نکاتی برای موفقیت در میزبانی پس از همه‌گیری کرونا

0

با اینکه هنوز در گوشه و کنار دنیا اخبار مختلفی از تعداد مبتلایان بیماران کرونایی می‌شنویم، اما کمتر کسی است که همچنان با شنیدن نام این بیماری دست و دلش بلرزد و روزهای طولانی قرنطینه را در پیش بگیرد. مردم بسیاری از کشورهای دنیا، حتی ماسک زدن را کنار گذاشته‌اند و چنان مشغول فعالیت‌های روزمره خود هستند که گویا پیش از این کرونایی وجود نداشته است.

صنعت گردشگری نیز از این قائده مستثنی نیست. اطلاعات گردشگری در سرتاسر دنیا نشان می‌دهد که رزرو هتل‌ها و اقامتگاه‌ها، هر روز در حال افزایش است. بلیط‌ها در کسری از ثانیه به فروش می‌رسند و شهرها آماده پذیرایی از گردشگران مختلف می‌شوند.

اکنون زمان مناسبی است تا کسب و کار خود را برای این بازگشت دوباره آماده کنید: یعنی یاد بگیرید که چطور با مسافرانی که اکنون خواسته‌های جدیدی دارند، مواجه شوید. ما در این مطلب با شما از نکات میزبانی بعد از ویروس کرونا صحبت می‌کنیم:

با مسافران جدید و خواسته‌های آن‌ها آشنا شوید

خوشامدگویی

میزبانان در این روزها باید بیشتر از همیشه به مفهوم “مسافر جدید” دقت کنند. اما این “مسافر جدید” کیست؟ با یک جمله ساده به این سوال پاسخ می‌دهیم. مسافران جدید، توقعات متفاوتی نسبت به شیوه‌های میزبانیِ پیش از کرونا دارند! آن‌ها می‌دانند که “فاصله گذاری اجتماعی” یک موضوع واقعی و مهم است. مسافران جدید به پاکیزگی بیشتر از همیشه اهمیت می‌دهند و بسیار محتاط‌‌تر عمل می‌کنند. آن‌ها بیشتر از همیشه به این خانه‌ها توجه نشان می‌دهند:

  • مقاصد و اقامتگاه‌هایی که مسیر طولانی تا شهر ندارند
  • خانه‌هایی مرتب که در آن به پاکیزگی همه چیز دقت شده است
  • اقامتگاه‌هایی که سفر به آن‌ها با خودروی شخصی امکان پذیر باشد
  • خانه‌هایی که امکان اقامت طولانی در آن‌ها وجود داشته باشد ( برای مسافرانی که دورکاری انجام می‌دهند)
  • خانه‌های تکی به جای آپارتمان
  • امکاناتی که باعث افزایش فاصله اجتماعی شود

برای آنکه بتوانید این نکات را رعایت کرده و خانه خود را در خط مقدم جستجوها نگه دارید، به این موارد دقت کنید:

امکانات اقامتگاه خود را به روز کنید

بازسازی دکوراسیون قدیمی
بازسازی دکوراسیون قدیمی

اقامتگاه شما در فضای مجازی و وبسایت‌ها، به عنوان یک منبع قابل اعتماد شناخته می‌شود. پس همیشه امکانات آن را در وبسایت شب یا هر پلتفرم دیگری به روز کنید:

  • به طور مداوم صفحه فرود خود را با اطلاعات جدید و امکانات پاکیزگی اقامتگاه به روز نگه دارید.
  • با مسافران درباره امکانات تفریحی خانه صحبت کنید و به آن‌ها اطمینان دهید که این تفریحات می‌توانند در عین فاصله گذاری اجتماعی و بدون خطر برقرار باشند.
  • مسافران را تشویق کنید تا از کسب و کارهای محلی حمایت کنند (مثل معرفی بهترین رستوران‌های بیرون‌بر!)
  • به مسافران مکان‌هایی را معرفی کنید که در آن‌ها ازدحام جمعیت کمتر است. مثل محله‌های تاریخی و ناشناخته.
  • اگر وبسایت شخصی دارید، آن را به گونه‌ای طراحی کنید که برای تمام مسافران قابل استفاده باشد.
  • با شناخت علم بازاریابی آنلاین و رسانه‌های مجازی، مخاطبان جدید را به خانه خود جذب کنید.

مسافران را در جریان همه چیز بگذارید

مهمانان باید همه چیز را درباره اقامتگاه شما و شرایط جدید آن بدانند. پس حتمآ در صفحه خود در وبسایت شب، آن‌ها را در جریان نکات مهم خانه بگذارید. علاوه بر آن:

  • در توضیحات خانه خود در وبسایت شب، از پروتکل‌های تمیز کردن و پاکیزگی خانه صحبت کنید.
  • از گزینه رزرو فوری استفاده کنید تا مسافران در سریع‌ترین و راحت‌ترین حالت ممکن، خانه شما را انتخاب کنند.
  • ارتباط خود را با مسافران قدیمی حفظ کنید و به آن‌ها خبر دهید که چه اقدامات ایمنی برای رزروهای بعدی آن‌ها در نظر گرفته شده است.
  • می‌توانید برای هر مسافر قدیمی، یک ایمیل شخصی‌سازی‌شده و الهام‌بخش طراحی کنید و آن‌ها را در جریان آخرین تحولات اقامتگاه قرار دهید.

به فکر تولید محتوای خلاقانه باشید

مسابقه عکاسی برای معرفی اقامتگاه
محتوای معرفی اقامتگاه

محتوای متفاوت تولید کنید و زیبایی بومی منحصر به فرد اقامتگاه را به اشتراک بگذارید. عکس‌های باکیفیت بیندازید. برای تاثیرگذاری بیشتر، از یک یا دو فیلم‌بردار حرفه‌ای کمک بگیرید تا تصاویر جذابی از اقامتگاه شما ثبت کنند. اگر خانه شما در اطراف ساحل قرار دارد، به فکر تهیه عکس از زیبایی دریا و منظره اقامتگاه باشید.

به جز زیبایی‌های بصری، می‌توانید عکس‌هایی از امکانات بهداشتی و فرایند پاکیزه کردن خانه بیندازید و آن‌ها را با مسافران به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که برای تولید محتوای تصویری اقامتگاه، باید با برنامه ریزی پیش بروید. در صفحات مجازی مانند اینستاگرم، دائما تصاویر باکیفیت اقامتگاه را به روز نمایید.

تمیزی اقامتگاه، تمام آنچه که مسافران می‌خواهند

آخرین و مهم‌ترین نکته برای مسافران جدید، توجه به پاکیزگی اقامتگاه است. برای این منظور:

  • خانه را قبل و بعد از اقامت مسافران تمیز و ضدعفونی کنید.
  • در اقامتگاه، به اندازه کافی لوازم بهداشتی قرار دهید. مسافران نباید از نبود مواد شوینده و ضدعفونی کننده اعلام نارضایتی کنند.
  • از مسافران بخواهید تا برای پیشگیری از هرگونه بیماری، اقدامات لازم مانند فاصله‌گذاری اجتماعی و بیرون گذاشتن کفش‌ها را جدی بگیرند.

 

ترجمه و نگارش: شبنم بهروز

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*