دره ستارگان شاهکاری از طبیعت بی نظیر قشم

0

یکی از مهم‌ترین دلایلی که افراد راهی سفر می‌شوند رسیدن به آرامش است. آدم‌ها به سفر می‌روند تا آرامشی را که در زندگی شهری و به خاطر درگیری با مسائل روزمره و گاها ملال آور از دست داده‌اند، دوباره به دست بیاورند. جزیره قشم در جنوب کشورمان یکی از آن مقاصدی است که می‌تواند حسابی حال شما را خوب کند به شرطی که جاذبه‌های شگفت انگیزش را بشناسید و بدانید کجا باید بروید. دره ستارگان یکی از آن جاذبه‌های حیرت انگیز است که با پا گذاشتن به آن وارد دنیایی عجیب و غریب در میان تندیس‌هایی عظیم شده و بهت زده به دور و اطراف خیره می‌شوید. هر چقدر هم وصفش را بخوانید تا به دره ستارگان سفر نکنید آرامشی که نصیبتان می‌شود را نمی‌توانید تصور کنید. با این حال در این مقاله بیشتر با این دره رویایی آشنا می‌شوید و وسوسه سفری خاطره انگیز حسابی به جانتان می‌افتد.

 

دره ستارگان

دره ستارگان کجاست؟ چطور برویم؟

در مجاورت روستای برکه خلف قشم، یکی از شگفت انگیزترین جاذبه‌های گردشگری کشورمان قرار دارد.

برای رفتن به دره ستارگان باید ابتدا به سمت جنوب شهر قشم و پس از آن به سمت غرب حرکت کنید. بعد از این که حدود ۵ کیلومتر رانندگی کنید، تابلویی می‌بینید که راهنمای شما برای رسیدن به روستای برکه خلف است. وارد جاده فرعی سمت راست که بشوید به این روستا می‌رسید. به فاصله کمی در امتداد همان مسیر، جاده‌ای خاکی شما را به محل فروش بلیت و پارکینگ مجموعه می‌رساند. به طور کل فاصله این جاذبه گردشگری از شهر قشم بسیار کم است و حداکثر با نیم ساعت رانندگی به این جاذبه می‌رسید.

 

دره ستارگان

از افسانه‌های دره ستارگان چیزی شنیده‌اید؟

علت نام گذاری: زمانی که با پدیده‌ای شگفت انگیز و خارق العاده رو به رو می‌شویم، عجیب نیست که داستان‌ها و شایعات زیادی را هم درباره آن بشنویم. یکی از این روایت‌ها به نام این دره برمی‌گردد. محلی‌ها معتقدند قرن‌ها پیش ستاره‌ای با زمین برخورد کرده و جا به جایی خاک و بالا آمدن آن باعث به وجود آمدن این اشکال عجیب و غریب و تندیس‌ها شده است. به همین خاطر نام دره ستارگان را روی این دره گذاشته‌اند.

 

دره ستارگان

ارواح سرگردان در دره ستارگان: برخی از اهالی این منطقه باور دارند که اجنه و ارواح سرگردان در دره ستارگان پرسه می‌زنند و صداهایی که شنیده می‌شود مربوط به آن‌هاست. اگر از شهر قشم برای رفتن به این دره سوار تاکسی بشوید احتمالا این حرف را از زبان راننده تاکسی می‌شنوید. ولی راستش را بخواهید فقط به خاطر شکل خاص و نحوه قرارگیری تندیس‌هاست که وزش باد در میان آن‌ها باعث ایجاد صداهایی جالب و گاها ترسناک می‌شود. با این حال از میان مردم بومی به ندرت کسی پیدا می‌شود که با رسیدن شب و تاریک شدن هوا به این دره برود. اما اگر شما هوس اقامت و شب مانی در این دره را کردید باید حتما از مدیریت ژئوپارک قشم مجوز بگیرید.

 

دره ستارگان

یکی از عجایب هفت گانه قشم

قشم شهری است که جاذبه‌های طبیعی منحصر به فرد و شگفت انگیزی را در خود جای داده است. یکی از زیباترین جاذبه‌های این جزیره دره ستارگان است که جزو عجایب هفت گانه قشم به حساب می‌آید. طی سال‌های طولانی رگبارهای فصلی، آب‌های سطحی و تندبادها سبب فرسایش زمین و ایجاد عارضه‌ای طبیعی و حیرت آور شده که بیش از دو میلیون سال قدمت دارد. دره ستارگان تندیس‌ها و ستون‌های بلند با اشکال مختلفی را در خود جای داده که هر چشمی را خیره و مبهوت می‌کنند و خیال و ذهن آدمی را حسابی به بازی می‌گیرند تا هر بار به شکلی تازه دیده و تصور شوند.

هر چقدر بیشتر در این دره پیش بروید، بیشتر غرق در شگفتی و جادوی آن می‌شوید. ویژگی‌های منحصر به فرد دره ستارگان، سبب شده تا به عنوان بخشی از ژئو پارک قشم (تنها ژئو پارک خاورمیانه) در فهرست آثار طبیعی یونسکو ثبت شود. بعد از این که حسابی در دره قدم زدید و به گشت و گذار پرداختید به بام دره بیایید تا چشم اندازی تماشایی و غیرقابل وصف پیش رویتان قرار بگیرد. در همین نقطه خاص‌ترین و زیباترین عکس‌های سفرتان را می‌توانید ثبت کنید و خاطره‌ای ماندگار بسازید.

راستی فیلم اژدها وارد می‌شود مانی حقیقی را دیده‌اید؟ چیزی به نظرتان آشنا نیامد؟ شاید برایتان جالب باشد که بدانید بخشی از فیلم در این دره فیلمبرداری شده است.

 

دره ستارگان

شب را کجا بمانیم؟

همانطور که بالاتر هم گفتیم اگر از مدیریت ژئوپارک قشم مجوز بگیرید، می‌توانید شب را در دره ستارگان بمانید و تجربه‌ای بسیار جالب و متفاوت برای خود رقم بزنید. کافیست شانس به شما رو کند و شرایط آب و هوایی مناسب باشد آن وقت یکی از زیباترین و پرستاره‌ترین آسمان‌های شب را خواهید دید. آن‌قدر که خیال می‌کنید اگر دستتان را دراز کنید حتما ستاره می‌چینید. شب‌های این دره بیشتر از این که وهم انگیز باشد رویایی و باشکوه است.

گزینه دیگری که برای اقامت در این منطقه پیش روی شماست، اقامتگاه بوم گردی ستاره در روستای برکه خلف است.

اما بیشتر افراد در طول روز از دره ستارگان بازدید می‌کنند و شب را برای استراحت و اقامت به قشم برمی‌گردند. برای اقامت در قشم هم که مانند سایر شهرهای توریستی و گردشگرپذیر، گزینه‌های اقامتی متنوع و متعددی وجود دارد. بستگی به شما دارد که ترجیح می‌دهید در هتل بمانید یا در یکی از اقامتگاه‌های بوم گردی شب را به صبح برسانید و تجربه‌ای تازه کسب کنید. همچنین برای اقامت در قشم، اجاره آپارتمان‌های شخصی و سوئیت‌های امن با امکانات مناسب می‌توانند انتخاب شما باشد. در این صورت اگر به سایت شب سر بزنید، پیش از سفر به راحتی می‌توانید متناسب با سلیقه و بودجه خود اقامتگاه مناسبی را از میان موارد مختلف انتخاب و رزرو کنید.

 

دره ستارگان

بهترین فصل سفر

با توجه به شرایط آب و هوایی قشم، برای بازدید از دره ستارگان بهتر است اواخر مهر تا اواسط اردیبهشت راهی سفر شوید. به طور کل ماه‌های سرد سال وقت مناسبی برای بازدید از این جاذبه است و سفر در تابستان به این دلیل که گرمای هوای قشم به اوج خود می‌رسد توصیه نمی‌شود. در هر صورت هر زمان که به دره ستارگان رفتید حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و عینک آفتابی و کلاه آفتاب‌گیر را همراه خود ببرید تا تابش مستقیم خورشید اذیتتان نکند.

دره ستارگان

خرید سوغاتی را فراموش نکنید!

در سفر به هر شهری با خرید سوغات و صنایع دستی، انگار که بخشی از فرهنگ و آداب و رسوم آن شهر را برای همیشه پیش خودمان به یادگار نگه می‌داریم. زیورآلات و سایر لوازم تزئینی که با صدف‌ها و گوش ماهی‌ها درست می‌شوند، یکی از جذاب‌ترین سوغاتی‌های قشم هستند و در غرفه کوچکی در دره ستارگان می‌توانید آن‌ها را بخرید. همچنین در مغازه‌ای در روستای برکه خلف لباس‌های سنتی این منطقه برای فروش موجود است. اگر هم نخواستید بخرید می‌توانید برای چند ساعت لباسی را اجاره کنید و عکس‌های زیبایی بگیرید.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب