از قبیل ماهیگیری اشتغال دارند.

جزیره لاوان

جزیره لاوان

جزیره لاوان یکی دیگر از بهترین جزایر ایران برای مسافرت است. این جزیره در ۷۶ کیلومتری خلیج‌فارس قرار گرفته‌ است و از جمله جزایر مسکونی ایران به شمار می‌رود. برای دسترسی به این جزیره لازم است در ابتدا به قشم بروید و سپس با استفاده از مسیر دریا خود را به جزیره لاوان برسانید. این جزیره امکانات بسیار کمی برای مسافران و گردشگران دارد. در بیشتر نقاط این جزیره، امکان چادر زدن برای شما مهیا شده‌ است. هم‌چنین می‌توانید از سوئیت‌هایی برای اقامت خود استفاده کنید.

جزیره آشوراده

آشوراده یکی از بزرگ‌ترین جزایر ایران به شمار می‌رود. این جزیره بر خلاف اکثر جزایر ایران در دریای خزر قرار دارد و محل بسیار مناسبی برای پرندگان مهاجر و بومی محسوب می‌شود. بنابراین در هر کدام از فصول سال که به این منطقه سفر کنید پرندگان بسیار زیادی را مشاهده خواهید کرد و یا حیواناتی از قبیل خرگوش، روباه، اسب وحشی و… را خواهید دید. از دیگر دیدنی‌های این جزیره می‌توان به پل چوبی اشاره کرد. برای سفر کردن و حضور در این جزیره لازم است در ابتدا به بندر ترکمن بروید و سپس به سمت جزیره حرکت کنید.

جزیره آشوراده خزر

جزیره شیطان

جزیره شیطان که به آن جزیره مرجان نیز گفته می‌شود عنوان یک جزیره بسیار کوچک است که در جنوب شرقی ایران قرار دارد. در حقیقت می‌توان گفت جزیره شیطان و یا مرجان، شرقی‌ترین جزیره در میان جزایر ایرانی است.⛵ جزیره شیطان در ادامه ساحل بالا آمده‌ پسا بندر در استان سیستان و بلوچستان و در ۲ کیلومتری شرق آن واقع شده‌ است. این جزیره به دلیل ظاهر صخره‌ای و برخورد امواج با آن، به نام جزیره شیطان معروف شده‌ است و از زیستگاه‌های اصلی شاه‌میگو به شمار می‌رود.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب