چند نکته مهم برای جذب مسافران تجاری تفریحی

0

مسافران تجاری می‌توانند به یکی از مهم‌ترین مشتریان شما تبدیل شوند. آنها اغلب بیشتر از مسافران عادی به جزئیات خانه نگاه می‌کنند. این مسافران همچنین به دلیل تجربه و اقامت در هتل‌ها، از خانه و اقامتگاه توقع حداقل استانداردها را دارند. اما خبر خوب این است که می‌توانید به عنوان میزبان، با رعایت چند نکته ساده توجه مسافران تجاری را جلب کنید. با اینکه بیشتر این مسافران هتل‌ها را برای اقامت ترجیح می‌دهند، اما رعایت این نکات باعث می‌شود تا مزایای اقامت در یک محیط «خانگی‌تر» برای آنها برجسته شود:

موقعیت جغرافیایی اقامتگاه

امکانات مسافران تجاری
امکانات مسافران تجاری

موقعیت جغرافیایی اقامتگاه اولین دلیل انتخاب مسافران تجاری است. راحتی در رفت و آمد برای کارمند شرکتی که باید ساعت 8 صبح در یک جلسه حاضر شود و ممکن است به جت لگ هم دچار شده باشد، موضوعی حیاتی تلقی خواهد شد. در حقیقت برای مسافران پرمشغله، مهم‌ترین نکته این است که در کوتاه‌ترین زمان در شهر رفت و آمد کنند.

به طور کلی مسافران تجاری به این 3 دلیل سفر می‌کنند:

  • یک جلسه مهم با مشتریان یا اعضای تیم خود داشته باشند.
  • کنفرانسی در حال برگزاری باشد.
  • به تازگی شغل یا موقعیت جدیدی را آغاز کرده‌اند؛ بنابراین برای بررسی وضعیت جدید، به مکانی برای اقامت چند روزه نیاز دارند.

پس چالش بزرگ برای مسافران تجاری این است که باید در ساعات کاری در دفتر یا محل کنفرانس باشند. در نتیجه موقعیت جغرافیایی برای آنها نکته مهمی است.

اگر خانه‌ای در حومه‌ روستایی دارید که یک یا دو ساعت با نزدیک‌ترین شهر فاصله دارد، بهتر است که فضای خود را برای نوع دیگری از مسافران تبلیغ کنید، نه یک مسافر تجاری. اما اگر اقامتگاه شما در شهر واقع شده و در نزدیکی جایی است که مسافران تجاری معمولآ به آن تردد می‌کنند، موقعیت خوبی برای جذب آنها دارید.

امکانات اقامتگاه

موقعیت مکانی اقامتگاه تنها عامل مهم در جذب مسافران تجاری نیست. فراموش نکنید که این مسافران برای اقامت به امکانات ویژه‌ای هم نیاز دارند. تعداد زیادی از مسافران تجاری برای داشتن یک فضای تمیز و نسبتآ اداری، بسیاری از اتاق‌های هتل‌ها را رد می‌کنند. کافی است تا با یک سرمایه‌گذاری کوچک، بخشی از این امکانات را برای این مهمانان فراهم کنید:

وای فای پرسرعت و رایگان

مجهز کردن خانه به اینترنت پرسرعت، هزینه زیادی ندارد و می‌تواند توجه قشر عظیمی از گردشگران به ویژه مسافران تجاری را به خود جلب کند.

دستگاه قهوه و چای ساز

دستگاه قهوه‌ساز
دستگاه قهوه‌ساز

بهتر است که مسافران در کابین آشپزخانه با حداقل یک کتری، قهوه‎ساز و چای درجه یک روبه‌رو شوند. در دسترس بودن چنین امکاناتی بدون شک رضایت خاطر آنها را فراهم خواهد کرد.

ماشین لباسشویی

هیچ چیز بدتر از سفر و دسترسی نداشتن به لباس تمیز نیست. مسافران تجاری معمولآ در جلسات رسمی و اداری شرکت می‌کنند، پس همیشه به امکانات لباسشویی نیاز دارند. می‌توانید طرز کار با ماشین لباسشویی را با آنها به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که این مسافران برای داشتن لباس‌های صاف و مرتب از یک اتوی ساده هم بسیار استقبال خواهند کرد!

امکانات اداری

ایجاد فضایی که مسافران تجاری بتوانند در آن کارهایشان را انجام دهند، یک نکته قابل توجه است. پس می‌توانید برای این منظور این موارد را در نظر بگیرید:

  • یک میز و صندلی راحت
  • شارژهای عمومی لپ تاپ و مبدل برق
  • در دسترس قرار داشتن دوشاخه‌ها و پریزها
  • شارژر اضافی موبایل

فراموش نکنید که چنین مسافرانی فقط به دنبال پیدا کردن یک خانه نیستند، آنها به یک فضای کاری احتیاج دارند.

شناسایی هدف مسافران

مسافران در هر صنعت و شغلی نیازهای متفاوتی دارند. بنابراین کمی دقت در هدف آنها به شما این امکان را می‌دهد تا تجربه‌ای به یاد ماندنی‌تر و جذاب‌تر فراهم کنید. اول از همه شهر خود را به خوبی بشناسید. در جریان شغل یا کار مسافران قرار بگیرید و بررسی کنید که چطور می‌توانید مسافران را در این زمینه راهنمایی کنید.

به عنوان مثال، اگر خانه شما در پایتخت و نزدیک ادارات دولتی واقع شده است، آن را در توضیحات خانه بنویسید. می‌توانید لیستی از مکان‌های خاص اداری و صنعتی را در اختیار مسافران قرار دهید. تنها کافی است که از مهمانان درباره ماهیت سفرشان بپرسید. گرچه آنها معمولاً جزئیات کمی را با شما در میان خواهند گذاشت، اما همین جزئیات به اندازه یک معدن طلا به شما کمک می‌کند.

قیمت گذاری خانه

بسیاری به طور پیش فرض فکر می‌کنند که مسافران تجاری یک کارت بانک با پول نامحدود دارند و حاضرند برای سفر خود هر هزینه گزافی را بپردازند. فراموش نکنید که بیشتر کسب و کارهای کوچک و بزرگ، این روزها با کاهش درآمد مواجه هستند. در نتیجه هزینه سفر برای این مسافران بسیار مهم است!

آنها انتظار دارند کمتر از آنچه که در یک هتل خرج می‌کنند، هزینه کنند. بنابراین باید اجاره اقامتگاه خود را رقابتی نگه دارید و آن را عاقلانه قیمت گذاری کنید. برای این منظور قیمت خانه را با پیشنهادات هتل‌ها مقایسه نمایید. قیمتی را در نظر بگیرید که مسافران را تشویق کند تا همچنان اقامتگاه شما را ترجیح دهند.

شما همچنین می‌توانید نرخ‌های شبانه، هفتگی یا ماهانه را برای اقامتگاه تعیین کنید. برای مسافران اداری معمولآ نرخ شبانه یا هفتگی وسوسه‌ برانگیزتر است. ممکن است لازم باشد که در ابتدا قیمت‌ها را پایین‌تر تنظیم کنید. بدین ترتیب مسافران بیشتر به خانه شما توجه می‌کنند. بعد از دریافت نظرات مثبت از مسافران و تثبیت قیمت خانه در منطقه، آزادی بیشتری برای تعیین نرخ‌ها و تخفیف‌ها خواهید داشت.

توجه به اصول اولیه میزبانی

خوشامدگویی
خوش‌آمدگویی

فرقی نمی‌کند که میزبان گردشگران عادی هستید یا قرار است مسافران تجاری در خانه شما اقامت کنند. در نهایت باید برای میزبانیِ خوب، تلاش کنید. درباره خانه و امکانات آن صادقانه صحبت کنید. به مسافران در سریعترین زمان پاسخ دهید و برای کمک به آنها در دسترس باشید.

در طول اقامت مسافران، از فرآیند تحویل خانه گرفته تا نظافت استاندارد، وضعیت را پیگیری نمایید و مطمئن شوید که کارها به خوبی پیش می‌رود. انعطاف پذیری و مهمان نوازی در این کسب و کار تاثیر به‌سزایی دارد.

فراموش نکنید که مسافران رفتار شما را با یکدیگر در میان می‌گذارند. مسافران تجاری اغلب به طور منظم به یک نقطه سفر می‌کنند. بنابراین یک تجربه رضایت بخش و قابل اعتماد می‌تواند به معنای رزرو مجدد از سمت همان مسافران باشد.

 

ترجمه و نگارش: شبنم بهروز

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب