نکاتی در رابطه با میزبانی خوب و عالی

0

میزبانی فقط به معنای اجاره دادن خانه و اقامتگاه نیست. اگر قبول کرده‌اید که میزبان مسافران مختلف شده‌اید، باید بپذیرید که مسئولیت‌های بیشتری هم بر عهده شما خواهد بود. گرچه میزبانی می‌تواند برایتان تجربه‌های جذاب و فراموش نشدنی فراهم کند، اما بار سنگین‌تری را هم روی دوش شما می‌گذارد. یکی از این مسئولیت‌های مهم، توجه به ایمنی اقامتگاه و مسافران است که در ادامه به آن بیشتر می‌پردازیم:

نکات ایمنی اقامتگاه

اولین و مهمترین نکته در میزبانی، توجه به امنیت خانه و ایمنی مسافران است. هرچقدر که بیشتر برای امکانات ایمنی خانه سرمایه‌گذاری کنید، مسافران شرایط و تجربه‌ بهتری از سفر خود خواهند داشت. تعهد به اقدامات احتیاطی می‌تواند از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کند و از شما میزبانی موفق و خوشنام بسازد.

امکانات و تجهیزات ایمنی ورودی

توجه به امنیت درها و محیط ورودی خانه، از وقوع جرم و اتفاقات ناخوشایند جلوگیری می‌کند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم خانه یا اقامتگاه خود را به امکانات زیر مجهز کنید:

روشنایی پیشرفته و هوشمند

برای فضای بیرونی، از امکانات نورپردازی استفاده کنید که با تایمر یا یک اپلیکیشن قابل کنترل باشد. گزینه دیگر این است که امکانات روشنایی را به یک سنسور حرکتی مجهز نمایید. در این صورت هروقت مسافران در حال حرکت باشند، آن محدوده برایشان روشن خواهد شد و به وضوح اطراف را می‌بینند.

زنگ هوشمند

یکی دیگر از اقدامات ایمنی برای درهای ورودی، نصب زنگ هوشمند است. خوبی زنگ‌های هوشمند در این است که می‌‎توانید تعداد مهمان‌ها را ببینید و وضعیت ورود و خرج مسافران را مدیریت کنید. با این حال مهم است که تمام مسافران درباره نصب این زنگ مطلع باشند و شما آنها را مطمئن کنید که هیچ تصویری در دوربین‌ها ذخیره نخواهد شد.

نکات مهم در تقویم زمانبندی اقامتگاه

قفل هوشمند

به کمک قفل هوشمند می‌توانید برای هر مسافر جدید یک کد منحصر به فرد طراحی کنید. در نتیجه خانه شما در برابر گردشگران قبلی ایمن خواهد بود و مسافران بعدی هم دردسرِ همراه داشتن یا گم کردن کلیدها را نخواهند داشت. بعد از خروج مسافران و قبل از ورود مسافر جدید، کد را تغییر دهید و کیفیت آنها را به طور مرتب آزمایش کنید.

محافظت در برابر آتش سوزی و نشت گاز

هیچوقت نمی‌توانید پیش بینی کنید که چه زمانی اتفاقاتی مثل آتش سوزی یا نشت گاز رخ خواهد داد. اما می‌توانید اقدامات پیشگیرانه را برای ایمنی و سلامت مسافران در نظر بگیرید:

دستگاه حسگر دود

اگر قادر به تهیه دستگاه هوشمند حسگر دود نیستید، می‌توانید دستگاه‌های عادی حسگر را نصب کرده و در آنها از باتری‌های هوشمند 9V استفاده نمایید. به کمک این دستگاه هرگونه نشت گاز، دود یا آتش سوزی از طریق زنگِ هشدار، به مسافران اطلاع داده می‌شود.

آتش سوزی ناشی از برق

در بیشتر خانه‌ها تعداد زیادی سیم و کابل برای وسایل برقی و امکانات روشنایی وجود دارد. متاسفانه بی ‌احتیاطی و سهل ‌انگاری در میزان و نحوه استفاده از کلید، پریز و چند راهی برق می‌تواند باعث آتش سوزی سیم‌ها شده و خسارات مالی و جانی فراوانی را بوجود ‌آورد.

برای جلوگیری از این اتفاق، می‌توان به کمک ردیاب ولتاژ و فازمترهای الکتریکی، سیم‌ها و دستگاه‌های خراب را شناسایی کرد. به کمک این وسایل می‌توانید خطر آتش سوزی الکتریکی را پیش از واقعه تشخیص داده و نسبت به تعویض یا تعمیر آنها اقدام کنید.

روشنایی اضطراری

یکی از نکات مهم برای ایمنی مسافران، نصب یک روشنایی اضطراری هوشمند است که به‌طور خودکار راه را در تاریکی روشن ‌کند و احتمال افتادن یا برخورد مسافران به اشیا را کاهش ‌دهد.

دزدگیر و دوربین مداربسته
میزبانی مورد قبول

نصب دزدگیر یک اقدام پیشگیرانه و موثر برای جلوگیری از ورود ناخواسته افراد است. بسیاری از دزدگیرها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در صورت بروز حادثه، به شما یا یک مرکز پیگیری متصل خواهند شد. بنابراین لازم نیست که حتمآ در این زمینه به کمک مسافران احتیاج داشته باشید.

اگر تصمیم دارید دوربین مدار بسته نصب کنید، در جریان تمام قوانین مربوط به آنها قرار بگیرید. مسافران را نسبت به دوربین امنیتی مطلع کرده و به آنها نشان دهید که کجا نصب شده‌اند. دوربین را در محدوده حریم خصوصی افراد نصب نکنید.

نکات ایمنی در استخر
میزبانی خوب

از جمله بخش‌های پرطرفدار یک اقامتگاه، استخر است که می‌تواند در عین لذت بخش بودن، خطرناک باشد. اگر در خانه شما استخر وجود دارد، می‌توانید برای ایمنی آن نکات زیر را در نظر بگیرید:

سیستم هشدار استخر

سیستم هشدار استخر برای محافظت افراد در برابر غرق شدن طراحی شده است. این سیستم که به یک گیرنده داخلی متصل می‌شود، در صورت ورود هر جسم بزرگ به استخر زنگ هشدار خود را به صدا در می‌آورد. مقاومت این سیستم در این حد است که اشیا کوچکی مثل شاخ و برگ درختان، حساسیت آن را از بین نمی‌برند. ضمن اینکه مسافران می‌توانند زنگ هشدار این وسیله را در حالت خواب قرار دهند.

نرده و حصار استخر

برای ایمنی کودکان یا افرادی که به مراقبت بیشتری احتیاج دارند، نصب نرده یا حصار در اطراف استخر یک انتخاب عاقلانه است. شما می‌توانید وجود این نرده‌های ایمنی را در وبسایت شب درج کنید تا مسافران با خیال راحت‌تری خانه را رزرو کنند.

اندازه گیری PH آب

با استفاده از نوارهای تخصصی PH، می‌توانید میزان قلیایی یا اسیدی شدن آب را بررسی کنید و متوجه شوید که استخر به چه مواد شیمیایی نیاز دارد.

دستبند هشدار هوشمند

در سالهای اخیر برای کودکان و بچه‌های کوچک دستبندهای هوشمندی طراحی شده است که اگر به مدت طولانی زیر آب بمانند به والدین هشدار می‌دهد. می‌توانید با تهیه این دستبندها ایمنی بیشتری برای خانواده‌ها فراهم کنید.

ایمنی آسانسور
میزبانی با تعهد

حتمآ از یک سرویس کارِ با تجربه بخواهید تا در زمانهای منظم آسانسورهای خانه را بررسی کند و آخرین الزامات و دستورالعمل‌های ایمنی را بکار بگیرد. توجه کنید که بر اساس قوانین “کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی”، اگر اخیراً آسانسور شما سرویس یا بازرسی نشده است، باید آن را غیرفعال کنید. این قوانین همچنین می‌گویند که باید دستگاه‌های نظارت الکترونیکی برای آسانسورها نصب شده باشند تا در صورت مشاهده هر شی میان درهای خارجی و داخلی، آسانسور را غیرفعال ‌نمایند.

دکمه‌های تماس اضطراری آسانسور باید به درستی کار کنند و اغلب مورد آزمایش قرار بگیرند. شما به عنوان میزبان وظیفه دارید تا در مورد عملکرد صحیح آسانسور و نکات ایمنی به مسافران اطلاع لازم را بدهید. فراموش نکنید که مجموعه شب از شما انتظار دارد تا تمام قوانین مربوط به ایمنی آسانسور را رعایت کنید و تجهیزات آن را با سرویس‌های دوره‌ای، ایمن و سالم نگه دارید.

چرا استفاده از وسایل ایمنی هوشمند به صرفه است؟

تاکید و ترجیح ما در این مقاله، توجه به امکانات محافظتی هوشمند است که تهیه آنها می‌تواند کیفیت میزبانی و امنیت خانه شما را به طرز شگفت انگیزی بالا ببرد. اما چرا ما بیش از اندازه روی امکانات ایمنی هوشمند تاکید می‌کنیم:

هزینه پایین

دستگاه‌های هوشمند در مصرف انرژی صرفه جویی می‌کنند و به مرور زمان هزینه‌های برق را کاهش می‌دهند.

استفاده راحت

دستگاه‌های ایمنی هوشمند با دیگر گجت‌ها سازگارند و کار با آنها بسیار راحت و قابل فهم است.

کنترل بیشتر

شیوه طراحی این دستگاه‌ها به گونه‌ایست که به شما کنترل بیشتری بر آنچه که در خانه می‌گذرد خواهد داد.

آرامش خاطر

با استفاده از دستگاه‌های هوشمند، مسافران در آرامش و امنیت بیشتری تعطیلات خود را سپری می‌کنند. این دستگاه‌ها با نور، صدا و دمای خانه سازگار هستند و جای کمی را اشغال می‌کنند.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب