چرا شب را در آبگرم رینه لاریجان نمانیم؟

1

معرفی رینه‌ و لاریجان

آبگرم رینه لاریجان

اگر طرفدار چشمه‌های آبگرم طبیعی باشید، حتما اسم رینه را شنیده‌اید. رینه یکی از روستاهای شهرستان لاریجان در استان مازندران است. باید بدانید که چشمه آبگرم رینه لاریجان یکی از معروف‌ترین چشمه‌های معدنی آب گرم ایران است. رینه بخشی از شهر آمل است و برای رسیدن به آن از سمت تهران، باید از جاده هراز به سمت مازندران بروید. نکته‌ی مهم درباره رینه این است که به دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده هراز (جنوب مازندران) فاصله بسیار کمی از تهران دارد و تقریبا با ۲ ساعت رانندگی می‌توانید به این روستای زیبا برسید.

برای اجاره ویلا در آمل کلیک کنید

در ادامه می‌خواهیم راجع به سوغات و دیدنی‌های رینه صحبت کنیم و مسیر رسیدن به آن را بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

جاذبه های گردشگری رینه

جاذبه های گردشگری آبگرم رینه لاریجان

شهر رینه به چشمه آب گرم معدنی و گوگردی خود معروف است. اما بجز این چشمه که مناسب آب درمانی است،‌جاذبه‌های دیگری هم در این شهر وجود دارد که مسافران را به خود جذب می‌کند. رینه نزدیک‌ترین روستا به قله دماوند و به همین دلیل یکی از مناظر جذاب برای دیدن این قله است. البته مکان‌های تفریحی دماوند باعث شده که یکی از مقاصد سفر در اطراف تهران باشد. از دیگر جاذبه‌های دیدنی رینه می‌توانیم به تکیه رینه، دشت شقایق‌ها در کوهپایه دماوند، دخمه سنگی کافر کلی و امامزاده محمد طاهر اشاره کنیم.

آبگرم رینه کجاست؟

آبگرم رینه لاریجان خود به زبان می‌آید و می‌گوید که کجا قرار دارد. رینه روستایی است در شهرستان لاریجان که بخشی از آمل استان مازندران است. از آنجایی که رینه فاصله کمی از تهران دارد، معمولا افراد برای گردش یک‌روزه و استفاده از خاصیت درمانی چشمه به این روستا سر می‌زنند. برای رسیدن به رینه باید از تهران به سمت دماوند و رودهن حرکت کنید. پس از عبور از رودهن، مسیر جاده هراز را ادامه بدهید و از پلور بگذرید و تقریبا بعد از ۱ الی ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه، به رینه و آب اسک می‌رسید.

خواص درمانی آبگرم رینه لاریجان

آبگرم رینه لاریجان

آبگرم رینه یک آبگرم معدنی است که دارای املاح و عناصر مختلفی مانند گوگرد، کلسیم و … است. این املاح معدنی خواص مختلفی برای بدن دارند؛ از درمان مشکلات پوستی و عضلانی گرفته تا مشکلات داخلی و صد البته تمدد اعصاب. البته باید حواستان باشد که استفاده از این آب‌های معدنی درمانی را محدود کنید، چرا که ماندن طولانی مدت در معرض گازهایی مانند گوگرد ممکن است باعث بروز حساسیت شود.

برای استفاده از خواص آب گرم پیشنهاد ما این است که از حوضچه و حمام‌های عمومی استفاده کنید چراکه آب این مراکز همیشه تامین می‌شود و از نظر اصول بهداشتی هم موظف به رعایت بهداشت هستند و طبیعتا اطمینان بیشتری در این زمینه دارند.

جهت اجاره ویلا در شمال کلیک کنید.

بهترین زمان سفر به آبگرم

آبگرم رینه لاریجان در تمامی فصول سال فعال است؛ اما در برخی از فصول به‌ویژه فصول گرم یا در زمان سفرهای پرحجم، ممکن است حجم آب چشمه کاهش پیدا کند و آنطور که باید نتوانید از این آب تنی لذت ببرید. در ضمن به دلیل گرم بودن آب چشمه، بهتر است در فصول سرد از این چشمه دیدن کنید تا در هوای سرد اطراف، گرمای آب چشمه آرامش بیشتری را به شما تزریق کند.

سوغات رینه

رینه تاریخچه طویلی دارد و سوغات این شهر نیز تا حدی از این تاریخ سرچشمه می‌گیرند. معروف‌ترین سوغات رینه عبارتند از:

سفال و محصولات سفالی، محصولات چوبی سنتی، عسل آویشن طبیعی، نان محلی و نمد و چادر شب.

شب را در رینه نمانید

به جز اینکه رینه به آمل، تهران، دماوند و بسیاری از شهرهای جذاب دیگر نزدیک است، معمولا زمانی که شما در رینه صرف می‌کنید کوتاه است. معمولا مسافرانی که به این روستا می‌روند به صورت یک‌روزه سفر می‌کنند. اگر صبح زود سفر کنید، آب گرم در حدود ۲ ساعت از زمان شما را می‌گیرد و پس از آن نیز گشت‌وگذار در روستا و صرف نهار نهایتا تا عصر همان روز طول می‌کشد و می‌توانید شب مجددا برگردید.

البته برای اقامت شبانه هتل و اقامتگاه در رینه وجود دارد اما پیشنهاد ما این است که برای اقامت راحت‌تر آمل یا دماوند را انتخاب کنید.

با کمتر از دو ساعت رانندگی به آمل می‌رسید

سفر به آمل

در نهایت اگر تصمیم گرفتید که در سفر خود اقامت شبانه داشته باشید، آمل می‌تواند گزینه مناسبی باشد. فاصله آمل تا رینه تقریبا ۲ ساعت است و در آمل می‌توانید انواع مختلفی از اقامتگاه را متناسب با شرایط خود اجاره کنید.

در سایت شب نیز می‌توانید انواع اقامتگاه‌های شخصی، ویلایی یا بوم‌گردی آمل را ببینید و با توجه به تعداد و زمان سفر، اقامتگاه موردنظر خود را رزرو کنید. با استفاده از لینک زیر می‌توانید اقامتگاه‌های آمل را در سایت شب ببینید.

1 پاسخ
  1. الی نظر داده:

    بسیار عالی

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب