برای ماه عسل به کدام یک از شهرهای ایران سفر کنیم؟

0

بهترین شهرهای ایران برای ماه عسل

در این مقاله قصد داریم شما را برای اولین سفر زندگی شیرینتان راهنمایی کنیم که در همین ایران عزیزمان شهرهای زیبا و مناسبی وجود دارند برای ماه عسل.

ماه عسل مراسمی است که در آن عروس و داماد تازه ازدواج کرده، مدتی را در قالب تعطیلات یا سفر با هم می‌گذرانند. هدف از ماه عسل، سازگاری و هماهنگی عروس و داماد با هم است و به یک ماه اول پس از ازدواج که زوج‌ها در ملایمت و خوشی هستند نیز اطلاق می‌شود.

سفر ماه عسل با هزینه مناسب در ایران

سفر به کردستان در ماه عسل

 

از اواسط اردیبهشت تا اواسط مهر می‌توانید برای فرار از گرمای هوا به کردستان سفر کنید. کردستان تاریخی طولانی و طبیعتی منحصر به‌ فرد دارد که می‌ تواند همه جور سلیقه ای را راضی نگه دارد. اگر بخواهید در سفر ماه عسل تان جاهای تاریخی را ببینند می توانید در سنندج اقامت کرده و از عمارت تاریخی آصف (خانه کرد) که موزه مردم‌شناسی هم هست دیدن کنند. همچنین عمارت مشیردیوان و حمام خان از آن دیدنی  هایی هستند که نباید از دست بدهید.

اگر هم اهل طبیعت گردی هستید در سفر تابستانی به کردستان حتما از چشمه آب معدنی باباگرگر دیدن کنید. رنگ آب این چشمه به خاطر املاح معدنی آن به رنگ سرخ مایل است. کوه آبیدر هم از کوه های دیدنی سنندج است که به خاطر سینمای روبازش به یکی از جاذبه‌های تفریحی و گردشگری شهر تبدیل شده است. اگر مریوان را برای اقامت انتخاب کردید، دریاچه زریوار، دشت بیلو، منطقه تفریحی قمچیان از جاذبه‌های طبیعی این شهر هستند.

سفر به سنندج کردستان برای ماه عسل

 

سفر به شهر کرد در ماه عسل

 

منطقه تابستانی زاگرس برای کسانی که می‌خواهند از گرمای تابستانی فرار کنند پناهگاه خوبی است. با اقامت در شهرکرد می‌توانید از جاذبه‌ های تاریخی‌ ای مانند قلعه دزک،‌ کتیبه‌‌های سنگی رخ، مسجد جامع هرچکان دیدن کنید. طبیعت منطقه هم که جادویتان خواهد کرد. آبشارها، غارها، پارک‌ های جنگلی و چشمه‌ های این منطقه آنقدر زیاد و زیبا هستند که برای دیدن همه‌ شان باید تا جای ممکن به روزهای سفرتان اضافه کنید. آبشار آتشگاه، آبشار تونل کوهرنگ، آبشار دره عشق از دیدنی‌ترین آبشارهای نزدیک شهرکرد هستند. اگر هم از آن کسانی باشید که عاشق غارنوردی هستند سفر ماه عسل به این استان برایتان سفر جذابی خواهد بود و نباید رفتن به غار سراب، پیر غار، غار منج و غار خراجی را از دست بدهید.

سفر به شهر کرد برای ماه عسل

سفر به آذربایجان شرقی در ماه عسل

خیلی‌ها عقیده‌ دارند شهرهای آذربایجان شرقی برای سفر ماه عسل در تابستان بهترین گزینه هستند. تبریز در ماه مرداد که اوج گرمای بسیاری از شهرهاست، آب‌ و هوایی بهاری دارد. قبل از سفر به تبریز راهنمای سفر به تبریز، شهر تاریخی و دیار فرهنگ و هنر ایران را حتما مطالعه نمایید.دیدنی‌ های این شهر آنقدر هستند که دلتان نخواهد سفرتان حالاحالاها تمام شود، شب‌های ائل‌ گلی و صدای باد و بهم خوردن برگ درختان تبریزی تجربه‌ای فراموش‌ نشدنی برایتان رقم می‌زند. روستای صخره‌ای کندوان هم فاصله چندانی با تبریز ندارد و در سفرتان به تبریز دیدنش را از دست ندهید؛ البته این روزها هتل خیلی خوبی هم در این منطقه تاسیس شده است که می‌توانید برای اقامت در تبریز این خانه‌های صخره‌ای را تجربه کنید. اگر رفتن به خانه‌های تاریخی را دوست دارید می‌توانید به محله مقصودیه تبریز بروید و هم زمان از چند خانه تاریخی دیدن کنید. آذربایجان شرقی از نظر جاذبه‌های طبیعی هم کم ندارد و در سفرتان حتما از منطقه حفاظت‌ شده ارسباران که حیات گیاهی و جانوری خاصی دارد، تالاب قره‌ قشلاق که زیستگاه پرندگان آبزی و کنارآبزی است، دریاچه زیبای قوری گل دیدن کنید.

جاذبه های گردشگری آذربایجان شرقی برای ماه عسل

یک ماه عسل زیارتی و مذهبی سفر به مشهد

 

خیلی‌ها ماه عسل می‌روند مشهد. مشهد هم یعنی شهر هتل‌های ایران. در مشهد انتخاب یک هتل برای گذران ماه عسل از بین آنهمه هتل دشوار است، ولی آنهایی که این تجربه را از سر گذرانده‌اند چند پیشنهاد دارند. اگرچه هرچقدر هتل لوکس‌تر، رمانتیک‌تر و بهتر باشد، قیمتش هم بالاتر است.

اگر به تازگی ازدواج کرده اید و در دوران عقد هم همراه با همسرتان سفری نداشته اید، توصیه می شود که سفر کوتاهی در نظر بگیرید. لازم نیست یک مسافرت طولانی دو هفته ای تدارک ببنید. تعطیلات عید فرصت خوبی برای مسافرت است اما باید برای دید و بازدیدها هم کمی وقت بگذارید. شاید در ظاهر یک ماه عسل طولانی مدت مفصل، جذاب و رویایی به نظر برسد اما بهتر است به جای یک مسافرت طولانی مدت، برای چند بار سفر در طول سال برنامه بچینید. اجازه دهید که مدت زمانی از ازدواج شما بگذرد، روحیات هم را در سفرهای کوتاه مدت بیشتر بشناسید و بعد برای مسافرت های طولانی مدت آماده تر باشید. برای اقامت در مشهد بهترین گزینه اجاره آنلاین سوئیت از سایت شب  است.

لذت سفر ماه عسل به با هم برنامه ریزی کردن است


خودتان یک تنه بار مسوولیت های برنامه ریزی را برعهده نگیرید. گاهی اوقات در مورد برخی از زوج ها دیده می شود که خانم ها برای برنامه ریزی مشتاق ترند، خودشان با آژانس های مسافرتی تماس می گیرند یا محل اقامتی را انتخاب می کنند. این در حالی است که همسرشان در جریان این برنامه ریزی ها قرارندارد یا جزئیات را به درستی نمی داند. شاید چنین تصمیم گیری هایی در مورد تفریحات آخر هفته یا رفتن به رستوران بدون اشکال باشد اما وقتی پای مسافرت در میان است، بهتر است همراه با هم تصمیم بگیرید. اگر قرار است به شهر یا کشور دیگری بروید بخشی از جست و جوی اینترنتی و پرس و جو در مورد رستوران ها، مراکز خرید، جاذبه های توریستی و … را قبل از سفر انجام دهید.

در طول سفر به مشهد حواستان به هزینه ها باشد


یکی از عواملی که ممکن است بین شما و همسرتان اختلاف و بگو مگو ایجاد کند، مسائل و مشکلات مالی است. پس قبل از سفر هزینه های احتمالی را برآورد کنید. در صورتیکه درآمد دارید بخشی از هزینه های سفر را خودتان برعهده بگیرید تا به دلیل یک سفر پرهزینه همسرتان با مشکلات مالی روبرو نشود. حواستان به این باشد که بیش از حد خرج نکنید و برای هزینه های پیش بینی نشده هم مقداری پول اضافی همراهتان باشد.

 

سفر ماه عسل به کیش

جزیره‌ی کیش یکی از جزایر و توابع شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان است که موقعیتی بسیار مهم دارد. روانه شدن بیش از یک میلیون گردشگر در طول سال به سوی این جزیره به خوبی اهمیت زیاد آن را نشان می‌دهد. خوشبختانه این میزان از حضور گردشگر باعث شده است که این جزیره از زیرساخت‌های گردشگری مناسبی برخوردار باشد.

انتخاب شدن کیش به عنوان اولین منطقه‌ی آزاد تجاری و اقتصاد در سال ۱۳۶۱ درهای رونق و توسعه را به سرعت بر روی مرزهای این منطقه باز کرد که اثرات آن را امروزه به خوبی می‌توان مشاهده کرد.

همچنین تا سال‌های آغازین سلطنت محمدرضا پهلوی این جزیره به عنوان یکی از مراکز مهم صید مروارید از جایگاه مطلوبی برخوردار بود که با ورود مروارید ژاپنی به ایران روز به روز از اهمیت آن کاسته شد. شاه با استفاده از بودجه‌ی دولتی سعی در گسترش گردشگری در این جزیره داشت که نسبتا موفق هم بود.

بی‌شک یکی از مهم‌ترین جذابیت‌های هر جزیره‌ای سواحل آن محسوب می‌شوند. جزیره‌ی کیش با جاذبه های حیرت آور و دوست داشتنی نیز از این قاعده مستثنی نیست. ساحل مرجانی کیش در بخش شرقی جزیره واقع شده است و یکی از زیباترین و پرطرفدارترین جاذبه‌های آن به شمار می‌رود. برای اقامت در کیش میتوانید ویلاهای اجاره ای را انتخاب کنید و یا اقامت در هتل ها را انتخاب کنید.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب