نکات بهداشتی اقامتگاه از زبان میزبان‌های موفق “شب”

0

مسافران بیشتر از هر چیزی به بهداشت و پاکیزگی اقامتگاه اهمیت می‌دهند. با توجه به آمارهای موجود، تمیز نبودن خانه‌ها یکی از مهمترین دلایلی است که میهمانان را نسبت به ماندن در یک اقامتگاه دلزده می‌کند. از طرف دیگر، فضای مرتب و پاکیزه نظرات مثبت فراوانی را به همراه می‌آورد و یک امتیاز مهم برای میزبانی شما خواهد بود. در ادامه به بررسی نکات مهم بهداشتی در اقامتگاه‌ها می‌پردازیم.

تعریف نظافت برای هر مسافر متفاوت است

ممکن است برای شما گرد و غبار ملایم یا پرز و موهای کوچکی که در گوشه و اطراف خانه وجود دارد، چندان مهم نباشد. اما این موضوع برای بسیاری از مسافران مهم و ناراحت کننده است، تا جایی که می‌توانید بعدها نظرات منفی آنها را درباره خانه ها در وبسایت شب ببینید. بگذارید تا خیالتان را راحت کنیم! شما باید هنگام نظافتِ اقامتگاه، توجه زیادی به پاکیزگی جزئیات نشان دهید، حتی بیشتر از چیزی که در خانه خود رعایت می‌کنید.

اقامتگاه تمیز

نکته مهم دیگر این است که باید بعد از رفتن مهمانِ قبلی، خانه را به شکلی تمیز کنید که آماده ورود مهمان یا مسافر جدید باشد. فراموش نکنید که فضا را، از کمد لباس و میز کنار تخت گرفته تا یخچال، مرتب و خالی نگه دارید. به قول یکی از میزبانان موفق سایت شب در لواسان، “قرار نیست مهمانان شما تکه‌ای از باقیمانده غذای مهمان قبلی را در یخچال اقامتگاه پیدا کنند!

روی نقاط مهم خانه تمرکز کنید?️

برخی موارد مشخص مانند حوله، ملحفه، کف زمین، حمام و دستشویی‌ها، از جمله نقاط حساس برای مسافران به حساب می‌آیند. البته که این حساسیت هم منطقی است. مسلمآ هیچکس نمی‌خواهد در یک حمام غیربهداشتی دوش بگیرد یا روی تختی آلوده استراحت کند!

این مناطق باید به طور کامل، در نهایت دقت و قبل و بعد از آمدن هر مسافر تمیز شوند. اقدامات بهداشتی دیگری مانند گردگیری پنکه سقفی یا تعویض پرده حمام را می‌توان در اولویت‌های بعدی قرار داد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای صرفه جویی در زمان و کار کمتر، نظافت کامل خانه را به طور دوره‌ای و در زمان‌های منظم انجام دهید.

ترفندهای جمع کردن مو

هیچ چیز برای مسافران بدتر از پیدا کردن موی مهمانان قبلی در گوشه و کنار اقامتگاه نیست. آقای سرابی، یک میزبان موفق شب از کاشان، با یک وسیله ساده خانگی به سراغ موهای سرگردان می‌رود: “بعد از تمیز کردن رختخواب و لوازم خانه، از یک غلتک پرزگیر برای برداشتن موهای روی ملحفه، روبالشی و پتو استفاده کنید.”

میزبان دیگری از رشت، پیشنهاد می‌کند که با استفاده از تِی‌های زمین شوی در کف حمام یا سطوح، هیچ مویی روی زمین باقی نخواهد ماند. در نهایت برای از بین بردن مو در حمام و دستشویی، چاهک آنها را مرتبآ تمیز کنید تا هیچ مویی راه آب را مسدود نکند.

جمع کردن مو

 

با شلختگی خداحافظی کنید

اشیاء تزئینی می‌توانند به فضای خانه روح و شکل بدهند. با این حال هرچه تعداد لوازم دکوری بیشتر باشد، شما وسایل بیشتری برای تمیز کردن گرد و غبار خواهید داشت. ضمن اینکه اشیاء زیاد در اقامتگاه، خانه را بی‌نظم و شلخته نشان می‌دهد.

دو میزبان موفق دیگر از کیش، همیشه تعداد لوازم اقامتگاه را به حداقل می رسانند: “اگرچه ممکن است با برداشتن لوازم تزئینی، فضای خانه کمی خالی به نظر برسد، اما با این روش مهمانان جای بیشتری برای وسایل خود دارند و به راحتی یک تصویر پاکیزه از اقامتگاه در ذهنشان ثبت می‌کنند.”

اگر لازم است، کمک بگیرید?

نمی‌توانید به تنهایی تمیز کردن اقامتگاه را انجام دهید؟ راه حل آن ساده است! از نیروهای خدماتی کمک بگیرید و آنها را در جریان کارهای مهم بگذارید. شما همچنین می‌توانید بعد از مشورت با اعضای تیم شب، هزینه تمیز کردن خانه را به لیست قیمت‌های اقامتگاه اضافه کنید. یک نکته مهم دیگر برای مدیریت بهتر نظافت اقامتگاه، این است که بین رزروهای مسافران، زمان کافی در نظر بگیرید تا قبل از ورود مهمانان بعدی، خانه کاملا تمیز باشد.

چند ایده جالب بهداشتی از زبان میزبان‌ها

میزبان‌ها از روش‌های مختلف و جالبی برای نظافت کامل و سریع اقامتگاه استفاده می‌کنند.

در ادامه به برخی از مهم‌ترین این روش‌ها اشاره می‌کنیم:

تمیز کردن اقامتگاه

ماشین لباسشویی را پر کنید

بسیاری از میزبانان در قدم اول تمام ملحفه‌ها، حوله‌ و پارچه‌های خانه را داخل ماشین لباسشویی می‌اندازند. تا زمانی که پارچه‌ها شسته شوند، تمیزکاری‌های دیگر خانه انجام خواهد شد.

استفاده از پولیش برای کف‌های چوبی

اگر به طور مرتب کف‌های چوبی را پولیش کنید، سطوح خانه به طرز شگفت انگیزی براق و تمیز به چشم می‌آیند.

کلیدهای برق را فراموش نکنید ?

کلیدهای روشنایی از جمله بخش‌های کوچک خانه هستند که به سختی به چشم می‌آیند. با کمی الکل می‌توانید به راحتی آنها را تمیز کرده و برق بیندازید.

زیر تخت‌ها و کشوهای کناری را نگاه کنید

هیچ چیز بدتر از پیدا کردن وسایل شخصی رها شده مهمانان قبلی در اتاق خواب نیست.

پنجره‌ها، وسایل روشنایی و گوشه‌های سقف

ممکن است تمام روز به تمیز کردن خانه مشغول باشید اما متوجه گرد و غبار روی درز پنجره‌ها، لوستر یا گوشه‌های سقف اتاق نشوید. متاسفانه بسیاری از مسافران هنگام خوابیدن به این نقاط توجه می‌کنند!

پرده ها را فراموش نکنید

بسیاری از میزبانان پیشنهاد می‌کنند که هر یک یا دو ماه، پرده را تعویض کنید. همچنین می‌توانید از اسپری‌های پاک کننده مخصوص برای تمیز کردن آن استفاده نمایید. ( چه پرده ی حمام و چه پرده های قابل شستشوی منزل )

دستمال توالت را تا کنید

یک کار جالب و هوشمندانه این است که قسمت پایینی دستمال توالت را تا کنید و آن را به شکلی مرتب در جای مخصوصش بگذارید. آویزان نبودن دستمال دستشویی به مسافران نشان می‌دهد که حواس شما به چیزهای کوچک هم هست!!!

صابون دست و بطری‌های شامپو را پر کنید

همیشه دوش گرفتن در حمامی که لوازم آن نو باشد، لذت بخش است. بطری‌های پر و دربسته شامپو و دیگر لوازم بهداشتی، به مسافران این حس را می‌دهند که آنها اولین افرادی هستند که از این وسایل استفاده می‌کنند.

تمیزکردن ویلا

می‌توانید با کمی تلاش بیشتر و رعایت این نکات مهم و هوشمندانه، به عنوان میزبان‌هایی پاکیزه و موفق در مقاصد سفری  مهمانان بعدی شناخته شوید.

 

 

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب