قوانین کنسلی اقامتگاه، باید و نبایدهایی که لازم است بدانید

0

همیشه ممکن است مهمان ها، با وجود برنامه ریزی و حساب و کتاب‌های فراوان، مجبور ‌شوند از سفری که مدت‌ها برایش نقشه کشیده‌اند، چشم پوشی کنند. برای بسیاری، سخت‌ترین بخش این ماجرا کنسل کردن رزرو هتل و اقامتگاه است؛ مخصوصا اگر اطلاعات کافی درباره قوانین کنسلی و فرآیند لغو رزرو وجود نداشته باشد. پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه در مورد قوانین کنسلی سایت شب اطلاعات کافی داشته باشید، ادامه این مطلب را با دقت مطالعه کنید:

 

نکات مهم کنسلی رزرو در شب 

پیش از همه فراموش نکنید که هر مجموعه اقامتی، سیاست خاصی را برای فرآیند لغو رزرو در نظر می‌گیرد. با این حال در شب به میزبانان اجازه داده می‌شود تا یکی از گزینه‌های زیر را به عنوان قوانین کنسلی رزرو انتخاب کنند:

قوانین کنسلی سهل‌گیرانه

در این سیاست کنسلی، مسافران شرایط منعطف‌تری نسبت به قوانین دیگر دارند. بر این اساس اگر مسافران تا قبل از شروع اقامت، سفر خود را لغو کنند، شما به عنوان میزبان از مسافران جریمه‌ای دریافت نمی‌کنید.

اگر مسافران در ایام پیک (تعطیلات رسمی به غیر از تعطیلات نوروز)، تا قبل از ۳ روز به شروع اقامت، سفر خود را کنسل کردند، مبلغی برای خسارت گرفته نمی‌شود. با این حال اگر آنها در این زمان و در کمتر از 3 روز اقامت خود را لغو کنند، کل مبلغ به عنوان خسارت دریافت می‌گردد.✨

در این شیوه کنسلی، میزبان میتواند هنگام لغو رزروهای بلند مدت (۱۴ روز به بالا) مبلغ 3 روز اول را به عنوان خسارت از مسافران دریافت نماید.

اما در سیاست کنسلی سهل گیرانه، میزبانان باید این نکته مهم را هم در نظر بگیرند:

اگر میزبانان رزرو مسافری را لغو کنند، 10 درصد از مبلغ کل رزرو به عنوان خسارت از اقامت بعدی کم می‌شود. با این حال میزبانانی که بتوانند در اقامتگاه خود 10 رزرو موفق و پی در پی داشته باشند، امکان یک مرتبه کنسلی بدون خسارت برای آنها وجود خواهد داشت.

 

قوانین کنسلی متعادل

همانطور که از نام این سیاست کنسلی پیداست، لغو رزرو در این مرحله شرایط سخت‌گیرانه‌تری دارد. مسافران در این شیوه می‌توانند تا 72 ساعت قبل از شروع اقامت، بدون پرداخت خسارت، رزرو اقامتگاه را لغو کنند. اما اگر تا قبل از ۷۲ ساعت سفر کنسل شود، مبلغ اولین شب رزرو به عنوان خسارت دریافت خواهد شد.

اگر مسافران در روز شروع اقامت نسبت به کنسلی اقدام نمایند، باید مبلغ 2 شب اول رزرو را به عنوان خسارت بپردازند. همچنین کنسلی در حین اقامت برای مسافران به این معناست که مبلغ شب‌های اقامت داشته و مبلغ شب بعدی را به عنوان جریمه در نظر بگیرند.

در ایام پیک (تعطیلات رسمی به غیر از تعطیلات نوروز)، خسارت تا ۷ روز پیش از شروع اقامت گرفته نمی‌شود. با این حال کنسلی در این زمان و کمتر از ۷ روز، به معنای کسر کل مبلغ به عنوان خسارت خواهد بود.

 

در این شیوه کنسلی، میزبان میتواند هنگام لغو رزروهای بلند مدت (۱۴ روز به بالا) مبلغ 5 روز اول را به عنوان خسارت از مسافران دریافت نماید.✨

میزبانان همچنین باید توجه کنند که اگر رزرو مسافری را لغو نمایند، 10 درصد از مبلغ کل رزرو به عنوان خسارت از اقامت بعدی کسر می‌شود. با این حال میزبانانی که بتوانند در اقامتگاه خود 15 رزرو موفق و پی در پی داشته باشند، امکان 1 مرتبه کنسلی بدون خسارت برای آنها وجود خواهد داشت.

 

قوانین کنسلی سخت‌گیرانه

در این سیاست امکان کنسلی اقامتگاه برای مسافران وجود ندارد. در صورت لغو رزرو، کل مبلغ اقامت از مهمانان گرفته می‌شود. میزبان همچنین میتواند هنگام لغو رزروهای بلند مدت (۱۴ روز به بالا) مبلغ 7 روز اول را به عنوان خسارت از مسافران دریافت نماید.

اگر میزبانان رزرو مسافری را لغو کنند، 15 درصد از مبلغ کل رزرو به عنوان خسارت از اقامت بعدی کسر می‌شود. با این حال میزبانانی که بتوانند در اقامتگاه خود 20 رزرو موفق و پی در پی داشته باشند، امکان یک مرتبه کنسلی بدون خسارت برای آنها وجود خواهد داشت.

برای تغییر شرایط کنسلی، میتوانید به بخش آگهی های من در پنل سایت شب خود مراجعه کنید.

قوانین سایت شب

کدام قوانین کنسلی برای شما مناسب است؟

اگر میزبان هستید، انتخاب قوانین و سیاست‌های لغو رزرو کاملا به شما و برنامه‌هایتان بستگی دارد. در ادامه به چند نکته مهم برای کارایی بهتر در این زمینه اشاره می‌کنیم:

 

قوانین کنسلی سهل‌گیرانه را انتخاب کنید اگر:

  • در فصلی هستید که گردشگران تمایل چندانی به سفر ندارند و شما می‌خواهید مسافران بیشتری را به اقامتگاه خود جذب کنید.
  • در فصلی هستید که مسافرت و گردشگری رونق دارد و مطمئن هستید که در صورت کنسل شدن، اقامتگاه شما به زودی مشتریان خود را پیدا می‌کند.
  • اگر اقامتگاه شما در یک شهر یا محله قابل رقابت قرار دارد و شما نگرانی بابت لغو دیرهنگام ندارید.

داده‌های اخیر در وبسایت‌های گردشگری نشان می‌دهند میزبانانی که در زمان کرونا و پس از فروردین 1399 از سیاست‌های کنسلی سخت‌گیرانه یا متوسط، ​​به سیاست کنسلی سهل گیرانه تغییر مسیر داده‌اند، شاهد افزایش رزروهای خود بوده‌اند.

 

قوانین کنسلی متعادل را انتخاب کنید اگر:

  • می‌خواهید از کنسل کردن لحظه آخری مسافران جلوگیری کنید.
  • مسافران زیادی به دنبال رزرو خانه شما هستند.
  • بعد از کنسل کردن یک مسافر، به کمی زمان برای هماهنگی رزروهای دیگر احتیاج دارید.
  • می‌خواهید مهمانانی را جذب کنید که برنامه‌هایشان به هماهنگی بیشتری نیاز دارد، مانند مسافران تجاری که باید از رزروهای قابل استرداد استفاده کنند.

 

قوانین کنسلی سخت‌گیرانه را انتخاب کنید اگر:

  • وقت کافی برای جایگزین کردن رزروها ندارید و می‌خواهید از کنسل شدن جلوگیری کنید. ⚠️
  • به تنهایی میزبانی می‌کنید و کنسلی‌های لحظه آخری برنامه شما را بهم می‌ریزد.
  • خانه شما آنقدر جذاب و پرطرفدار است که مسافران با وجود قوانین سختگیرانه، همچنان به دنبال رزرو کردن هستند.

 

در نهایت فراموش نکنید که انتخاب قوانین کنسلی کاملآ به شما و اقامتگاهتان بستگی دارد. با این حال به یاد داشته باشید که بسیاری از مهمانان در سفر به دنبال گزینه‌های راحت و منعطف می‌گردند. برای کمک به مسافران، از قوانینی استفاده کنید که برای بیشتر آنها قابل دسترس باشد.?

لازم به ذکر است این شرایط سه گانه کاملا دو طرفه بوده و دقیقا همین شرایط کنسلی متقابلا برای کنسل شدن از طرف شما میزبان عزیز نیز وجود دارد.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب