اقامت در کلبه چوبی؛ تجربه‌ای تکرار نشدنی

1

داشتن یک کلبه کوچک چوبی در دل طبیعت جنگل دنج همراه با سکوت مطلق و دور از هر دغدغه‌ای جزء رویای هر انسانی است. هر فردی دوست دارد یک کلبه چوبی یا بهتر بگویم یک آلاچیق زیبا و محقر داشته باشد و هرازگاهی برای دوری از مشغله‌های زندگی هرچند کوتاه‌مدت به آنجا سفر کنید.

کشور ایران به دلیل داشتن طبیعت زیبا و چهارفصل، دارای مناطق گردشگری و جاذبه‌های فراوان است. این تفرجگاه‌ها، اقامتگاه و کلبه‌های زیبایی دارند که توریست‌ها و مسافران به‌ راحتی می‌توانند در آن‌ها استراحت کنند. در این مقاله قصد داریم اقامت در کلبه چوبی؛ تجربه‌ای تکرار نشدنی را برای شما توصیف کنیم، پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

کلبه-سوییسی

منظور از کلبه چوبی چیست؟

کلبه چوبی به‌نوعی خانه گفته می‌شود که عمدتا از چوب ساخته‌شده و از سقف شیروانی شیب‌دار درست‌شده است. ساخت این کلبه‌ها نه‌تنها آسیبی به طبیعت نمی‌زند بلکه آن را زیباتر نیز می‌سازد. صبح زود که بیدار می‌شوید خوردن یک صبحانه فوق‌العاده با نان محلی، شیر محلی، تخم‌مرغ محلی و…در کنار صدای پرندگان در داخل کلبه واقعاً رمانتیک و رویایی است.

اقامت در این کلبه‌های شیک و زیبا برای تمام کسانی که می‌خواهند یک سفر رویایی را در زندگی تجربه کنند، بسیار دلپذیر است. اولین چیزی که با شنیدن اسم کلبه به ذهن ما خطور می‌کند تصویری از خانه‌های قدیمی که از چوب ساخته‌شده و دارای سقفی از جنس شیروانی است. چوب به دلیل استحکام و مقاومت بالا با هر منطقه آب‌وهوایی سازگار است.

این اقامتگاه‌ها از جاذبه‌های طبیعی کشور است که موردتوجه گردشگران خارجی و داخلی بوده است. تصور کنید شما در داخل کلبه در کنار شومینه نشسته‌اید درحالی‌که برای گرم نگه‌داشتن کلبه تکه‌های هیزم را داخل شومینه می‌اندازید. می‌توانید با نوشیدن چایی از مناطق جذاب و زیبا اطراف لذت ببرید.

در دل طبیعت خوردن یک نوع غذای بومی یا درست کردن دیزی چرب بسیار دل‌چسب است. شما اگر قصد اقامت در این کلبه‌ها را دارید فرصت را از دست ندهید، همین‌الان دست‌به‌کار شوید و به‌صورت آنلاین، برای رزرو و اجاره آن اقدام کنید.

با ویژگی‌های اقامت در کلبه چوبی بیشتر آشنا شوید

ساختار این کلبه‌ها عمدتا از چوب است و معمولا برای گرم کردن داخل کلبه از شومینه استفاده می‌کنند. این کلبه‌ها بیشتر ما را با طرز زندگی مردم بومی آن منطقه آشنا می‌کند. با اقامت در این کلبه‌ها می‌توانید با دور بودن از زندگی شهری و استرس‌های آن از زیبایی‌های موجود در طبیعت لذت ببرید.

کلبه چوبی

کلبه‌های شمال کشور

هنگامی‌که به شمال کشور سفر می‌کنید برای اقامت در دل طبیعت و لذت بردن از مناطق بکر و سرسبز شمال می‌توانید کلبه‌های واقع در دل جنگل را اجاره کنید.

کلبه‌های دشت ارژن فارس 

استان فارس دارای آثار باستانی و جاذبه گردشگری بسیاری است که این خود بهترین دلیل جذب توریست‌های داخلی و خارجی به این استان زیبا به‌خصوص شهر شیراز است. اگر قصد سفر به استان فارس دارید حتما به منطقه توریستی که در نزدیکی کازرون واقع‌شده به نام اجاره باغ دشت ارژن  در استان فارس که دارای خصوصیات فوق‌العاده‌ای است حتما سفر کنید، مطمئن باشید سفر به این منطقه خالی از لطف نیست.

دشت زیبای ارژن یکی از دهکده‌های فوق‌العاده زیبا و دلپذیر استان فارس است که بهترین جا برای گذراندن اوقات فراغت و ایام تعطیل است. این دشت اعجاب‌انگیز در دامنه‌های کوه زاگرس واقع‌شده است و یکی از دشت‌های دیدنی کشور است.

این منطقه زیبا چون در دل کوه واقع‌شده جای بسیار سرسبز، دارای طبیعتی بکر و آب‌وهوای فوق‌العاده دلپذیری است. این منطقه زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد که اگر قصد سفر به این شهر را دارید حتما از آن منطقه دیدن کنید.

دشت زیبای ارژن دارای پوشش گیاهی گوناگونی است که سبب افزایش زیبایی و طراوت منطقه شده است. درختان زالزالک، بلوط، بادام و آبشارهای فوق‌العاده قشنگ این دشت واقعا دیدنی است. به علت داشتن پوشش‌های گیاهی متنوع و آب‌وهوای کوهستانی، این دشت نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند.

کلبه‌های دیزین 

برای رفتن به منطقه توریستی دیزین از شهر تهران درواقع دو مسیر وجود دارد که یکی از مسیرها، جاده چالوس است. از اول جاده چالوس تا رسیدن به پیست دیزین 78 کیلومتر مسافت دارد. مسیر دیگر برای رفتن به این منطقه، مسیر پیست اسکی شمشک است. این نقطه چون دارای منطقه‌ای کوهستانی و برفگیر است در اکثر اوقات به دلیل کولاک و بارش برف سنگین مسدود می‌شود.

یکی از مناطق و زیبای دیگر کشور که در دیزین واقع‌شده است، شله نام دارد که کلبه‌های چوبی دیزین این منطقه در کنار پیست اسکی و دامنه کوه قرار د‌ارند. بهترین اقامتگاه برای کوهنوردان و کسانی که به‌منظور اسکیت‌بازی به آنجا می‌روند، خواهد بود. در این اقامتگاه کلبه‌ها طبق استاندارد جهانی طراحی و ساخته‌شده‌اند.

این اقامتگاه‌ها، از امنیت و استحکام بالایی در برابر گرما و سرما برخوردارند. با توجه به اینکه دیزین یک مجموعه ورزشی تفریحی و مجهز به تجهیزات اسکی است هرساله توریست‌های زیادی از کشورهای مختلف به این منطقه سفرکرده و از امکانات رفاهی آن استفاده می‌کنند.

نمای ساده ساختمان‌ها سبب افزایش چند برابری زیبایی آنجا شده است. واژه شله، شاله یا شالت چند نام مختلف است که به بعضی از کلبه‌های واقع در کوه‌های آلپ، کشور سوئیس، آلمان و… است اطلاق می‌شود. این اقامتگاه‌ها تقریبا ظاهری ساده و شبیه به خانه‌های روستایی و بومی دارند.

هتل دیزین در نزدیکی این پیست واقع‌شده است که دارای 20 شله است که این شله‌ها ازنظر متراژ باهم تفاوت دارند. دارای دو اتاق‌خواب، نشیمن، یخچال، تلویزیون و سرویس بهداشتی مرتب است. همچنین دارای بهترین امکانات رفاهی، آماده خدمات‌رسانی به هم‌وطنان و توریست‌های خارجی است.

کلبه-دیزین

قیمت و هزینه شله‌های دیزین

در این مکان رستوران است که اگر مسافران تمایل به آشپزی نداشتند برای صرف غذا به رستوران مراجعه می‌کنند. هزینه مواد غذایی به‌صورت جداگانه حساب می‌شود که هزینه شله‌ها با توجه به 4، 6 یا بیشتر بودن تعداد افراد، متغیر است.

شله به علت برخورداری از امکانات رفاهی و خدماتی بیشتر، هزینه اقامت بیشتری دارد. شما اگر قصد اقامت در اینجا را دارید می‌توانید از طریق اینستاگرام و به‌ صورت آنلاین مدارک لازم را ارسال کنید و هتل را رزرو کنید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم اقامت در کلبه چوبی؛ تجربه‌ای تکرار نشدنی را برای شما توصیف کنیم. به‌طورکلی کلبه‌های چوبی، مکان‌های خاصی است که با چوب درست‌شده است. یکی از مناطق بکر اجاره ویلا در جاده چالوس، کلبه دیزین بوده که یک اقامتگاه تفریحی است. شما می‌توانید به‌صورت حضوری و یا آنلاین کلبه موردنظر خود را رزرو و اجاره کنید.

1 پاسخ
  1. یکتا نظر داده:

    سلام ممنون از توضیحات و دیگر اینکه پیست اسکی و هزینه های سورتمه. کرایه اسکی و… چقدر ه نگفتید. حداقل بدونیم تا امادگی داشته باشیم. و برای توریست های خارجی و داخلی قیمت فرق ندتره

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب