چطور با پول کم سفر کنیم؟

0

چینی ها ضرب المثلی دارند که میگوید : “هرسال جایی بروید که تا به حال در آن نبوده اید “. در نظر این مردم صبور و فعال مسافرت یکی از بایدها و برنامه های اصلی زندگی است . اما ما چقدر برای سفر رفتن اولویت قائل میشویم؟ چقدر به خاطر پول کم و هزینه های زیاد، مسافرت را به ماه‌ها و سال‌های بعد موکول می‌کنیم؟ آیا حتما لازم است که پولدار باشیم و حسابی پر از اسکناس داشته باشیم تا راهی شهر یا کشوری جدید شویم؟

در این مطلب به شما یادآوری میکنیم که لازم نیست حتما پول زیادی داشته باشید تا سفر کنید. اگر عاشق مسافرت هستید و همیشه کشف ناشناخته ها برایتان در اولویت بوده است، می توانید با کمی برنامه‌ریزی و رعایت برخی نکات، کوله‌هایتان را ببندید و راهی جاده ها شوید.

حقیقت این است که همه می‌توانند از پس مسافرت‌های ارزان بر بیایند، پس شما هم میتوانید!

1- گزینه های مختلف را در نظر بگیرید

قیمت بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس در هر ساعت و روز و ماه متفاوت است. پیش از گرفتن بلیط حسابی تحقیق کنید و نسبت به زمان سفر و ارزانی بلیط‌ها انعطاف به خرج دهید.با پس و پیش کردن روزها و تغییرات زمانی میتوانید گزینه های مختلف را در نظر بگیرید و با فهمیدن اینکه کدام تاریخ برایتان ارزان تر خواهد شد، بهترین بلیط را خریداری کنید.

2- سختگیر نباشید!

منظورمان این است که در انتخاب مقصدتان زیاد وسواس نداشته باشید. جاذبه های گرشگردی شهرهای مختلف را ببینید و درباره هزینه نهایی سفر به هر شهر اطلاعات کامل را بدست آورید.در وبسایت ها به دنبال مقاصد ارزان تر باشید. برای این منظور میتوانید لیستی از شهرهای ارزان و دیدنی که تا به حال به آن سفر نکرده اید تهیه کنید و با توجه به بودجه خود تصمیم نهایی را بگیرید.

3- در فصل های ارزان سفر کنید

حواستان باشد که قیمت هتل و بلیط تنها در فصل تابستان گرانتر نمی شود، بلکه افزایش قیمت در تعطیلات رسمی یا تعطیلات مدرسه هم به وضوح قابل مشاهده است. پس همیشه حواستان به تقویم و تعطیلی هایی که باعث گرانتر شدن سفر شما میشود باشد. فراموش نکنید سفر کردن در فصلهای خلوت به معنی بلیط ارزانتر و مقصدی خلوت تر است. سفر خود را به بعد از زمان “های-سیزن” موکول کنید و با آرامش بیشتری وقت بگذرانید.

4- با قطار سفر کنید!

با قطار سفر کنید

در سفر با قطار نه خبری از ترافیکهای طولانی مدت است و نه از پرداخت پول برای بنزین! می توانید با مراجعه به وبسایت راه آهن و دیدن خطوط قطارهای مختلف، هزینه سفرتان را تخمین بزنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

5- بیشتر از اینکه سوار ماشین شوید، پیاده روی کنید

برای دیدن بهتر شهر و خیابان ها،هیچ راهی بهتر از پیاده روی نیست. با پیاده روی میتوانید کافه ها و رستوران های متفاوت، معماری شهر و فرهنگ مردم را ببینید و بشناسید. فقط اگر آنقدر خسته هستید که دیگر پاهایتان با شما یاری نمیکند حتمآ از وسایل نقلیه عمومی برای رفت و آمد استفاده کنید.

6- غذایتان را همراه داشته باشید

از غذاهای آماده استفاده نمایید

از قبل  در خانه برای خودتان اسنک های کوچک تهیه کنید تا در بین راه هزینه ای برای غذا نپردازید. سوپ، ماست و غذاهای مایع معمولا انتخاب خوبی برای این منظور نیستند، پس روی آنها خط بکشید! فراموش نکنید که صرف غذا در برخی رستوران های بین راهی یا درون شهری هم هزینه بالایی دارد و هم ممکن است وقت گیر باشد.

7- از وسایل چندبار مصرف استفاده کنید

پولتان را برای خرید وسایل بهداشتی و آرایشی کوچک و گران و یکبار مصرف به هدر ندهید. به جای این وسایل، بطری های پلاستیکی چند بار مصرف تهیه کنید و برای استفاده مجدد شوینده های بهداشتی و آرایشی از آنها کمک بگیرید.

8- هتل های مرکز شهر گرانتر هستند

ممکن است به هتلی که پنجره اش رو به دیدنی های اصلی شهر باز میشود علاقه مند شده اید. معمولآ این هتل ها گرانتر از اقامتگاههای دیگر هستند. به جای رزرو و ماندن در آنها به دنبال اقامتگاهی باشید که در نقاط اطراف شهر قرار گرفته.جایی که در طول روز به جاذبه های گردشگری دسترسی دارد و در هنگام شب، مکانی خلوت و آرام است.

9- از اپلیکیشن های مسافرتی کمک بگیرید

از اپلیکیشن های سفر استفاده کنید

در عصر تکنولوژی و گجت ها، موبایل دوستی با وفاست که شما را به کم خرج بودن تشویق میکند. میتوانید اپ های مسافرتی دانلود کنید و از اطلاعات مفیدی که درباره نقشه ها و مسیرها در اختیارتان قرار میدهند استفاده کنید. همچنین از طریق گوشی همراهتان میتوانید به اصطلاحات لازم و مهم شهر یا کشور مقصد دسترسی پیدا کنید. فراموش نکنید که موبایل شما در کمترین حالت به چراغ قوه و نور مجهز است  و در تاریکی راه برای برایتان روشن میکند!

10- به دنبال اینترنت رایگان باشید

برای اینکه از دیتای خط خود استفاده نکنید از رستورانها و کافه ها و حتی کتابخانه ها اینترنت رایگان بگیرید. اگر میخواهید با خانه تماس داشته باشید و از اوضاع نزدیکانتان باخبر شوید، از اسکایپ یا دیگر دسترسی های اینترنتی استفاده کنید.

11- مثل افراد محلی غذا بخورید

امتحان کردن غذاهای محلی بخشی از لذت مسافرت است. اگر هوس کرده اید به رستوران بروید جایی را انتخاب کنید که بومی و البته بهداشتی باشد. معمولآ رستوران های محلی ارزانتر هستند. یک کاسه کوچک سوپ در یک رستوران بین راهی در جاده شمال را تصور کنید! حتما که غذا در این محل اصیل تر است و مزه ای واقعی دارد. به جای گرفتن اسنک ها و شیرینی های گران قیمت در کافه یا رستوران، خوراکی های کوچک سوپر مارکت ها را تهیه کنید. تحقیقات نشان داده که عمومآ خرید شکلات و اسنک از سوپر مارکت به مراتب ارزان تر از مصرف همان خوراکی در رستوران و کافه است.

12- مثل افراد محلی خرید کنید

بوتیک های پر زرق و برقی که برای فروش سوغاتی شناخته می شوند – مشابه آنچه در فرودگاهها قرار دارد – گرانترین قیمت را از شما طلب میکنند. به جای آنها سری به بازارچه ها و مغازه های سنتی کوچه و خیابان بزنید. مغازه هایی که معمولا توسط مردمی که در همانجا زندگی میکنند اداره میشوند. اگر با فرهنگ مردم بومی آشنایی دارید میتوانید چانه هم بزنید اما خیلی زیاده روی نکنید.

13-حواستان به تغییرات ارزی باشد

قبل از سفر و سفارش پول خارجی به بالا و پایین رفتن نرخ ارز توجه کنید. سیر نزولی و صعودی ارز در ماههای گذشته را بررسی کنید و بیگدار به آب نزنید.

14- اوضاع پولی کشور مقصدتان را بررسی کنید

اگر تصمیم دارید خارج از کشور سفر کنید، کشوری را پیدا کنید که ارزش پول آن بالا نرفته باشد. روزنامه ها و اخبار مالی را دنبال کنید و درباره وضعیت پولی کشورهای مختلف اطلاعات کسب کنید. مثلآ در تازه ترین گزارشی که سایت های گردشگری منتشر کرده اند، ” کرونا ” ، واحد پول سوئد از سال 2011 روند نزولی داشته  و همین موضوع باعث شده است که گردشگران بسیاری این کشور را برای سفر انتخاب کنند.

15- اگر میتوانید در سفر هم پول در بیاورید!

اگر قرار است سفر شما بیش از 2 هفته طول بکشد و شما هم وقت اضافه و توانایی منحصر به فردی دارید، میتوانید به صورت پاره وقت کار کوچکی برای خودتان پیدا کنید. این موضوع به ویژه برای کسانی که به زبان خاصی تسلط دارند کارساز است.

16- به سراغ تکراری ها نروید!  

تجربیات و تفریحاتی انجام دهید که خیلی گران نیست و فقط در همان مکان و زمان وجود دارد! پولتان را برای دیدن و گشتن مکانهایی که در شهر خودتان هم پیدا میشود به هدر ندهید.

17- بیمه های گران قمیت را کنار بگذارید

برای بیمه مسافرت به سراغ آنهایی بروید که به خوشنامی و ارزانی معروفند. شاید فکر کنید که بیمه سفر هزینه ای بیهوده است اما به یاد داشته باشید حادثه هیچوقت خبر نمیکند و در صورت بروز هر اتفاقی،بیمه مسافرتی بخشی از خسارات وارد شده را تامین خواهد کرد.

برگردان از :

www.skyscanner.net

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب