چه خطراتی در سفر ما را تهدید میکند

0

سفر کردن در آرامش تجربه ای ناب و فراموش نشدنی است. کشف مکانهای ناشناخته و پیدا کردن نگاه و تفکری نو، ویژگی هاییست که تنها در مسافرت به دست می آید.

البته که هر سفر نگرانی های مخصوص به خودش را دارد. در هر مسافرتی ممکن است اتفاقات و خطراتی پیش بیاید و این تجربه دلپذیر را به تلخی بگذارند.

اطمینان از نکات ایمنی و توجه به اتفاقات احتمالی در قبل و حین سفر میتواند تا حد بسیاری از خطرات پیش بینی نشده بکاهد. بیخود نیست که قدیمی ها همیشه گفته اند ” پیشگیری بهتر از درمان است “.

در این مقاله سعی کرده ایم تا شما را با خطراتی که میتوانند برای همه مسافران مشترک باشند آشنا کنیم. ضمن اینکه نکاتی را یادآوری میکنیم تا همیشه به کار گیرید و تجربه ای سالم و ارزشمند از سفرتان به یادگار داشته باشید.

 7 خطر بالقوه در مسافرت

1- سلامت و وضعیت بدنی

مشکلاتی که به شکل ناخواسته برای سلامتی تان پیش می آید بزرگترین نگرانی در سفر است. مخصوصآ اگر به شهر یا کشوری سفر میکنید که رژیم غذایی و وضعیت بهداشت بسیار متفاوتی با محل زندگیتان دارد.

دردهای مزمن شکمی، استفراغ و بیرون روی از جمله شرایط متداولی است که میتواند وضعیت شما و مسافرتتان را دگرگون کند.

2کلاهبردای

معمولآ تمام مسافران در معرض و هدف کلاهبرداری هستند، به ویژه اگر به زبان و فرهنگ شهر و کشور مقصد آشنایی نداشته باشند.

3- دزدی

دزدی از جمله اتفاقات ناگوار در سفر است که معمولآ هر فرد برای یک بار در زندگی با آن مواجه شده . متداول ترین اقلام دزدی در سفر شامل پاسپورت ، پول نقد و کیف های کوچک هستند.

4- خشونت

اگر مسافران آگاهی کافی نسبت به محله ها و مکان هایی که به آن مراجعه میکنند نداشته باشند ممکن است مورد خشونت و نزاع خیابانی قرار بگیرند.

5- حمل و نقل پرخطر

این موضوع زمانی رخ میدهد که شهر یا کشور مورد نظر سابقه بدی در تصادفات و رفت و آمدهای عمومی دارد. برنامه وسایل نقلیه در این مقاصد نامشخص و پیچیده است و ترافیک سنگین به عنوان معضلی شناخته شده جریان دارد.

6- بلایای طبیعی

بسته به اینکه به کجا سفر میکنید، وقایعی مثل زلزله، طوفان ، گردباد، سیل و دیگر بلایای طبیعی ممکن است به عنوان خطراتی غیرقابل پیش بینی به سراغتان بیایند.

7-جنگ و مشکلات سیاسی

گرچه این شرایط در کشورهای معدودی برقرار است  اما به خاطر داشته باشید همیشه مشکلات سیاسی و خطرات جنگ در مناطق شناخته شده خطرآفرین است.

چه کنیم که از خطرات سفر در امان بمانیم

1- قبل از سفر تحقیق کنید

اولین قانون سفر ” تحقیق کردن ” است. نسبت به مقصدتان بی تفاوت نباشید. درباره کشور یا شهری که قصد عزیمت به آن را دارید مطالعه کنید. در جریان وضعیت سیاسی، قوانین فرهنگی و اقامتگاههای ایمن و خطرناک قرار بگیرید.

با چشم باز به سفر بروید پیش از آنکه اتفاقی ناگوار شما را غافلگیر کند.

2- با محیط اطرافتان یکی شوید

در سفر با محیط اطرافتان یکی شوید

راجع به مردم شهر مقصدتان و شیوه های رفتاری آنها اطلاعات کسب کنید و خود را با آنها یکی کنید. این جمله تنها برای کسب تجربه های جدید نیست بلکه نکته ای است حیاتی برای جلوگیری از خطرهای احتمالی.

تصور کنید که در کوچه و خیابان با کوله ها و چمدان های سنگین و چندین دوربین عکاسی و قیافه ای پرسشگر حاضر شوید. در این شرایط شما آسیب پذیرتر خواهید بود. هرچقدر بیشتر شبیه به محلی ها و افراد عادی باشید کمتر جلب توجه می کنید.

ضمن اینکه حواستان باشد در هر محل از پوشش مناسب همان محل استفاده کنید. اگر به مکانی مقدس و زیارتی میروید مناسب با همانجا  لباس بپوشید. با این رفتار شما به قوانین محلی احترام گذاشته اید و از ناراحت کردن افراد بومی خودداری کرده اید.

3- از نشان دادن پول و دارایی هایتان خودداری کنید

نگهداری از پول در سفر

به شما توصیه میکنیم که کیف بی ارزشی با مقدار ناچیزی پول همیشه همراه داشته باشید که اگر مورد دزدی ، زورگیری یا جیب بری قرار گرفتید تنها ضرر شما همان کیف باشد. یادتان نرود نمایش پول و آویختن زیورآلات تنها شما را برای کلاهبرداران و جیب برها خواستنی تر میکند.

4- حواستان به وسایل نقلیه باشد

با چک کردن منظم پروازهای هوایی، از کنسلی یا تغییر زمان هواپیما آگاه شوید. اگر از اتوبوس استفاده میکنید به سراغ شرکتهای ترابری معتبر و خوش سابقه بروید. بلیط اتوبوس را همیشه چند روز زودتر رزرو کنید تا بدون ماشین نمانید.

اگر تصمیم به گرفتن تاکسی دارید و تاکسیمتر موجود نیست، از پیش مبلغ کرایه را مشخص کنید و به توافق برسید. همیشه نقشه کوچکی هم از مسیرهای پیش رو با خود داشته باشید مبادا که راهی را گم کنید.

5- حواستان به وسایلتان باشد

در سفر حواستان به وسایلتان باشد

از حمل کردن چمدان های متعدد و کیف های کوچک و بزرگ خودداری کنید. یادتان نرود که کیفهایتان به قفل های کوچک و مقاوم مجهز باشد.

درباره ظاهر چمدانتان هم دقت کنید! چمدانی را انتخاب کنید که زیاد جلب توجه نکند و به نظر نیاید که در آن وسایل با ارزشی نگهداری میشود.

حواستان به ساکهای دستی باشد و آنها را در محلی نزدیک به خودتان قرار دهید.

6- بییمه مسافرتی فراموش نشود

در گرفتن بیمه مسافرتی شک نکنید . بیمه سفر تمام اتفاقات و صدمات را پوشش میدهد. از مخارج بیمارستان و دارویی گرفته تا دزدی و گم شدن متعلقات شخصی.

7- شماره های اورژانسی را به خاطر داشته باشید

همیشه این شماره ها را بدانید و به خاطر بسپارید : شماره پلیس، آتش نشان، آمبولانس و سفارت کشورتان!

8- پولتان را مدیریت کنید

اگر میخواهید از کارتهای اعتباری استفاده کنید حواستان به پول ذخیره در حساب و مبلغی که خرج میکنید باشد. اگر در خارج از کشور هستید مکانهای مطمئنی که برای تبدیل پول بکار میروند را پیدا کنید.

اگر پول نقد همراهتان است آنرا به مبالغ کوچکتر تقسیم کنید و هروقت پا به خیابان میگذارید تنها مقدار کمی از آن در جیبتان باشد.

9مراقب سلامتیتان باشید

کیفی از ضروریات سلامتی تهیه کنید. قرص های مخصوص حالت تهوع در حرکت، پروبیوتیک، مسکن و قرص ها و اسپری های ضد حشره از جمله این ضروریاتند.

پیش از سفر با دکتر خود مشورت کنید. اگر نیازی هست که برای مقصدتان واکسن خاصی بزنید تا پش از سفر انجامش دهید. به اندازه ای بیشتر از روزهای سفرتان قرص بردارید چون هیچگاه حادثه خبر نمیکند.

10- بدانید که چگونه ارتباط برقرار کنید:

اگر در کشور بیگانه ای هستید، جملات و کلمات ضروری را یاد بگیرید. مثلآ بدانید که جمله ” به کمک احتیاج دارم ” یا ” نزدیک ترین سفارت/ بیمارستان/ پلیس کجاست ” چگونه بیان میشود.

با کمی دانش درباره زبان بیگانه کشور مقصدتان میتوانید بدون تلف کردن وقت مشکل خود را برطرف کنید.

برگردان از

www.bookmundi.com

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب