تله کابین در ایران و جهان، تفریحی منحصربفرد

0

تله کابین‌ها که امروزه در مناطق توریستی جهان و کشورمان ایران بسیار مشاهده می‌شوند در پیشرفت و بهبود صنعت گردشگری منطقه‌ای که در آن واقع شده‌اند تاثیر به سزایی دارند. این واژه از زبان فرانسوی وارد زبان فارسی شده است.

این وسیله نوعی آسانسور هوایی است که کاربردهای ورزشی، تفریحی، حمل و نقل کالا و انسان را دارد و در مناطق کوهستانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تله کابین سواری یکی از مهیج‌ترین تفریحاتی است که هر فردی می‌تواند تجربه کند و از آن ارتفاع به تماشای طبیعت شگفت انگیز اطراف بنشیند. در ادامه تعدادی از معروف‌ترین تله کابین‌های ایران و جهان معرفی شده است.

معروف ترین تله کابین های دنیا
معروف‌ترین تله کابین‌های دنیا

معروف‌ترین تله کابین‌های دنیا

از معروف‌ترین و بهترین تله کابین‌های جهان که هر کدام بنا به دلیل و ویژگی خاصی که دارند به شهرت رسیده‌اند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مریدا در ونزوئلا (مرتفع‌ترین تله کابین دنیا)، کابریو در سوئیس، تله کابین Mi Teleférico در بولیوی، تله کابین کوهستان تیانمن در چین، گنتینگ اسکای وی در مالزی، خارکف در اوکراین، پالم اسپرینگز در آمریکا، سوگارلوف در ریودوژانیرو و گونگ پینگ در هنگ کنگ

معرفی تله کابین‌های ایران

تله کابین توچال

با تله کابین توچال پرواز بر فراز تهران و آرامشی بی‌نظیر را تجربه کنید و زیباترین مناظر را در برابر چشمان خود بیاورید. محدوده توچال از انتهای خیابان ولنجک آغاز شده و پس از طی مسیری حدودا دو کیلومتری به ایستگاه اول می‌رسید. این مجموعه شامل سه خط اصلی تله کابین، سه خط تله سیژ و یک خط تله اسکی است و به خاطر طول ۷۵۰۰ متری خطوط اصلی آن یکی از طولانی‌ترین خطوط تله کابین به هم پیوسته در جهان به حساب می‌آید.

تله کابین توچال
تله کابین توچال

برف بازی، اسکی، پینت بال، تیراندازی با کمان، تنیس و بانجی جامپینگ دیگر تفریحاتی هستند که برای ساختن روزی خوش و خاطره انگیز می‌توان در این مجموعه تجربه کرد. همچنین امکانات رفاهی مانند رستوران و هتل برای اقامت در توچال، در این منطقه فراهم شده است. مجموعه توچال یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری تهران است که سالانه بسیاری ازعلاقه‌مندان به ورزش و تفریح را به خود جذب می‌کند.

تله کابین نمک آبرود

تله کابین نمک آبرود که در جنوب شرقی شهرک نمک آبرود در استان مازندران واقع شده، یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه به حساب می‌آید. همچنین جزو معروف‌ترین تله کابین‌های ایران است و در طی سال به خصوص فصل گرما به خاطر طبیعت زیبا و آب و هوای مطبوع، مسافران زیادی که راهی نمک آبرود می‌شوند برای تفریح به سراغش می‌روند.

تله کابین نمک آبرود
تله کابین نمک آبرود

صعود به قله‌ای زیبا و چشم اندازی بی‌نظیر از طبیعت تماشایی اطراف تمام آن چیزی است که یک ذهن خسته در میان دغدغه‌ها و روزمرگی‌های بی اندازه برای رسیدن به آرامش نیاز دارد. نمک آبرود مقصدی پرطرفدار میان گردشگران است و امکانات رفاهی اقامتی خوبی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. برای اقامت در نمک آبرود گزینه‌های متعددی از جمله اقامت در ویلا، خانه‌های محلی، هتل و مهمانسرا پیش روی شماست.

تله کابین رامسر، بزرگترین تله کابین ایران

بزرگترین تله کابین ایران با طی مسیری دو کیلومتری شما را از ساحل دریا به ارتفاعات جنگلی کوه ایلمیلی می‌برد تا لذتی وصف نشدنی نصیبتان شود. همچنین از معروف‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری رامسر بوده و در مجتمع تفریحی رفاهی شهر سبز واقع شده است. این مجموعه امکاناتی از قبیل شهربازی، جت اسکی، پینت بال، قایق سواری، رستوران و امکانات اقامتی مناسبی را در خود جای داده است.

اگر قصد داشتید شب را آن‌جا بمانید به غیر از اقامت در هتل بام سبز و کلبه‌های جنگلی و سوئیت‌های آن انتخاب دیگری هم می‌توانید داشته باشید. پیش از سفر به شیوه رزرو آنلاین و با اجاره ویلا و آپارتمان‌های شخصی رامسر، اقامتی خوش و آسوده را در این شهر برای خود رقم بزنید.

تله کابین رامسر، بزرگترین تله کابین ایران
تله کابین رامسر، بزرگترین تله کابین ایران

تله کابین لاهیجان (احرار)

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تفریحی شهر لاهیجان، تله کابین لاهیجان معروف به احرار است. تله کابین لاهیجان از بام سبز شروع شده و تا قله تاج خروس ادامه می‌یابد و جزو مدرن‌ترین تله دستگاه‌های ایران به حساب می‌آید. همچنین مسیری ۱۵۰۰ متری را طی می‌کند و دارای چشم اندازی زیبا به طبیعت اطراف است.

تله کابین لاهیجان
تله کابین لاهیجان

از آن بالا به نظاره جنگل‌های انبوه و مزارع چای بنشینید و غرق در لذت و آرامش شوید. این مجموعه ۳۳ کابین با ظرفیت ۶ نفر دارد و امکاناتی هچون کافی شاپ، رستوران، آلاچیق و غرفه‌هایی برای خرید خوراکی و صنایع دستی در آن‌جا موجود است. همچنین اگر قصد اقامت در لاهیجان را داشته باشید اجاره ویلاهای جنگلی، سوئیت و آپارتمان‌های شخصی با امکانات مناسب می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد.

تله کابین حیران

تله کابین حیران که جزو استانداردترین و پیشرفته‌ترین تله کابین‌های موجود است مسیری حدودا ۱۵۰۰ متری را از منطقه حیران تا جنگل فندقلوی اردبیل طی می‌کند. این مجموعه دارای ۳۰ کابین معمولی ۶ نفره و ۳ کابین vip سه نفره است که کابین‌های vip آن امکانات ویژه‌ای همچون سیستم پخش موسیقی و یخچال با وسایل پذیرایی دارد.

تله کابین حیران
تله کابین حیران

دستگاه‌های این مجموعه از یکی از معروف‌ترین شرکت‌های سازنده در اتریش خریداری شده و در ابتدا و انتهای مسیر آن امکاناتی نظیر رستوران و هتل برای رفاه حال گردشگران تعبیه شده است. برای اقامت نیز اگر به دنبال اقامتگاهی مناسب هستید می‌توانید پیش از سفر از طریق سایت شب ویلاهایی با چشم اندازی بی‌نظیر به گردنه حیران را اجاره کنید و اقامتی به یاد ماندنی داشته باشید.

تله کابین گنج نامه همدان

تله کابین گنج نامه با طول ۱۶۸۰ متر در ۵ کیلومتری همدان در انتهای دره عباس آباد قرار دارد. این جاذبه تفریحی که در جوار آبشار گنج نامه واقع شده به سمت دشت میشان یکی از ارتفاعات کوه الوند حرکت می‌کند و جزو امن‌ترین دستگاه‌ها در ایران است.

این مجموعه تمام امکانات تفریحی و اقامتی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد و سالانه مسافران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. بهره بردن از آب و هوایی دلپذیر و چشم اندازی منحصر به فرد از دشت زیبای میشان با سوار شدن به آن نصیب گردشگران می‌شود. برای اقامت در همدان به جز اقامت در هتل، بنا به بودجه و سلیقه خود می‌توانید در یکی از ویلاها و آپارتمان‌های شخصی همدان ساکن شده و از امکانات مناسبی بهره‌مند شوید.

تله کابین گنج نامه همدان

تله کابین صفه اصفهان

تله کابین صفه در استان اصفهان در دو خط طراحی شده که خط اول آن از بزرگراه شهدای صفه تا گردنه باد ادامه دارد و خط دوم آن از گردنه باد به سمت قله شاهدژ می‌رود. همچنین طول مسیر اول ۱۸۵۰ متر و طول مسیر دوم ۶۵۰ متر است و امکاناتی مانند شهربازی، بولینگ، رستوران و کافی شاپ در این مجموعه تعبیه شده است. در سفر به اصفهان با رفتن به این مجموعه خاطره‌ای خوش و به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید و چشم اندازی تماشایی از اصفهان زیبا داشته باشید.

تله کابین صفه اصفهان
تله کابین صفه اصفهان

در ضمن اگر قصد شب ماندن در اصفهان را دارید خیالتان راحت باشد که امکانات اقامتی مناسب و متعددی در این شهر برای مسافران فراهم شده است. چرا که اصفهان شهری بزرگ است و سالانه گردشگران داخلی و خارجی زیادی راهی این شهر می‌شوند. ویلا، سوئیت و آپارتمان‌های اصفهان تمیز با امکانات مناسب در محیطی امن و آرام وجود دارند که پیش از سفر می‌توانید از سایت‌های مربوطه آن‌ها را رزرو کنید.

تله کابین عون بن علی (عینالی) تبریز

تفرجگاه عینالی یکی از مناطق مهم تفریحی در شهر تبریز است که محبوبیت زیادی بین مردم شهر دارد. تله کابین عینالی یا عون بن علی یکی از مهم‌ترین و هیجان انگیزترین تفریحات این منطقه است و جزو امن‌ترین و پیشرفته‌ترین ها دستگاه‌ها در ایران به حساب می‌آید. با سوار شدن بر آن شهر تبریز را از فراز آسمان‌ها تماشا کرده و به دور از شلوغی و هیاهوی شهری آرامشی بی‌نظیر را تجربه کنید.

همچنین اگر قصد اقامت در ویلا و آپارتمان در تبریز را داشتید از رزرو هتل‌های لوکس گرفته تا اقامت در هتل‌های ارزان و اجاره سوئیت و آپارتمان‌های شخصی با امکاناتی مناسب می‌تواند انتخاب شما باشد.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب