راهکارهای اساسی برای جذب مسافران

0

هیچ چیز به اندازه مسافرانی که اوقات خوشی در اقامتگاهشان دارند، یک میزبان را خوشحال نمی‌کند. گرچه میزبانی یک شغل لذت بخش است، اما مثل تمام مشاغل دیگر می‌تواند مشکلات خاص خودش را داشته باشد. یکی از این مشکلات، فصلی بودنِ آن است. یعنی قرار نیست که همیشه اقامتگاه با حضور مسافران و مهمانان رونق بگیرد. به هرحال همه ما می‌دانیم که در ماه‌های خاصی از سال، تعداد سفرها کمتر شده و اشتغال میزبانان هم کاهش میابد.

در این مطلب با شما از 5 راهکار مهم برای جذب مسافران به ویژه در فصل‌های کم طرفدار صحبت می‌کنیم:

شرایط اقامتگاه را تغییر دهید

تخفیف اقامتگاه
تخفیف اقامتگاه

اولین و مهم‌ترین قدم برای جلب توجه مسافران، این است که شرایط متفاوتی نسبت به دیگر میزبانان فراهم کنید. در حقیقت شما باید به طور واضح، برتری اقامتگاهتان را نسبت به رقبا نشان دهید. یعنی دلایلی فراهم کنید که مسافران ترجیح بدهند به جای خانه‌های مشابه شما، خانه شما را انتخاب کنند! یکی از بهترین راه‌ها برای این منظور، تعدیل قیمت است. مثلا می‌توانید هزینه مهمان اضافه را حذف کنید یا “حداقل روزهای اقامت” را کاهش دهید.

علاوه بر این می‌توانید چند بسته تخفیف در نظر بگیرید و در آن گزینه‌هایی مثل گردش‌های کوچک در سطح شهر را بگنجانید. یکی دیگر از راه‌های خلاقانه برای جذب مسافران این است که یک تور کوچک برای دیدن نقاط جالب و پرطرفدار شهر آماده کنید، یا برخی از مکان‌های مورد علاقه‌تان مثل کافه‌های کوچک شهر را به مسافران نشان دهید.

بازار هدفتان را بزرگ کنید

افزایش بازار هدف
افزایش بازار هدف

بازار هدف یکی از اصطلاحات مهم علم بازاریابی است. کسب‌وکارها تلاش می‌کنند به جای این‌که به همه افراد و مشتریان بازار دست پیدا کنند، با استفاده از بازار هدف، انرژی خود را برای مشتریان مشابه به سلیقه خود بگذارند. بسیاری از میزبانها نیز به کمک این مفهوم توانسته‌اند مشتریان خاصی داشته باشند و نسبت به آنها و سلایقشان تعهد نشان دهند.

با این حال ما به شما توصیه می‌کنیم که ذهن بازتری داشته باشید و خانه خود را در گروه‌هایی تبلیغ کنید که مشتریانی با اهداف متفاوت دارند. در نتیجه این تبلیغ، مشتریان جدیدی از سایت اقامتگاه بازدید می‌کنند و خانه شما را در نظر می‌گیرند. تنها کافی است که بودجه خود را مشخص کنید و با تبلیغات مناسب، اقامتگاهتان را در دیدرس مسافران جدید بگذارید.

حواستان به رقبایتان باشد

یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید: «دوستانت را نزدیک خودت نگه دار و دشمنانت را نزدیکتر». البته که ما هم به شما چنین توصیه‌ای می‌کنیم! یک راه عالی برای افزایش تعداد مسافرها، توجه به رقیبانتان است. 5 خانه‌ای که از اقامتگاه شما محبوب‌تر هستند و البته بسیار به شما شباهت دارند را پیدا کنید. به طور دقیق بررسی کنید که این میزبان‌ها چه فعالیت‌هایی انجام می‌دهند، چه امکاناتی فراهم کرده‌اند و در مجموع، چه ویژگی‌هایی اقامتگاه آنها را خاص‌تر از شما کرده است.

همچنین می‌توانید متوجه شوید که این اقامتگاه‌ها بسته به فصل یا روزهای مختلف هفته، چه تفاوت‌هایی را برای قیمت‌گذاری اعمال می‌کنند. به کمک این بررسی‌های دقیق، متوجه نکات بسیاری می‌شوید و حتی ممکن است ایده‌های جالب‌تری هم به ذهن خودتان برسد.

توجه به رقبا
توجه به رقبا

اطلاعات اقامتگاه را به روزرسانی کنید

به روزرسانی اطلاعات اقامتگاه در وب سایت، شما را یک قدم به مشتریان جدید نزدیک‌تر می‌کند. بسته به فصلِ کم بازدید اقامتگاه، عکس‌های نمایش داده شده را تغییر دهید و مخاطبان جدیدی را جذب کنید. مثلآ اگر فصل کم بازدید در اقامتگاه شما زمستان است، عکس‌هایی باکیفیت از خانه خود در فصل زمستان بیندازید و در وبسایت بگذارید. یا تصاویری تهیه کنید که نشان دهد مسافران چه تفریحات و فعالیت‌های زمستانی را می‌توانند در منطقه شما انجام دهند.

مشخصات مسافران فصل کم بازدید را پیدا کنید

این استراتژی، یک روش هوشمندانه است که به کمک آن می‌توانید از اطلاعاتی که قبلآ بدست آورده‌اید استفاده نمایید. سعی کنید اطلاعات و داده‌های آخرین مهمانان فصل کم بازدید اقامتگاهتان را تجزیه و تحلیل کرده و ببینید چه مسافرانی در آن زمان خانه شما را اجاره کرده‌اند. مشخصات این مهمانان را بررسی نمایید و بر اساس این اطلاعات جلو بروید. داده‌های مسافران، بهترین اطلاعات برای آزمایش برخی از روش‍های بازاریابی و تبلیغات است. ضمن اینکه با کمک این شیوه به راحتی متوجه خواهید شد که چگونه مخاطبان متفاوتی جذب کنید.

نگارش و ترجمه: شبنم بهروز

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب